Potrefená Husa - restaurace Staropramen
Požadavky na absolvování
POTREFENÁ HUSA
1. Zápis v obchodním rejstříku
Obchodní řetězec Potrefená Husa je restaurace, která spadá pod síť značkových hospod pivovaru Staropramen, který byl zapsán do obchodního rejstříku dne 5. května 1992 pod spisovou značkou B 1512 vedenou u rejstříkového soudu v Praze a s IČO 45273693. Tyto restaurace jsou pouhými provozovnami společnosti Pivovary Staropramen, a. s.
Sídlo: Praha 5, Nádražní 48
Vlastník: Pivovary Staropramen, a. s.
1.1 Základní kapitál řetězce
Základní kapitál řetězce Potrefená Husa je 200 000 Kč.
1.2 Předmět činnosti ve vztahu k obchodu
Hlavní činností společnosti je hostinská činnost. Dále je to výroba, obchod a služby neuvedené v přílohách 1 až 3 živnostenského zákona, pivovarnictví a sladovnictví, činnost účetních poradců, vedení účetnictví a vedení daňové evidence.
2. Strategie obchodního řetězce
Síť restaurací není provozována na ziskovém principu. Slouží spíše k propagaci značky společnosti Staropramen, odlišení se od konkurence a pozvednutí pivní kultury.
Společnost Pivovary Staropramen je s 15,6 % podílem na trhu druhým největším výrobcem piva v České republice a druhým největším českým exportérem piva. Vlajková loď - značka Staropramen - se vyváží do 32 zemí světa. Společnost provozuje dva pivovary - smíchovský Staropramen a ostravský Ostravar.
Nabízejí zákazníkům nejširší portfolio pivních značek v České republice. Portfolio tvoří celostátní značky Staropramen a Braník, regionální značky Ostravar, Měšťan a Vratislav. Širokou škálu značek doplňuje originální pivní speciál - sametový Velvet. Těm, kteří rádi ochutnají belgické pivní speciály, nabízejí široký výběr značek z portfolia společnosti Anheuser-Busch InBev. Mezi nejvýznamnější patří ležák Stella Artois, Hoegaarden či Leffe, které se liší barvou, chutí a podílem alkoholu. Na českém trhu se s nimi můžete setkat ve značkových restauracích Staropramen a dalších vybraných restauracích, hospůdkách a barech.
2.1 Historie řetězce na území České republiky
Historie sahá do roku 1869, kdy otiskly pražské noviny inzerát oznamující upisování akcií nového „Akcionářského pivovaru na Smíchově“.
23. září 1869 Gustav Noback dodal do rukou hlavních akcionářů plány nového pivovaru.
1. května 1871 byla slavnostně uvařena první várka a 15. července 1871 mohl začít prodej piva.
Roku 1911 nechal pivovar zaregistrovat ochrannou známku Staropramen.
Ve 30. letech se pivovar Staropramen stal na dlouhou dobu pivovarem s největším výstavem v Československu.
V roce 1960 Pivovar Staropramen dosáhl ročního výstavu 1 000 000 hl.
V roce 1999 v Praze na Vinohradech Staropramen otevřel první značkovou hospodu Potrefená Husa. Začala revoluce v pivní kultuře v Česku.
24. června 2000 se konaly první slavnosti pivovaru Staropramen. Jejich velký úspěch dal vzniknout tradici každoročních Pivovarských slavností v Praze.
22. června 2001 v rámci Slavností Staropramen byl znovu zahájen prodej Staropramenu Granát, piva známého z předválečné doby.
V roce 2004 byl Staropramen pro svou jedinečnou kvalitu vybrán mezi 4 klíčové mezinárodní značky největší pivovarnické skupiny InBev.
V roce 2005 byla slavnostně stočena první várka Staropramen Nealko.
1. ledna 2005 se stal Staropramen nejoceňovanějším pivem roku.
7. února 2006 Staropramen přichází s novým vertikálním logem a novou zelenou lahví.
2.2 Vize a mise řetězce
Klíčovým cílem Restaurací Potrefená Husa je splnit požadavky zákazníků. Mají ale i rozvojové plány do budoucna. V roce 2010 chtějí otevřít další provozovny ve středních a velkých městech v České republice. Nechtějí však expandovat za každou cenu. Jejich primárním cílem je a bude důsledná kontrola a udržení kvality, která je symbolem Potrefených hus. Zároveň se i nadále budou starat o zatraktivňování konceptu prostřednictvím marketingových aktivit a aktivit na podporu prodeje, díky nimž se zvyšuje zájem a loajalita návštěvníků
2.3 Obchodní značky řetězce
Provozovny Potrefená Husa žádné obchodní značky nevlastní.
2.4 ISO
Normy ISO, podle kterých se Potrefená Husa řídí, nejsou k dispozici.
2.5 Značky kvality
V Pivovarech Staropramen je péče o kvalitu jedna z nejdůležitějších a nejsložitějších činností. K zajištění kvality ve svých pivovarech proto přistupují komplexně. Mají vybudován systém, který umožňuje kontrolovat jakost od samého počátku, tj. při výběru surovin, přes vlastní výrobu piva, jeho distribuci až po čepování v hospodě. Jen tak mohou zaručit zákazníkovi, že se mu dostane jeho oblíbené pivo ve vysoké kvalitě. Systém zajištění kvality rozšířili i do svých distribučních řetězců, aby v každé fázi cesty piva k zákazníkovi zajistili dodržování standardní péče o své výrobky.
Výjimečná kvalita výrobků, které Potrefená Husa nabízí, byla potvrzena ziskem 7 medailí z hlavních pivních soutěží. Proto mají zákazníci jistotu, že si zde dají opravdu dobré pivo a výborné jídlo, jelikož dbají na kvalitu a čerstvost používaných surovin.
3. Zaměstnanci řetězce
Každá provozovna restaurace Potrefená Husa má 20 – 24 zaměstnanců, kteří se skládají z:
- manager,
- šéfkuchař/-ka,
- kuchař/-ka,
- vrchní číšník,
- servírka.
3.1 Benefity zaměstnanců
Potrefená Husa nabízí svým zaměstnancům nejen práci v příjemném prostředí a s příjemným kolektivem, ale také benefity, jako je například týden dovolené navíc, příspěvek na penzijní připojištění či stravenky.
3.2 Odbory v obchodním řetězci
Informace o odborech v obchodním řetězci nejsou zveřejněny.
4. Provozovny obchodního řetězce
Pivovar Staropramen otevřel celkem již 29 provozoven Potrefená Husa. Existují tři typy těchto provozoven, a to Potrefená Husa Restaurace, Potrefená Husa Sport Bar a Potrefená Husa Beerpoint.
Umístění provozoven
Potrefená Husa Restaurace – Bratislava, Brno, České Budějovice, Hrade Králové, Liberec, Olomouc, Ostrava, Plzeň, Plzeň Martinská, Praha Anděl, Praha Dejvice, Praha Hybernská, Praha Na Verandách, Praha Nové Město, Praha Pankrác, Praha Platnéřská, Praha Staré Město, Praha Vinohrady, Zlín;
Potrefená Husa Sport Bar – Mladá Boleslav, Praha Bohnice, Praha Spořilo;
Potrefená Husa Beerpoint – Bratislava, Brno, České Budějovice, Nitra, Pardubice, Praha Chodov, Hlavní nádraží Praha.
4.1 Prodejní doba
Otevírací doba je u každé provozovny jiná, proto jsem se pro uvedení příkladu rozhodla vybrat restauraci Potrefená Husa v Liberci na Soukenném náměstí.
Otevírací doba
Pondělí 11:30 – 00:30
Úterý - Čtvrtek 11:30 – 01:00
Pátek 11:30 – 01:30
Sobota 12:00 – 01:30
Neděle 12:00 – 00:00
4.2 Nabízené služby
Všechny tři typy provozoven nabízejí zákazníkům příjemné posezení v moderně zařízeném interiéru s prvotřídními gastronomickými službami, celou řadou kvalitních točených i lahvových piv, specialitami české, slovenské i mezinárodní kuchyně a především příjemnou obsluhou.
5. Hospodářské výsledky řetězce
Potrefená Husa je symbolem ekonomické stability. I v období ekonomického útlumu si její restaurace zachovaly dynamiku – v červenci 2009 celkové tržby proti červenci 2008 vzrostly o 2 % a výtoč piva o 5 %. V období leden – červenec 2009 pak došlo k růstu celkových tržeb proti stejnému období roku 2008 o 1,5 %. Konkrétní čísla hospodářského výsledku nejsou k dispozici.
6. Postavení a ocenění řetězce
I přesto, že mají Pivovary Staropramen své provozovny Potrefené Husy po celé České republice, tak se ani tak do TOP 10 ani do TOP 100 nevešly. Jediné ocenění, které prozatím získala Potrefená Husa v Plzni, je prestižní cena gastronomie řád Jaroslava Vašaty.
Potrefená Husa se vyznačuje především výběrem nejlepšího piva Staropramen, které získalo mnohá ocenění. Staropramen se stal v roce 2005 nejoceňovanějším pivem a jeho výjimečná kvalita byla potvrzena ziskem sedmi medailí z hlavních pivních soutěží. Dále také získal první místo v žebříčku CZECH TOP 100, který je sestaven dle ekonomických ukazatelů jednotlivých firem, za marketingový nástroj – to si vypiješ.
7. Vztah řetězce s okolím
Restaurace Potrefená Husa pro své zákazníky pořádá každý rok oslavu svých narozenin, kde se každý návštěvník pobaví a dostane pití dle svého výběru zdarma.
7.1 Vztah s dodavateli
Potrefená Husa patří do sítě značkových hospod Pivovary Staropramen, které těmto restauracím dodávají své výrobky, tj. pivo několika značek. Potraviny od dodavatelů, ze kterých vaří své pokrmy, jsou kvalitní a čerstvé. Proto mají zákazníci jistotu, že pivo a jídlo, které si zde dají, stojí za to. Souhra mezi dodavateli a podnikem je velmi důležitá. Díky tomu tato restaurace funguje jak má.
8. Zajímavosti uveřejněné o řetězci
Žádné zajímavosti o řetězci uveřejněné nejsou.
9. Použité zdroje
- gurmetklub.cz [online]. 2010 [cit. 2010-04-09]. Dostupný z WWW: http://gurmetklub.cz/recenze-potrefena-husa-praha-2.html
- pivovarystaropramen.cz [online]. 2010 [cit. 2010-04-09]. Dostupný z WWW: http://www.pivovarystaropramen.cz
- portal.justice.cz [online]. 2010 [cit. 2010-04-09]. Dostupný z WWW: http://portal.justice.cz/justice2/uvod/uvod.aspx
- potrefenahusa.cz [online]. 2010 [cit. 2010-04-09]. Dostupný z WWW: http://www.potrefenahusa.cz/pp/jnp/cz/ph
- potrefena-husa.com [online]. 2010 [cit. 2010-04-09]. Dostupný z WWW: http://www.potrefena-husa.com
1. Zápis v obchodním rejstříku
Obchodní řetězec Potrefená Husa je restaurace, která spadá pod síť značkových hospod pivovaru Staropramen, který byl zapsán do obchodního rejstříku dne 5. května 1992 pod spisovou značkou B 1512 vedenou u rejstříkového soudu v Praze a s IČO 45273693. Tyto restaurace jsou pouhými provozovnami společnosti Pivovary Staropramen, a. s.
Sídlo: Praha 5, Nádražní 48
Vlastník: Pivovary Staropramen, a. s.
1.1 Základní kapitál řetězce
Základní kapitál řetězce Potrefená Husa je 200 000 Kč.
1.2 Předmět činnosti ve vztahu k obchodu
Hlavní činností společnosti je hostinská činnost. Dále je to výroba, obchod a služby neuvedené v přílohách 1 až 3 živnostenského zákona, pivovarnictví a sladovnictví, činnost účetních poradců, vedení účetnictví a vedení daňové evidence.
2. Strategie obchodního řetězce
Síť restaurací není provozována na ziskovém principu. Slouží spíše k propagaci značky společnosti Staropramen, odlišení se od konkurence a pozvednutí pivní kultury.
Společnost Pivovary Staropramen je s 15,6 % podílem na trhu druhým největším výrobcem piva v České republice a druhým největším českým exportérem piva. Vlajková loď - značka Staropramen - se vyváží do 32 zemí světa. Společnost provozuje dva pivovary - smíchovský Staropramen a ostravský Ostravar.
Nabízejí zákazníkům nejširší portfolio pivních značek v České republice. Portfolio tvoří celostátní značky Staropramen a Braník, regionální značky Ostravar, Měšťan a Vratislav. Širokou škálu značek doplňuje originální pivní speciál - sametový Velvet. Těm, kteří rádi ochutnají belgické pivní speciály, nabízejí široký výběr značek z portfolia společnosti Anheuser-Busch InBev. Mezi nejvýznamnější patří ležák Stella Artois, Hoegaarden či Leffe, které se liší barvou, chutí a podílem alkoholu. Na českém trhu se s nimi můžete setkat ve značkových restauracích Staropramen a dalších vybraných restauracích, hospůdkách a barech.
2.1 Historie řetězce na území České republiky
Historie sahá do roku 1869, kdy otiskly pražské noviny inzerát oznamující upisování akcií nového „Akcionářského pivovaru na Smíchově“.
23. září 1869 Gustav Noback dodal do rukou hlavních akcionářů plány nového pivovaru.
1. května 1871 byla slavnostně uvařena první várka a 15. července 1871 mohl začít prodej piva.
Roku 1911 nechal pivovar zaregistrovat ochrannou známku Staropramen.
Ve 30. letech se pivovar Staropramen stal na dlouhou dobu pivovarem s největším výstavem v Československu.
V roce 1960 Pivovar Staropramen dosáhl ročního výstavu 1 000 000 hl.
V roce 1999 v Praze na Vinohradech Staropramen otevřel první značkovou hospodu Potrefená Husa. Začala revoluce v pivní kultuře v Česku.
24. června 2000 se konaly první slavnosti pivovaru Staropramen. Jejich velký úspěch dal vzniknout tradici každoročních Pivovarských slavností v Praze.
22. června 2001 v rámci Slavností Staropramen byl znovu zahájen prodej Staropramenu Granát, piva známého z předválečné doby.
V roce 2004 byl Staropramen pro svou jedinečnou kvalitu vybrán mezi 4 klíčové mezinárodní značky největší pivovarnické skupiny InBev.
V roce 2005 byla slavnostně stočena první várka Staropramen Nealko.
1. ledna 2005 se stal Staropramen nejoceňovanějším pivem roku.
7. února 2006 Staropramen přichází s novým vertikálním logem a novou zelenou lahví.
2.2 Vize a mise řetězce
Klíčovým cílem Restaurací Potrefená Husa je splnit požadavky zákazníků. Mají ale i rozvojové plány do budoucna. V roce 2010 chtějí otevřít další provozovny ve středních a velkých městech v České republice. Nechtějí však expandovat za každou cenu. Jejich primárním cílem je a bude důsledná kontrola a udržení kvality, která je symbolem Potrefených hus. Zároveň se i nadále budou starat o zatraktivňování konceptu prostřednictvím marketingových aktivit a aktivit na podporu prodeje, díky nimž se zvyšuje zájem a loajalita návštěvníků
2.3 Obchodní značky řetězce
Provozovny Potrefená Husa žádné obchodní značky nevlastní.
2.4 ISO
Normy ISO, podle kterých se Potrefená Husa řídí, nejsou k dispozici.
2.5 Značky kvality
V Pivovarech Staropramen je péče o kvalitu jedna z nejdůležitějších a nejsložitějších činností. K zajištění kvality ve svých pivovarech proto přistupují komplexně. Mají vybudován systém, který umožňuje kontrolovat jakost od samého počátku, tj. při výběru surovin, přes vlastní výrobu piva, jeho distribuci až po čepování v hospodě. Jen tak mohou zaručit zákazníkovi, že se mu dostane jeho oblíbené pivo ve vysoké kvalitě. Systém zajištění kvality rozšířili i do svých distribučních řetězců, aby v každé fázi cesty piva k zákazníkovi zajistili dodržování standardní péče o své výrobky.
Výjimečná kvalita výrobků, které Potrefená Husa nabízí, byla potvrzena ziskem 7 medailí z hlavních pivních soutěží. Proto mají zákazníci jistotu, že si zde dají opravdu dobré pivo a výborné jídlo, jelikož dbají na kvalitu a čerstvost používaných surovin.
3. Zaměstnanci řetězce
Každá provozovna restaurace Potrefená Husa má 20 – 24 zaměstnanců, kteří se skládají z:
- manager,
- šéfkuchař/-ka,
- kuchař/-ka,
- vrchní číšník,
- servírka.
3.1 Benefity zaměstnanců
Potrefená Husa nabízí svým zaměstnancům nejen práci v příjemném prostředí a s příjemným kolektivem, ale také benefity, jako je například týden dovolené navíc, příspěvek na penzijní připojištění či stravenky.
3.2 Odbory v obchodním řetězci
Informace o odborech v obchodním řetězci nejsou zveřejněny.
4. Provozovny obchodního řetězce
Pivovar Staropramen otevřel celkem již 29 provozoven Potrefená Husa. Existují tři typy těchto provozoven, a to Potrefená Husa Restaurace, Potrefená Husa Sport Bar a Potrefená Husa Beerpoint.
Umístění provozoven
Potrefená Husa Restaurace – Bratislava, Brno, České Budějovice, Hrade Králové, Liberec, Olomouc, Ostrava, Plzeň, Plzeň Martinská, Praha Anděl, Praha Dejvice, Praha Hybernská, Praha Na Verandách, Praha Nové Město, Praha Pankrác, Praha Platnéřská, Praha Staré Město, Praha Vinohrady, Zlín;
Potrefená Husa Sport Bar – Mladá Boleslav, Praha Bohnice, Praha Spořilo;
Potrefená Husa Beerpoint – Bratislava, Brno, České Budějovice, Nitra, Pardubice, Praha Chodov, Hlavní nádraží Praha.
4.1 Prodejní doba
Otevírací doba je u každé provozovny jiná, proto jsem se pro uvedení příkladu rozhodla vybrat restauraci Potrefená Husa v Liberci na Soukenném náměstí.
Otevírací doba
Pondělí 11:30 – 00:30
Úterý - Čtvrtek 11:30 – 01:00
Pátek 11:30 – 01:30
Sobota 12:00 – 01:30
Neděle 12:00 – 00:00
4.2 Nabízené služby
Všechny tři typy provozoven nabízejí zákazníkům příjemné posezení v moderně zařízeném interiéru s prvotřídními gastronomickými službami, celou řadou kvalitních točených i lahvových piv, specialitami české, slovenské i mezinárodní kuchyně a především příjemnou obsluhou.
5. Hospodářské výsledky řetězce
Potrefená Husa je symbolem ekonomické stability. I v období ekonomického útlumu si její restaurace zachovaly dynamiku – v červenci 2009 celkové tržby proti červenci 2008 vzrostly o 2 % a výtoč piva o 5 %. V období leden – červenec 2009 pak došlo k růstu celkových tržeb proti stejnému období roku 2008 o 1,5 %. Konkrétní čísla hospodářského výsledku nejsou k dispozici.
6. Postavení a ocenění řetězce
I přesto, že mají Pivovary Staropramen své provozovny Potrefené Husy po celé České republice, tak se ani tak do TOP 10 ani do TOP 100 nevešly. Jediné ocenění, které prozatím získala Potrefená Husa v Plzni, je prestižní cena gastronomie řád Jaroslava Vašaty.
Potrefená Husa se vyznačuje především výběrem nejlepšího piva Staropramen, které získalo mnohá ocenění. Staropramen se stal v roce 2005 nejoceňovanějším pivem a jeho výjimečná kvalita byla potvrzena ziskem sedmi medailí z hlavních pivních soutěží. Dále také získal první místo v žebříčku CZECH TOP 100, který je sestaven dle ekonomických ukazatelů jednotlivých firem, za marketingový nástroj – to si vypiješ.
7. Vztah řetězce s okolím
Restaurace Potrefená Husa pro své zákazníky pořádá každý rok oslavu svých narozenin, kde se každý návštěvník pobaví a dostane pití dle svého výběru zdarma.
7.1 Vztah s dodavateli
Potrefená Husa patří do sítě značkových hospod Pivovary Staropramen, které těmto restauracím dodávají své výrobky, tj. pivo několika značek. Potraviny od dodavatelů, ze kterých vaří své pokrmy, jsou kvalitní a čerstvé. Proto mají zákazníci jistotu, že pivo a jídlo, které si zde dají, stojí za to. Souhra mezi dodavateli a podnikem je velmi důležitá. Díky tomu tato restaurace funguje jak má.
8. Zajímavosti uveřejněné o řetězci
Žádné zajímavosti o řetězci uveřejněné nejsou.
9. Použité zdroje
- gurmetklub.cz [online]. 2010 [cit. 2010-04-09]. Dostupný z WWW: http://gurmetklub.cz/recenze-potrefena-husa-praha-2.html
- pivovarystaropramen.cz [online]. 2010 [cit. 2010-04-09]. Dostupný z WWW: http://www.pivovarystaropramen.cz
- portal.justice.cz [online]. 2010 [cit. 2010-04-09]. Dostupný z WWW: http://portal.justice.cz/justice2/uvod/uvod.aspx
- potrefenahusa.cz [online]. 2010 [cit. 2010-04-09]. Dostupný z WWW: http://www.potrefenahusa.cz/pp/jnp/cz/ph
- potrefena-husa.com [online]. 2010 [cit. 2010-04-09]. Dostupný z WWW: http://www.potrefena-husa.com
Naposledy změněno: pondělí, 27. ledna 2014, 11.57