OKAY Holding, a.s.

Právní forma:    akciová společnost
Obchodní rejstřík:    zapsáno u Krajského soudu v Brně 30. srpna 1994
IČO:    607 19 257
DIČ:    CZ60719257
Sídlo:    Kšírova 676/259, Brno 619 00
Vlastník řetězce:    OKAY Holding a. s. , Kšírova 32, Brno 619 00, IČO: 268 95 145, Zápis 16. 1. 2008, 100%-ní podíl
Základní kapitál:    od 6. 9. 2001    30 000 000,-Kč
Předmět činnosti:    obchodní živnost = koupě zboží za účelem jeho dalšího prodeje
Podnikatelské aktivity (OKEČ):   maloobchod s elektrospotřebiči a elektronikou převážně pro domácnosti
Generální ředitel:    Ing. Životský Jindřich
Finanční ředitel:  Adam Vašek
Jednatel:  Ing. Životský Jindřich
Motto:  Neplaťte víc, než musíte.

Společnost Okay s. r. o. byla založena roku 1994. Od té doby se s velkým úspěchem zabývá prodejem
domácích spotřebičů a elektroniky.
Od té doby se společnost vyšplhala mezi největší prodejce elektroniky v České republice. I díky tomu
mohla firma expandovat na Slovensko, do Polska a Rakouska. V dnešní době tak řetězec tvoří více jak
100 prodejen ve čtyřech státech.
OKAY se snaží být co nejblíže svým zákazníkům – všem zákazníkům. Proto optimalizuje svou obchodní
síť a postupně ji rozšiřuje.

Prodejny společnosti OKAY se nacházejí mimo velká a drahá nákupní centra. Pro jejich obchody je hlavní jednoduchost a účelnost. Díky tomu nezaplatí zákazník ani korunu navíc. Prodejci nemusí do ceny započítat drahé reklamy, luxusní regály nebo veliké výlohy. Zákazník platí jen za zboží, které prodejci vybírají a nakupují s vědomím toho, že vybrali výrobky s nejlepším poměrem výkonu a ceny.
Hlavním cílem řetězce jsou spokojení zákazníci. Proto vám prodejny garantují nejnižší cenu výrobku díky diskontnímu způsobu prodeje, zaručují možnost vrácení zboží bez udání důvodu do 30-ti dnů, proto garantují autorizovaný servis a nabízí hned několik možností splátkového prodeje.

Na úspěšnosti řetězce mají svůj podíl i jeho zaměstnanci. V každé prodejně najdete ochotný a příjemný personál, který je vždy ochoten vám poradit a pomoct při výběru zboží. Jelikož se řetězec neustále rozrůstá, vytváří společnost nová a nová pracovní místa. Na tato místa pečlivě vybírá vhodné kandidáty. Pokud uchazeč splní všechna zadaná kritéria a je přijat, musí projít základním školením pro nováčky. Podobná školení absolvují zaměstnanci minimálně jednou ročně. Prohlubují si své znalosti a připravují se na vyšší posty. Školení připravuje profesionální tým lektorů, kurzy jsou ušity přímo na míru každé pozici.
A proč tedy pracovat právě v OKAY? Na svých webových stránkách www.okaycz.eu/ uvádí společnost těchto 10 důvodů: důkladné úvodní zaškolení, pravidelná manažerská a obchodní školení, rychlý kariérní postup, nadprůměrné finanční ohodnocení, spolupráce s nejlepšími profesionály na trhu s elektrospotřebiči, stabilní zaměstnání, zaměstnanecké výhody, dynamický tým s neformálními vztahy, úspěšná evropská společnost a moderní pracovní prostředí.
Zaměstancem OKAY s. r. o. se může stát každý a to bez rozdílu pohlaví, věku, barvy pleti či rodinného stavu. Firma nikoho nediskriminuje. Pro přijetí do prodejny je ovšem nutná alespoň částečná znalost a praxe v komunikaci s lidmi. Pokud má uchazeč navíc znalosti z oblasti elektro, je to pro něj veliká výhoda.
Po přijetí se noví zaměstnanci musí nejprve proškolit. Na prvním školení se učí jednat se zákazníky, učí se hledat potřebné informace, orientovat se v prodejně. Po školení následuje samozřejmě praxe v obchodě. Každý „nováček“ je přidělen zkušenému prodejci, který mu dále sděluje své zkušenosti. Po několika měsících se z nováčka stává téměř profesionál.
Talentovaní zaměstnanci jsou přednostně dále školeni, připravují se tak na vyšší pozice. Nutno podotknout, že se povětšinou jedná o mladé a komunikativní zaměstnance.
Při návštěve prodejny si můžeme povšimnout, že prodejci jsou většinou muži, zatímco administrativní pracovnice, která Vám vyřizuje splátkový prodej, je žena. Tento jev je vcelku obvyklý a tak není nutné se nad ním nijak pozastavovat.
Při návštěvě jakékoliv prodejny OKAY si povšimněte jednoduchosti a vybavení. Na svých webových stránkách společnost uvádí, že zákazníci neplatí za drahé reklamy, ani luxusní regály. Opravdu je tomu tak. Prodejny jsou vkusně, ale jednodušše zařízeny.
„Spokojený zákazník se rád vrací“, není-liž pravda. Snad i toto je jeden z důvodů, proč se v prodejnách OKAY nemusíte rozhodovat sami. Po vstupu do prodejny se Vás ujme ochotný a milý personál, Vámi vybraný výrobek Vám popíše, upřesní jeho funkce a dodá Vám zbylé informace. Samozřejmě Vám pro srovnání poskytne i jiné, podobné výrobky. Po celou dobu rozhovoru byste neměli cítit žádný nátlak, prodejce by Vás měl pouze informovat.
Pokud si nějaký výrobek vyberete, ale nemáme nutnou hotovost, nejedná se téměř o žádný problém. Administrativní pracovnice Vám během několika minut vyřídí splátkový prodej.
Na výrobky je poskytována garance vrácení peněz do 30 dnů od prodeje. V každé prodejně se navíc nachází autorizovaný servis, reklamace je tudíž snadná. OKAY Vám garantuje nejnižší cenu díky diskontnímu způsobu prodeje.
Počet provozoven: úplný seznam dostupný na www.okaycz.eu/ i s adresami a provozní dobou každé prodejny.
Provozní doba není ve všech stejná. Začíná obvykle v 9:00 a končí v 18:00, 19:00 nebo 20:00.

Hospodářské výsledky řetězce:
http://ipoint.financninoviny.cz/okay-s-r-o.1863996.html na těchto stránkách je uvedena firma OKAY s. r. o. a její finanční údaje z let 2003, 2004 a 2005.
http://www.justice.cz/xqw/xervlet/insl/getFile?listina.@slCis=700054628&listina.@rozliseni=pdf&listina.@klic=1adc232489b2329c2bd84b03eec91066 – účetní uzávěrka ke dni 31. 12. 2003

http://www.justice.cz/xqw/xervlet/insl/getFile?listina.@slCis=700162091&listina.@rozliseni=pdf&listina.@klic=511827c0ed35fa32d711db4cb3c8fb2d – účetní uzávěrka ke dni 31. 12. 2005

Ačkoliv se řetězec OKAY na svých webových stránkách chlubí, že je významným prodejcem elektroniky a elektrospotřebičů, dají se na internetu najít i negativní hodnocení tohoto obchodu.
Jak je již výše uvedeno, prodejna zákazníkům garantuje nejnižší cenu, autorizovaný servis a možnost vrácení zboží do 30 dnů. Zkušenost jedné zákaznice si můžete přečíst na níže uvedené webové adrese. Posuďte sami, zda společnost OKAY dostála tomu, co sama hlásá.
http://www.emimino.cz/denicky/varovani-pred-nakupem-v-prodejnach-okay-elektrospotrebice-6128/
Tato zákaznice tedy nebyla spokojená s jednáním prodejny OKAY. Avšak je mnoho jiných, kteří spokojeni byli. O tomto jevu se ovšem články hledají hůře. Stejně jako jakékoliv ocenění, či přesné umístění. Ani na webových stránkách Českého statistického úřadu nenaleznete žádné informace o tom, že společnost OKAY získala jakékoliv ocenění. Pokud ho naleznete, budete v hledání úspěšnější než já.
Na jejich branu je ale nutno říci, že žádná reklama je vlastně také reklama. Pokud nenaleznete hned na první pokus hanlivé články o prodejně, zvýší se šance Vaší návštěvy v této prodejně. 

Závěrem je nutno říci, že společnosti OKAY s. r. o. není dokonalá, jako každá firma. Pracují v ní lidé a ti se občas mýlí, mohou dělat chyby, stejně jako počítačové systémy.
Naposledy změněno: pondělí, 27. ledna 2014, 11.57