Hobby markety
Completion requirements
HOBBY MARKETY
Dříve bylo téměř pravidlem, že rodiče s dětmi po sobotním či nedělním obědě vyrazili
na procházku. S rozvojem velkých super, hyper a hobby marketů se procházková kultura začala měnit na nákupní. I když odpoledne strávené v uličkách mezi nekonečnými regály
v obřím obchodě pro kutily lze často přirovnat spíše než k procházce k pochodu z Prahy
do Prčic. Hobby markety se staly doslova rájem pro kutily, protože na jednom místě najdete veliké množství různého sortimentu. Obrovský výběr sahá od šroubováku až k elektrické vrtačce, od profilového dřeva až k ekologickým lakům, od koberců až ke sprchovací kabině.
Síť těchto prodejen není příliš hustá, jelikož tento typ zboží není natolik poptávaný, aby bylo možné výdělečně ji rozšířit. U nás v České republice za nejznámnější hobby markety považujeme OBI, Bauhaus, Baumax, Hornbach a Mountfield a nejmladší Globus Baumarkt. Jelikož mezi těmito hobby markety panuje velká konkurence a boj o každého zákazníka
je denní realitou, snaží se tyto společnosti předhánět v kvalitě jejich servisu zákazníkům.
Zde kdo chce vyniknout, musí být ochoten jít novou cestou.
V ČR rozložení ''rájů pro kutily'' je velmi nerovnoměrné. Nejvíce hobby marketů
je očekávatelně v Praze. Hlavní město v tomto ohledu velmi výrazně převyšuje zbytek republiky. Nyní se v Praze nachází dvojnásobek prodejen průměru v celé republice. Další hobby markety nalezneme téměř v každém městě nad 100 tis. obyvatel. Pavel Cabal
ze společnosti Incoma GfK sdělil ČTK, že čtveřice největších sítí hobby marketů OBI, Baumax, Hornbach a Bauhaus se dosud menším městům vyhýbala, protože vzhledem
k rozloze jejich prodejen mají nedostatečný spotřebitelský potencionál. Města s méně než
30 tis. obyvateli tak dosud byla doménou velkoplošných prodejen se stavebninami
a specializovaných obchodů.
výpisy z rejstříku našich 5 největších hobby marketů
OBI
Spisová značka: C 25891
IČ: 60470968
Obchodní firma: OBI Česká republika s.r.o.
Právní forma: Společnost s ručením omezeným
Sídlo: Hanusova 18, 14000 Praha 4
Datum zápisu: 14.1.1994
Předmět podnikání:
Franšízing - pronájem práv k prodeji výrobků sjednaným způsobem.
Činnost účetních poradců, vedení účetnictví, vedení daňové evidence
Nákup, prodej a skladování zkapalněných uhlovodíkových plynů v tlakových nádobách
do 40 kg náplně tlakové nádoby a do 1000 kg skladovací kapacity včetně
Obchod se zvířaty určenými pro zájmové chovy
Specializovaný maloobchod a maloobchod se smíšeným zbožím
Dovoz chemických látek a chemických přípravků klasifikovaných jako hořlavé, zdraví škodlivé, žíravé, dráždivé, senzibilující
Realitní činnost
Maloobchodní prodej a pronájem zvukových a zvukově-obrazových záznamů a jejich nenahraných nosičů
Velkoobchod
Maloobchod provozovaný mimo řádné provozovny
Pronájem a půjčování věcí movitých
Maloobchod motorovými vozidly a jejich příslušenstvím
Reklamní činnost
Poskytování software
služby v oblasti administrativní správy a služby organizačně hospodářské povahy u fyzických a právnických osob
Základní kapitál: 140 000 000 Kč
Společníci s vkladem:
Obchodní firma: OBI AG
Sídlo: 42929 Wermelskirchen, Albert-Einstein- Str. 7-9, Spolková republika Německo
Vklad: 140 000 000 Kč
Splaceno: 100 %
Obchodní podíl: 100 %
Baumax
Spisová značka: C 93612
IČ: 18631991
Obchodní firma: BAUMAX ČR s.r.o.
Právní forma: Společnost s ručením omezeným
Sídlo: Türkova 1272/7, 14900 Praha 4-Chodov
Datum zápisu: 28.8.1991
Předmět podnikání:
výroba a dovoz chemických látek a chemických přípravků klasifikovaných jako hořlavé, zdraví škodlivé, žíravé, dráždivé, senzibilizující
činnost účetních poradců, vedení účetnictví, vedení daňové evidence
Zámečnictví, nástrojářství
Výroba a dovoz chemických látek a chemických přípravků klasifikovaných jako výbušné, oxidující, extremně hořlavé, vysoce hořlavé, vysoce toxické, toxické, karcinogenní, mutagenní, toxické pro reprodukci, nebezpečné pro životní prostředí
Výroba, obchod a služby neuvedené v přílohách 1 až 3 živnostenského zákona
Základní kapitál: 62 500 000
Společníci s vkladem:
Obchodní firma: bauMax AG
Sídlo: Klosterneuburg, Aufeldstrasse 17-23, 3403, Rakouská republika
Vklad: 62 480 000 Kč
Splaceno: 100 %
Obchodní podíl: 99,968 %
Obchodní firma: Baumax Import & Logistik GmbH
Sídlo: Aufeldstrasse 17-23, 3403 Klosterneuburg, Rakouská republika
Vklad: 20 000 Kč
Splaceno: 100 %
Obchodní podíl: 0, 032 %
Bauhaus
Spisová značka: A 5321
IČ: 49435388
Obchodní firma: BAUHAUS k.s.
Právní forma: Společnost komanditní
Sídlo: Strážní 7, 63900 Brno
Datum zápisu: 29.7.1993
Předmět podnikání:
realitní činnost
specializovaný maloobchod
velkoobchod
zprostředkování služeb
provádění jednoduchých a drobných staveb, jejich změn a odstraňování
Komanditisté:
Obchodní firma: Bauhaus Depot GmbH
Sídlo: Wels, Straubingerstr. 25, SČ 4600, Rakouská republika
Vklad: 184 000 000 Kč
Splaceno: 100 %
Komplementáři:
Obchodní firma: BAUHAUS – správa podniků, spol. s.r.o.
IČ: 48589209
Sídlo: Strážní 7, 63900 Brno
Hornbach
Spisová značka: C 12497
IČ: 47117669
Obchodní firma: HORNBACH BAUMARKT CS spol. s.r.o.
Právní forma: Společnost s ručením omezeným
Sídlo: Chlumecká 2398, 19300 Praha 9 – Horní Počernice
Datum zápisu: 7.9.1992
Předmět podnikání:
koupě zboží za účelem jeho dalšího prodeje a prodej s výjimkou zboží uvedeného
v příl. 1-3 zák. 455/91 Sb.
provádění jednoduchých a drobných staveb, jejich změn a odstraňování
dokončovací stavební práce
zednictví
pronájem a půjčování věcí movitých
obchod se zvířaty určený pro zájmové chovy
služby v oblasti administrativní správy a služby organizačně hospodářské povahy u fyzických a právnických osob
činnost účetních poradců, vedení účetnictví, vedení daňové evidence
nákup, prodej a skladování zkapalněných uhlovodíkových plynů v tlakových nádobách
do 40 kg náplně tlakové nádoby a do 1000 kg skladovací kapacity včetně
Základní kapitál: 600 000 000 Kč
Společníci s vkladem:
Obchodní firma: HORNBACH International GmbH
Sídlo: Hornbachstrasse, 76879 Bornheim b. Landau, Spolková republika Německo
Vklad: 599 980 000 Kč
Splaceno: 100 %
Obchodní podíl: 29999/30000
Obchodní firma: Hornbach-Baumarkt-AktiengesellschPfalz, Spolková republika Německo
Vklad: 20 000 Kč
Splaceno: 100 %
Obchodní podíl: 1/30000
Mountfield
Spisová značka: B 5024
IČ: 25620991
Obchodní firma: Mountfield a.s.
Právní forma: Akciová společnost
Sídlo: Mirošovická 697, 25164 Mnichovice
Datum zápisu: 4.11.1997
Předmět podnikání:
Koupě zboží za účelem jeho dalšího prodeje a prodej.
Reklamní činnost.
Zprostředkovatelská činnost v oblasti obchodu a služeb.
Pronájem motorových vozidel.
Montáž bazénů.
Vydavatelská činnost.
Nakladatelská činnost.
Činnost organizačních a ekonomických poradců.
Automatizované zpracování dat.
Poskytování software.
Poradenské a konzultační služby v oblasti obchodu a služeb.
Šití textilního a oděvního zboží.
Čalounictví.
Výroba hraček a sportovních potřeb.
vedení účetnictví, vedení daňové evidence
pronájem a půjčování věcí movitých
opravy a údržba potřeb pro domácnost a sportovních potřeb
opravy silničních vozidel
opravy pracovních strojů
výroba strojů a zařízení pro všeobecné účely
výroba kovových konstrukcí, kotlů, těles a kontejnerů
skladování zboží a manipulace s nákladem
silniční motorová doprava nákladní - vnitrostátní provozovaná vozidly do 3, 5 tuny celkové hmotnosti - vnitrostátní provozovaná vozidly nad 3, 5 tuny celkové hmotnosti - mezinárodní provozovaná vozidly do 3, 5 tuny celkové hmotnosti
výroba a dovoz chemických látek a chemických přípravků klasifikovaných jako oxidující, nebezpečné pro životní prostředí, zdraví škodlivé, žíravé, dráždivé
Základní vklad: 604 218 000 Kč
Splaceno: 100 %
Akcie: Kmenové akcie na jméno, hodnota: 10 000 000, počet akcií 57, akcie v listinné podobě
Akcie: Kmenové akcie na jméno, hodnota: 10 000 000, počet akcií 32, akcie v listinné podobě
Akcie: Kmenové akcie na jméno, hodnota: 10 000 000, počet akcií 18, akcie v listinné podobě
Akcie: Kmenové akcie na jméno, hodnota: 10 000 000, počet akcií 39, akcie v listinné podobě
Akcie: Kmenové akcie na jméno, hodnota: 10 000 000, počet akcií 28, akcie v listinné podobě
Strategie Hobby marketů
Historie:
Dříve než se postavily první hobby markety, bylo možné nářadí a hřebíky koupit výhradně
v železářských potřebách, barvy a tapety ve specializovaném obchodě a dřevo u obchodníka se dřevem. Roku 1968 Otmar Hornbach, pravnuk zakladatele firmy: otevřel v Bornheimu první kombinovaný market pro stavbu a zahradu. Takové spojení předtím v Evropě neexistovalo. Market měl již rozlohu 4.000 m². Na konci šedesátých let vytvořili Dr. Emil Lux a Manfred Maus ve Wermelskirchen model podle vzoru prodejen Do-it-yourself, které byly již dlouho úspěšně provozovány v USA, ale v Německu byly zcela nové. Tyto markety nabízely pod jednou střechou veškerý sortiment pro práce, které si kupující mohli provádět sami. Roku 1970 postavením prvního hobby marketu OBI odstartovalo úspěšnou historii marketů se stavebninami a potřebami pro kutily. Poté se postavil též v Německu první Bauhaus stejného modelu Do-it-yourself a v Rakousku roku 1976 první prodejna Baumaxu.
V České republice jsme si na hobby markety ještě pár let počkali. S pádem komunismu
k nám postupně na český trh pronikají první obchodní řetězce. Roku 1991 u nás vznikla první prodejna Mountfieldu v Mnichovicích u Prahy. Hned v následujícím roce vznika první prodejní hala Baumaxu v pražské Holešovické tržnici. Dalšího roku 1993 byla otevřena první prodejna Bauhausu. Společnost OBI založila v Praze 4 svou OBI Systémovou centrálu spol. s.r.o. roku 1994 a následujícího roku otevřela první OBI market. Z naší největší pětice hobby marketů jako poslední v ČR začal budovat své prodejny roku 1996 hobby market Hornbach. Svou první prodejnu otevřel roku 1998 v Praze na Černém Mostě.
Vize řetězců:
Baumax: "Naším úkolem je zintenzivnit domácí kutilství ve střední a jižní Evropě. Již více než 30 let pomáháme našim zákazníkům uskutečňovat jejich sny o bydlení."
OBI: OBI VZOR – V Výkon ( Máme vysoký cíl – každý den vítězit!), Z Zodpovědnost ( Jsme profesionálové – svou zodpovědnost si uvědomujeme), O Otevřenost ( Jsme otevření – každý názor je pro nás důležitý!), R Respekt ( Respektujeme se navzájem – tvoříme jeden tým!)
Horbach: ''Za úspěchem firmy HORNBACH stojí naši zaměstnanci, kteří jsou vedeni zkušeným managementem.''
Mise řetězců:
Bauhaus: '' Náš úspěch je založen na podnikatelské odvaze a vyznačuje se výraznou dynamikou.''
Mountfield: '' Naše služby prodejem nekončí – tímto heslem se řídíme ve všech prodejních centrech Mountfieldu.''
Co nabízí svým zaměstancům řetězce hobby marketů
Bauhaus:
- nadprůměrný pracovní výdělek
- 13. plat (dle § 113 ZP)
- obratové prémie
- inventurní prémie
- celoroční obratové prémie
- aktualizaci mzdy, minimálně jednou ročně
- 1 týden dovolené navíc
- zaměstnaneckou slevu ve výši 10% na nákup ve všech specializovaných centrech Bauhausu
- 1x v roce speciální zaměstnaneckou slevu ve výši 20% na nákup zboží
- příplatek na letní dovolenou ve výši 2.000,- Kč
- narozeninový příspěvek ve výši 1.000,- Kč
- příspěvek na svatební dar a květiny ve výši 1.000,- Kč
- Mikulášskou nadílku pro malé i velké (dárková poukázka, sladkosti apod.)
- finanční dar pro nově narozené dítě zaměstnance
- po 10 ti letech práce u firmy zlaté náramkové hodinky s věnováním.
- práci v příjemném a moderním prostředí specializovaných center Bauhausu
- příjemný, přátelský kolektiv
- profesní růst
- možnosti vzájemných setkání na různých společenských či sportovních firemních akcích.
OBI
- stravenky
- dárkové šeky na sport, kulturu,vzdělání, a cestování
- týden dovolené navíc
- příspěvek na penzijní připojištění
- 15% sleva na nákup v OBI marketech
- vakcinace (očkování proti chřipce)
- hloubkové lékařské kontroly pro managery
- prevence pohybového aparátu
- slevy na nákup vozidel, výpočetní techniky, zájezdů, letenek
- zvýhodněné telefonní volání na soukromých telefonech
- vzdělávání
Baumax
- zažité zásady vedení
- velmi dobrou pracovní atmosféru
- otevřenost k vzájemným rozhovorům
- zacházení s respektem a úctou
- uznání práce
- vedení orientované na týmovou práci
- samostatnou práci s vlastní odpovědností
- mnohotvárný, zajímavý rozsah úkolů
- spolurozhodování při plánování práce a dovolené
- jistotu pracovního místa
- dobré zaškolení
- moderní pracovní prostředí
- spravedlivé odměňování se zřetelem na výkony
- možnost dalšího osobního a kariérního rozvoje
- rozmanitý tréninkový program
- každoroční pohovory
- každoroční anonymní studie spokojenosti zaměstnanců
- dobrý image zaměstnavatele
- systematický tok informací
- personální slevy
Různá ocenění ve vztahu zaměstnavatel – zaměstnanec
BauMax byl v mezinárodní soutěži „Nejlepší zaměstnavatel 2008“ zařazen mezi nejlepší podnikatele v Evropě. BauMax se této soutěže zúčastnil již podruhé. Při udílení cen
v National Maritime Museum v Londýně bylo 27. května 2008 vyznamenáno 50 firem
v kategoriích malých/středních a velkých podniků. Právě zde dosáhl bauMax 26. místa
v kategorii velkých podniků.
Provozovny:
Provozoven Hobby marketů je po celé České republice velké množství. Téměř v každém městě nad 100 tis. obyvatel najdeme nejméně jeden hobby market a nyní začaly expandovat
i do menších měst. "Rostoucí konkurence ve velkých městech a naopak ne úplně využitý
trh ve středně velkých a menších městech v posledních letech vyžívá k expanzi se svým menším konceptem především společnost OBI," podotkl Cabal ze společnosti Incoma GfK.
Podle výzkumu DO-IT-YOURSELF 2009 společnosti INCOMA GfK bylo na území České republiky k 1.5. 2009 v provozu celkem 80 klasických hobbymarketů. Celková prodejní plocha hobbymarketových řetězců (včetně řetězce Mountfield) v polovině roku 2009 dosáhla téměř 590 tisíc m2.
V současné době působí na českém trhu do-it-yourself pět významných řetězců s širokosortimentní nabídkou (Bauhaus, BauMax, Globus Baumarkt, Hornbach, OBI) v téměř 30 městech. Celkově kontrolují hobymarketové řetězce velkou část DIY trhu, převážně
ve větších městech (nad 40 tis. obyvatel), kde malé specializované prodejny spíše vyplňují tržní mezery; menší prodejny naopak dominují spíše v menších městech a venkovských oblastech.
Mezi standardními hobbymarkety disponuje nejvíce prodejnami OBI (29) a BauMax (25).
Za zmínku stojí také vysoký počet prodejen specializovaného řetězce Mountfield (54). Nejvyšší počet prodejen řetězců d-i-y je umístěn v Praze a ve velkých městech. V Praze
je umístěno 19 prodejen tohoto typu a jedna další – průhonický Bauhaus - těsně za hranicemi města. Praha má téměř 112 tisíc m2 prodejních ploch v rámci řetězců d-i-y. Nejvyšším plošným standardem (prodejní plocha hobbymarketů v m2 na 1000 obyvatel) disponuje okres Hradec Králové, který se jako jediný se 4 velkoplošnými prodejnami d-i-y dostal nad hranici 200 m2 na 1000 obyvatel.
Podrobně rozebrané prodejny OBI a BauMaxu, které dosáhly roku 2009 největšího obratu:
OBI
OBI kromě v České republice se nachází téměř po celé Evropě. Můžete tyto prodejny najít
v Itálii, Maďarsku, Rakousku, České republice, Chorvatsku, Rumunsku, Slovinsku, Švýcarsku, Rusku, Bosně a Hercegovině, Německu, Polsku a Ukrajině.
Dohromady má OBI 538 provozoven (Německo 331 marketů, Itálie 47 marketů, Rakousko
32 marketů, Maďarsko 23 marketů, Slovinsko 6 marketů, Česká republika 29 marketů, Polsko 32 marketů, Švýcarsko 10 marketů, Bosna a Hercegovina 3 markety, Rusko
15 marketů, Chorvatsko 3 markety, Ukrajina 3 markety, Rumunsko 4 markety)
Otevírací doby marketů OBI v ČR:
Brno-Komín: Po - So 8-20 Ne 9-20
Česka Lípa: Po - Ne 8-21
České Budějovice: Po - So 8-21 Ne 9-20
Havířov IV-Suchá: Po - Ne 8-20
Hodonín: Po - So 8-20 Ne 9-20
Hradec Králové: Po - Ne 7-21
Cheb: Po - Ne 8-21
Karlovy Vary: Po - Ne 8-21
Klatovy: Po - Ne 8-21
Kolín: Po - Ne 8-21
Liberec: Po - Pá 7-21 So - Ne 8-21
Litoměřice: Po - Ne 8-21
Mladá Boleslav: Po - Ne 8-21
Most: Po - Ne 8-21
Olomouc: Po - Pá 7-21 So - Ne 8-21
Opava: Po - Ne 8-20
Ostrava-Zábřeh: Po - Ne 8-21
Pardubice: Po - So 8-20 Ne 9-20
Písek: Po - Ne 8-21
Plzeň Borská pole: Po - Ne 8-21
Plzeň - Jižní předměstí :Po - Ne 7-21
Praha-Modřany :Po - Ne 7-22
Praha-Prosek: Po - Ne 7-22
Praha-Roztyly :Po - So 8-21 Ne 9-20
Praha-Ruzyně :Po - Ne 8-21
Praha-Štěrboholy :Po - Ne 8-21:30
Příbram :Po - Ne 8-21
Ústí nad Labem-Trmice :Po - Ne 7-21
Zlín :Po - So 8-20 Ne 9-20
Služby, které nabízí:
Dárkové poukázky:
Použití dárkových poukázek:
Poukázku lze použít pouze k úhradě zboží zakoupeného v řetězci OBI.
Poukázku lze použít pouze jednorázově k úhradě zboží ve výši její nominální hodnoty. Je-li hodnota zakoupeného zboží nižší nežli nominální hodnota uvedená na poukázce, rozdílná hodnota se nevrací. Je-li hodnota zakoupeného zboží vyšší nežli nominální hodnota uvedená na poukázce, rozdílnou hodnotu je třeba zaplatit v penězích.
Poukázku lze použít do jednoho roku od data vydání poukázky, které je uvedeno na její lícní straně.
Poukázka není směnitelná za peněžní hotovost.
Finanční služby:
OBI nabízí ve spolupráci se společností ESSOX s.r.o. nákup na splátky prostřednictvím spotřebitelského úvěru s nízkým úročením.
Financuje:
zboží a služby v hodnotě od 3 000Kč do 200 000Kč (minimální výše úvěru 2 000Kč)
půjčíme Vám až 100% ceny zboží
můžete si zvolit délku splácení od 10 až do 45 měsíců
Lepení hran
Dovoz zboží
Míchání barev
Příjem platebních karet
Půjčovna nářadí
Návodové sešitky
Přířez dřeva
Půjčovna přívěsných vozíků
Šicí centrum
Služby zákazníkům – zodpovězení otázek a pomoc zákazníkům
Výměna zboží
Výroba klíčů
Baumax
Baumax se nachází v osmi krajinách centrální a východní Evropy. Těmi zeměmi jsou Rakousko, Česká republika, Slovenská republika, Maďarsko, Slovinsko, Chorvatsko, Rumunsko a Bulharsko.
67 x v Rakousku
24 x v České republice
14 x ve Slovenské republice
15 x v Maďarsku
3 x ve Slovinsku
6 x v Chorvatsku
7 x v Rumunsku
4 x v Bulharsku
Otevírací doba:
V každé prodejně Baumaxu v České republice je otevírací doba od 08:00-20:00 hod od PO-NE, ale v prodejnách Zlín – Malenovice je otevírací doba prodloužena do 21:00, v Olomouci a v Ostravě ulice Rudná je otevírací doba od Po-Pá už od 7:00 hod, v Ostravě Novoveská ul. je Po – Pá od 7:30 – 19:30.
Služby nabízené Baumaxem:
Zákaznická karta:
- Zákaznická karta přináší řadu výhod:
- pravidelné okamžité slevy na vybrané produkty v letáku
- několikrát ročně speciální akce formou direkt mailů
- zvýhodněné služby přímo v prodejně
- až 5 vedlejších karet
- online stav Zákaznické karty na www.bauMax.cz
- soutěže pro nové, ale i věrné držitele karet
- narozeninovou slevu
- načtení nákupu zboží označeného jako „maxxi-pack" na kartu
- možnost získání ročního bonusu až do výšky 10%
Baumax učí začátečníky jak to funguje a pokročilé jak se stáť profíkem
Půjčovna nářadí
Broušení nářadí
Dřevo na míru
Rámování obrazů
Montážní servis
Opravářský servis
Objednávkový servis
Doprava
Poradenský servis
Záruka kvality
Bezhotovostní platba
Poukázky
V Baumaxu můžete platit nejen hotově či kartou, ale i poukázkami. Poukázky sítě Baumax
v libovolné hodnotě od 100,- Kč lze zakoupit v každé prodejně. Jsou vhodným dárkem
pro každého kutila.
Garance vrácení peněz
Baumax finanční služby
výhodný nákup na splátky.
Míchání barev
Zajímavosti:
Roku 2007 hobby market Hornbach otevřel v ČR největší market svého druhu
Hobbymarket společnosti Hornbach se nachází na Rolsberské ulici v Olomouci. Firma
do jeho výstavby investovala více než 550 miliónů korun a svou celkovou plochou bezmála 23 tisíc m2 se co do velikosti zařadil na první místo mezi markety pro stavbu, dům a zahradu v České republice.
Moderní nákupní centrum nabízí zákazníkům sortiment 120 tisíc výrobků, z nichž přibližně 70 % zaujímají výrobky od českých dodavatelů. Práci v něm našlo 135 lidí. Dalších třicet pracovních míst bylo vytvořeno u firem zabezpečujících služby pro prodejnu.
Ale výstavbu a fungování obřího Hornbachu v Olomouci provází už poněkolikáté další velký problém. Nejvyšší správní soud totiž rozhod, že stavební úřad porušil zákon při rozhodnutí
o územním rozhodnutí. Ani šest let nestačilo na to, aby všechny stavby, které vznikly v souvislosti s výstavbou největšího hobbymarketu v zemi - prodejny Hornbach v Olomouci - měly legální povolení úřadů. To odstartovalo velké tahanice po soudech.
Odkazy na články:
http://registr.hyper.cz/?oper=search&type=corp&id=14
Válka hobby marketů
Nešetřete nápady, šetřete náklady. V duchu svého vlastního reklamního hesla vymyslel hobbymarket OBI, jak přetáhnout konkurenci zákazníky.
OBI k tomu využilo reklamní akce konkurenta Hornbachu. Když ten velkou kampaní, dárky
a slevami přilákal k nově otevřenému obchodnímu domu v Olomouci tisíce lidí, poslalo
tam OBI své brigádníky. Jejich dodávka zablokovala vchod a tam rozdávala vlastní slevy.
A po roce totéž zopakovala - Hornbach totiž slavil roční výroční.
Městský soud v Praze, na který se Hornbach obrátil, teď v kauzách z let 2007 a 2008 jednoznačně rozhodl, že jde o nefér jednání za hranou poctivé soutěže na trhu.
U soudu ale zároveň vyšlo najevo, že ani samotný Hornbach, který se prezentuje jako tradiční obchod pro kutily založený už v roce 1877, se podobných praktik neštítí.
Ač dal akci OBi k soudu, sám už před tím rozdával letáky u konkurence nebo nechal
po parkovišti OBI stát auto se svým obřím poutačem na střeše.
Podle soudu jsou však praktiky OBI závažnější. V tom, že k pirátské kampani využilo
den, kdy ke konkurenci přišlo několikanásobně víc lidí než obvykle. Díky kampani, která stála několik miliónů korun.
"U soudu jsme byli úspěšnější, ale nyní se situace musím říct uklidnila a vztahy jsou víceméně korektní. V poslední době jsem žádné letáky nebo slevy konkurence
u nás nezachytili," řekl Aktuálně.cz ředitel olomouckého Hornbachu František Perlička. Vyjádření OBI se nepodařilo přes opakovanou snahu získat.
Zmíněný spor je ale jen jeden díl soudní bitvy mezi hobbymarkety. Tři žaloby žaloby
v opačném gardu, kdy OBI naopak žaluje Hornbach leží u Vrchního soudu v Praze.
Podle soudu je konkurenční boj v pořádku a v jisté míře může být založený i na přetahování zákazníků, není ale možné parazitovat na akcích konkurenta, který za reklamu, jíž přilákal lidi, vynaložil milionové částky.
Soudu vadí i zneužívání parkoviště před obchodním centrem. "Parkoviště má sloužit zákazníkům k parkování a ne k propagaci konkurence," shrnul soud.
Byznys obchodů pro zahrádkáře a kutily je v Česku tvrdý. Hobby markety bojují každý rok
o 34 miliard korun, které v nich Češi celkem utratí.
Spory dvojice z velké pětky hobbmarketů OBI a Hornbachu je daný i místem. Horbach
ve středně velké Olomouci postavil největší hobbymarket v Česku. Do té doby dominující OBI to znamenalo jednoznačný odliv zákazníků v tomto městě.
"Do Česka po pádu komunismu přišlo velké množství takto zaměřených řetězců, jsme v tomto ohledu velmi konkurenční země. Samozřejmě největší je konkurence v krajských městech, kde jsou dva i tři podobné hobbymarkety vedle sebe," říká Pavel Cabal, analytik společnosti Incoma Gfk, která tento typ obchodních řetězců zkoumá.
Odkazy: http://aktualne.centrum.cz/domaci/soudy-a-pravo/clanek.phtml?id=657001
http://aktualne.centrum.cz/domaci/soudy-a-pravo/clanek.phtml?id=659619
Hospodářské výsledky
V roce 2008 dosáhl celkový obrat realizovaný řetězci velkoprodejen do-it-yourself v ČR téměř na úroveň přes 34 miliard Kč (při započítání obratu řetězce Mountfield). Nejvyššího obratu dosáhly řetězce OBI a Baumax.
Hobby markety versus hospodářská krize – průzkum z roku 2008
I přes hospodářskou krizi češi v hobby marketech utrácí čím dál více.
Ve sto třinácti provozovnách pěti největších kutilských řetězců utratili dohromady
29,8 miliardy korun. To znamená roční zvýšení o 4,5 miliardy korun. O rok dřív přitom tržby narostly při srovnatelném počtu prodejen o pouhých 1,5 miliardy.
"Nejvíce se tržby zvýšily společnosti Baumax, a to o 1,7 miliardy korun. Naopak podle našich odhadů vůbec nerostly u Mounfieldu, kde se udržely na úrovni roku 2007. U řady řetězců jsou tržby pouhým odhadem, protože společnosti tyto údaje neposkytují," upozornil Zdeněk Skála ze společnosti Incoma Research, která sestavuje řebříček 50 největších řetězců v republice.
O první příčku se Baumax dělí s prodejnami značky Obi, na třetím místě je už tradičně Hornbach, na čtvrtém Mountfield a poslední skončil Bauhaus.
Hobbymarkety v Česku ale bodují i mezi padesáti největšími řetězci podle tržeb. V roce 2009 se Obi s Baumaxem dělí o 14 a 15 místo v žebříčku, který vede kolos Tesco spolu s dalšími řetězci prodávajícími průřez spotřebitelským sortimentem.
Hobbymarkety se nejspíš nemusí bát ani důsledků hospodářské krize. Drahé přístroje sice nejspíš tak docela na dračku nepůjdou, zato lidé podle odborníků víc řeší úpravy a opravy vlastního domu nebo bytu vlastními silami.
Tržby jednotlivých hobby marketů z roku 2009 podle výzkumu Incoma Research
1. - 2. místo OBI 8,5 mld. Kč (odhadované údaje)
1. - 2. místo bauMax 8,5 mld. Kč
3. místo Hornbach 6,8 mld. Kč (odhadované údaje)
4. místo Mountfield 3,4 mld. Kč (odhadované údaje)
5. místo Bauhaus 2,6 mld. Kč (odhadované údaje)
Postavení a ocenění řetězce
TOP 50 – obchodů v ČR v roce 2008
14. - 15. místo OBI a Baumax tržby 8,5 mld. Kč
18. místo Hornbach tržby 6,8 mld. Kč
28. místo Mountfield tržby 3,4 mld. Kč
32. místo Bauhaus tržby 2,6 mld. Kč
odkaz: http://www.incoma.cz/images/press/TOP_50_2008_CZE_A3.pdf
TOP Retailer 2009/2010
Mezi prodejci nepotravinářského zboží si cenu za nejlepší zákaznické hodnocení odnesla společnost Hornbach Baumarkt. Tento řetězec získal nejlepší průměrné hodnocení zákazníků v klíčových kritériích (cenová úroveň, šíře sortimentu, kvalita nákupního prostředí, personálu) na základě souboru výzkumů INCOMA GfK mapujících jednotlivé nepotravinářské tržní segmenty.
OBCHODNÍK ROKU- Hobby markety
OBI – od roku 2003 do roku 2009 obhájila své prvenství mezi Hobby markety
Baumax – v roce 2006 a 2007 se umístil na 2.místě a roku 2008 se umístil na 3.místě
Hornbach – v roce 2006 a 2007 obhájil 3. místo a roku 2008 se umístil na 2.místě
Mountfield – roku 2008 se umístil na 4.místě
GE Money Multiservis Obchodník roku – absolutní vítěz
OBI – roku 2005 se stalo absolutním vítězem
GE Money Multiservis Obchodník roku – Professional
OBI – v roce 2006 umístění na 7.místě a roku 2007 na 8.místě
GE Money Multiservis Obchodník roku – Cena veřejnosti
OBI – v roce 2006 se umístilo na 1.místě, roku 2007 na 7.místě, roku 2008 a 2009 na 5.místě
odkaz: http://www.obchodnik-roku.cz/index.php?option=vysledky
další vznamenání hobbymarketu Baumaxu:
Vyznamenání 2008:
bauMax obdržel 1. cenu v Gewista Rolling Board Creative Trophy v Rakousku
bauMax získal cenu AFSP Award (Austrian Federation of Sales Promotion) za nejlepší below-the-line-kampaň 2008
bauMax byl podruhé zařazen mezi nejlepší zaměstnavatele v Evropě
Vyznamenání 2007:
bauMax získává cenu reddot design award best of the best za "bauMax-Buch".
Vyznamenání zlatou Venuší od Creativ Club Austria za "bauMax-Buch".
bauMax je v kategorii "Trvalost" vyznamenán za aktivity v sociální oblasti cenou Lvího srdce.
bauMax je za bauMax-humanitární program vyznamenán ekonomickým listem Wirtschaftsblatt zvláštní cenou.
Vyznamenání 2006:
bauMax obdržel od spolkového svazu Deutsche Heimwerker-, Bau- und Gartenfachmärkte e.V. zvláštní cenu za iniciativu "Šetřit energii – šetřit peníze".
bauMax získal cenu CRM (Customer Relationship Management) Best Practice Award v kategorii Business-to-Customer (v oblasti finálních zákazníků).
KR Martin Essl, předseda představenstva bauMax AG, je mezinárodní poradenskou firmou Ernst & Young zvolen podnikatelem roku v oboru Služby a obchod.
Více...
Vyznamenání 2005:
bauMax je americkým ekonomickým magazínem FORTUNE zařazen mezi deset nejlepších zaměstnavatelů v Evropě.
Vyznamenání ekonomickým listem Wirtschaftsblatt jako nejlepší rodinný podnik v Dolním Rakousku.
Vyznamenání za reklamní kampaň Den za -10%.
Zajímavosti
OBI - partner společnosti Přátelé přírody
OBI podporuje společnost Přátelé přírody (www.prateleprirody.cz), která usiluje o zachování výskytu populace bobra v severních Čechách. O jeho výskytu se můžete dočíst mnohem více informací v nedávno vydané zajímavé publikaci "Bobři na českém Labi", kterou vydala společnost Přátel přírody a kterou si můžete stáhnout zde:
odkaz: http://www.obi.cz/cz/company/cz/firma/ekologie/index.html
Bauhaus jako významný sponzor
patří mezi významné sponzory sportovních, společenských událostí v celé Evropě.
Sponzoruje mnoho sportovních akcí. Mezi ně patří například i MS v ledním hokeji.
Samozřejmě se nevyhýbá ani regionálním sportovním klubům v ČR - např. HC Bílí Tygři Liberec, SK Jesenice, Moravská Slavia Brno, atd.
Patří rovněž mezi významné sponzory dobročinných a kulturních akcí.
Odkaz: http://www.bauhaus.cz/index.php?id=491
Sociální aktivity Bauhausu
Ocenění bauMax Human-Award 2009
Do it yourself - Do it together
V roce 2009 byla tato cena bauMax Human-Award udělena již potřetí. Pod heslem „Do it yourself – Do it together“ byly vyhledávány projekty a iniciativy, které zaměstnanci a organizace pro zdravotně postižené realizovali v rámci humanitárního programu společně. Tříčlenná porota vybrala z předložených projektů tři nejlepší.
Všem třem výhercům byla jako cena předána soška, kterou zhotovili v Mödlingu, v organizaci pro pomoc duševně a vícenásobně postiženým lidem. 14 zaměstnanců s různým zdravotním postižením bylo přijato do sekce zpracování kovů.
Soška představuje typický nástroj, kleště – dva díly, které se pro svou funkci navzájem potřebují! Samotný jeden není schopen ničeho, ale dohromady - „DO IT TOGETHER“ – se stávají pákou, která může svět zdvihnout z vyjetých kolejí.
Podobně se tak děje lidem se zdravotním postižením, když hledají práci a najdou ji právě u společnosti bauMax. Zde se pro ně otevírá „nový svět“!
Více na odkazu: http://www.baumax.com/cz/o-baumaxu/socialni-aktivity/oceneni-baumax-human-award/
BauMax podporuje současné umění
V rámci Essl muzea a jeho četných aktivit nabízí nejen svým zaměstnancům, ale též široké veřejnosti možnost chápat umění jako zdroj síly pro zvládnutí každodenní zátěže.
Více odkaz: http://www.baumax.com/cz/o-baumaxu/koncepce/angazovanost-v-umeni/
Poskytování slev v rámci prodejů Mountfield a.s. na Kole štěstí
Každý zákazník má možnost při dodržení Zásad získat slevu ve výši 12 – 100 % (dále jen sleva). Sleva se vztahuje na veškeré zboží, které je vystavené v kterékoliv prodejně Mountfield a.s. Sleva se odečítá z běžné ceny. V případě zálohové platby se sleva počítá ze složené částky.
Seznam použité literatury
http://www.obi.cz/cz/
http://www.bauhaus.cz/
http://www.mountfield.cz/
http://www.hornbach.cz/
http://www.baumax.cz/c/cms/frontpage
http://aktualne.centrum.cz/hledani.phtml?hledat=aktualne&q=hobbymarkety
http://www.novinky.cz/
http://www.czechrealestates.com/
http://www.kamworld.com/en/rubrika/retail-stredni-evropa/strana12
http://cs.wikipedia.org/wiki/Hlavní_strana
http://www.baumarkt.cz/
http://www.kolostesti.cz/
http://www.obchodnik-roku.cz/
http://www.incoma.cz/cz/
Dříve bylo téměř pravidlem, že rodiče s dětmi po sobotním či nedělním obědě vyrazili
na procházku. S rozvojem velkých super, hyper a hobby marketů se procházková kultura začala měnit na nákupní. I když odpoledne strávené v uličkách mezi nekonečnými regály
v obřím obchodě pro kutily lze často přirovnat spíše než k procházce k pochodu z Prahy
do Prčic. Hobby markety se staly doslova rájem pro kutily, protože na jednom místě najdete veliké množství různého sortimentu. Obrovský výběr sahá od šroubováku až k elektrické vrtačce, od profilového dřeva až k ekologickým lakům, od koberců až ke sprchovací kabině.
Síť těchto prodejen není příliš hustá, jelikož tento typ zboží není natolik poptávaný, aby bylo možné výdělečně ji rozšířit. U nás v České republice za nejznámnější hobby markety považujeme OBI, Bauhaus, Baumax, Hornbach a Mountfield a nejmladší Globus Baumarkt. Jelikož mezi těmito hobby markety panuje velká konkurence a boj o každého zákazníka
je denní realitou, snaží se tyto společnosti předhánět v kvalitě jejich servisu zákazníkům.
Zde kdo chce vyniknout, musí být ochoten jít novou cestou.
V ČR rozložení ''rájů pro kutily'' je velmi nerovnoměrné. Nejvíce hobby marketů
je očekávatelně v Praze. Hlavní město v tomto ohledu velmi výrazně převyšuje zbytek republiky. Nyní se v Praze nachází dvojnásobek prodejen průměru v celé republice. Další hobby markety nalezneme téměř v každém městě nad 100 tis. obyvatel. Pavel Cabal
ze společnosti Incoma GfK sdělil ČTK, že čtveřice největších sítí hobby marketů OBI, Baumax, Hornbach a Bauhaus se dosud menším městům vyhýbala, protože vzhledem
k rozloze jejich prodejen mají nedostatečný spotřebitelský potencionál. Města s méně než
30 tis. obyvateli tak dosud byla doménou velkoplošných prodejen se stavebninami
a specializovaných obchodů.
výpisy z rejstříku našich 5 největších hobby marketů
OBI
Spisová značka: C 25891
IČ: 60470968
Obchodní firma: OBI Česká republika s.r.o.
Právní forma: Společnost s ručením omezeným
Sídlo: Hanusova 18, 14000 Praha 4
Datum zápisu: 14.1.1994
Předmět podnikání:
Franšízing - pronájem práv k prodeji výrobků sjednaným způsobem.
Činnost účetních poradců, vedení účetnictví, vedení daňové evidence
Nákup, prodej a skladování zkapalněných uhlovodíkových plynů v tlakových nádobách
do 40 kg náplně tlakové nádoby a do 1000 kg skladovací kapacity včetně
Obchod se zvířaty určenými pro zájmové chovy
Specializovaný maloobchod a maloobchod se smíšeným zbožím
Dovoz chemických látek a chemických přípravků klasifikovaných jako hořlavé, zdraví škodlivé, žíravé, dráždivé, senzibilující
Realitní činnost
Maloobchodní prodej a pronájem zvukových a zvukově-obrazových záznamů a jejich nenahraných nosičů
Velkoobchod
Maloobchod provozovaný mimo řádné provozovny
Pronájem a půjčování věcí movitých
Maloobchod motorovými vozidly a jejich příslušenstvím
Reklamní činnost
Poskytování software
služby v oblasti administrativní správy a služby organizačně hospodářské povahy u fyzických a právnických osob
Základní kapitál: 140 000 000 Kč
Společníci s vkladem:
Obchodní firma: OBI AG
Sídlo: 42929 Wermelskirchen, Albert-Einstein- Str. 7-9, Spolková republika Německo
Vklad: 140 000 000 Kč
Splaceno: 100 %
Obchodní podíl: 100 %
Baumax
Spisová značka: C 93612
IČ: 18631991
Obchodní firma: BAUMAX ČR s.r.o.
Právní forma: Společnost s ručením omezeným
Sídlo: Türkova 1272/7, 14900 Praha 4-Chodov
Datum zápisu: 28.8.1991
Předmět podnikání:
výroba a dovoz chemických látek a chemických přípravků klasifikovaných jako hořlavé, zdraví škodlivé, žíravé, dráždivé, senzibilizující
činnost účetních poradců, vedení účetnictví, vedení daňové evidence
Zámečnictví, nástrojářství
Výroba a dovoz chemických látek a chemických přípravků klasifikovaných jako výbušné, oxidující, extremně hořlavé, vysoce hořlavé, vysoce toxické, toxické, karcinogenní, mutagenní, toxické pro reprodukci, nebezpečné pro životní prostředí
Výroba, obchod a služby neuvedené v přílohách 1 až 3 živnostenského zákona
Základní kapitál: 62 500 000
Společníci s vkladem:
Obchodní firma: bauMax AG
Sídlo: Klosterneuburg, Aufeldstrasse 17-23, 3403, Rakouská republika
Vklad: 62 480 000 Kč
Splaceno: 100 %
Obchodní podíl: 99,968 %
Obchodní firma: Baumax Import & Logistik GmbH
Sídlo: Aufeldstrasse 17-23, 3403 Klosterneuburg, Rakouská republika
Vklad: 20 000 Kč
Splaceno: 100 %
Obchodní podíl: 0, 032 %
Bauhaus
Spisová značka: A 5321
IČ: 49435388
Obchodní firma: BAUHAUS k.s.
Právní forma: Společnost komanditní
Sídlo: Strážní 7, 63900 Brno
Datum zápisu: 29.7.1993
Předmět podnikání:
realitní činnost
specializovaný maloobchod
velkoobchod
zprostředkování služeb
provádění jednoduchých a drobných staveb, jejich změn a odstraňování
Komanditisté:
Obchodní firma: Bauhaus Depot GmbH
Sídlo: Wels, Straubingerstr. 25, SČ 4600, Rakouská republika
Vklad: 184 000 000 Kč
Splaceno: 100 %
Komplementáři:
Obchodní firma: BAUHAUS – správa podniků, spol. s.r.o.
IČ: 48589209
Sídlo: Strážní 7, 63900 Brno
Hornbach
Spisová značka: C 12497
IČ: 47117669
Obchodní firma: HORNBACH BAUMARKT CS spol. s.r.o.
Právní forma: Společnost s ručením omezeným
Sídlo: Chlumecká 2398, 19300 Praha 9 – Horní Počernice
Datum zápisu: 7.9.1992
Předmět podnikání:
koupě zboží za účelem jeho dalšího prodeje a prodej s výjimkou zboží uvedeného
v příl. 1-3 zák. 455/91 Sb.
provádění jednoduchých a drobných staveb, jejich změn a odstraňování
dokončovací stavební práce
zednictví
pronájem a půjčování věcí movitých
obchod se zvířaty určený pro zájmové chovy
služby v oblasti administrativní správy a služby organizačně hospodářské povahy u fyzických a právnických osob
činnost účetních poradců, vedení účetnictví, vedení daňové evidence
nákup, prodej a skladování zkapalněných uhlovodíkových plynů v tlakových nádobách
do 40 kg náplně tlakové nádoby a do 1000 kg skladovací kapacity včetně
Základní kapitál: 600 000 000 Kč
Společníci s vkladem:
Obchodní firma: HORNBACH International GmbH
Sídlo: Hornbachstrasse, 76879 Bornheim b. Landau, Spolková republika Německo
Vklad: 599 980 000 Kč
Splaceno: 100 %
Obchodní podíl: 29999/30000
Obchodní firma: Hornbach-Baumarkt-AktiengesellschPfalz, Spolková republika Německo
Vklad: 20 000 Kč
Splaceno: 100 %
Obchodní podíl: 1/30000
Mountfield
Spisová značka: B 5024
IČ: 25620991
Obchodní firma: Mountfield a.s.
Právní forma: Akciová společnost
Sídlo: Mirošovická 697, 25164 Mnichovice
Datum zápisu: 4.11.1997
Předmět podnikání:
Koupě zboží za účelem jeho dalšího prodeje a prodej.
Reklamní činnost.
Zprostředkovatelská činnost v oblasti obchodu a služeb.
Pronájem motorových vozidel.
Montáž bazénů.
Vydavatelská činnost.
Nakladatelská činnost.
Činnost organizačních a ekonomických poradců.
Automatizované zpracování dat.
Poskytování software.
Poradenské a konzultační služby v oblasti obchodu a služeb.
Šití textilního a oděvního zboží.
Čalounictví.
Výroba hraček a sportovních potřeb.
vedení účetnictví, vedení daňové evidence
pronájem a půjčování věcí movitých
opravy a údržba potřeb pro domácnost a sportovních potřeb
opravy silničních vozidel
opravy pracovních strojů
výroba strojů a zařízení pro všeobecné účely
výroba kovových konstrukcí, kotlů, těles a kontejnerů
skladování zboží a manipulace s nákladem
silniční motorová doprava nákladní - vnitrostátní provozovaná vozidly do 3, 5 tuny celkové hmotnosti - vnitrostátní provozovaná vozidly nad 3, 5 tuny celkové hmotnosti - mezinárodní provozovaná vozidly do 3, 5 tuny celkové hmotnosti
výroba a dovoz chemických látek a chemických přípravků klasifikovaných jako oxidující, nebezpečné pro životní prostředí, zdraví škodlivé, žíravé, dráždivé
Základní vklad: 604 218 000 Kč
Splaceno: 100 %
Akcie: Kmenové akcie na jméno, hodnota: 10 000 000, počet akcií 57, akcie v listinné podobě
Akcie: Kmenové akcie na jméno, hodnota: 10 000 000, počet akcií 32, akcie v listinné podobě
Akcie: Kmenové akcie na jméno, hodnota: 10 000 000, počet akcií 18, akcie v listinné podobě
Akcie: Kmenové akcie na jméno, hodnota: 10 000 000, počet akcií 39, akcie v listinné podobě
Akcie: Kmenové akcie na jméno, hodnota: 10 000 000, počet akcií 28, akcie v listinné podobě
Strategie Hobby marketů
Historie:
Dříve než se postavily první hobby markety, bylo možné nářadí a hřebíky koupit výhradně
v železářských potřebách, barvy a tapety ve specializovaném obchodě a dřevo u obchodníka se dřevem. Roku 1968 Otmar Hornbach, pravnuk zakladatele firmy: otevřel v Bornheimu první kombinovaný market pro stavbu a zahradu. Takové spojení předtím v Evropě neexistovalo. Market měl již rozlohu 4.000 m². Na konci šedesátých let vytvořili Dr. Emil Lux a Manfred Maus ve Wermelskirchen model podle vzoru prodejen Do-it-yourself, které byly již dlouho úspěšně provozovány v USA, ale v Německu byly zcela nové. Tyto markety nabízely pod jednou střechou veškerý sortiment pro práce, které si kupující mohli provádět sami. Roku 1970 postavením prvního hobby marketu OBI odstartovalo úspěšnou historii marketů se stavebninami a potřebami pro kutily. Poté se postavil též v Německu první Bauhaus stejného modelu Do-it-yourself a v Rakousku roku 1976 první prodejna Baumaxu.
V České republice jsme si na hobby markety ještě pár let počkali. S pádem komunismu
k nám postupně na český trh pronikají první obchodní řetězce. Roku 1991 u nás vznikla první prodejna Mountfieldu v Mnichovicích u Prahy. Hned v následujícím roce vznika první prodejní hala Baumaxu v pražské Holešovické tržnici. Dalšího roku 1993 byla otevřena první prodejna Bauhausu. Společnost OBI založila v Praze 4 svou OBI Systémovou centrálu spol. s.r.o. roku 1994 a následujícího roku otevřela první OBI market. Z naší největší pětice hobby marketů jako poslední v ČR začal budovat své prodejny roku 1996 hobby market Hornbach. Svou první prodejnu otevřel roku 1998 v Praze na Černém Mostě.
Vize řetězců:
Baumax: "Naším úkolem je zintenzivnit domácí kutilství ve střední a jižní Evropě. Již více než 30 let pomáháme našim zákazníkům uskutečňovat jejich sny o bydlení."
OBI: OBI VZOR – V Výkon ( Máme vysoký cíl – každý den vítězit!), Z Zodpovědnost ( Jsme profesionálové – svou zodpovědnost si uvědomujeme), O Otevřenost ( Jsme otevření – každý názor je pro nás důležitý!), R Respekt ( Respektujeme se navzájem – tvoříme jeden tým!)
Horbach: ''Za úspěchem firmy HORNBACH stojí naši zaměstnanci, kteří jsou vedeni zkušeným managementem.''
Mise řetězců:
Bauhaus: '' Náš úspěch je založen na podnikatelské odvaze a vyznačuje se výraznou dynamikou.''
Mountfield: '' Naše služby prodejem nekončí – tímto heslem se řídíme ve všech prodejních centrech Mountfieldu.''
Co nabízí svým zaměstancům řetězce hobby marketů
Bauhaus:
- nadprůměrný pracovní výdělek
- 13. plat (dle § 113 ZP)
- obratové prémie
- inventurní prémie
- celoroční obratové prémie
- aktualizaci mzdy, minimálně jednou ročně
- 1 týden dovolené navíc
- zaměstnaneckou slevu ve výši 10% na nákup ve všech specializovaných centrech Bauhausu
- 1x v roce speciální zaměstnaneckou slevu ve výši 20% na nákup zboží
- příplatek na letní dovolenou ve výši 2.000,- Kč
- narozeninový příspěvek ve výši 1.000,- Kč
- příspěvek na svatební dar a květiny ve výši 1.000,- Kč
- Mikulášskou nadílku pro malé i velké (dárková poukázka, sladkosti apod.)
- finanční dar pro nově narozené dítě zaměstnance
- po 10 ti letech práce u firmy zlaté náramkové hodinky s věnováním.
- práci v příjemném a moderním prostředí specializovaných center Bauhausu
- příjemný, přátelský kolektiv
- profesní růst
- možnosti vzájemných setkání na různých společenských či sportovních firemních akcích.
OBI
- stravenky
- dárkové šeky na sport, kulturu,vzdělání, a cestování
- týden dovolené navíc
- příspěvek na penzijní připojištění
- 15% sleva na nákup v OBI marketech
- vakcinace (očkování proti chřipce)
- hloubkové lékařské kontroly pro managery
- prevence pohybového aparátu
- slevy na nákup vozidel, výpočetní techniky, zájezdů, letenek
- zvýhodněné telefonní volání na soukromých telefonech
- vzdělávání
Baumax
- zažité zásady vedení
- velmi dobrou pracovní atmosféru
- otevřenost k vzájemným rozhovorům
- zacházení s respektem a úctou
- uznání práce
- vedení orientované na týmovou práci
- samostatnou práci s vlastní odpovědností
- mnohotvárný, zajímavý rozsah úkolů
- spolurozhodování při plánování práce a dovolené
- jistotu pracovního místa
- dobré zaškolení
- moderní pracovní prostředí
- spravedlivé odměňování se zřetelem na výkony
- možnost dalšího osobního a kariérního rozvoje
- rozmanitý tréninkový program
- každoroční pohovory
- každoroční anonymní studie spokojenosti zaměstnanců
- dobrý image zaměstnavatele
- systematický tok informací
- personální slevy
Různá ocenění ve vztahu zaměstnavatel – zaměstnanec
BauMax byl v mezinárodní soutěži „Nejlepší zaměstnavatel 2008“ zařazen mezi nejlepší podnikatele v Evropě. BauMax se této soutěže zúčastnil již podruhé. Při udílení cen
v National Maritime Museum v Londýně bylo 27. května 2008 vyznamenáno 50 firem
v kategoriích malých/středních a velkých podniků. Právě zde dosáhl bauMax 26. místa
v kategorii velkých podniků.
Provozovny:
Provozoven Hobby marketů je po celé České republice velké množství. Téměř v každém městě nad 100 tis. obyvatel najdeme nejméně jeden hobby market a nyní začaly expandovat
i do menších měst. "Rostoucí konkurence ve velkých městech a naopak ne úplně využitý
trh ve středně velkých a menších městech v posledních letech vyžívá k expanzi se svým menším konceptem především společnost OBI," podotkl Cabal ze společnosti Incoma GfK.
Podle výzkumu DO-IT-YOURSELF 2009 společnosti INCOMA GfK bylo na území České republiky k 1.5. 2009 v provozu celkem 80 klasických hobbymarketů. Celková prodejní plocha hobbymarketových řetězců (včetně řetězce Mountfield) v polovině roku 2009 dosáhla téměř 590 tisíc m2.
V současné době působí na českém trhu do-it-yourself pět významných řetězců s širokosortimentní nabídkou (Bauhaus, BauMax, Globus Baumarkt, Hornbach, OBI) v téměř 30 městech. Celkově kontrolují hobymarketové řetězce velkou část DIY trhu, převážně
ve větších městech (nad 40 tis. obyvatel), kde malé specializované prodejny spíše vyplňují tržní mezery; menší prodejny naopak dominují spíše v menších městech a venkovských oblastech.
Mezi standardními hobbymarkety disponuje nejvíce prodejnami OBI (29) a BauMax (25).
Za zmínku stojí také vysoký počet prodejen specializovaného řetězce Mountfield (54). Nejvyšší počet prodejen řetězců d-i-y je umístěn v Praze a ve velkých městech. V Praze
je umístěno 19 prodejen tohoto typu a jedna další – průhonický Bauhaus - těsně za hranicemi města. Praha má téměř 112 tisíc m2 prodejních ploch v rámci řetězců d-i-y. Nejvyšším plošným standardem (prodejní plocha hobbymarketů v m2 na 1000 obyvatel) disponuje okres Hradec Králové, který se jako jediný se 4 velkoplošnými prodejnami d-i-y dostal nad hranici 200 m2 na 1000 obyvatel.
Podrobně rozebrané prodejny OBI a BauMaxu, které dosáhly roku 2009 největšího obratu:
OBI
OBI kromě v České republice se nachází téměř po celé Evropě. Můžete tyto prodejny najít
v Itálii, Maďarsku, Rakousku, České republice, Chorvatsku, Rumunsku, Slovinsku, Švýcarsku, Rusku, Bosně a Hercegovině, Německu, Polsku a Ukrajině.
Dohromady má OBI 538 provozoven (Německo 331 marketů, Itálie 47 marketů, Rakousko
32 marketů, Maďarsko 23 marketů, Slovinsko 6 marketů, Česká republika 29 marketů, Polsko 32 marketů, Švýcarsko 10 marketů, Bosna a Hercegovina 3 markety, Rusko
15 marketů, Chorvatsko 3 markety, Ukrajina 3 markety, Rumunsko 4 markety)
Otevírací doby marketů OBI v ČR:
Brno-Komín: Po - So 8-20 Ne 9-20
Česka Lípa: Po - Ne 8-21
České Budějovice: Po - So 8-21 Ne 9-20
Havířov IV-Suchá: Po - Ne 8-20
Hodonín: Po - So 8-20 Ne 9-20
Hradec Králové: Po - Ne 7-21
Cheb: Po - Ne 8-21
Karlovy Vary: Po - Ne 8-21
Klatovy: Po - Ne 8-21
Kolín: Po - Ne 8-21
Liberec: Po - Pá 7-21 So - Ne 8-21
Litoměřice: Po - Ne 8-21
Mladá Boleslav: Po - Ne 8-21
Most: Po - Ne 8-21
Olomouc: Po - Pá 7-21 So - Ne 8-21
Opava: Po - Ne 8-20
Ostrava-Zábřeh: Po - Ne 8-21
Pardubice: Po - So 8-20 Ne 9-20
Písek: Po - Ne 8-21
Plzeň Borská pole: Po - Ne 8-21
Plzeň - Jižní předměstí :Po - Ne 7-21
Praha-Modřany :Po - Ne 7-22
Praha-Prosek: Po - Ne 7-22
Praha-Roztyly :Po - So 8-21 Ne 9-20
Praha-Ruzyně :Po - Ne 8-21
Praha-Štěrboholy :Po - Ne 8-21:30
Příbram :Po - Ne 8-21
Ústí nad Labem-Trmice :Po - Ne 7-21
Zlín :Po - So 8-20 Ne 9-20
Služby, které nabízí:
Dárkové poukázky:
Použití dárkových poukázek:
Poukázku lze použít pouze k úhradě zboží zakoupeného v řetězci OBI.
Poukázku lze použít pouze jednorázově k úhradě zboží ve výši její nominální hodnoty. Je-li hodnota zakoupeného zboží nižší nežli nominální hodnota uvedená na poukázce, rozdílná hodnota se nevrací. Je-li hodnota zakoupeného zboží vyšší nežli nominální hodnota uvedená na poukázce, rozdílnou hodnotu je třeba zaplatit v penězích.
Poukázku lze použít do jednoho roku od data vydání poukázky, které je uvedeno na její lícní straně.
Poukázka není směnitelná za peněžní hotovost.
Finanční služby:
OBI nabízí ve spolupráci se společností ESSOX s.r.o. nákup na splátky prostřednictvím spotřebitelského úvěru s nízkým úročením.
Financuje:
zboží a služby v hodnotě od 3 000Kč do 200 000Kč (minimální výše úvěru 2 000Kč)
půjčíme Vám až 100% ceny zboží
můžete si zvolit délku splácení od 10 až do 45 měsíců
Lepení hran
Dovoz zboží
Míchání barev
Příjem platebních karet
Půjčovna nářadí
Návodové sešitky
Přířez dřeva
Půjčovna přívěsných vozíků
Šicí centrum
Služby zákazníkům – zodpovězení otázek a pomoc zákazníkům
Výměna zboží
Výroba klíčů
Baumax
Baumax se nachází v osmi krajinách centrální a východní Evropy. Těmi zeměmi jsou Rakousko, Česká republika, Slovenská republika, Maďarsko, Slovinsko, Chorvatsko, Rumunsko a Bulharsko.
67 x v Rakousku
24 x v České republice
14 x ve Slovenské republice
15 x v Maďarsku
3 x ve Slovinsku
6 x v Chorvatsku
7 x v Rumunsku
4 x v Bulharsku
Otevírací doba:
V každé prodejně Baumaxu v České republice je otevírací doba od 08:00-20:00 hod od PO-NE, ale v prodejnách Zlín – Malenovice je otevírací doba prodloužena do 21:00, v Olomouci a v Ostravě ulice Rudná je otevírací doba od Po-Pá už od 7:00 hod, v Ostravě Novoveská ul. je Po – Pá od 7:30 – 19:30.
Služby nabízené Baumaxem:
Zákaznická karta:
- Zákaznická karta přináší řadu výhod:
- pravidelné okamžité slevy na vybrané produkty v letáku
- několikrát ročně speciální akce formou direkt mailů
- zvýhodněné služby přímo v prodejně
- až 5 vedlejších karet
- online stav Zákaznické karty na www.bauMax.cz
- soutěže pro nové, ale i věrné držitele karet
- narozeninovou slevu
- načtení nákupu zboží označeného jako „maxxi-pack" na kartu
- možnost získání ročního bonusu až do výšky 10%
Baumax učí začátečníky jak to funguje a pokročilé jak se stáť profíkem
Půjčovna nářadí
Broušení nářadí
Dřevo na míru
Rámování obrazů
Montážní servis
Opravářský servis
Objednávkový servis
Doprava
Poradenský servis
Záruka kvality
Bezhotovostní platba
Poukázky
V Baumaxu můžete platit nejen hotově či kartou, ale i poukázkami. Poukázky sítě Baumax
v libovolné hodnotě od 100,- Kč lze zakoupit v každé prodejně. Jsou vhodným dárkem
pro každého kutila.
Garance vrácení peněz
Baumax finanční služby
výhodný nákup na splátky.
Míchání barev
Zajímavosti:
Roku 2007 hobby market Hornbach otevřel v ČR největší market svého druhu
Hobbymarket společnosti Hornbach se nachází na Rolsberské ulici v Olomouci. Firma
do jeho výstavby investovala více než 550 miliónů korun a svou celkovou plochou bezmála 23 tisíc m2 se co do velikosti zařadil na první místo mezi markety pro stavbu, dům a zahradu v České republice.
Moderní nákupní centrum nabízí zákazníkům sortiment 120 tisíc výrobků, z nichž přibližně 70 % zaujímají výrobky od českých dodavatelů. Práci v něm našlo 135 lidí. Dalších třicet pracovních míst bylo vytvořeno u firem zabezpečujících služby pro prodejnu.
Ale výstavbu a fungování obřího Hornbachu v Olomouci provází už poněkolikáté další velký problém. Nejvyšší správní soud totiž rozhod, že stavební úřad porušil zákon při rozhodnutí
o územním rozhodnutí. Ani šest let nestačilo na to, aby všechny stavby, které vznikly v souvislosti s výstavbou největšího hobbymarketu v zemi - prodejny Hornbach v Olomouci - měly legální povolení úřadů. To odstartovalo velké tahanice po soudech.
Odkazy na články:
http://registr.hyper.cz/?oper=search&type=corp&id=14
Válka hobby marketů
Nešetřete nápady, šetřete náklady. V duchu svého vlastního reklamního hesla vymyslel hobbymarket OBI, jak přetáhnout konkurenci zákazníky.
OBI k tomu využilo reklamní akce konkurenta Hornbachu. Když ten velkou kampaní, dárky
a slevami přilákal k nově otevřenému obchodnímu domu v Olomouci tisíce lidí, poslalo
tam OBI své brigádníky. Jejich dodávka zablokovala vchod a tam rozdávala vlastní slevy.
A po roce totéž zopakovala - Hornbach totiž slavil roční výroční.
Městský soud v Praze, na který se Hornbach obrátil, teď v kauzách z let 2007 a 2008 jednoznačně rozhodl, že jde o nefér jednání za hranou poctivé soutěže na trhu.
U soudu ale zároveň vyšlo najevo, že ani samotný Hornbach, který se prezentuje jako tradiční obchod pro kutily založený už v roce 1877, se podobných praktik neštítí.
Ač dal akci OBi k soudu, sám už před tím rozdával letáky u konkurence nebo nechal
po parkovišti OBI stát auto se svým obřím poutačem na střeše.
Podle soudu jsou však praktiky OBI závažnější. V tom, že k pirátské kampani využilo
den, kdy ke konkurenci přišlo několikanásobně víc lidí než obvykle. Díky kampani, která stála několik miliónů korun.
"U soudu jsme byli úspěšnější, ale nyní se situace musím říct uklidnila a vztahy jsou víceméně korektní. V poslední době jsem žádné letáky nebo slevy konkurence
u nás nezachytili," řekl Aktuálně.cz ředitel olomouckého Hornbachu František Perlička. Vyjádření OBI se nepodařilo přes opakovanou snahu získat.
Zmíněný spor je ale jen jeden díl soudní bitvy mezi hobbymarkety. Tři žaloby žaloby
v opačném gardu, kdy OBI naopak žaluje Hornbach leží u Vrchního soudu v Praze.
Podle soudu je konkurenční boj v pořádku a v jisté míře může být založený i na přetahování zákazníků, není ale možné parazitovat na akcích konkurenta, který za reklamu, jíž přilákal lidi, vynaložil milionové částky.
Soudu vadí i zneužívání parkoviště před obchodním centrem. "Parkoviště má sloužit zákazníkům k parkování a ne k propagaci konkurence," shrnul soud.
Byznys obchodů pro zahrádkáře a kutily je v Česku tvrdý. Hobby markety bojují každý rok
o 34 miliard korun, které v nich Češi celkem utratí.
Spory dvojice z velké pětky hobbmarketů OBI a Hornbachu je daný i místem. Horbach
ve středně velké Olomouci postavil největší hobbymarket v Česku. Do té doby dominující OBI to znamenalo jednoznačný odliv zákazníků v tomto městě.
"Do Česka po pádu komunismu přišlo velké množství takto zaměřených řetězců, jsme v tomto ohledu velmi konkurenční země. Samozřejmě největší je konkurence v krajských městech, kde jsou dva i tři podobné hobbymarkety vedle sebe," říká Pavel Cabal, analytik společnosti Incoma Gfk, která tento typ obchodních řetězců zkoumá.
Odkazy: http://aktualne.centrum.cz/domaci/soudy-a-pravo/clanek.phtml?id=657001
http://aktualne.centrum.cz/domaci/soudy-a-pravo/clanek.phtml?id=659619
Hospodářské výsledky
V roce 2008 dosáhl celkový obrat realizovaný řetězci velkoprodejen do-it-yourself v ČR téměř na úroveň přes 34 miliard Kč (při započítání obratu řetězce Mountfield). Nejvyššího obratu dosáhly řetězce OBI a Baumax.
Hobby markety versus hospodářská krize – průzkum z roku 2008
I přes hospodářskou krizi češi v hobby marketech utrácí čím dál více.
Ve sto třinácti provozovnách pěti největších kutilských řetězců utratili dohromady
29,8 miliardy korun. To znamená roční zvýšení o 4,5 miliardy korun. O rok dřív přitom tržby narostly při srovnatelném počtu prodejen o pouhých 1,5 miliardy.
"Nejvíce se tržby zvýšily společnosti Baumax, a to o 1,7 miliardy korun. Naopak podle našich odhadů vůbec nerostly u Mounfieldu, kde se udržely na úrovni roku 2007. U řady řetězců jsou tržby pouhým odhadem, protože společnosti tyto údaje neposkytují," upozornil Zdeněk Skála ze společnosti Incoma Research, která sestavuje řebříček 50 největších řetězců v republice.
O první příčku se Baumax dělí s prodejnami značky Obi, na třetím místě je už tradičně Hornbach, na čtvrtém Mountfield a poslední skončil Bauhaus.
Hobbymarkety v Česku ale bodují i mezi padesáti největšími řetězci podle tržeb. V roce 2009 se Obi s Baumaxem dělí o 14 a 15 místo v žebříčku, který vede kolos Tesco spolu s dalšími řetězci prodávajícími průřez spotřebitelským sortimentem.
Hobbymarkety se nejspíš nemusí bát ani důsledků hospodářské krize. Drahé přístroje sice nejspíš tak docela na dračku nepůjdou, zato lidé podle odborníků víc řeší úpravy a opravy vlastního domu nebo bytu vlastními silami.
Tržby jednotlivých hobby marketů z roku 2009 podle výzkumu Incoma Research
1. - 2. místo OBI 8,5 mld. Kč (odhadované údaje)
1. - 2. místo bauMax 8,5 mld. Kč
3. místo Hornbach 6,8 mld. Kč (odhadované údaje)
4. místo Mountfield 3,4 mld. Kč (odhadované údaje)
5. místo Bauhaus 2,6 mld. Kč (odhadované údaje)
Postavení a ocenění řetězce
TOP 50 – obchodů v ČR v roce 2008
14. - 15. místo OBI a Baumax tržby 8,5 mld. Kč
18. místo Hornbach tržby 6,8 mld. Kč
28. místo Mountfield tržby 3,4 mld. Kč
32. místo Bauhaus tržby 2,6 mld. Kč
odkaz: http://www.incoma.cz/images/press/TOP_50_2008_CZE_A3.pdf
TOP Retailer 2009/2010
Mezi prodejci nepotravinářského zboží si cenu za nejlepší zákaznické hodnocení odnesla společnost Hornbach Baumarkt. Tento řetězec získal nejlepší průměrné hodnocení zákazníků v klíčových kritériích (cenová úroveň, šíře sortimentu, kvalita nákupního prostředí, personálu) na základě souboru výzkumů INCOMA GfK mapujících jednotlivé nepotravinářské tržní segmenty.
OBCHODNÍK ROKU- Hobby markety
OBI – od roku 2003 do roku 2009 obhájila své prvenství mezi Hobby markety
Baumax – v roce 2006 a 2007 se umístil na 2.místě a roku 2008 se umístil na 3.místě
Hornbach – v roce 2006 a 2007 obhájil 3. místo a roku 2008 se umístil na 2.místě
Mountfield – roku 2008 se umístil na 4.místě
GE Money Multiservis Obchodník roku – absolutní vítěz
OBI – roku 2005 se stalo absolutním vítězem
GE Money Multiservis Obchodník roku – Professional
OBI – v roce 2006 umístění na 7.místě a roku 2007 na 8.místě
GE Money Multiservis Obchodník roku – Cena veřejnosti
OBI – v roce 2006 se umístilo na 1.místě, roku 2007 na 7.místě, roku 2008 a 2009 na 5.místě
odkaz: http://www.obchodnik-roku.cz/index.php?option=vysledky
další vznamenání hobbymarketu Baumaxu:
Vyznamenání 2008:
bauMax obdržel 1. cenu v Gewista Rolling Board Creative Trophy v Rakousku
bauMax získal cenu AFSP Award (Austrian Federation of Sales Promotion) za nejlepší below-the-line-kampaň 2008
bauMax byl podruhé zařazen mezi nejlepší zaměstnavatele v Evropě
Vyznamenání 2007:
bauMax získává cenu reddot design award best of the best za "bauMax-Buch".
Vyznamenání zlatou Venuší od Creativ Club Austria za "bauMax-Buch".
bauMax je v kategorii "Trvalost" vyznamenán za aktivity v sociální oblasti cenou Lvího srdce.
bauMax je za bauMax-humanitární program vyznamenán ekonomickým listem Wirtschaftsblatt zvláštní cenou.
Vyznamenání 2006:
bauMax obdržel od spolkového svazu Deutsche Heimwerker-, Bau- und Gartenfachmärkte e.V. zvláštní cenu za iniciativu "Šetřit energii – šetřit peníze".
bauMax získal cenu CRM (Customer Relationship Management) Best Practice Award v kategorii Business-to-Customer (v oblasti finálních zákazníků).
KR Martin Essl, předseda představenstva bauMax AG, je mezinárodní poradenskou firmou Ernst & Young zvolen podnikatelem roku v oboru Služby a obchod.
Více...
Vyznamenání 2005:
bauMax je americkým ekonomickým magazínem FORTUNE zařazen mezi deset nejlepších zaměstnavatelů v Evropě.
Vyznamenání ekonomickým listem Wirtschaftsblatt jako nejlepší rodinný podnik v Dolním Rakousku.
Vyznamenání za reklamní kampaň Den za -10%.
Zajímavosti
OBI - partner společnosti Přátelé přírody
OBI podporuje společnost Přátelé přírody (www.prateleprirody.cz), která usiluje o zachování výskytu populace bobra v severních Čechách. O jeho výskytu se můžete dočíst mnohem více informací v nedávno vydané zajímavé publikaci "Bobři na českém Labi", kterou vydala společnost Přátel přírody a kterou si můžete stáhnout zde:
odkaz: http://www.obi.cz/cz/company/cz/firma/ekologie/index.html
Bauhaus jako významný sponzor
patří mezi významné sponzory sportovních, společenských událostí v celé Evropě.
Sponzoruje mnoho sportovních akcí. Mezi ně patří například i MS v ledním hokeji.
Samozřejmě se nevyhýbá ani regionálním sportovním klubům v ČR - např. HC Bílí Tygři Liberec, SK Jesenice, Moravská Slavia Brno, atd.
Patří rovněž mezi významné sponzory dobročinných a kulturních akcí.
Odkaz: http://www.bauhaus.cz/index.php?id=491
Sociální aktivity Bauhausu
Ocenění bauMax Human-Award 2009
Do it yourself - Do it together
V roce 2009 byla tato cena bauMax Human-Award udělena již potřetí. Pod heslem „Do it yourself – Do it together“ byly vyhledávány projekty a iniciativy, které zaměstnanci a organizace pro zdravotně postižené realizovali v rámci humanitárního programu společně. Tříčlenná porota vybrala z předložených projektů tři nejlepší.
Všem třem výhercům byla jako cena předána soška, kterou zhotovili v Mödlingu, v organizaci pro pomoc duševně a vícenásobně postiženým lidem. 14 zaměstnanců s různým zdravotním postižením bylo přijato do sekce zpracování kovů.
Soška představuje typický nástroj, kleště – dva díly, které se pro svou funkci navzájem potřebují! Samotný jeden není schopen ničeho, ale dohromady - „DO IT TOGETHER“ – se stávají pákou, která může svět zdvihnout z vyjetých kolejí.
Podobně se tak děje lidem se zdravotním postižením, když hledají práci a najdou ji právě u společnosti bauMax. Zde se pro ně otevírá „nový svět“!
Více na odkazu: http://www.baumax.com/cz/o-baumaxu/socialni-aktivity/oceneni-baumax-human-award/
BauMax podporuje současné umění
V rámci Essl muzea a jeho četných aktivit nabízí nejen svým zaměstnancům, ale též široké veřejnosti možnost chápat umění jako zdroj síly pro zvládnutí každodenní zátěže.
Více odkaz: http://www.baumax.com/cz/o-baumaxu/koncepce/angazovanost-v-umeni/
Poskytování slev v rámci prodejů Mountfield a.s. na Kole štěstí
Každý zákazník má možnost při dodržení Zásad získat slevu ve výši 12 – 100 % (dále jen sleva). Sleva se vztahuje na veškeré zboží, které je vystavené v kterékoliv prodejně Mountfield a.s. Sleva se odečítá z běžné ceny. V případě zálohové platby se sleva počítá ze složené částky.
Seznam použité literatury
http://www.obi.cz/cz/
http://www.bauhaus.cz/
http://www.mountfield.cz/
http://www.hornbach.cz/
http://www.baumax.cz/c/cms/frontpage
http://aktualne.centrum.cz/hledani.phtml?hledat=aktualne&q=hobbymarkety
http://www.novinky.cz/
http://www.czechrealestates.com/
http://www.kamworld.com/en/rubrika/retail-stredni-evropa/strana12
http://cs.wikipedia.org/wiki/Hlavní_strana
http://www.baumarkt.cz/
http://www.kolostesti.cz/
http://www.obchodnik-roku.cz/
http://www.incoma.cz/cz/
Last modified: Monday, January 27, 2014, 11:57 AM