ASKO a.s.
Conditions d’achèvement
ASKO a.s.
1 Zápis v obchodním rejstříku
Typ subjektu: Právnická osoba tuzemská
Evidující úřad: 310007 – Úřad městské části Praha 7
Vznik první živnosti: 30.9.1998
IČO: 25697242
DIČ: CZ25697242
Soud: 1 - Městský soud v Praze
Spisová značka: B 5566
1.1 Název řetězce a jeho právní forma
ASKO a.s. – 121 – Akciová společnost.
1.2 Sídlo řetězce v České republice
Šternberkova 1358/8, 170 00 Praha 7 – Holešovice.
1.3 Vlastník řetězce
Ing. Vladimír Hrdina je jak ředitelem společnosti, tak i předsedou představenstva. Bydliště má v sídle firmy.
1.4 Základní kapitál řetězce
Základní vklad společnosti je 10 000 000 Kč a je splacen úplně. Akcie společnosti jsou vydávány na jméno v hodnotě 10 000 Kč a počtu 1000 akcií. [1]
1.5 Předmět činnosti ve vztahu k obchodu
- leasing výrobních prostředků a průmyslového zboží
- koupě zboží za účelem jeho dalšího prodeje a prodej
- poradenská cinnost v oblasti dřevozpracujícího průmyslu
- realitní kancelář
- truhlářství
2. Strategie obchodního řetězce
2.1 Historie řetězce na území České republiky
ASKO a.s. vznikla důsledkem přeměny společnosti ASKO, spol. s r.o., IČO: 14893304, na akciovou společnost ve smyslu § 69a obchodního zákoníku. Na obchodní společnost tak přešlo veškeré jmění, práva a závazky této zaniklé společnosti s ručením omezeným.
2.2 Vize a mise řetězce
Společnost se zaměřuje hlavně na rozšiřování sortimentu, uspokojení potřeb zákazníků a zachování vedoucího postavení mezi distributory výrobků dřevozpracujícího průmyslu.
2.3 Obchodní značky řetězce
Firma distribuuje kolekce laminátových a dřevěných podlah pod třemi různými značkami a to Parador a Tarkett. Značka Korotex je pouze kolekce laminátových podlah. Společnost rovněž distribuuje zahradní nábytek a program.
2.4 ISO
Firma disponuje certifikátem CFCS 1004:2006 Certifikace spotřebitelského řetězce lesních produktů (C-o-C) založená na systému PEFC, tedy konečnému spotřebiteli sděluje, že materiál použitý na výrobu dřevařských a lesních produktů byl získán v lesích pěstovaných trvale udržitelným způsobem a byl pořízen legálně. [2]
2.5 Značky kvality
Certifikát „Konstrukční dřevo obdélníkového průřezu“ je vydáván na základě bezpečného používání řeziva na stavebních konstrukcí, které musí splňovat požadavky harmonizované normy ČSN EN 14 081 – 1. [3]
3. Zaměstnanci řetězce
3.1 Složení zaměstnanců řetězce
Počet zaměstnanců firmy se pohybuje mezi 101 – 250. V roce 2008 konsolidovaná závěrka společnosti uvádí v průměru 119 zaměstnanců. Oproti loňskému roku je to o 5 zaměstnanců více.
3.2 Benefity zaměstnanců
Zaměstnanci jsou motivováni a je jim zajišťováno školení a další kvalifikace. Společnost další motivační a benefiční výhody nezveřejnila. [4]
4. Provozovny obchodního řetězce
4.1 Počet provozoven
Společnost má k dispozici dvě své provozovny – obě jsou v Praze.
První provozovna na adrese Františka Diviše 984, 104 01, Praha 10 – Uhříněves odbavuje zákazníky v oblasti činnosti truhlářství, podlahářství, výroba, obchod a služby neuvedené v přílohách 1 až 3 živnostenského zákona. Nadále v oboru činnosti leasing výrobních prostředků a průmyslového zboží, činnost realitní kanceláře a v poradenské činnosti v oblasti dřevozpracujícího průmyslu.
Na první i druhé adrese Na Pankráci 404/30a, 140 00, Praha 4 – Nusle je firma k dispozici pro své zákazníky v oboru činnosti koupě zboží za účelem jeho dalšího prodeje a prodej - vyjma zboží uvedeného v příl.zák. č.455/91 Sb. a zboží tímto zákonem vyloučeného.
4.2 Typ provozoven
Firma mimo kamenných prodejen a vzorkoven zprovoznila v červnu 2009 i terminál bezhotovostního placení a zavedla svůj internetový obchod.
4.3 Prodejní doba
V provozovně ASKO a.s., v ulici Fr. Diviše 984 v Praze – Uhříněvsi, jsou všichni klienti, kteří tam přijdou obslouženi pracovníky u pultu v prodejní době od pondělí do pátku od 7,00 do 17,30 a také v sobotu od 8,00 do 13,00.
Firma uvádí, že zákazníci, kteří se v prodejně dostaví mimo provozní dobu, nebudou moci být z provozně-technických důvodů obslouženi a to bez výjimek.
4.4 Nabízené služby
Společnost distribuuje mimo jiné také zahradní nábytek a dřevařské výrobky. Na svých skladech má stále 6 000 položek, které rozváží v rámci distribuční sítě kamkoli do 48 hodin nebo metodou Just-In-Time. [3]
5. Hospodářské výsledky řetězce
5.1 Maloobchodní tržby za zboží řetězce od roku 2005 – 2008
1 038 597 (2008)
1 059 038 (2007)
994 870 (2006)
891 543 (2005)
Čísla jsou uvedeny v tis. Kč. [4]
6. Postavení a ocenění řetězce
Informace společnost nikde nezveřejňuje.
7. Vztah řetězce s okolím
7.1 Vztah s okolím řetězce
Společnost je účastníkem na Mezinárodním stavebním veletrhu IBF 2010 v Brně, kde bude představovat své kolekce laminátových podlah Parador, Kronotex a Tarkett pro rok 2010 a také svůj zahradní nábytek, nabídky dřevařských materiálů a výrobků a zároveň připravili několik výhodných veletržních nabídek.
7.2 Vztah s dodavateli
ASKO a.s. nakupuje materiály a výrobky od více než 150 zahraničních i tuzemských dodavatelů. Další údaje společnost nenabízí.
8. Zajímavosti uveřejněné o řetězci
ASKO a.s. uzavřela smlouvu o sdruženém plnění se společností EKO-KOM, a.s. Je zapojena do Systému sdruženého plnění EKO-KOM pod klientským číslem EK-R01020003 a za období roku 2008 tak plnila své povinnosti zajistit zpětný odběr a využít odpadu z obalů.
V celém areálu společnosti je zakázáno kouřit.
9. Zdroje
[1] Administrativní registr ekonomických subjektů 2009 [online]. Praha: Ministerstvo financí, 2009 [cit. 2010-04-14]. Dostupný z WWW: < http://wwwinfo.mfcr.cz/cgi-bin/ares/darv_or.cgi?ico=25697242&jazyk=cz&xml=1>
[2] Certifikace ISO 9001,14001, kvality, služeb, školení a semináře 2008 [online]. Brno: ANNO.cz, 2008 [cit. 2010-04-14]. Dostupný z WWW: <http://www.certifikace-anno.cz/cfcs-10042006-certifikace-spotrebitelskeho-retezce-lesnich-produktu-c-o-c.htm>
[3] ASKO 2010 [online]. Praha: ASKO a.s., 2010 [cit. 2010-04-14]. Dostupný z WWW: <http://www.asko-as.cz/>
[4] Obchodní rejstřík a sbírka listin 2010 [online]. Praha: Ministerstvo spravedlnosti České republiky, 2010 [cit. 2010-04-14]. Dostupný z WWW: <http://www.justice.cz/xqw/xervlet/insl/index?sysinf.@typ=sbirka&sysinf.@strana=documentList&vypisListin.@cEkSub=331633 />
ASKO NÁBYTEK A.S. (2)
ASKO a.s je součástí německé obchodní skupiny Firmengruppe Bozkurt, která v Německu vlastní síť velkých prodejen s nábytkem. Firma nabízí kompletní vybavení pro celý byt,
ale také zajímavý výběr nábytku určeného především do kanceláří.
Společnost ASKO a.s. lze považovat za jednu z největších a neznámějších obchodních společností zabývající se prodejem nábytku. V loňském roce ASKO a.s. dosáhlo nejvyšší obrat v tržbách ze všech prodejen nábytku u nás.
ASKO a.s je přímo vlastněno Necketem Bozkurtem, majitelem celé skupiny.
Vývoj
ASKO a.s se vyskytuje na trhu v České republice od roku 1991.
V roce 1991, v části nábytkového oddělení obchodního domu Bílá labuť, byla otevřena první prodejna. Druhou filiálkou byla prodejna v Brně, která byla posléze přemístěna do moderního prodejního areálu Olympia Centrum Brno a nastoupil tak trend budoucí identity prodejen
v ASKO a.s českých městech. V roce 1998 začala zákazníkům Severočeského kraje sloužit prodejna v Ústí nad Labem - Trmicích. Na podzim roku 2000 byla otevřena prodejna ASKO a.s v Plzni - nákupním centru - Borská pole.
Od roku 2007 spolupracuje německá Firmengruppe Oáza Bozkurt s rakouskou společností Lutz, aby posílila svou další mezinárodní přítomnost. Společnost Lutz má zastoupení v jižním Německu, konkrétně v Göppingenu, Heilbronnu, Stuttgartu, Mnichově, a šest poboček
ve východním Německu. ASKO a.s Česká republika nebyly touto spoluprácí ovlivněny.
V plánu je společná expanze v zemích Maďarska, Slovenska, Slovinska, Chorvatska, Rumunska, Bulharska a Turecka. Také v České republice je plánováno další rozšiřování obchodní sítě. Snahou je přispět ke zvyšování spokojenosti zákazníků a zároveň také prostřednictvím nabídky nových pracovních míst v provozovnách aktivně pomáhat
ke zvyšování zaměstnanosti v zemi.
Sortiment
ASKO Nábytek nabízí 25% nábytku od českých výrobců, 75% je od výrobců z celého světa. Největší zastoupení má však nábytek výroben v Evropě.
V prodejnách ASKO Nábytek je zákazníkům k prohlédnutí na 60 druhů ložnic a postelí,
200 druhů sedacích souprav a na 50 různých typů obývacích stěn. Mnoho variant kuchyňských linek, vybavení do koupelny, matrace do postele, postelových roštů, nebo čalouněných případně kožených pohovek. Dále je v nabídce kancelářský nábytek a spousta různých doplňků.
Pokud jde o design nabízeného nábytku, určitě se nedá jednoznačně určit styl, který by
„na pultech“ prodejen ASKO nábytku převládal. Součástí sortimentu je jak masivní nábytek v kůži, tak i střídmější tvary a kompaktnější rozměry ideální do běžného
panelákového bytu.
Prodejny
Rozloha prodejen činí v průměru 5000 m2.
Prodejny ASKO nábytek mají vytvořenou koncepci tak, aby současné, moderní i nejnovější trendy nábytku tvořily ucelený vzorek, který je možno na trhu v současné době zakoupit. Zároveň je zde nabízen bohatý výběr doplňkového zboží v tzv. butiku. Proto zboží zakoupené v ASKO Nábytek lze považovat za velmi populární mezi zákazníky.
Prodejní místa
ASKO Nábytek je většinou součástí větších obchodních komplexů ve velkých městech:
Brno, Plzeň, Praha, Teplice, Zlín, Hradec Králové, Tábor, Mladá Boleslav, Olomouc, Chomutov.
Služby
Služby, které poskytuje ASKO Nábytek:
nákup na platební karty
nákup na úvěr
poradenství
zákaznický servis
doprava a montáž nábytku.
Ve většině případech kvalifikovaní zaměstnanci prodejen ASKO Nábytek jsou k zákazníkům vstřícní a dokáží s výběrem nábytku pomoci.
ASKO Nábytek prodává své zboží v demontovaném stavu, což umožňuje lepší skladové podmínky. Na zákazníkovi potom záleží, zda si zboží odveze sám a sám si nábytek smontuje nebo zakoupené zboží si nechá odvést a také smontovat zaměstnanci ASKO Nábytek. Cena odvozu je závislá na ujeté vzdálenosti. V každém z obchodních domů funguje smluvní autodopravce, který za obvyklé ceny, v řádu stokorun, koupený nábytek přiveze až před dům. Nutno ale počítat s tím, že to nebude hned. Čekací lhůty se samozřejmě v průběhu roku mění – např. před vánoci mohou být o něco delší – obecně ale platí, že tak tři čtyři dny
je nutné počkat.
Je zaručena garance nejnižších cen. Pokud zákazník objeví u jiné firmy stejný výrobek,
má zákazník u ASKO nábytek na tento výrobek 10% slevu. A dále nabízí svým zákazníkům nákup na splátky formou spotřebitelského úvěru. Úvěr lze získat od částky 3 000,- Kč
s nulovou akontací. Splatnost je od 5 do 48 měsíců.
Reklama a propagace
Nedílnou součástí marketingu společnosti ASKO a.s spočívá především ve spokojenosti svých zákazníků a aby se zákazníci do prodejen v případě potřeby nákupu nábytku opět vrátili. Základním komunikačním nástrojem se zákazníkem je zde leták.
Všechna prodejní místa potom vedle jednotného sortimentu spojuje především skutečnost,
že jsou vždy součástí rozsáhlých obchodních center. Nejde tedy o žádné diskontní prodejny, na okrajích měst, nebo v různých starších zástavbách bývalých průmyslových podniků. Rozhodnete-li se proto pro nákup v některé z prodejen ASKO, můžete nákupy nábytku obvykle spojit třeba i s návštěvou kina nebo restaurace.
Samozřejmostí je proto u každého z obchodních domů dlouhá otvírací doba, díky které
sem mohou přijít i ti, kdo pracují o něco déle, než je obvyklé. Všechny prodejny tak o víkendech mají otevřeno od 9 do 21 hodin. V Brně, Plzni, a Teplicích i ve všedních dnech, u těch ostatních se od pondělí do pátku dveře ASKO nábytku zavírají ve 20 hodin.
Letáky
ASKO Nábytek vydává letáky s akčními cenami. Tyto letáky většinou mají čtrnáctidenní platnost. V letácích je vždy vybráno několik kusů nábytku z jednotlivého sortimentu. Na první pohled nelákají, ale fungují a to u nábytku směrovaném na široké masy dost výrazně. Každý měsíc je dělána nová propagační akce.
Ostatní
Další stupeň reklamy tvoří rozhlas a dále tištěná inzerce a reklama na billboardech u prodejen.
Srovnání s ostatními řetězci
Část německé společnosti Firmengruppe Bozkurt má osm prodejen. Firma Jamall jich provozuje 35. Svou celkovou rozlohou, kolem 35 tisíc m2, jsou zhruba poloviční, než
je rozloha obchodů IKEA. Také tržby Asko nábytku jsou proti lídrovi trhu IKEA takřka třetinové. Tržby ASKO Nábytek ve výši 1,4 miliardy odhadla Incoma Research.
Zdroje dat
ASKO nábytek [online]. Poslední revize 2010 [cit. 2010-02-28].Dostupné z: <http://www.asko-nabytek.cz/>.
ASKO nábytek- katalog [online]. Poslední revize 2010 [cit. 2010-02-28].Dostupné z: <http://www.asko-katalog.cz/asko-nabytek-katalog>.
Michelle Bivoti: Nábytek Asko [online]. Poslední revize 2007 [cit. 2010-02-28].Dostupné z:
<http://www.michellebivotti.cz/nabytek-asko/>.
Levně- Online.cz: Asko nábytek [online]. Poslední revize 18.3.2009
[cit. 2010-02-28].Dostupné z: <http://www.levne-online.cz/nabytek/asko-nabytek/>.
1 Zápis v obchodním rejstříku
Typ subjektu: Právnická osoba tuzemská
Evidující úřad: 310007 – Úřad městské části Praha 7
Vznik první živnosti: 30.9.1998
IČO: 25697242
DIČ: CZ25697242
Soud: 1 - Městský soud v Praze
Spisová značka: B 5566
1.1 Název řetězce a jeho právní forma
ASKO a.s. – 121 – Akciová společnost.
1.2 Sídlo řetězce v České republice
Šternberkova 1358/8, 170 00 Praha 7 – Holešovice.
1.3 Vlastník řetězce
Ing. Vladimír Hrdina je jak ředitelem společnosti, tak i předsedou představenstva. Bydliště má v sídle firmy.
1.4 Základní kapitál řetězce
Základní vklad společnosti je 10 000 000 Kč a je splacen úplně. Akcie společnosti jsou vydávány na jméno v hodnotě 10 000 Kč a počtu 1000 akcií. [1]
1.5 Předmět činnosti ve vztahu k obchodu
- leasing výrobních prostředků a průmyslového zboží
- koupě zboží za účelem jeho dalšího prodeje a prodej
- poradenská cinnost v oblasti dřevozpracujícího průmyslu
- realitní kancelář
- truhlářství
2. Strategie obchodního řetězce
2.1 Historie řetězce na území České republiky
ASKO a.s. vznikla důsledkem přeměny společnosti ASKO, spol. s r.o., IČO: 14893304, na akciovou společnost ve smyslu § 69a obchodního zákoníku. Na obchodní společnost tak přešlo veškeré jmění, práva a závazky této zaniklé společnosti s ručením omezeným.
2.2 Vize a mise řetězce
Společnost se zaměřuje hlavně na rozšiřování sortimentu, uspokojení potřeb zákazníků a zachování vedoucího postavení mezi distributory výrobků dřevozpracujícího průmyslu.
2.3 Obchodní značky řetězce
Firma distribuuje kolekce laminátových a dřevěných podlah pod třemi různými značkami a to Parador a Tarkett. Značka Korotex je pouze kolekce laminátových podlah. Společnost rovněž distribuuje zahradní nábytek a program.
2.4 ISO
Firma disponuje certifikátem CFCS 1004:2006 Certifikace spotřebitelského řetězce lesních produktů (C-o-C) založená na systému PEFC, tedy konečnému spotřebiteli sděluje, že materiál použitý na výrobu dřevařských a lesních produktů byl získán v lesích pěstovaných trvale udržitelným způsobem a byl pořízen legálně. [2]
2.5 Značky kvality
Certifikát „Konstrukční dřevo obdélníkového průřezu“ je vydáván na základě bezpečného používání řeziva na stavebních konstrukcí, které musí splňovat požadavky harmonizované normy ČSN EN 14 081 – 1. [3]
3. Zaměstnanci řetězce
3.1 Složení zaměstnanců řetězce
Počet zaměstnanců firmy se pohybuje mezi 101 – 250. V roce 2008 konsolidovaná závěrka společnosti uvádí v průměru 119 zaměstnanců. Oproti loňskému roku je to o 5 zaměstnanců více.
3.2 Benefity zaměstnanců
Zaměstnanci jsou motivováni a je jim zajišťováno školení a další kvalifikace. Společnost další motivační a benefiční výhody nezveřejnila. [4]
4. Provozovny obchodního řetězce
4.1 Počet provozoven
Společnost má k dispozici dvě své provozovny – obě jsou v Praze.
První provozovna na adrese Františka Diviše 984, 104 01, Praha 10 – Uhříněves odbavuje zákazníky v oblasti činnosti truhlářství, podlahářství, výroba, obchod a služby neuvedené v přílohách 1 až 3 živnostenského zákona. Nadále v oboru činnosti leasing výrobních prostředků a průmyslového zboží, činnost realitní kanceláře a v poradenské činnosti v oblasti dřevozpracujícího průmyslu.
Na první i druhé adrese Na Pankráci 404/30a, 140 00, Praha 4 – Nusle je firma k dispozici pro své zákazníky v oboru činnosti koupě zboží za účelem jeho dalšího prodeje a prodej - vyjma zboží uvedeného v příl.zák. č.455/91 Sb. a zboží tímto zákonem vyloučeného.
4.2 Typ provozoven
Firma mimo kamenných prodejen a vzorkoven zprovoznila v červnu 2009 i terminál bezhotovostního placení a zavedla svůj internetový obchod.
4.3 Prodejní doba
V provozovně ASKO a.s., v ulici Fr. Diviše 984 v Praze – Uhříněvsi, jsou všichni klienti, kteří tam přijdou obslouženi pracovníky u pultu v prodejní době od pondělí do pátku od 7,00 do 17,30 a také v sobotu od 8,00 do 13,00.
Firma uvádí, že zákazníci, kteří se v prodejně dostaví mimo provozní dobu, nebudou moci být z provozně-technických důvodů obslouženi a to bez výjimek.
4.4 Nabízené služby
Společnost distribuuje mimo jiné také zahradní nábytek a dřevařské výrobky. Na svých skladech má stále 6 000 položek, které rozváží v rámci distribuční sítě kamkoli do 48 hodin nebo metodou Just-In-Time. [3]
5. Hospodářské výsledky řetězce
5.1 Maloobchodní tržby za zboží řetězce od roku 2005 – 2008
1 038 597 (2008)
1 059 038 (2007)
994 870 (2006)
891 543 (2005)
Čísla jsou uvedeny v tis. Kč. [4]
6. Postavení a ocenění řetězce
Informace společnost nikde nezveřejňuje.
7. Vztah řetězce s okolím
7.1 Vztah s okolím řetězce
Společnost je účastníkem na Mezinárodním stavebním veletrhu IBF 2010 v Brně, kde bude představovat své kolekce laminátových podlah Parador, Kronotex a Tarkett pro rok 2010 a také svůj zahradní nábytek, nabídky dřevařských materiálů a výrobků a zároveň připravili několik výhodných veletržních nabídek.
7.2 Vztah s dodavateli
ASKO a.s. nakupuje materiály a výrobky od více než 150 zahraničních i tuzemských dodavatelů. Další údaje společnost nenabízí.
8. Zajímavosti uveřejněné o řetězci
ASKO a.s. uzavřela smlouvu o sdruženém plnění se společností EKO-KOM, a.s. Je zapojena do Systému sdruženého plnění EKO-KOM pod klientským číslem EK-R01020003 a za období roku 2008 tak plnila své povinnosti zajistit zpětný odběr a využít odpadu z obalů.
V celém areálu společnosti je zakázáno kouřit.
9. Zdroje
[1] Administrativní registr ekonomických subjektů 2009 [online]. Praha: Ministerstvo financí, 2009 [cit. 2010-04-14]. Dostupný z WWW: < http://wwwinfo.mfcr.cz/cgi-bin/ares/darv_or.cgi?ico=25697242&jazyk=cz&xml=1>
[2] Certifikace ISO 9001,14001, kvality, služeb, školení a semináře 2008 [online]. Brno: ANNO.cz, 2008 [cit. 2010-04-14]. Dostupný z WWW: <http://www.certifikace-anno.cz/cfcs-10042006-certifikace-spotrebitelskeho-retezce-lesnich-produktu-c-o-c.htm>
[3] ASKO 2010 [online]. Praha: ASKO a.s., 2010 [cit. 2010-04-14]. Dostupný z WWW: <http://www.asko-as.cz/>
[4] Obchodní rejstřík a sbírka listin 2010 [online]. Praha: Ministerstvo spravedlnosti České republiky, 2010 [cit. 2010-04-14]. Dostupný z WWW: <http://www.justice.cz/xqw/xervlet/insl/index?sysinf.@typ=sbirka&sysinf.@strana=documentList&vypisListin.@cEkSub=331633 />
ASKO NÁBYTEK A.S. (2)
ASKO a.s je součástí německé obchodní skupiny Firmengruppe Bozkurt, která v Německu vlastní síť velkých prodejen s nábytkem. Firma nabízí kompletní vybavení pro celý byt,
ale také zajímavý výběr nábytku určeného především do kanceláří.
Společnost ASKO a.s. lze považovat za jednu z největších a neznámějších obchodních společností zabývající se prodejem nábytku. V loňském roce ASKO a.s. dosáhlo nejvyšší obrat v tržbách ze všech prodejen nábytku u nás.
ASKO a.s je přímo vlastněno Necketem Bozkurtem, majitelem celé skupiny.
Vývoj
ASKO a.s se vyskytuje na trhu v České republice od roku 1991.
V roce 1991, v části nábytkového oddělení obchodního domu Bílá labuť, byla otevřena první prodejna. Druhou filiálkou byla prodejna v Brně, která byla posléze přemístěna do moderního prodejního areálu Olympia Centrum Brno a nastoupil tak trend budoucí identity prodejen
v ASKO a.s českých městech. V roce 1998 začala zákazníkům Severočeského kraje sloužit prodejna v Ústí nad Labem - Trmicích. Na podzim roku 2000 byla otevřena prodejna ASKO a.s v Plzni - nákupním centru - Borská pole.
Od roku 2007 spolupracuje německá Firmengruppe Oáza Bozkurt s rakouskou společností Lutz, aby posílila svou další mezinárodní přítomnost. Společnost Lutz má zastoupení v jižním Německu, konkrétně v Göppingenu, Heilbronnu, Stuttgartu, Mnichově, a šest poboček
ve východním Německu. ASKO a.s Česká republika nebyly touto spoluprácí ovlivněny.
V plánu je společná expanze v zemích Maďarska, Slovenska, Slovinska, Chorvatska, Rumunska, Bulharska a Turecka. Také v České republice je plánováno další rozšiřování obchodní sítě. Snahou je přispět ke zvyšování spokojenosti zákazníků a zároveň také prostřednictvím nabídky nových pracovních míst v provozovnách aktivně pomáhat
ke zvyšování zaměstnanosti v zemi.
Sortiment
ASKO Nábytek nabízí 25% nábytku od českých výrobců, 75% je od výrobců z celého světa. Největší zastoupení má však nábytek výroben v Evropě.
V prodejnách ASKO Nábytek je zákazníkům k prohlédnutí na 60 druhů ložnic a postelí,
200 druhů sedacích souprav a na 50 různých typů obývacích stěn. Mnoho variant kuchyňských linek, vybavení do koupelny, matrace do postele, postelových roštů, nebo čalouněných případně kožených pohovek. Dále je v nabídce kancelářský nábytek a spousta různých doplňků.
Pokud jde o design nabízeného nábytku, určitě se nedá jednoznačně určit styl, který by
„na pultech“ prodejen ASKO nábytku převládal. Součástí sortimentu je jak masivní nábytek v kůži, tak i střídmější tvary a kompaktnější rozměry ideální do běžného
panelákového bytu.
Prodejny
Rozloha prodejen činí v průměru 5000 m2.
Prodejny ASKO nábytek mají vytvořenou koncepci tak, aby současné, moderní i nejnovější trendy nábytku tvořily ucelený vzorek, který je možno na trhu v současné době zakoupit. Zároveň je zde nabízen bohatý výběr doplňkového zboží v tzv. butiku. Proto zboží zakoupené v ASKO Nábytek lze považovat za velmi populární mezi zákazníky.
Prodejní místa
ASKO Nábytek je většinou součástí větších obchodních komplexů ve velkých městech:
Brno, Plzeň, Praha, Teplice, Zlín, Hradec Králové, Tábor, Mladá Boleslav, Olomouc, Chomutov.
Služby
Služby, které poskytuje ASKO Nábytek:
nákup na platební karty
nákup na úvěr
poradenství
zákaznický servis
doprava a montáž nábytku.
Ve většině případech kvalifikovaní zaměstnanci prodejen ASKO Nábytek jsou k zákazníkům vstřícní a dokáží s výběrem nábytku pomoci.
ASKO Nábytek prodává své zboží v demontovaném stavu, což umožňuje lepší skladové podmínky. Na zákazníkovi potom záleží, zda si zboží odveze sám a sám si nábytek smontuje nebo zakoupené zboží si nechá odvést a také smontovat zaměstnanci ASKO Nábytek. Cena odvozu je závislá na ujeté vzdálenosti. V každém z obchodních domů funguje smluvní autodopravce, který za obvyklé ceny, v řádu stokorun, koupený nábytek přiveze až před dům. Nutno ale počítat s tím, že to nebude hned. Čekací lhůty se samozřejmě v průběhu roku mění – např. před vánoci mohou být o něco delší – obecně ale platí, že tak tři čtyři dny
je nutné počkat.
Je zaručena garance nejnižších cen. Pokud zákazník objeví u jiné firmy stejný výrobek,
má zákazník u ASKO nábytek na tento výrobek 10% slevu. A dále nabízí svým zákazníkům nákup na splátky formou spotřebitelského úvěru. Úvěr lze získat od částky 3 000,- Kč
s nulovou akontací. Splatnost je od 5 do 48 měsíců.
Reklama a propagace
Nedílnou součástí marketingu společnosti ASKO a.s spočívá především ve spokojenosti svých zákazníků a aby se zákazníci do prodejen v případě potřeby nákupu nábytku opět vrátili. Základním komunikačním nástrojem se zákazníkem je zde leták.
Všechna prodejní místa potom vedle jednotného sortimentu spojuje především skutečnost,
že jsou vždy součástí rozsáhlých obchodních center. Nejde tedy o žádné diskontní prodejny, na okrajích měst, nebo v různých starších zástavbách bývalých průmyslových podniků. Rozhodnete-li se proto pro nákup v některé z prodejen ASKO, můžete nákupy nábytku obvykle spojit třeba i s návštěvou kina nebo restaurace.
Samozřejmostí je proto u každého z obchodních domů dlouhá otvírací doba, díky které
sem mohou přijít i ti, kdo pracují o něco déle, než je obvyklé. Všechny prodejny tak o víkendech mají otevřeno od 9 do 21 hodin. V Brně, Plzni, a Teplicích i ve všedních dnech, u těch ostatních se od pondělí do pátku dveře ASKO nábytku zavírají ve 20 hodin.
Letáky
ASKO Nábytek vydává letáky s akčními cenami. Tyto letáky většinou mají čtrnáctidenní platnost. V letácích je vždy vybráno několik kusů nábytku z jednotlivého sortimentu. Na první pohled nelákají, ale fungují a to u nábytku směrovaném na široké masy dost výrazně. Každý měsíc je dělána nová propagační akce.
Ostatní
Další stupeň reklamy tvoří rozhlas a dále tištěná inzerce a reklama na billboardech u prodejen.
Srovnání s ostatními řetězci
Část německé společnosti Firmengruppe Bozkurt má osm prodejen. Firma Jamall jich provozuje 35. Svou celkovou rozlohou, kolem 35 tisíc m2, jsou zhruba poloviční, než
je rozloha obchodů IKEA. Také tržby Asko nábytku jsou proti lídrovi trhu IKEA takřka třetinové. Tržby ASKO Nábytek ve výši 1,4 miliardy odhadla Incoma Research.
Zdroje dat
ASKO nábytek [online]. Poslední revize 2010 [cit. 2010-02-28].Dostupné z: <http://www.asko-nabytek.cz/>.
ASKO nábytek- katalog [online]. Poslední revize 2010 [cit. 2010-02-28].Dostupné z: <http://www.asko-katalog.cz/asko-nabytek-katalog>.
Michelle Bivoti: Nábytek Asko [online]. Poslední revize 2007 [cit. 2010-02-28].Dostupné z:
<http://www.michellebivotti.cz/nabytek-asko/>.
Levně- Online.cz: Asko nábytek [online]. Poslední revize 18.3.2009
[cit. 2010-02-28].Dostupné z: <http://www.levne-online.cz/nabytek/asko-nabytek/>.
Modifié le: lundi 27 janvier 2014, 11:57