KIKA NÁBYTEK, S.R.O.


1. Zápis v obchodním rejstříku
Spisová značka: C 98298 vedená u rejstříkového soudu v Praze
Den zápisu: 19.02.2004
IČO: 27127133
DIČ: CZ27127133   

1.1 Název řetězce a jeho právní forma
Kika Nábytek s. r. o.

1.2 Sídlo řetězce v České republice
Kika Nábytek s.r.o.
Pražská 135
Komerční zóna Průhonice - Čestlice
251 01 Říčany
Tel.:  241 049 211
Fax: 241 049 210
E-mail: info@kika.cz

1.3 Vlastník řetězce
Společnost kika je ve 100% vlastnictví rodiny Koch.
Rudolf Leiner starší koupil v roce 1910 závod Leiner Stammhaus a tím položil základy úspěšné historie. V roce 1973 otevřel Dr. Herbert Koch, zeť Rudolfa Leinera ml. a současný hlavní společník, první obchodní dům kika.

1.4 Základní kapitál řetězce
2 000 000,- Kč

1.5 Předmět činnosti ve vztahu k obchodu
Hlavní předmět činnosti: obchod s nábytkem a bytovými doplňky
Předmět podnikání:
- Specializovaný maloobchod
- Velkoobchod
- Návrhářská, designérská a aranžérská činnost
- Balicí činnosti
- Reklamní činnost a marketing
- Správa a údržba nemovitostí
- Skladování zboží a manipulace s nákladem
- Zasilatelství
- Zprostředkování služeb
- Dokončovací stavební práce
- Truhlářství
- Podlahářství
- Pronájem a půjčování věcí movitých
- Činnosti podnikatelských, finančních, organizačních a ekonomických poradců
- Realitní činnost
- Pronájem nemovitostí, bytů a nebytových prostor bez poskytování jiných služeb než základních

Kika je známa svou bohatou nabídkou kvalitního zboží pro vybavení celé domácnosti.

Od ložního prádla a bytového textilu přes nádobí, osvětlení a koberce, po dekorativní bytové předměty, dále sedací soupravy, dětský nábytek, kuchyně, jídelny, ložnice, postele, svítidla do bytu, vestavěné skříně, vany a koupelny, dlažby, zrcadla do koupelny, matrace, obývací stěny, dveře, baterie do koupelen a mnoho a mnoho dalšího, vždyť sortiment Kika tvoří více než 50.000 položek všech cenových relací.


2. Strategie obchodního řetězce
Hlavním cílem společnosti je nabídnout zákazníkům kompletní sortiment bytového zařízení a s tím souvisejících služeb. Dále společnost usiluje o zvyšování svého tržního podílu získáním dalších zákazníků nabídkou vysoce kvalitního a cenově výhodného sortimentu.
Filozofie společnosti kika je poskytovat zákazníkům služby týkající se nábytku a doplňků do domácnosti k jejich plné spokojenosti.
2.1 Historie řetězce na území České republiky
V současné době má kika v ČR 6 obchodních domů:

2005
Červen: otevření největšího obchodního domu s nábytkem v Čechách, Praha - Čestlice

2006
Březen: otevření obchodního domu kika Praha - Letňany

2007
Září: otevření obchodního domu kika Brno
Prosinec: otevření obchodního domu kika Plzeň

2009
Duben: kika otevřela v Olomouci první obchod Cash & Carry v České republice.

2010
Duben: otevření obchodního domu kika Liberec

2.2 Vize a mise řetězce
I v dalším období bude společnost kika pokračovat v zavedené koncepci, tj. nabídka širokého sortimentu nábytku a bytových doplňku, individuální přístup k potřebám zákazníkům a to vše za příznivé ceny. Reakce na potřeby zákazníků je trvalá aktualizace sortimentu podle posledních trendů v bydlení s cílem nabídnout zákazníkům stylové bydlení – individuální, praktické, moderní a komfortní.
Expanze, která je nyní cílem společnosti kika, předpokládá další, velmi dynamický vývoj společnosti.

Hlavní cíle formulované do dalších období jsou:
- Úspěšné zavedení konceptu cash&carry na český trh
- Ziskové hospodaření společnosti v hospodářském roce 2009-2010
- Optimalizace provozních nákladů
- Úspěšná expanze do dalších regionů
- Nabídka sortimentu za příznivé ceny odpovídající požadavkům zákazníků
Hlavní cíle společnosti se odrážejí v jejím ročním plánu. Společnost považuje za nutné se v následující hospodářsky obtížné době přizpůsobit požadavkům trhu, poptávce a přáním zákazníka. Prvotřídní zákaznický servis a kvalita za nejlepší cenu u nabízených výrobků a služeb jsou samozřejmostí. Společně s racionalitou v nákladové oblasti by se měly odrazit v ziskovém hospodaření společnosti.

2.3 Obchodní značky řetězce
Sortiment je základem úspěchu. Velmi brzy byla rozpoznána rychle rostoucí poptávka po širokém výběru z mnoha různých stylů a cenových skupin. V řetězci Kika se nachází široká paleta evropských a mezinárodních TOP značek.

2.4 ISO
nezjištěno

2.5 Značky kvality
Kika se umístila na 3. místě v soutěži Obchodník roku 2009 v kategorii „prodejce nábytku“.


3. Zaměstnanci řetězce

3.1 Složení zaměstnanců řetězce
Franz Kloiber – jednatel
Dr. Johannes Jungblut – jednatel
Vedoucí obchodních domů:
kika Praha Letňany: Silvia Strelecká
kika C&C Olomouc: Dalibor Palatka
kika Plzeň: Zvonimír Pojda
kika C&C Liberec: Lenka Milerová
kika Brno: Michal Juráň
kika Čestlice: David Friedl

3.2 Benefity zaměstnanců
- možnost odborného růstu a dalšího rozvoje
- příspěvek na penzijní připojištění
- zaškolení a další vzdělávání
- možnost profesního růstu
- zaměstnanecké slevy, příspěvek na stravování

3.3 Odbory v obchodním řetězci
nezjištěno

4. Provozovny obchodního řetězce
4.1 Počet provozoven – pokud je mapa, kde jsou umístěny provozovny, seznam provozoven
o kika Brno
o kika C&C Liberec
o kika C&C Olomouc
o kika Čestlice
o kika Plzeň
o kika Praha Letňany
4.2 Typ provozoven
Jedná se o obchodní domy a Cash&Carry, což znamená, že zákazník zaplatí a odveze si zboží ihned domů.

4.3 Prodejní doba
Po - Ne: 10:00 - 20:00

4.4 Nabízené služby
Najde-li zákazník jinde stejné zboží za výhodnější cenu, Kika nábytek mu vyplatí rozdíl v kika poukázkách.
Platí do 14 dnů od koupě zboží.
Tato nabídka se netýká zbytkových doprodejů, časově omezených slevových akcí, výprodejů a likvidací.

Kika nábytek se prodává v demontovaném stavu, což je nespornou výhodou pro skladování a transport. Každý kus prodávaného nábytku je vybaven podrobným návodem k montáži, avšak ne každý si na tuto montáž troufne sám. V Kika nábytku na toto pamatují a zákazníkům, kteří se ke kompletaci nábytku neodhodlají, nabízí Kika možnost sestavení nábytku přímo u zákazníka doma. Kika nábytek dále nabízí i profesionální pokládání podlahových krytin. Veškerý Kika nábytek je možno koupit i na splátky a to za výhodných podmínek.
Tato již zavedená firma se však mezi širokou veřejností proslavila ještě jedním trikem: nabízí svým zákazníkům celou řadu nadstandardních služeb, v první řadě to je rozvoz zboží zdarma.
Dále kika nábytek nabízí (v závislosti na regionu se ovšem může nabídka výrazněji lišit, proto není od věci si potřebné informace zjistit s dostatečným předstihem) nejrůznější služby, jako například montáž nově zakoupeného nábytku, vyměřování a plánování, odvoz starého nepotřebného nábytku, případně i zavedení elektrického proudu a vody.


5. Hospodářské výsledky řetězce
5.1 Maloobchodní obrat řetězce – např. od roku 2005 – 2009
Hospodářský výsledek  1.4.2005 - 31.3.2006 ZTRÁTA -157.096,-
                                      1.4.2007 – 31.3.2008 ZISK 77.567 tis. Kč
                                      1.4.2008 – 31.3.2009 ZISK 103.334 tis. Kč


6. Postavení a ocenění řetězce
6.2 Postavení řetězce v TOP 10, TOP 100
Kika se umístila na 3. místě v soutěži Obchodník roku 2009 v kategorii „prodejce nábytku“.
6.3 Získaná ocenění – Prodejce roku atd.
Firma kika/Leiner patří v současné době mezi pět nejvýznamnějších firem obchodujících s nábytkem v Evropě. Ve své domovské zemi, Rakousku, je absolutní jedničkou, kika nábytek však rozšiřuje svou působnost do zahraničí, zejména pak zemí východní Evropy.


7. Vztah řetězce s okolím
7.1 Vztah s okolím řetězce
Kika pořádá různé jednorázové akce pro veřejnost. Například Kika Lady Days 25.-25. Dubna. Je zde připraven výživový poradce, trenér fitness, turboFATkiller, kosmetické poradenství a líčení zdarma, desénové kávovary pro přípravu espressa a kávových specialit, prezentace výrobků osobní péče Panasonic, kikalina.
Společnost KIKA vyhlásila v roce 2009 sponzorskou soutěž "Svatba snů v kika". Výherci obdrželi mimo dalších věcných cen od různých sponzorů soutěže taktéž kompletní svatební obřad včetně hostiny v kika nábytek - Čestlice  a svatební foto-video dokumentaci, které se zúčastnilo sdružení Kika a svatební fotografové a svatební kameramani.
V TV se objevují také spoty zaměřené na kika sortiment a vznikl také kika song "Welcome to my world".

7.2 Vztah s dodavateli

nezjištěno
7.3 Vztah s územní samosprávou (městem, krajem)
nezjištěno
7.4 Vztah s obyvatelstvem (sponzorování tělesně postižených obyvatel)
Kika poskytla Fondu ohrožených dětí nábytek v hodnotě 23 128 Kč.

7.5 Vztah s neziskovými organizacemi
Fond ohrožených dětí zmíněný výše

8. Zajímavosti uveřejněné o řetězci (kácení stromů, likvidace odpadů, prošlá záruční lhůta atd.)
Projekt "Nastavení systému vzdělávání a zvyšování kvalifikace zaměstnanců společnosti Kika Nábytek s.r.o."
Projekt je financován z prostředků Evropského sociálního fondu prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost a státního rozpočtu ČR.
Trvání projektu: 1.11.2009 - 30.10.2011
Místa realizace: Čestlice, Plzeň, Brno, Olomouc
Stručný popis projektu
Cílem projektu je zvýšení kvalifikace zaměstnanců a konkurenceschopnosti společnosti na národní i mezinárodní úrovni a zlepšení efektivity práce ve společnosti a úrovně poskytovaných služeb.
Náplní projektu je proto nastavení systémů vzdělávání a hodnocení vzdělávání, jejich následné ověření v praxi a vyškolení interních lektorů  tak, aby byl systém vzdělávání využíván i po ukončení realizace projektu. Projekt je určen pro všechny stávající i nově příchozí zaměstnance společnosti Kika Nábytek s.r.o. kromě zaměstnanců na území hl. m. Prahy.
Smysluplností celého projektu je vytvoření a nastavení nového systému vzdělávání zaměstnanců ve společnosti, v rámci kterého dojde k nastavení rozvojových plánů cílové skupiny.
Projekt bude realizován prostřednictvím následujících klíčových aktivit:
• Komunikace a řešení konfliktů - zvládání krizových situací
• Obchodní a prodejní dovednosti
• Manažerské dovednosti
• Obchodní dovednosti pro nákup a vyjednávání s dodavateli
• Marketingová školení
• Kurzy pro finanční, personální a IT oddělení
• Jazykové dovednosti - anglický a německý jazyk
Pro udržení projektu i po jeho ukončení budou v rámci jednotlivých klíčových aktivit vytvořeny metodiky a manuály vzdělávacích modulů, budou vyškoleni vedoucí zaměstnanci v oblasti práce s lidmi a budou také vyškoleni interní lektoři.
Cíle projektu
Hlavní cíl projektu představuje zvýšení kvalifikace zaměstnanců společnosti, vytvoření a nastavení pravidelného systému vzdělávání a zvýšení konkurenceschopnosti společnosti.

Specifické cíle:
1. Vyškolení zaměstnanců společnosti - zaměstnanci zvýší svou kvalifikaci a postavení na trhu práce.
2. Tvorba systému vzdělávání, metodik vzdělávání a hodnocení vzdělávání - z každého vzdělávacího celku budou vytvořeny vzdělávací materiály a metodika vzdělávání pro práci interních lektorů a manažerů společnosti.
3. Vyškolení interních lektorů a odborníků - v průběhu realizace projektu budou vyškoleni interní lektoři, kteří budou ve vzdělávání zaměstnanců pokračovat i po ukončení projektu.

Zdroje:
http://www.kika.comhttp://www.kikanabytek.cz
http://www.zastreseno.cz/313/kika-nabytek/
http://www.justice.cz/xqw/xervlet/insl/getFile?listina.@slCis=101057711&listina.@rozliseni=pdf&listina.@klic=6bf0f7cfe5482c659cfa74a1401aeb80
http://www.fod.cz/stranky/zpravodaj/2009-1.htm
http://aktualne.centrum.cz/finance/grafika/2009/11/11/obchodnik-roku-2009-podivejte-se-na-vysledky-vsech/?cid=652666
Naposledy změněno: pondělí, 27. ledna 2014, 11.57