STUDENT AGENCY, S.R.O.

Zápis v obchodním rejstříku
Obchodní firma: Student Agency, s.r.o.
Právní forma: Společnost s ručením omezením
Sídlo: Náměstí Svobody 86/17, 60200 Brno
IČO: 25317075
DIČ: CZ25317075
Datum zápisu: 11.11.1996

Předmět podnikání
- Činnost cestovní kanceláře
- Obchodní živnost-koupě zboží za účelem jeho dalšího prodeje a prodej reklamní činnosti
- Vydavatelský a nakladatelských
- Zprostředkovatelská činnost
- Silniční a motorová doprava osobní
- Silniční motorová doprava nákladní vnitrostátní

Kapitál
Jmění: základní
Vklad: 1000 000 Kč
Statutární orgán
Jméno: Ing. Radim Jančura, rodné číslo: 7201125536
Funkce: jednatel
Bydliště: Palackého 165, 66401 Bílovice nad Svitavou
Způsob zastupování: Za společnost jedná a podepisuje jednatel

Prokura
Funkce: Prokurista
Jméno: Eva Ševčíková, rodné číslo: 7461245594
Bydliště: Na Bezděku 5468/4, Ostrava-Třebovice
Prokurista jedná jménem společnosti samostatně, přičemž činí-li úkon v písemné formě, připojí k obchodní firmě společnosti dodatek označující prokuru a svůj podpis.

Společníci se vkladem
Jméno: Ing. Radim Jančura, rodné číslo: 7201125536
Bydliště: Palackého 165, 66401 Bílovice nad Svitavou
Vklad: 1 000 000 Kč
Splaceno: 1 000 000 Kč
Obchodní podíl: 100%

STUDENT AGENCY je největší jazykovou cestovní agenturou v České a Slovenské republice a  největším prodejcem letenek. Garantuje nejvýhodnější ceny letenek na trhu, úzce spolupracuje s leteckými společnostmi v oblasti marketingu a akčních nabídek, které jsou poskytovány výhradně při prodeji prostřednictvím STUDENT AGENCY. V současné době  jsme v České republice synonymem luxusní autobusové dopravy, známé jako STUDENT AGENCY Express nebo „žluté linky“.
Cílem společnost je být nejlepší v tom co dělají. U všech jejich služeb chtějí skloubit vysokou kvalitu služeb a cenu přístupnou širokým vrstvám. To je hlavní filozofií a konkurenční výhodou.
Slovo student v názvu společnosti nevymezuje cílovou skupinu, ale fakt, že celý život se máme co učit a poznávat. Společnost STUDENT AGENCY nabízí poznání prostřednictvím cestování a studia v zahraničí.
STUDENT AGENCY je značkou, které lze věřit. Profesionální a milí zaměstnanci vám poradí a zodpoví všechny otázky před odjezdem, v průběhu pobytu a v případě potřeby i po návratu. Většina zaměstnanců má také osobní zkušenost s produktem, který prodává.
Vracející se spokojení klienti a četná ocenění dokazují, že značka STUDENT AGENCY je silnou dobře stabilizovanou značkou na českém trhu.

HISTORIE:
1933- založení společnosti Radim Jančura (FO) v Brně, společnost se zabývá zprostředkovatelskou činností, au pair programy v Evropě a USA
1966- založení společnosti STUDENT AGENCY , s.r.o – předmět podnikání se rozšiřuje o zprostředkování jazykových, vzdělávacích programů v zahraničí, pracovních programů, autobusovou dopravu.
1988- STUDENT AGENCY se stává největší au pair agenturou na světě – ocenění mezinárodní asociací IAPA. Vstupujeme na slovenský trh, otvíráme pobočku v Bratislavě.
2000- Začala největší expanze společnosti. Každoročně stoupal počet zaměstnanců a obraty společnosti o více než 100%. Byla vytvořena hierarchie společnosti a tým manažerů, kteří „vznikli“ z řadových zaměstnanců jednotlivých programů. Nová aktivita - prodej letenek do celého světa.
2003- Hledají na trhu mezery, kde chybí kvalitní služby za přijatelné ceny. Toto byla jedna ze základních myšlenek v roce 2003 – 2004 pro rozjezd vnitrostátní autobusové dopravy – žlutých linek Student Agency Express.
2004- Zahájení provozu vnitrostátní dopravy – žluté autobusy na trase Praha – Brno.
2005- Rozšiřují autobusovou dopravu o další žluté linky do Plzně, Liberce, Košic, Ostravy, Holandska, Švýcarska a Dánska
2006- Rozšiřují autobusovou dopravu o další žluté linky do Vídně, Maďarska, Německa a Itálie

Získávají ocenění
- Nejlepší IATA agentura (prodejce letenek) v České republice, dle TTG (2006)
- Nejlepší autobusový dopravce v České republice, dle TTG (2006)
- Podnikatel roku 2005, dle Ernst&Young
- CZECH TOP 100 ocenění – jsme 5. nejobdivovanější firmou v České republice 
- CZECH TOP 100 ocenění – 1. místo v regionu JM
- 2007- Otevřeli pobočku v Karlových Varech, Olomouci a Jihlavě. Odstartovali jsme novou žlutou linku Karlovy Vary - Praha, Zlín - Brno - Praha a z mezinárodních destinací jsme přidali Norsko a Francii.

Získali další ocenění
- CZECH TOP 100 ocenění – jsme 4. nejobdivovanější firmou v České republice 
- CZECH TOP 100 ocenění – 1. místo v regionu JM
- CZECH TOP 100 ocenění – 1. místo v kategorii Doprava
- Nejlepší autobusový dopravce v České republice, dle TTG (2007)
- SUPERBRAND České republiky
- Deloitte Technology Fast 50
- Grand Prix v soutěži IEA - Internet Effectivness Award
- 2008- únor - TTG jsou udělena další ocenění Nejlepší autobusový dopravce v České republice
březen - spustili jsme žlutou autobusovou linku Český Krumlov - České Budějovice - Praha.

duben - získávají další ocenění:
- CZECH TOP 100  ocenění – jsme 5. nejobdivovanější firmou v České republice
- CZECH TOP 100 ocenění – 1. místo v regionu JM
- CZECH TOP 100 ocenění – 1. místo v kategorii Doprava

2009- získávají další ocenění:
- CZECH TOP 100 ocenění – jsme 3. nejobdivovanější firmou v České republice
- CZECH TOP 100 ocenění – 1. místo v regionu JM
- CZECH TOP 100 ocenění – 1. místo v kategorii Doprava

Investice do luxusní autobusové dopravy
V roce 2004 vyjel první luxusní žlutý autobus na trase Brno – Praha. Nyní žluté autobusy poskytují servis na 6 vnitrostátních a 14 zahraničních linkách spojující česká a slovenská města takřka s celou Evropou.
Tato společnost je nejvýznamnější autobusový dopravce se zaměřením na luxusní flotilu autobusů. Každý rok pořizuje 30 nových žlutých autobusů, které míří na obnovu flotily a hlavně na nové linky. Jejich vstup na novou linku sice nikdy nevítá konkurence, ale vždy ocení cestující. Snižují ceny a nasazují vysoký komfort cestování.
Přestože všechny jejich linky dokážou po několika měsících již produkovat alespoň malý zisk, počáteční investice do nových linek jsou velmi vysoké. Trvá vždy cca 4 měsíce, než si cestující zvyknou na nové žluté spoje, než se naučí rezervovat přes internet, prostě než se autobusy zaplní na požadovanou 80-90% obsazenost. Po našem vstupu na novou linku se počet cestujících zdvojnásobí, nízké ceny a komfort přiměje mnoho cestujících nechat automobil doma.

Investice do luxusní železniční dopravy
Do 3 let také vstoupí na železnici. Podobně jako u jejich autobusů, které jsou evropskou raritou (v poměru kvalita/cena), bude i nedotovaný žlutý rychlovlak raritou na kolejích. Není běžné, že by soukromý dopravce bez dotací provozoval vlaky. Podle nich to lze snadno – soupravy musí být přizpůsobeny požadavkům všech cestujících - luxusní a přesto velmi laciné (např. Praha – Ostrava max. 290 Kč). Kvalitativně zaměřeny nejen na běžnou klientelu, ale také na obchodní cestující.

Hospodářský výsledek:
2006: 6 521 000
2007: 45 000
2008: 13 354 000 Kč

Zaměstnanci
Majitel společnosti - Radim Jančura
Generální ředitelka - Eva Ševčíková
Finanční ředitel- Lenka Holoubková
Obchodní ředitelka -Eva Sedlmajerová

Ředitelé
Studium v zahraničí – Zuzana Glierová
Pracovní a au pair pobyty – Leona Jelínková
Letenky a cestovní služby – Věra Janičinová
Autobusová doprava – Ivana Kašická
Marketing – Lea Špačková
Personalistika – Dominika Trachtová
Projekty – Lenka Chroncová
Informační technologie – Vladimír Tučník
Železniční doprava – Jan Paroubek

Regionální ředitelé
Praha – Roman Šabata
Slovensko – Lucia Rieglova

Pobočky
Česká republika- Brno- centrála a sídlo společnosti, Praha- centrum letenek a mezinárodní jízdenek, Ostrava, České Budějovice, Plzeň, Hradec Králové, Zlín, Liberec, Olomouc, Jihlava
Slovenská republika- Bratislava, Bánská Bystrica, Košice
Provozovna: Praha - Centrum letenek a mezinárodních jízdenek

Otevírací doba:
Po-Pá: 9:00-18:00
SO: 9:00-13:00 pouze letenky

Statistika prodaných letenek a jízdenek
52 letenek do zámoří za průměrnou cenu 3 182 Kč
1148 letenek do evropských destinací za průměrnou cenu 1 141 Kč
2325 jízdenek za průměrnou cenu 913 Kč.

Vztahy s okolím
Společnost DPL real
Společnost DPL Real je vlastníkem historického renesančního paláce „Domu pánů z Lipé“ na brněnském náměstí Svobody, kde bude brzy sídlit i centrála STUDENT AGENCY. Mimo jiné jsme zde zřídili kulturní a informační centrum. Ve vestibulu se pravidelně pořádají zajímavé akce pro širokou veřejnost – koncerty, divadlo, módní přehlídky, autorská čtení, výstavy a to vždy se vstupem zdarma.

Vztahy s veřejností
I v roce 2008 StudentAgency pokračovala v podpoře kulturních, sportovních i charitativních projektů. Rozdali jsme celkem 1 116 certifikátů na jízdenky žlutých mezinárodních linek STUDENT AGENCY express v celkové hodnotě 5,04 mil. Kč. V palubním časopise Žlutý jsme poskytli zdarma prostor dalším 15-ti charitativním organizacím.

Z řady projektů vybíráme
Projekt 100
RGM hudební ceny Óčka
Tanečník roku 2008
Jeden svět 2008
Febiofest
Bonjour Brno
Miss Academia 2008
Dívka Šumavy 2008
Miss léto 2008
Academia Film Olomouc
27. celostátní sportovní hry sluchově postižené mládeže
Akce Cihla
Motol Motolice
Brněnská muzejní noc
Cyklo Jizerská 50
Vranovské léto
Mistrovství ČR v atletice juniorů a dorostu
Postřižinské slavnosti 2008
Iberica 2008
Fresh Film Fest 2008
Letní Shakespearovské slavnosti
Letní filmová škola
Ostrava Cup, mezinárodní turnaj vozíčkářů v rugby
Mezinárodní festival studentských filmů Písek 2008
Mezinárodní festival outdoorových filmů
Music on Film Film on Music
Pražská klubová noc
Mezinárodní festival dokumentárních filmů Jihlava
Festival 13+
KomiksFEST!
Rajbas Outdoor Kotlík 2008
Cinepur Choice
Anketa Strom roku
Kinematograf bratří Čadíků
a mnoho dalších
 
V roce 2007 společnost podpořila různé kulturní, sportovní i charitativní projekty. Z dlouhé řady vybíráme:
Vranovské Léto 2007, výtěžek z akce šel na na podporu očkovacích programů UNICEF
Benefiční koncert Crossing Borders, pořádaný Poradnou pro uprchlíky
Summer Deaf Freestyle Camp, pořádaný sportovním klubem Skivelo Neslyšících Olomouc, letní kemp pro neslyšící děti a mládež
Sportovní klub neslyšících Brno, podpora sportovních aktivit
Unie neslyšících Brno, podpora kulturních aktivit
Jamboree, přeprava české výpravy skautů a skautek na celosvětové výroční setkání skautů v Anglii
Biketrial, podpora českého reprezentačního biketrialového týmu
O2 Sázava Fest
Trnkobraní
České Hrady.CZ
Letní filmová škola v Uherském Hradišti
Fresh Film Fest
Mezinárodní festival dokumentárních filmů Jihlava
Mezinárodní festival outdoorových filmů
Grand Prix Brno - mezinárodní závod v moderní gymnastice
Zajistili jsme dopravu pro děti z brněnského Klokánku
a mnoho dalších
Rozdali jsme celkem 975 certifikátů na jízdenky žlutých mezinárodních linek STUDENT AGENCY express v celkové hodnotě téměř 4 mil korun.

V palubním časopise Žlutý:
Každý měsíc poskytujeme zdarma prostor k prezentaci charitativním organizacím. Od jeho vzniku tak dostalo příležitost 48 spolků, sdružení či projektů.

V Domě pánů z Lipé, nám. Svobody, Brno:
se věnujeme dětem - pravidelné dílničky pro děti ve spolupráci s SVČ Lužánky Brno pomáháme integraci postižených - na vernisáži Romany Strynclové vystoupilo Divadlo Klaunika a SPMP Brno (Sdružení pro pomoc mentálně postiženým Brno) boříme bariéry s Tanečním souborem Merci pod záštitou organizace Ratolest Brno dáváme prostor novým a začínajícím - divadelní spolek Prkno, The BarRock Brass, výstava a módní přehlídka prací studentů VOŠ oděvního designu a managementu a SUPŠ textilní 2006.

Společnost partnerem Mezinárodních výměnných poznávacích pobytů dětí z dětských domovů – projektu obecně prospěšné společnosti Nejsi sám – You are not alone.
První výměna proběhla v prosinci 2006 mezi českým dětským domovem v Krompachu a slovenským dětským domovem Pohoda v Bratislavě. Děti strávily v novém prostředí 5 dnů, kde si pro ně jejich noví kamarádi připravili zajímavý program.
Zkušenosti z cestování by měly u dětí podpořit motivaci studovat a zajímat se o věci kolem, pomoci jim začlenit se do společnosti a snáze najít uplatnění v dospělosti. Projekt mezinárodních výměnných poznávacích pobytů dětských domovů je organizován společností Nejsi sám – You are not alone. STUDENT AGENCY jako partner projektu zajišťuje dopravu dětí.
Zprostředkovávat cestování, poznávání nových kultur, jazyků a zemí je posláním STUDENT AGENCY, proto jsme rádi, že můžeme přispět k uskutečnění tohoto charitativního projektu, který stojí na podobných principech jako naše produkty.

Nehody
11. dubna 2006 ve 4 hodiny nedaleko Nového Jičína autobus na lince Ostrava–Praha sjel ze silnice, když se vyhýbal dopravním kuželům rozházeným po silnici nedaleko místa frézování vozovky. Ze 16 lehce zraněných byli dva hospitalizováni na pozorování.
14. září 2006 na dálnici D1 u Brna zadýmil motor čtyři roky starého minibusu značky SOR na pravidelné regionální lince Brno – Velká Bíteš. Požár uhasil řidič ještě před příjezdem hasičů.
26. dubna 2007 na 97. kilometru dálnice D1 vyhořel tři roky starý autobus značky Ayats na lince Brno–Praha. Ke zranění cestujících ani ke zničení jejich zavazadel nedošlo.

Seznam použité literatury
www.nejsisam.cz
www.studentagency.cz
http://obchodnirejstrik.cz/
http://cs.wikipedia.org/wiki/Student_Agency
www.google.cz






STUDENT AGENCY, S.R.O.


1. Zápis v obchodnom registri
Spisová značka: C 24882


IČ: 25317075
Obchodná firma: STUDENT AGENCY, s.r.o.
Právna forma: Spoločnosť s ručením omezeným
Sídlo: námestie Svobody 86/17, 60200 Brno
Stav subjektu: aktívny subjekt
Datum zápisu: 11.11.1996
1.1 Predmet podnikania
Medzi predmet podnikania, zaraďujeme nasledovné činnosti:

• činnost cestovnej kancelárie,
• obchodná živnosť - nákup výrobkov za účelom jeho dalšieho predaja,
• reklamná činnost,
• vydavateľstvo a nakladateľstvo,
• sprostredkovateľská činnost,
• organizovanie kurzov, seminárov, prednášok a školení,
• cestná motorová doprava osobná,
• cestná motorová doprava a nákladná vnútroštátna.
1.2 Kapitál
Imanie: Základné
Vklad: 1 000 000 Kč
1.3 Vlastník obchodného reťazca
Meno: Ing. Radim Jančura
Funkcia: jednateľ
Bydlisko: Palackého 165, 664 01 Bílovice nad Svitavou
Vo funkcii: od: 11. 11. 1996
Spôsob zastupovania: Za společnost jedná a podpisuje jednateľ.


2. Predstavenie reťazca
Student Agency s r. o. bola založená v roku 1993. Špecializuje sa na poskytovanie a sprostredkovanie služieb spojených s cestovaním. K hlavným činnostiam patrí predaj leteniek, sprostredkovanie jazykových, pracovných a au pair pobytov v zahraničí, prevádzkuje vnútroštátnu a medzinárodnú autobusovú dopravu. Je členom medzinárodných organizácií AITA, IAPA, FIYTO, ALTO a GWEA.

2.1 Stratégia reťazca
Stratégiou Student Agency je snaha byť najlepší v tom čo robia – poskytovať klientom špičkový servis za najnižšie ceny, neustále sa zlepšovať a byť vždy krok pred konkurenciou. Vo všetkých  službách je taktiež snaha skĺbiť vysokú kvalitu služieb a cenu prístupnú širokým vrstvám. To je hlavnou filozofiou a konkurenčnou výhodou Student Agency s.r.o.
Strategické ciele spoločnosti:
- Získanie majoritného postavenia v jednotlivých segmentoch trhu;
- Ponúknuť nadštandardné služby za nízku cenu;
- Spokojnosť zákazníkov;
- Dostať do podvedomia širokej verejnosti  Student Agency = vysoká kvalita, nízka cena;
- Konkurencieschopnosť.

2.2 História reťazca na území Českej republiky
V roku 1993 sa založila spoločnosť Radim Jančura, v počiatkoch firmy sa spoločnosť zaoberala sprostredkovateľskou činnosťou, hlavne au pair programami v USA a Europe. Neskôr v roku 1996 vzniká názov Student Agency s.r.o. Predmet podnikania sa rozširuje o sprostredkovanie jazykových, vzdelávacích programov v zahraničí, pracovných programov, autobusovú dopravu. Ďalej sa spoločnosť rozvíjala veľmi rýchlo aj v rámci Európy:
1998
STUDENT AGENCY sa stáva najväčšou au pair agentúrou na svete, taktiež zisk ocenenia medzinárodnou asociáciou IAPA. Spoločnosť vstupuje na slovenský trh, otvára pobočku v Bratislave.
2000
Začala najväčšia expanzia spoločnosti. Každoročne stúpal počet zamestnancov a obraty spoločnosti o viac ako 100%. Bola vytvorená hierarchia spoločnosti a team manažérov, ktorí „vznikli“ z rádových zamestnancov jednotlivých programov. Novou aktivitou, ktorú Student Agency ponúka je  predaj leteniek.
2003
Spoločnosť vyhľadávala medzery na trhu, kde chýbali kvalitné služby za prijateľné ceny. Toto bola jedna zo základných myšlienok rokov 2003 – 2004 pre rozbehnutie vnútroštátnej autobusovej dopravy – žltých liniek Student Agency Express.
2004
Zahájenie prevádzky vnútroštátnej dopravy – žlté autobusy na trase Praha – Brno.
2005
Rozšírenie autobusovej dopravy o ďalšie žlté linky do Plzne, Liberce, Košíc, Ostravy, Bratislavi, Dánska, Holandska a Švajčiarska
2006
Rozšírenie autobusovej dopravy o ďalšie žlté linky do Talianska, Nemecka a Viedne.

2007
Otvorenie pobočky v Karlových Varoch, Olomouci a Jihlave. Odštartovala sma novú žltú linka Karlove Vary - Praha, Zlín - Brno - Praha a z medzinárodných destinácií. Spoločnosť začala ponúkať destinácie ako Nórsko a Francúzsko.
2008
V marci sa spustila nová žľtá autobusová linka Český Krumlov – České Budějovice – Praha.

3. Zamestnanci reťazca
Zamestnanci ako pracovná sila patrí medzi najdôležiejšie sektory pre každú spoločnosť a práve preto kladie veľký dôraz na svojich zamestnancov aj Student Agency, zákazník si často utvorí obraz o spoločnosti, jej službách na základe prístupu, ochoty a znalosti personálu.
Student agency zamestnáva viac ako 500 zamestnancov na hlavný pracovný pomer po celej Českej a Slovenskej republike. A preto nečudo, že kontrola výkonu práce je veľmi náročná, preto Student Agency, vytvorila jednoduchý systém hodnotenia svojho personálu pomocou spatnej vazby od nás – zákazníkov, pomocou SMS správ, či priame kontaktu na riaditeľa spoločnosti (emailom) alebo dokonca firma zašle dotazník na vašu emailovú adresu ohľadom spokojnosti so službami, ktoré vám boli poskytnuté. Aj tieto prvky zaistia spoločností lepší prehľad o svojich zametnancoch, ktorý je pre Student Agency nesmierne dôležitá.
Ciele spoločnosti v oblasti svojho peronálu a spôsob komunikácie aké si spoločnosť stanovila pre zamestancou su nasledovné:
• Zlepšovanie programov pre motiváciu zamestnancov;
• Efektívna a jednoduchá komunikácia so zamestnancami;
• Dobrá informovanosť o stratégických cieľoch firmy;
• Vytváranie a posilovanie firemnej kultúry silne orientovanej na zákazníka.
3.1 Benefity zamestnancov
Student Agency ponúka predovšetkým zaujímavú prácu v oblasti cestovného ruchu. Výhody, ktoré spoločnosť uvádza, su predovšetkým:

• zázemie perspektívnej spoločnosti;
• pravidelné vzdelávanie;
• adekvátne platové ohodnotenie;
• zamestnanecké výhody (príspevok na stravovanie, zvýhodnené cestovanie, zľava na všetky produkty firmy...).

4. Provozovny obchodného reťazca
Momentálne má spoločnosť Student Agency k dispozícii 16 pobočiek po celom území Českej republiky (12 pobočiek: Brno centrála a sídlo spoločnosti, Praha centrum leteniek a medzinárodných lístkov, Praha (študijné a jazykové pobyty), České Budejovice, Plzeň, Hradec Králové, Zlín, Liberec, Karlové Vary, Olomouc, Jihlava), Slovenskej repbuliky
(3 pobočky: Bratislava, Banská Bystrica a Košice) a jednu pobočku má aj v Londýne.
Čo sa týka predajných miest, tak tie sa nachádzaju 4 kát v Brne, 6 krát v Prahe a v ostatných hore uvedených mestách je možnosť zakúpenia služieb Student Agency s. r. o. na autobusových staniciah alebo priamo v centre pobočiek. Výraznou pomocou pre zákaznikov je možnosť zakúnia produktov a služieb cez internet na oficiálnych stránkach spoločnosti www.studentagency.cz.
Student Agency však ponúka aj jedej určite netradičný typ provozovny – internetové kaviarne, ktoré sa nachádzajú na vybraných miestach v mestách blízko autobusových staníc, predajných miest či dokonca priamo v nich. Internetových kaviarní je celkom 8.
Predajná doba je na viacerých miesta rôzna, zväčša sa pohybuje od 8 hodiny do 18 hodiny.


5. Služby
Spoločnosť zajisťuje  letenky do celého světa, ubytovanie, cestovné poistenie a víza, jazykové kurzy v zahraničí pre deti, dospelých aj profesionálov, pracovné pobyty a au pair pobyty v zahraničí. Prevádzkujú taktiež vnútroštátné a mezinárodné žlté autobusové linky na ktorých je ponúkané občerstvenie, pripojenie internetu a dennú tlač zdarma. Jednotlivé autobusy su vybavané 6 obrazovkami, kde môžme sledovať filmy, seriály či hudbu (záleži na linke).
Produktové portfólio:
• Pracovné programy v zahraničí;
• Jazykové pobyty pre dospelých, deti a mládež;
• Jazykové pobyty pre manažérov;
• Au pair pobyty;
• Štúdium v Austrálii a na Novom Zélande;
• Letenky;
• Autobusová doprava;
• Vízový servis;
• Poistenie;
• Ubytovanie;
• Prenájom áut.

Autobusová doprava je zaišťována jednotnými španielskými autobusmi značky Ayats Atlantis moderného vzhľadu (na bázi MAN) a nápadného žltého nátěru, neskôr pribudli aj španielské autobusy Beulas (na bázi Scania). V roce 2006 bolo dokúpených ďalších pet autobusov Mercedes-Benz Travego, nasadzovaných na cesty do Viedne.
V roku 2005 firma zakúpila 25 nových autobusov, predovšetkým značky Beulas. Na rok 2006 plánovala nákup dalších 25–30 vozov. Celkovo má spoločnosť niečo cez 100 autobosov vo svojom vozovom parku.
6. Hospodárske výsledky reťazca
                            2000        2001      2002      2003    2004      2005    2006    2007    2008
Tržby                      148              307          753          901        1 266        1 471      2 108      2 755    3 525
Provozný zisk            0                -1            5              5              7            12          13          19        21
Čistý zisk                    0                  1            1              1                2              3            7            0          13
Aktiva                      16                35          72            98              99          140        220        413      379
Vlastný kap.              0                  1              3              5              7              14          19          17        29

Z uvedených údajov môžme vidieť aký rozmach zaznemala spoločnosť od počiatku minulého desaťročia po rok 2008, kde navýšila svoje tržby viac než 23 násobne. Z dosiahnutých výsledkov vyplýva správne smerovanie spoločnosti do budúcna a možnosť ďaľšieho produktívneho rastu.


7. Postavanie a ocenenia reťazca
Spoločnosť Student Agency s.r.o. získala množstvo ocenení, vďaka ktorým sa zaradila medzi najúspešnejšie rýchlo sa rozvíjajúce firmy v Českej republiky.
Prehľad ocenení:
• 3. najobdivovanejšia firma v Českej republike (CZECH TOP 100 - 2009);
• 1. najobdivovanejšia firma v obore Doprava, pomocné služby v doprave a cestovné kancelárie (CZECH TOP 100 - 2009);
• Najlepší autobusový dopravca v Českej republike (TTG Travel Awards 2008);
• 2. najlepšia IATA agentúra v Českej republike (TTG Travel Awards 2008);
• 5. najobdivovanejšia firma v Českej republike (CZECH TOP 100 - 2008);
• 1. najobdivovanejšia firma v obore Doprava, pomocné služby v doprave a cestovné kancelárie (CZECH TOP 100 - 2007);
• Deloitte Technology Fast 50 (2007);
• Superbrand Českej republiky (2006);
• 4. najobdivovanejšia firma v Českej republike (CZECH TOP 100 - 2007);
• 1. najobdivovanejšia firma v obore Doprava, pomocné služby v doprave a cestovné kancelárie (CZECH TOP 100 - 2007);
• Najlepší autobusový dopravca v Českej republike (TTG Travel Awards 2007);
• Najlepšia IATA agentúra v Českej republike (TTG Travel Awards 2006);
• Najlepší autobusový dopravca v Českej republike (TTG Travel Awards 2006);
• Podnikateľ roka 2005, podľa Ernst&Young;
• 5. najobdivovanejšia firma v Českej republike (CZECH TOP 100 - 2006).

8. Vzťah reťazca s okolím
Spoločnosť Student Agency s. r. o je veľmi známa, vďaka svojim službám ale neposlednom rade aj mediálnemu ruchu okolo spoločnosti.
Vzťah reťazca so zákazníkmi
Štruktúra zákazníkov je vyjadrená v členení na najdôležitejšie segmenty produktového portfólia služieb. Významnú časť zákazníckej štruktúry tvoria študenti, v závislosti na produkte i firemná klientela.
Letenky  Jazykové pob.  Pracovné progr.  Autobusová doprava
Študenti                        10 %            22 %                    79 %                      16 %
Široká veřejnost          73 %            68 %                    18 %                      82 %
Ostatní ( business,        17 %            10 %                      3 %                        2 %
špecifické skupiny)

Z radov zákazníkov sa však ozývala v dávnejšom období aj kritika. Vo februári roku 2005 prejednával pražský magistrát porušenie licencie, ktoré malo spočívať v tom, že cestujúcí na trase linky Liberec–Praha–letiště Praha-Ruzyně boli núteni prestupovať z dvojposchodového autobusu do minibusu pokračujúceho na letisko, aj keď licencia prestup v Prahe neumožňovala.
V septembri roku 2006 si cestujúcí stažoval, že dialkové autobusy Student Agency niekdy v rozpore s licenciou a cestovným poriadkom zchádzajú z trasy na technickou zastávku v garážiach firmy u Velké Bíteše pre vyprázdnenie záchodov a doplnenia paliva, čo vedie k meškaniam. Riditeľ Radim Jančura túto prax potvrdil a dodal, že ide o dočasné riešenie. Ani v cestovnom poriadku 2006/2007 však táto zastávka nie je  uvedená.

Vzťah reťazca s konkurenciou
Ako býva zvykom, vzťahy konkurentov bývajú niekedy veľmi vypäté. To isté môžme povedať aj o spoločnosti Student Agency a ČSAD Liberec a. s, ktoré pred niekoľkými rokmi zviedli súboj o zákazníkov na trase Praha – Liberec.
Trasa Praha–Liberec bola výnimočná tím, že síce je lukratívna, dopravní úrad v Liberci ju zahrnul do závazku verejnej služby a dopravu na nej financovali dopravci ČSAD Liberec, a. s. rovnakým spôsobom ako na dotovaných miestnych linkách. Na dotovanú trasu pritom zákon zakazuje vydať licenciu dalšiemu dopravci. Pražský magistrát však zastával iný výklad zákona a přes nesúhlas Libereckého kraja dalšiu licenciu v novembri 2004 pre firmu HOTLINER s. r. o. a v januári 2005 pre Student Agency vydal. Liberecký dopravní úrad hodlal u ministerstva dopravy napadnúť platnosť licencie vydanej v Prahe. Neskôr túto linku vyňal zo závazku verejnej služby a ČSAD Liberec podstatně omezilo provoz na této trase. Firma Hotliner trasu opustila v marci 2006.
V roku 2005 odmietala ČSAD Liberec uzavriť so Student Agency zmluvu o používaní o autobusovej stanice v Liberci (problémy s uzatváraním zmluvy mal už aj Hotliner) a jej vozy na autobusovú stanicu vpúštať, aj napriek tomu, že Student Agency mala na túto linku riadnu licenciu vydanú pražským magistrátom.
ČSAD to zdôvodňovala tím, že odjezdová miesta určená pre odjezdy do Prahy su už vytažené a ostatne miesta sú určené pre iné smery. Niekoľko mesiacov tak probiehal konkurečný boj, keď Student Agency zastavovalo mimo zastávku v priestore pred autobusovou staincou, stanica bola celodenne strážená bezpečnostnou agentúrou najatou ČSAD Liberec, ktorá u vchodu do stanice nechala postaviť aj závoru.
Student Agency kompenzovala cestujúcím túto nevýhodu od 2. februára 2005 symbolickou cenou 1 Kč za jazdu z Liberca do Prahy. Dopravca Hotliner kvoli tomu podal na Student Agency žalobu pre nekalú sútaž a zároveň podnet k Úradu pre hospodárskou sútaž. Aj ČSAD Liberec sa vyjadrilo, že podá žalobu a podnet, a 20. či 21. februára 2005 vydal Krajský súd v Liberci predběžné opatrenie, ktorým zakázal Student Agency predávať lístky do Prahy za 1 Kč. ČSAD Liberec od 24. februára na základě dalšieho předbežného opatrenia súdu začalo autobusy vpúštať na autobusovú stanicu, avšak od 6. marca im zase vo vjazde bránilo až do 11. augusta, pretože došlo k sporu o to, či predbežné opatrenie stále platí.
Úrad pre hospodárskú súťaž vo spore SA – ČSAD Liberec konstatoval, že ČSAD Liberec zneužilo monopolné postavnenie, za čo dostalo pokutu 2,5 milionu korun, ktorá bola po podání rozkladu snížena na 2 miliony korun. Rozhodnutie úrad vydal 6. júna 2005, rozhodnutie o rozkladu dne 15. mája 2006. Dne 6. dubna 2007 rozhodnutie ÚOHS potvrdil Krajský súd v Brně.
Aj tento príklad demoštruje aké sú spory a vzťahy medzi konkurenciou napäté. Student Agency sa však nedávno dostal do sporu aj so spoločnosťou ČD a. s. a ministerstvom dopravy, ktoré neumožnili vstup očakávaných luxusných vlakov High Jet.

9. Zaujímavosti
V rámci konkurenčného boja so železničním dopravcem zavedla Student Agency pro prvých 10 cestujících v každom autobuse na trase Praha – Ostrava cestovné 1 Kč, podobne ponuky vyhlásil i pre trasu Brno – Ostrava a Praha – Karlovy Vary. Úrad pre ochranu hospodárskej súťaže v máji 2007 oznámil, že bude zkúmat, či nejde o zneužívanie dominantného postavenie. Zároveň však predseda ÚOHS zdelil, že zrejme na žiadnej z linek nemá Student Agency dominantné postavenie. Korunové cestovné použila Student Agency v konkurečnom boji už skôr, na linke z Liberce.
Cestovné za korunu na trase Praha-Ostrava bylo najprv omezeno na prvých 5 cestujících a následne zrušené ku 14. 11. 2007.
Nehody spoločnosti na autobusových linkách:
11.augusta  2006 ve 4 hodiny nedaleko Nového Jičína autobus na lince Ostrava–Praha zišiel z cesty, keď se vyhýbal dopravným kuželom rozhádzaných po ceste nedaleko miesta frézovania vozovky. Z 16 zranených boli dvaja hospitalizovaní na pozorovania.
14. augusta 2006 na dialnici D1 u Brna zadymil motor štyri roky starého minibusu značky SOR na pravidelnej regionálnej linke Brno – Velká Bíteš. Požiar uhasil vodič ešte pred príjazdom hasičov.
26. augusta 2007 na 97. kilometru dialnice D1 vyhorel tri roky starý autobus značky Ayats na linke Brno–Praha. Ku zraneniam cestujúcích ani k zničeniu ich batožiny nedošlo.
25. októbra 2008 se autobus nedaleko talianského mesta Padova stretol so slovinským kamiónom, ktorý bez signalizácie prešiel do pruhu pred autobus. Nehodu neprežila 22ročná stevardka sediaca na mieste vedľa vodiča. Cestujúcim sa nič nestalo.
3. marca 2008 zahynulo 5 ľudí a dalších najmenej 20 bolo zranených pri havárii autobusu pri slovenskej obci Kostolná v okrese Trenčín. Vedenie spoločnosti Student Agency tragickej nehode svojho autobusu pri Trenčíne sprísňila bezpečnostné pravidlá. O takmer tretinu zvýšila vnútorné kontroly na svojich linkách, pri výbere vodičov do 30 rokov boli u uchádzačov podrobnejšie psychotesty a cestujúci sú  povinní sa pripútať bezpečnostnými pásmi, ktorými sú žlté autobusy vybavené. Spoločnosť taktiež odškodnila všetkých cestujúcich.

Zoznam použitých zdrojov
[č.1]:  Student Agency s.r.o [online]. [cit. 2010-03-07]. Dostupný z WWW: <http://www.studentagency.cz>
[č. 2]: Studen Agency s.r.o., obchodní rejstřík.  [online]. [cit. 2010-3-27]. Dostupný z WWW: <http://www.obchodnirejstrik.cz/student-agency-s-r-o-25317075/>
[č. 3]: Student Agency s.r.o., wikipedia  [online]. [cit. 2010-3-27]. Dostupný z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Student_Agency>
[č. 4]: Vše Student Agency s.r.o., Eurovikendy  [online]. [cit. 2010-3-27]. Dostupný z WWW: <http://www.eurovikendy.cz/Menu/student-agency>
[č.5]:  BUSportal [online]. [cit. 2010-03-07]. Dostupný z WWW: <http://www.busportal.cz/modules.php?name=article&sid=2606>
[č.6]:  Monitorujem.sk [online]. [cit. 2010-03-07]. Dostupný z WWW: <http://www.monitorujem.sk/z-domova/60749/student-agency-bude-robit-prisnejsie-psychotesty-vodicov>











Posledná zmena: pondelok, 27 januára 2014, 11:57