1. ZÁPIS V OBCHODNÍM REJSTŘÍKU [1]

Název řetězce MAKRO Cash & Carry ČR s.r.o.
Právní forma Společnost s ručením omezeným
Registrováno Městským soudem v Praze oddíl C, vložka č.83051
Sídlo řetězce v ČR Jeremiášova 1249/7, 155 80 Praha 515
IČO 26450691
DIČ CZ26450691
Vlastník řetězce METRO Cash & Carry International Holding B.V.
Základní kapitál řetězce 500 000 000,- Kč
Předmět činnosti ve vztahu k obchodu: Obchody se smíšeným zbožím


2. STRATEGIE OBCHODNÍHO ŘETĚZCE
2.1. Historie řetězce na území České republiky [2]
V Česku obchodní řetězec Makro od 1. června 2001 provozuje obchodní společnost MAKRO Cash & Carry ČR s.r.o., která je právním nástupcem původní společnosti MAKRO CASH and CARRY TSCHECHOSLOWAKEI, společnost s ručením omezeným vzniklé 21. prosince 1990. K nákupu je potřebná tzv. Makro karta, kterou lze získat registrací, u podnikatelů na základě předložení živnostenského listu nebo výpisu z obchodního rejstříku.
2.2. Vize a mise řetězce [3]
„Fakt, že jsme součástí tak velké skupiny, nám umožňuje vytvářet stále lepší řešení        pro naše zákazníky. V rámci Metro sítě neustále hledáme nejlepší produkty, ceny i služby pro místní trh. V současné době jsme největším dodavatelem pro zákazníky ze sektoru HORECA a maloobchodníky v rámci České republiky. Abychom si tuto pozici udrželi, musíme na sobě i nadále pracovat, vždy je co zlepšovat.“



2.3. Obchodní značky řetězce [4]
Makro nabízí neobvyk¬le široký sortiment vlast¬ních značek prakticky ve všech kategoriích zboží. V současné době má 35 hlavních vlastních značek a desítky dalších vlast¬ních značek vín a lihovin, což představuje celkem cca 3000 položek. Jejich portfolio se však neustále rozšiřuje. Aro je cenově agresivní značkou zahrnující výrobky z oblasti potravin                  a spotřebního zboží ve všech kategoriích mimo tabáku a vína. Tato Mezi vlastní segmentové značky patří Hotel Line ja¬ko prémiová značka pro zákazníky segmentu hotelnictví. Dalšími významnými značka¬mi jsou Ocean Queen, Ala Carte, Four Season’s, Natura Verde, a Casa Roma. Za poslední roky stoupl v Makru po¬díl prodeje vlastních značek až na 12%. To jen dokazuje, že zákaznická orientace na privátní značky dlouhodobě roste.

2.4. Značky kvality [4]
Mezi nejvýznamněj¬ší značky patří: Metro Quality jako prémiová značka pro profesionál¬ní zákazníky v oblasti hotelnictví, restaurací a cateringu. Zahrnuje výrobky z oblasti potravin i spotřebního zboží s tím, že prioritou této značky je nejvyšší kvalita a bale¬ní je velké    nebo střední velikosti, přímo uzpůsobené pro použití v gastronomii.


3. ZAMĚSTNANCI ŘETĚZCE

3.1. Složení zaměstnanců řetězce [5]
Celosvětově má společnost 300.000 zaměstnanců. V České republice zaměstnává 3297 lidí.

3.2. Benefity zaměstnanců [6]
Mezi atraktivní výhody, které zpříjemňují pracovní i osobní život zaměstnanců jsou mzda nad průměrem maloobchodních řetězců, výkonnostní prémie, nadstandardní příplatky, odměny k jubileu, 5 dní placeného volna k dovolené navíc, příspěvek na penzijní připojištění, dotované stravování, zvyšování kvalifikace a možnost vzdělávání, profesní růst, zdravotní programy pro zaměstnance (očkování, vitamíny, atd.).
4. PROVOZOVNY OBCHODNÍHO ŘETĚZCE

4.1. Počet provozoven [7]
V České republice patří do sítě Makro Cash & Carry ČR 14 provozoven:
Centrála Jeremiášova 1249/7, Praha 5 Brno Kaštanová 506/50, Brno – Tuřany Praha - Čestlice Komerční zóna I, Čestlice – Průhonice České Budějovice - Hrdějovice Hrdějovice 396 Hradec Králové Hradubická 181, Hradec Králové Olomouc - Velká Bystřice Olomoucká 791, Velká Bystřice u Olomouce Ostrava Místecká 280, Ostrava – Hrabová Plzeň Obchodní ul. 2, Plzeň - Borská pole Praha - Černý Most Chlumecká 2424, Praha 9 - Horní Počernice Praha - Stodůlky Jeremiášova 1249/7, Praha 5 Ústí nad Labem Žižkova 3363/78, Ústí nad Labem Zlín Třída 3. května, Zlín – Malenovice Liberec Sportovní 522, Liberec - Doubí Karlovy Vary Obchodní 33, Jenišov u Karlových Varů


4.2. Typ provozoven [8]
Velkoobchodní centra.

4.3. Prodejní doba [9]
Běžná otevírací doba:
Po – Pá 9:00 – 22:00
So – Ne 8:00 – 22:00
Výhradně partnerské otevírací hodiny:
Po – Pá 6:00 – 9:00*
So 6:00 – 8:00
Ne 7:00 – 8:00

* Pro zvýšení nákupního komfortu pro Zlaté a Stříbrné partnery je posunuta možnost vstupu a nákupu ve velkoobchodních střediscích již od 5.00 hodin. Platí pro všechna velkoobchodní střediska. Možnost nákupu za omezených podmínek (omezení se týká provozu čerpací stanice a oddělení reklamací - v provozu standardně od 6.00 hodin).

4.4. Nabízené služby [10]
Makro nabízí řadu doprovodných služeb. Nabízí levnější volání prostřednictvím Mphone tarifů (ve spolupráci s Telefonika O2), kde za nákupy v Makru zákazníci získají měsíčně dalších 100 volných minut volání zdarma jako odměnu za loajalitu. Nabízí samozřejmě finanční služby (ve spolupráci se společností Essox), jako jsou splátkový prodej, profi úvěr, profi leasing a další. Zákazníci mohou také využít mimořádných slev na produkty autopojištění, pojištění majetku a odpovědnosti za škodu, cestovní pojištění od společnosti Allianz. Zajímavou službou jsou Makro-balíčky, kde je možné objednat různé reklamní předměty (razítka, vizitky, pera s potiskem). Při nákupu 12ks pracovních oděvů,                    je pro zákazníka k dispozici služba výšivky log na pracovní oděvy.

5. HOSPODÁŘSKÉ VÝSLEDKY ŘETĚZCE

5.1. Maloobchodní obrat řetězce [11]
Hospodářské výsledky:2005    2006  2007    2008
Obraz v zemi  37,5mld. Kč 38,3 mld. Kč 39,3 mld. Kč 39,7 mld. Kč


6. POSTAVENÍ A OCENĚNÍ ŘETĚZCE

6.1. Postavení řetězce v TOP 10, TOP 100 [12, 13]
TOP 10 obchodu v ČR v roce 2009:
4. Místo MAKRO Cash & Carry ČR s.r.o.39,9 mld. Kč
CZECH TOP 100 nejvýznamnějších firem v ČR z hlediska tržeb za rok 2008:
17. Místo MAKRO Cash & Carry ČR s.r.o.39,7 mld. Kč


6.2. Získaná ocenění [14]
Velkoobchodní centrum Makro v Ostravě bylo v rámci projektu „Bezpečnější Ostrava“ oceněno jako nejbezpečnější obchod pro nákup. Projekt hodnocení o oceňování bezpečných míst vznikl pod záštitou primátora statutárního města ing. Petra Kajnara          a je ojedinělým pilotním projektem v České republice.


7. VZTAH ŘETĚZCE S OKOLÍM

7.1. Vztah s okolím řetězce [15]
Společnost MAKRO Cash & Carry ČR se zaměřuje na podporu svých zákazníků v oblasti gastronomie. Zákazníkům, kteří o to projeví zájem, připraví zkušení sommelieři společnosti Makro s předstihem návrh sladění jejich pokrmů a vín. Přímo na provozovně také mohou vést řízenou degustaci vybraných vín. Jedna z takových akcí se uskutečnila v italské restauraci Budino v Plzni, která připravila pro hosty sedmichodové menu s degustací italských vín z Makra.

7.2. Vztah s dodavateli [16]
Výběr dodavatele splňující vysoký standard kvality. Pro MAKRO Cash&Carry ČR s.r.o.    a dodavatele je nejvyšší prioritou dodávat bezpečné výrobky, proto si vybírá dodavatele, kteří vlastní mezinárodní certifikace a kteří jsou pravidelně kontrolováni.. Od výrobců        a prodejců, kteří dodávají výrobky pod naší vlastní značkou, požadují IFS certifikaci    nebo IFS logistic certifikaci.. Od všech ostatních dodavatelů požadujeme certifikace IFS, BRC, EurepGAP, popřípadě pravidelně podstupují každý rok audit METRO standard.
7.3. Vztah s územní samosprávou [17]
V příštím roce vyrostou v České republice opět desítky stromů díky programu Strom života Nadace Partnerství. Žádat o podporu na výsadbu mohou občanská sdružení, obce, školy nebo církevní subjekty. Sázet se bude z výtěžku ankety Strom roku i díky podpoře nového partnera, společnosti Makro Cash & Carry ČR. Granty na sázení stromů ve výši    do 20 tisíc korun udělí program Strom života již desátým rokem.

7.4. Vztah s obyvatelstvem [18]
Základem je neustálá vzájemná komunikace. Před nedávnem vyslali všechny zaměstnance z vedení společnosti na dva dny do terénu – mezi zákazníky. Jejich úkolem bylo              do hloubky si promluvit. Chtěli zjistit, s čím jsou spokojeni, co jim naopak chybí, kde vidí příležitost pro zlepšení. Navíc zaměstnanci se zákazníky probírali trendy budoucnosti. Vzhledem k tomu, že společnost působí ve více než 30 zemích po celém světě, má unikátní možnost sledovat, co se v zahraničí děje, jaké jsou ty nové trendy v gastronomii, a pružně na ně reagovat i převádět je do dal¬ších zemí.


8. ZAJÍMAVOSTI UVEŘEJNĚNÉ O ŘETĚZCI [19]
MAKRO místo tištěných letáků vysází stromy, o množství a místě rozhodnou zákazníci. Velkoobchodní společnost MAKRO spustila kampaň, která má podpořit rozesílání nabídkových letáků zákazníkům elektronickou formou. Za každého registrovaného zákazníka, jenž přejde na odběr elektronického letáku, přispěje MAKRO 20 Kč na výsadbu stromů. Během prvního víkendu již této nabídky využilo 4,5 procenta všech oslovených zákazníků.


Zdroje:
[1] MAKRO Cash & Carry ČR s.r.o. Základní údaje [online]  [cit. 15.3.2010]       Dostupné z <http://rejstrik-firem.kurzy.cz/rejstrik-firem/DO-26450691-makro-cash-carry-cr/>
[2] MAKRO (obchod) Makro v Česku [online]  [cit. 15.3.2010]                 Dostupné z < http://cs.wikipedia.org/wiki/Makro_%28obchod%29>
[3] Metro C&C International Vize a mise [online]  [cit. 15.3.2010]                 Dostupné z <http://textilzurnal.com/index.php?itemid=1773&results=5>

[4] MAKRO Cash & Carry ČR s.r.o. Hodnoty značčky [online]  [cit. 15.3.2010]                 Dostupné z < http://www.superbrands.easysite.org/files/makro_CZ_3089.pdf>
[5] KNIHA SEZNAMŮ MAKRO Cash & Carry ČR s.r.o. [online]  [cit. 15.3.2010] Dostupné z < http://www.knihaseznamu.cz/firma/top-100-spolecnosti/makro-cash-ampcarry-cr-sro.aspx>
[6] MAKRO Cash & Carry ČR s.r.o. Zaměstnanecké výhody [online]  [cit. 15.3.2010] Dostupné z <http://metrogroup.onrea.net/cz/zamestnanecke-vyhody.html?sourcebrand=g2&source=3&trackingBrand=www.makro.cz>
[7] MAKRO Cash & Carry ČR s.r.o. Kde nás najdete [online]  [cit. 15.3.2010]                 Dostupné z <http://www.makro.cz/index.php?page_id=29&u=125>
[8] MAKRO Cash & Carry ČR s.r.o. Základní údaje [online]  [cit. 15.3.2010]                 Dostupné z <http://www.makro.cz/index.php?page_id=106&u=131>
[9] MAKRO Cash & Carry ČR s.r.o. Prodejní doba [online]  [cit. 15.3.2010]                 Dostupné z <http://www.makro.cz/index.php?page_id=421&u=126>
[10] MAKRO Cash & Carry ČR s.r.o. Služby [online]  [cit. 15.3.2010]                 Dostupné z <http://www.makro.cz/index.php?page_id=486>
[11] KamWorld Makro s.r.o. [online]  [cit. 15.3.2010]                         Dostupné z <http://www.kamworld.com/cz/retezce/makro-spol-s-r-o-/>
[12] Marketingové noviny Top 10 českého obchodu v čase krize [online]  [cit. 15.3.2010] Dostupné z <http://www.marketingovenoviny.cz/index.php3?Action=View&ARTICLE_ID=6965>
[13]Marketingové noviny Top 10 českého obchodu v čase krize [online]  [cit. 15.3.2010] Dostupné z <http://www.kamworld.com/cz/retezce/makro-spol-s-r-o-/>
[14]Top Czech Top Nejvýznamnější firmy [online]  [cit. 15.3.2010]                        Dostupné z <http://www.czechtop100.cz/index.php?article=100nejvyznamnejsich-2008>
[15]40 Jahre Metro Cash & Carry Bezpečnější Ostrava [online]  [cit. 15.3.2010]    Dostupné z <https://www.metro.sk/files/tiskove_zpravy/081217_makro_nejbezpecnejsi_misto.doc>
[16] MAKRO Cash & Carry ČR s.r.o.  Tiskové zprávy [online]  [cit. 15.3.2010]    Dostupné z <http://www.makro.cz/index.php?page_id=338&id=93&action=rozbal>
[17] MAKRO Cash & Carry ČR s.r.o. Dodavatelé [online]  [cit. 15.3.2010]            Dostupné z <http://www.makro.cz/index.php?page_id=428&u=352>
[18]OS Noviny Nadace Partnerství [online]  [cit. 15.3.2010]                                  Dostupné z <http://www.osnoviny.cz/nadace-partnerstvi-podpori-granty-vysadbu-novych-stromu>
[19]Prosperita Makro chce být nejlepším [online]  [cit. 15.3.2010]                          Dostupné z <http://www.prosperita.info/dwn/casopis/2008-08_issue.pdf>
[20] MAKRO Cash & Carry ČR s.r.o.  Tiskové zprávy [online]  [cit. 15.3.2010]        Dostupné z <http://www.makro.cz/index.php?page_id=338&id=103&action=rozbal>






Naposledy změněno: pondělí, 27. ledna 2014, 11.57