DM DROGERIE MARKT S.R.O.

1. Zápis v obchodním rejstříku
1.1 Název řetězce a jeho právní forma
Dm drogerie markt s.r.o.
Společnost s ručením omezeným
Zapsáno: 9. září 1992
IČO: 472 39 581
Spisová značka: C 1935 vedená u rejstříkového soudu v Českých Budějovicích.

1.2 Sídlo řetězce v České republice
České Budějovice, Jeronýmova 1485/19, PSČ 370 01

1.3 Vlastník řetězce
Dm drogerie markt GmbH, Günter-Bauer-Strasse 1, 5073 Wals-Siezenheim, Rakouská republika

1.4 Základní kapitál řetězce
274 200 000,- Kč

1.5 Předmět činnosti ve vztahu k obchodu
Výroba, obchod a služby neuvedené v přílohách 1 až 3 živnostenského zákona


2.  Strategie obchodního řetězce
Dm drogerie markt s.r.o. je rakouská společnost zabývající se prodejem drogistického zboží a parfumerie.

2.1 Historie řetězce na území České republiky
Česká republika s tímto obchodním řetězcem působícím téměř po celé Evropě spolupracuje již od roku 1992, kdy byla otevřena první dm filiálka v Českých Budějovicích.

V roce 2002 slavila dm drogerie markt, s.r.o své 10. výročí založení. O rok později se na našem území vybudovala již stá pobočka. Všechny tyto prodejny také přivítaly nově zavedený koncept ,,active beauty“, jenž rozvinul zejména oblast krásy a zdraví. 

V roce 2005 startuje v České republice další program s názvem ,,active beauty svět výhod“, který odměňuje své zákazníky za jejich stálou věrnost. Dále zde dm drogerie markt s.r.o. rozšiřuje svoji nabídku v sortimentu potravin o inovativní kategorii biopotravin pod značkou Alnatura a koná se historicky první tisková konference dm – drogerie markt v České republice.

Následujícím rokem 2006 byl zahájen provoz nového centrálního skladu, který nabízí dvojnásobnou kapacitu skladovací plochy (přes 9000 m²) a je vybaven nejmodernější technologií. Tato budova sídlící v Jihlavě má dvě patra sloužící pro skladování zboží a jedno patro je vyčleněné pro administrativní činnosti.

V roce 2009 dm přichází s novým claimem „Zde jsem člověkem, zde nakupuji“
Poprvé od svého vstupu na český mění tento obchodní řetězec svůj slogan z původního „Znají moje přání, proto zde nakupuji“. Tato změna se týká všech dceřiných společnostní dm, a její nové znění vypovídá o důrazu, který je kladen na péči o zákazníky.

2.2 Vize a mise řetězce
Pomocí všech dostupných marketingových nástrojů tato společnost získává nezávisle na konkurenci stálé zákazníky, kteří v dm pobočkách cíleně nakupují a  na základě klientských požadavků modeluje nabídku produktů a služeb.

2.3 Obchodní značky řetězce
Společnost dm drogerie markt s.r.o. spolupracuje na svém trhu s velkou řadou obchodních značek, jejichž produkty jsou vyráběny speciálně pro tento obchodní řetězec a vyznačují se vysokou kvalitou a příjemnou cenou.

Alana – ekologické plenky
Alverde – přírodní kosmetika
Babylove – dětské produkty
Balea – péče o tělo a vlasy
Das gesunde Plus – výrobky zlepšující zdraví a dobrý pocit
Dein Bestes – krmiva pro zvířata
Denk mit – prací a čistící prostředky
Dontodent – péče o zuby
Ebelin – péče o tělo, obličej a nehty
Jessa – dámská hygiena
Paradies – zpracování kvalitních dat a výroba fotodárků
Profissimo – produkty pro práci v domácnosti či na zahradě
s-he stylezone - okouzlující program pro mladou generaci zabývající se stylem a trendy
Sanft&Sicher – široká nabídka toaletních papírů
Soft&Sicher – papírové kapesníčky
SauBär – hygienické a kosmetické produkty pro dětskou pokožku
S-quitofree – ochranné přípravky před komáry, mouchami a klíšťaty
Sundance – ochrana pleti, vlasů a rtů před slunečním zářením

2.4 ISO
Obchodní řetězec dm drogerie markt, s.r.o. je držitelem certifikátu ISO 9001.
V říjnu 2005 vstoupil v Evropě v platnost nový detergenční předpis. Tato společnost stejně tak jako jiní výrobci pracích a čisticích prostředků je tímto nařízením zavázána k poskytování informací  o obsahu látek ve výrobcích prostřednictvím umístěných etiket na obalech.

2.5 Značky kvality
Mezi nejvýznamnější značky zaručující vysokou úroveň kvality patří např.  Alverde, Das gesunde, Plus, Alnatura atd. Většina produktů je kontrolována a hodnocena proslulým a v této oblasti známým ÖKO testem, v němž se v březnu tohoto roku nejlépe umístila již zmiňovaná značka Das gesunde Plus a to s výrobky ze sortimentu nosních sprejů s mořskou vodou určených k čištění a zvlhčení nosní sliznice.

Obr. 1: Nosní sprej 
http://www.dm-drogeriemarkt.cz/sortiment/oceneni.html


3.  Zaměstnanci řetězce
Velký úspěch pro tuto společnost představují zaměstnanci, neboť přenášejí firemní filosofii na zákazníky.

3.1 Složení zaměstnanců řetězce
V dm Česká republika pracuje přibližně 1750 zaměstnanců na 180 prodejnách. U všech pracovníků je kladen velký důraz na profesionální vzdělání, na podporu osobní a odborné kompetence prostřednictvím vzdělávacích programů a seminářů. Dále se tento obchodní řetězec podílí na dalším vývoji sortimentu, zlepšování designu veškerých poboček a kvality služeb. U spolupracovníků je velmi pozitivně oceňována ochota k týmové práci, slušné chování člověka k člověku, učení se něčeho nového, uznání individuality a respekt osobitosti.

3.2 Benefity zaměstnanců
Společnost nabízí svým spolupracovníkům širokou nabídku možností dalšího vzdělávání. Program vzdělávání klade důraz na rozvoj osobnostních předpokladů, na posílení sociálních kompetencí a zohledňuje individuální potenciál každého spolupracovníka, proto se pravidelně pořádá řada vlastních vzdělávacích programů, organizují se workshopy a semináře, jejichž hlavním cílem je zvyšovat odbornost zaměstnanců a rozvíjet manažerské schopnosti vedoucích prodejen a manažerů. Nově vznikl např. odborný seminář, ve kterém jsou zaměstnanci školeni na téma biopotraviny.


4.  Provozovny obchodního řetězce
Prodejny drogistického zboží se značkou dm lze navštívit v České republice, na Slovensku, v Chorvatsku, Srbsku, Slovinsku, Maďarsku, Rakousku, Bulharsku, Rumunsku i Bosně a Hercegovině.
.
4.1 Počet a typ provozoven
Tento obchodní řetězec vlastní 762 poboček a v České republice působí ve 180 prodejnách o velikosti 300 – 400 m².Tyto obchodní jednotky jsou situovány na hlavních nákupních třídách měst s nejvyšší mírou frekvence obyvatel, (tj. pěší zóny, náměstí) či do nákupních center. Prodejní plochy jsou vždy umístěny v přízemí s výlohami a hlavním vstupem z ulice.

4.2 Prodejní doba
Otevírací doba je v každém typu prodejny odlišná.  Obchody nacházející se na frekventovaných ulicích a pěších zónách umožňují bezproblémový nákup svým klientům v pondělí až pátek od 08:00 do 19:00 h, v sobotu od 08:00 do 14:00 h a prodejny umístěné v obchodních domech a centrech mají otevírací dobu po celý týden od 09:00 do 20:00h

4.3 Nabízené služby
Kromě pohodlného, příjemného nákupu a výběru ze širokého sortimentu výrobků, dm drogerie nabízí spotřebitelům i několik zajímavých a jistě využívaných služeb.
Jednou z nich je zákaznická dm beauty karta umožňující spoustu atraktivních výhod, a to na základě sbírání active beauty bodů připisujících se na bodové konto. Za každých 20 Kč zákazník obdrží jeden tento bod a po určité době střádání lze body vyměnit za poukazy sloužící k uplatňování slev při nákupu.

Obr. 2: Active beauty karta
http://www.centrumchodov.cz/obchod/drogerie-kosmetika-zdravi/dm-drogerie

Již zmiňované kupony , jenž jsou součástí knížky umožňují automatickou slevu na vybrané výrobky, na předplatné dm magazínu Fitstyl, na příští nákup a také na získání tzv. produktového jokera, což je kupon se slevou na jakýkoliv výrobek dle individuálního výběru. Poukaz na vybranou slevovou knížku může nakupující získat vytisknutím na terminálech nacházejících se v prostorách prodejny nebo obdržením přímo u pokladen.

Další služba, kterou lze využít je nabízena v podobě knižní edice ,,Víkend jen pro mě“ či ,,Buďte sama sebou“, pomocí níž se čtenář může dozvědět spoustu zajímavostí o kráse, relaxaci a zdraví.

V dm prodejnách je i možnost obdržení dárků v podobě zážitkových balíčků týkajících se poukazů na relaxace, thajské, medové a exotické masáže či pobyty v solných jeskyních.


5.  Hospodářské výsledky řetězce
Celkový koncern dm drogerie markt s.r.o. dosahuje v každém roce cca 5 mld. EUR svého obratu.




5.1 Maloobchodní obrat řetězce
Přelomem roku 2006 a 2007 obchodní řetězec zvýšil obrat o více než 26%, čímž vzrostl i podíl na trhu specializovaných drogerií o 3,6%. V roce 2008 společnost opět navýšila o 28% svůj obrat, jenž ve výši 4 mld. CZK předčil všechna očekávání.

6. Postavení a ocenění řetězce
V roce 2009 se společnost dm drogerie markt s.r.o. zúčastnila sedmého ročníku prestižní soutěže GE Money Multiservis Obchodník roku, která si klade za cíl mapovat český maloobchod a pomáhat tak spotřebitelům s orientací na trhu a stala se tak vítězem v kategorii V Prodejce drogistického zboží.

Dále byla obchodnímu řetězci dm v lednu 2008 udělena prestižní cena „Salute to Excellence Award“ od  mezinárodní organizace „Private Label Manufacturer Association“ (PLMA). Tímto vyznamenáním se dostalo nejvyššího možného uznání výrobkům dm vlastních značek.


7.  Vztah řetězce s okolím
Dm drogerie markt dm opět dokázala, že ani její okolí jí není lhostejné a přispěla částkou 357.195 Kč na projekt Nadace Partnerství, nazvaný „Biopotraviny do škol – Potraviny pro život“. V období od 28.1. do 24.2. 2009 byly určité produktů v prodejnách označeny logem „Koruna pro podporu zdraví dětí a české přírody“. Z každého tohoto prodaného výrobku věnovala dm 1 Kč. Získané finanční prostředky byly použity pro vzdělávání dětí o zdravém stravování a udržitelném zemědělství, budování školních zahrad a  návštěvu ekologické farmy.

7.1  Vztah se zákazníky
Společnost dm nabízí svým stávajícím klientům stoprocentní garanci dlouhodobých snížených cen, a to po dobu čtyřech měsíců. Pro jednodušší orientaci je na cenové etiketě vždy uveden datum, od kterého byla cena snížena.

7.2 Vztah s neziskovými organizacemi
Střední odborná škola Manažerská akademie Jihlava uzavřela s koncernem dm drogerie markt s.r.o. dohodu o spolupráci, která spočívala v zapojení do řešení optimalizačního projektu. Hlavním úkolem  studentů bylo zjištění nejčastějších příčin výpadků výrobků na filiálkách, statistické vyhodnocení četnosti a ekonomických důsledků výpadků produktů. Tato spolupráce byla výhodná i pro Manažerskou akademii, a to z hlediska komunikace studentů s manažery nadnárodní společnosti a získání praktických zkušeností a znalostí.


8.  Zajímavosti uveřejněné o řetězci
V roce 2008 bylo na základě cílené kontroly zjištěno 103 doplňků stravy, které v určitém směru nesplňovaly požadavky právních předpisů. Mezi nevyhovující výrobek byl zařazen i doplněk stravy ,,Kapsle pro vitální pleť“ s koenzymem Q10 distribuovaný v síti dm drogérií. Nejčastějším nedostatkem bývají chybějící informace o dávkování či datumu minimální trvanlivosti na obalech. Tento produkt byl na vlastní náklady obchodního řetězce odstraněn z prodeje.

Seznam použité literatury
[1] Dm drogerie markt Česká republika. Filosofie dm. Vize a mise řetězce. http://www.dm-drogeriemarkt.cz/o_spolecnosti/clanek.html?sid=1 (accessed April 10, 14).

[2] Dm drogerie – obchodní rejstřík, telefony. Výpis z obchodního rejstříku. http://www.google.cz/#hl=cs&q=dm+drogerie+obchodn%C3%AD+rejst%C5%99%C3%ADk&lr=&aq=&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=62c2bf0f415f42d8 (accessed April 10, 14)

[3] Státní zemědělská a potravinářská inspekce, 2010. ISO. http://www.szpi.gov.cz/docDetail.aspx?docid=1008063&docType=ART&nid=11313 (accessed April 10,14)

[4] Das gesunde Plus. Značky kvality. http://www.das-gesunde-plus.de/cgi-bin /index.pl?h (accessed April 10,14)

[5] Dm drogerie markt Česká republika. Struktura dm. Benefity zaměstnanců. http://www.dm-drogeriemarkt.cz/o_spolecnosti/clanek.html?sid=2 (accessed April 10, 14).

[6] Dm drogerie markt Česká republika. Dm expanze. Nabízené služby. http://www.dm-drogeriemarkt.cz/o_spolecnosti/clanek.html?qid=4 (accessed April 10, 14).


[7] Dm drogerie markt Česká republika. Dm v České republice. Maloobchodní obrat. http://www.dm-drogeriemarkt.cz/o_spolecnosti/clanek.html?sid=4 (accessed April 10, 14).


[8] Dm drogerie markt Česká republika. Manažerská akademie. Vztah s neziskovými rganizacemi.http://www.mg-akademie.cz/dm.php (accessed April 10, 14).

[9] Státní zemědělská a potravinářská inspekce. Zajímavosti o řetězci. http://www.szpi.gov.cz/docDetail.aspx?docid=1018536&docType=ART&nid=11652 (accessed April 10, 14).



Příloha A
Všeobecné obchodní podmínky dm active beauty světa výhod

Zaregistrování, vystavení karty:
Zákazník se stane členem dm active beauty světa výhod (dále jen "programu“)
platnou registrací. Registrovat se lze prostřednictvím internetu, terminálu
v prodejnách dm či odevzdáním/odesláním vyplněného formuláře. Po platném zaregistrování může zákazník začít využívat provizorní ab kartu, jež je zdarma k dispozici ve všech prodejnách dm a využívat výhody členství v programu.
Cca 6 týdnů po zaregistrování obdrží zákazník poštou originální kartu nahrazující provizorní kartu. Členství v programu je možno od 16 let.

Používání karty:
Při užití karty (předložením při placení v dm) se k nákupu držitele karty nahrávají informace, zejména o jeho hodnotě, a načítají se body do programu. S nasbíranými body může zákazník po platném zaregistrování nakládat a čerpat za ně výhody (zejména slevové kupony) dle aktuálně platných pravidel programu. Vyplacení výhod v hotovosti není možné. Zmačkané, roztržené či jinak poškozené slevové kupony mohou být odmítnuty. Nasbírané body ztrácejí po 2 letech svoji platnost.

Chování při ztrátě či poškození karty:
Při ztrátě, odcizení či poškození originální karty může zákazník požádat o náhradní kartu na dm zákaznické lince 800 100 808, po – pá 8 – 17.

Ukončení členství:
Členství v programu vzniká na dobu neurčitou. Zákazník může členství kdykoli ukončit doručením písemné výpovědi dm spolu se současným vrácením karty.
Výpovědní lhůta činí 14 dnů a počíná běžet dnem doručení výpovědi a vrácení karty dm. dm může členství zákazníka v programu kdykoli ukončit i bez udání důvodu doručením výpovědi zákazníkovi. Výpovědní lhůta činí 14 dnů. Členství končí rovněž uplynutím 14ti denní lhůty poté, co zákazník doručí dm byť i jen částečné odvolání Souhlasu. Po uplynutí výpovědní lhůty či 14ti denní lhůty po doručení odvolání Souhlasu (či jeho části) dm již nelze užít slevové kupony ani využít jiné výhody.

Dodací adresa:
Zákazník doručuje dm na adresu jejího sídla či na její e-mailovou adresu
dm@dm-drogeriemarkt.cz. dm doručuje zákazníkovi e-mailem či poštou na adresu uvedenou při registraci či později zákazníkem dm písemně oznámenou. Písemnost doručovaná zákazníkovi poštou se považuje za doručenou 4. dnem po jejím odeslání na příslušnou adresu.

Ochrana osobních dat:
Podmínkou platné registrace a vzniku členství v programu je sdělení (řádné vyplnění) všech při registraci vyžadovaných povinných osobních údajů a udělení souhlasu s jejich zpracováním, používáním a uchováním a se zpracováváním, používáním a uchováním informací o nákupech zákazníka v prodejnách dm (v textu i jen „Souhlas“). Při neúplném či nečitelném uvedení povinných údajů či neposkytnutí Souhlasu až do jejich úplného uvedení a poskytnutí Souhlasu je možno pouze sbírat body bez možnosti čerpat výhody členství v programu.

Právo o užití/sídlo soudu:
Na právní vztahy související s členstvím v programu se uplatní české právo.






DM DROGERIE MARKT S.R.O. (2)

1.  Zápis v obchodním rejstříku
Společnost zapsána Krajským soudem v Českých Budějovicích, oddíl C, vložka 1935
IČO 472 39 581
DIČ CZ 472 39 581

1.1 Název řetězce a jeho právní forma
dm drogerie markt s.r.o

1.2 Sídlo řetězce v České republice
CENTRÁLNÍ SPRÁVA
Jeronýmova 1485/19
370 01 České Budějovice

tel.: +420 387 748 111
fax: +420 387 748 199
GPS: Loc: 49°27'48.694"N, 15°36'7.02"E
1.3 Vlastník řetězce
Günter Bauer, zakladatel, jednatel a společník dm - drogerie markt
Jednateli společnosti v ČR jsou Gerhard Fischer a Ing. Pavel Kadečka

1.4 Základní kapitál řetězce
Společnost dm drogerie markt s.r.o. zakončila obchodní rok 2008/2009 velice úspěšně. V České republice dosáhla za období  říjen 2008 – září 2009 opět kolosálního obratu, tentokrát ve výši 4 793 mil. Kč, a navázala tak na úspěch obchodního roku 2007/2008. Dosažený obrat představuje nárůst o 19,6 procent v porovnání s předešlým rokem.

1.5 Předmět činnosti ve vztahu k obchodu
Dm drogerie je významná mezinárodní maloobchodní společnost zabývající se prodejem drogistického zboží a parfumerie, v Evropě provozuje více než 1.460 dm drogerií. Drogistické zboží včetně produktů vlastní značky, zpracování fotografií, bio výrobky značky AlnaturA

2.  Strategie obchodního řetězce
Problémy zákazníků se stávají našimi problémy.
V centru naší pozornosti jsou ...
...zákazníci, jejichž přání a požadavky ctíme nade vše a jejichž budoucí potřeby předvídáme,
...spolupracovníci, jimž nabízíme možnosti profesionálního i osobnostního rozvoje,
...okolí, ve kterém působíme jako firma vždy příkladně.

2.1 Historie řetězce na území  České republiky

1992
Byly učiněny první kroky za hranice Rakouska, a to do České republiky, Maďarska a Slovinska.

1993
V České republice byla otevřena první dm filiálka, a to v Českých Budějovicích.

2000
dm mění své logo. Markýzu nahrazuje "dm vlna".

2002
dm drogerie markt slaví v České republice 10. výročí založení
V obchodním roce 2001/2002 dosáhl souhrnný obrat dm drogerií v Rakousku, České republice, Slovensku, Maďarsku, Slovinsku, Chorvatsku a Itálii částky 760 mil. eur.

2003
dm drogerie markt otevírá v České republice svou 100. filiálku.
V České republice oslovuje dm drogerie mladé rodiče a startuje první ročník programu dm babybonus.

2004
dm Česká republika oslovuje novou cílovou skupinu mladých lidí a společně se zavedením nové vlastní dekorativní kosmetiky doplněné o atraktivní nabídku trendových módních doplňků startuje nový komunikační program s-he stylezone.

2005
dm v České republice startuje program active beauty svět výhod, kterým odměňuje své stálé zákazníky za jejich věrnost.
Česká republika rozšiřuje nabídku v sortimentu potravin o inovativní kategorii biopotravin pod značkou AlnaturA. S touto značkou se zákazníci setkají v České republice exkluzivně v dm drogeriích.
Koná se historicky první tisková konference společnosti dm – drogerie markt v České republice.
dm – skvělé místo pro práci

2006
V Jihlavě, Červeném Kříži, je zahájen provoz nového centrálního skladu společnosti dm - drogerie markt. Původní sklad již svou kapacitou nestačil pokrývat nároky neustále se rozrůstající společnosti, proto byl v rekordním čase pouhých sedmi měsíců, navzdory tuhé zimě, postaven sklad nový. Nabízí více než dvojnásobnou kapacitu skladovací plochy a je vybaven nejmodernějšími technologiemi.
V České republice startuje dm iniciativa za lepší životní styl s názvem Žijme zdravěji, která si klade za cíl umožnit co největšímu počtu občanů pomalými krůčky a trvale změnit svůj život k lepšímu.
dm Česká republika vydává v nákladu 200.000 ks první číslo lifestylového magazínu active beauty. Nový zákaznický magazín je k dispozici zdarma v kterékoliv dm drogerii a vychází 5 x ročně.

2007
23. října 2007
Obrat společnosti dm drogerie markt v České republice se v obchodním roce 2006/07 zvýšil o dalších více než 26%, a tím vzrostl i její podíl na trhu specializovaných drogerií o 3,6% (zdroj: AC Nielsen).
25. dubna 2007
Společnost dm drogerie markt s.r.o. působní na Českém trhu od roku 1992 tedy 15 let.

2008
18. listopadu 2008
dm v nových prostorech
společnost dm neustále expanduje, bylo třeba tedy centrálu přesunout do nových, větších a modernějších prostorů v Jeronýmově ulici 1485/19.
24.října 2008
Rekordní obrat
dm drogerie markt zvýšila v uplynulém roce obrat o téměř 28 procent. Dosažený obrat ve výši více než 4 mld. CZK předčil všechna očekáváni. Celý koncern dm drogerie markt dosáhl obratu 4,705 mld. EUR
1. září 2008
Koncern dm se dynamicky rozrůstá a zahrnuje již 2 000 prodejen v Evropě. Úspěšná expanze dm pokračuje také v České republice. Dokazuje to skutečnost, že v těchto dnech otevřela svoji 150. prodejnu.
19. května 2008
"Zde jsem člověkem, zde nakupuji"
Od roku 1992 dm drogerie markt poprvé mění svůj slogan - z původního "Znají moje přání, proto zde nakupuji" na nový "Zde jsem člověkem, zde nakupuji". Slogan vychází z německého originálu "Hier bin ich Mensch, hier kauf ich ein"
29.dubna 2008
Novinka v dm - ekologické plenky Alana
dm drogerie markt uvedla na trh privátní značku - nabízející dětské pleny Alana z biologicky odbouratelného materiálu. Pří výrobě plenek Alana se také klade důraz na zásady Fair Trade.
12. března.2008
Společnosti dm drogerie markt bylo jako první firmě působící mimo Spojené státy americké udělena prestižní cena "Salute to Excellence Award". Udílí ji mezinárodní organizace "Private Label Manufacturer Association" (PLMA). Tímto vyznamenáním se dostalo nejvyššího možného uznání výrobkům dm vlastních značek.



2.2 Vize a mise řetězce
„Velkou roli při našem úspěchu hrají naši zaměstnanci, neboť přenášejí firemní filosofii na zákazníky. U všech zaměstnanců dbáme na fundované, profesionální vzdělání. Podporujeme jejich osobní a odborné kompetence širokou nabídkou vlastních vzdělávacích programů a seminářů. Inovativní pracovní modely a interní systém vzdělávání pečuje o loajální a spokojené zaměstnance a o všemi uznávanou firemní kulturu obnovy a vývoje, jejímiž nositeli jsou sami zaměstnanci.
V dm Česká republika pracuje nyní pro naše zákazníky přibližně 1750 zaměstnanců na 180 prodejnách. Neustále pracujeme na dalším vývoji sortimentu a zlepšování designu našich filiálek, abychom mohli i nadále překvapovat zákazníky kvalitou našich služeb.“

2.3 Obchodní značky řetězce
moje značka
Produkty vlastní značky dm jsou moudrou volbou v případě, že berete ohledy na svou peněženku. Tyto produkty jsou vyráběny speciálně pro dm a vyznačují se vysokou kvalitou. Jejich cena je přitom více než příjemná.

alana
alana ekologické plenky jsou správnou volbou pro lepší budoucnost našich dětí.
alverde
alverde je přírodní kosmetika, která používá pouze suroviny z biologicky kontrolovaných přísad. Produkty neobsahují žádné syntetické, vonné, konzervační ani živočišné látky s výjimkou včelího vosku, karmínu a hedvábí.
babylove
Kvalitní a přitom cenově výhodné dětské produkty. Všechny produkty jsou vyráběny s ohledem na potřeby jemné dětské pokožky, neobsahují barviva a kde je to možné ani konzervační látky. Zde naleznete pár zástupců daných oblastí.
Balea
Balea přináší pro každý typ pleti či vlasů tu správnou péči. Pro celé tělo. Pro každý věk.
Balea men
Řada Balea Men nabízí moderním mužům kompletní péči, od produktů pro kvalitní holení po jemné
pečující přípravky.
Balea Professional
Nová řada pečující o každý typ vlasů - blonďaté, hnědé, vlnité, rovné a poškozené vlasy.
Das gesunde Plus
Chcete udělat více pro své zdraví a dobrý pocit? Pak objevte nabídku Das Gesunde Plus – vždyť krása vychází zevnitř!
Dein Bestes
Zvířecí krmivo Dein Bestes podporuje zdravý vývoj Vašich zvířecích přátel. Vaši miláčci budou při podávání této potravy vyrovnaní, zdraví a získají pestrou a výživnou stravu. Sortiment nabízí potřeby pro psy, kočky a hlodavce.
Denk mit
Řada denk mit nabízí široký výběr moderních pracích a čisticích prostředků pro každý účel. Splňují nároky nejvyšší kvality, jsou cenově výhodné a přitom i ohleduplné k životnímu prostředí.
Dontodent
Se značkou dontodent můžete sestavit program péče o zuby pro Vás i pro Vaše děti.
ebelin
Řada ebelin cosmetics nabízí maximum „pomocníků“ pro kompletní denní péči o tělo, obličej a nehty. A pozor – za atraktivní ceny!
Jessa
Den za dnem se budete cítit jistá a bez jakýchkoli omezení. Jessa je moderní dámská hygiena, která zcela splní Vaše požadavky.
Paradies
Paradies nabízí vysokou kvalitu papíru, zpracování z digitálních dat a výrobu fotodárků.
Princezna Kouzelná víla
S výrobky od Princezny Kouzelné víly bude Vaší malou princeznu koupání opravdu bavit.
Profissimo
Produkty Profissimo Vás budou provázet ve všedních i slavnostních dnech – při práci v domácnosti či na zahradě. Kompletní, kompetentní a cenově výhodné.
s-he stylezone
Mladá a in. Zkrátka: pro každou příležitost a náladu - od přirozené image až po hvězdné chvíle.
S-quitofree
Ochranný přípravek S-quitofree ochrání lidi i zvířata nejen před komáry, ovády, mouchami, ale i klíšťaty.
Sanft&Sicher
Široká nabídka toaletních papírů – suché i vlhké, příjmeně měkké a jemné.
SauBär
Hygienické a kosmetické produkty určené pro citlivou dětskou pokožku. Vnáší radost do každého dne.
Saugstark&Sicher
Papírové utěrky saugstark+sicher jsou tak savé, pevné a přitom jemné, že je budete chtít používat nejen v kuchyni či koupelně. Díky speciální struktuře pohltí daleko více tekutiny, aniž by se roztrhly. Jsou vyrobeny ze 100% čisté celulózy.
Soft&Sicher
Papírové kapesníčky Soft&Sicher jsou vyrobeny ze 100% čisté, chlorem nebělené celulózy, jsou měkké a jemné.
Sundance
Rozsáhlý, cenově výhodný a spolehlivý program ochrany pleti, vlasů a rtů před slunečním zářením.

2.4 ISO
nenalezeno

2.5 Značky kvality
12. března.2008 společnosti dm drogerie markt bylo jako první firmě působící mimo Spojené státy americké udělena prestižní cena "Salute to Excellence Award". Udílí ji mezinárodní organizace "Private Label Manufacturer Association" (PLMA). Tímto vyznamenáním se dostalo nejvyššího možného uznání výrobkům dm vlastních značek.

V lednovém vydání Öko testu boduje vlastní značka babylove. Pečující koupel obstála v testu s ohodnocením „nejlepší.“

3. Zaměstnanci řetězce
3.1 Složení zaměstnanců  řetězce
Gerhard Fischer – jednatel společnosti
Ing. Pavel Kadečka – jednatel společnosti odpovědný za resort zprávy a IT, regionálně zodpovědný
Ing. Alena Střížová – prokuristka společnosti zodpovědná za resort lidských zdrojů, reg. zodpovědná
Mgr.Martina Horká – prokuristka společnosti zodpovědná za resort marketingu a nákupu, reg. zodpovědná
Ing. Hana Jarošová - prokuristka společnosti zodpovědná za resort logistiky, reg. zodpovědná
Jan Nussbauer - prokurista společnosti zodpovědný za resort expanze a materiálového hospodářství, reg. zodpovědný
Ing. Jana Lhotková – od 1.10.2009 členka vedení společnosti, zodpovědná za resort financí a controllingu

3.2 Benefity zaměstnanců
dm nabízí svým spolupracovníkům širokou nabídku možností dalšího vzdělávání.
Program vzdělávání klade důraz na rozvoj osobnostních předpokladů, na posílení sociálních kompetencí a zohledňuje individuální potenciál každého spolupracovníka.
Do vzdělávacího systému byly zařazeny nové semináře a workshopy: Start-Workshop, Trainee program, v němž jsou spolupracovníci připravováni na budoucí roli vedoucích pracovníků, a další semináře, v nichž mohou spolupracovníci rozvíjet a zdokonalovat své znalosti a dovednosti

3.3 Odbory v obchodním řetězci
nezjištěno

4.  Provozovny obchodního řetězce
Provozovny se nachází v každém kraji.

4.1 Počet provozoven – pokud je mapa, kde jsou umístěny provozovny, seznam provozoven
Kraj hlavní město Praha – 39 poboček
Kraj Karlovarský – 5 poboček
Kraj Ústecký – 18 poboček
Kraj Liberecký – 8 poboček
Kraj Královéhradecký – 7 poboček
Kraj Pardubický – 7 poboček
Kraj Vysočina – 8 poboček
Kraj Jihočeský – 14 poboček
Kraj Plzeňský – 8 poboček
Kraj Jihomoravský – 16 poboček
Kraj Olomoucký – 13 poboček
Kraj Zlínský – 7 poboček
Kraj Moravskoslezský – 15 poboček

4.2 Typ provozoven
Jedná se o prodejny

4.3 Prodejní doba
Po-pá 8:00-19:00
So 8:00-13:00
Prodejny umístěné ve velkých nákupních centrech:
Po-pá 8:00-21:00
So 8:00-21:00
Ne 8:00-21:00

4.4 Nabízené služby
prodej drogistického zboží – dekorativní kosmetiky, péče o tělo, dětské kosmetiky, čistících prostředků
prodej biovýrobků značka AlnaturA
zpracování fotografií
prodej krmiva pro domácí zvířata

5.  Hospodářské výsledky řetězce
5.1 Maloobchodní obrat řetězce – např. od roku 2005 – 2009
Obrat v dm v České republice:
2006/07 – 3 131 mil. CZK (124 mil EUR)
2007/08 – 4 007 mil. CZK (159 mil. EUR)
2008/09 – 4 793 mil. CZK (191 mil. EUR)

6.  Postavení a ocenění řetězce
6.2 Postavení řetězce v TOP 10, TOP 100
dm drogerie markt se nenachází v žebříčku TOP 100

6.3 Získaná ocenění – Prodejce roku atd.

V roce 2009 byl vyhlášen již sedmý ročník prestižní soutěže GE Money Multiservis Obchodník roku, která si klade za cíl mapovat český maloobchod a pomáhat tak spotřebitelům s orientací na trhu. Vítězem v kategorii Prodejce drogistického zboží za rok 2009 byla 11. listopadu vyhlášena společnost dm drogerie markt s.r.o.

Reklamní agentura společnosti dm drogerie markt získala prestižní ocenění
Na konci října 2008 byly uděleny mezinárodní ceny „Effie“, vyznamenávající nejúspěšnější reklamní kampaně a tím i nejlepší reklamní agentury. Zlato ve speciální kategorii si odnesla agentura Young & Rubicam, která připravuje kampaně pro společnost dm drogerie markt.

Ocenění „Effie“ v soutěži o nejefektivnější reklamu každoročně uděluje organizace International Advertising Association (IAA). V rámci posledního ročníku byla navíc vyhlášena kategorie CEEmax Award pro úspěšné kampaně rakouských agentur, uskutečněné ve střední a východní Evropě.
Nejlépe se v této kategorii umístila reklamní agentura společnosti dm drogerie markt Young & Rubicam. Zlato obdržela za úspěšnou kampaň dm roku 2006 s názvem Žijme zdravěji, která probíhala v pěti dceřiných společnostech dm, a to nejen v České republice, ale také v Maďarsku, Chorvatsku, Slovensku a Slovinsku. Stěžejní roli v této kampani hrála zdravotní prevence.

7.  Vztah řetězce s okolím
7.1  Vztah s okolím řetězce
Společnost dm drogerie markt s.r.o. přispěla na projekt Nadace Partnerství, nazvaný „Biopotraviny do škol – Potraviny pro život“. Toto jednání bylo motivováno snahou o trvale udržitelný rozvoj. Projekt byl velice úspěšný i přes jeho relativně krátké trvání– dm na něj přispěla částkou 357.195,- Kč!
Ke zvyšování kvality sortimentu, který dm nabízí, přispívá především sortiment biopotravin a přírodní kosmetiky. Obě kategorie jsou neustále rozšiřovány. dm tímto způsobem podporuje zdravý a uvědomělý životní styl a zároveň šetrný přístup k životnímu prostředí a k přírodním zdrojům
7.2  Vztah s dodavateli
nenalezeno

7.3  Vztah s územní samosprávou (městem, krajem)
Výstavba nových prodejen probíhá v pečlivě vybíraných lokalitách, které splňují přísná kritéria, jako je např. poloha ve špičkových obchodních centrech a aglomeracích s dostupnou občanskou vybaveností.
23.6.2006 otevřela dm drogerie otevřela nový centrální sklad v Jihlavě. Při té příležitosti poskytla finanční pomoc dětskému oddělení Jihlavské nemocnice ve výši 500 000,-. Předáním šeku během slavnostního otevření nového centrálního skladu v Jihlavě dala společnost najevo, že jí osudy druhých nejsou lhostejné. Peněžitá pomoc byla využita na nákup inkubátoru.

7.4  Vztah s obyvatelstvem (sponzorování tělesně postižených obyvatel)
Dm se rozhodla podpořit projekt nazvaný „Biopotraviny do škol – Potraviny pro život“.
Cílem projektu je zajistit rozvoj dlouhodobě udržitelné produkce potravin prostřednictvím ekologického zemědělství a biopotravin a zdravější a udržitelnou výživu pro děti a mládež. Na tomto projektu se dm podílí ve spolupráci s Nadací Partnerství, nejvýznamnější českou nadací podporující projekty udržitelného rozvoje.
Na projekt „Biopotraviny do škol“ daruje dm 1,- Kč z každého výrobku viditelně označeného závěsem „Koruna pro podporu zdraví dětí a české přírody“, prodaného v období  od 28.1. do 24.2. 2009. Shromážděné finanční prostředky budou moci školy použít pro vzdělávání dětí o zdravém stravování a udržitelném zemědělství, návštěvu ekologické farmy, budování školních zahrad, pořádání bio dnů nebo na spolupráci s místními biozemědělci.

Na podobném principu proběhla v roce 2007 v rámci oslav 15letého působení dm na českém trhu úspěšná kampaň „Koruna pro školku“, díky níž bylo vybráno téměř 3 mil. Kč na nákup hraček do 119 mateřských škol v České republice.

7.5  Vztah s neziskovými organizacemi
V České republice probíhala Iniciativa za lepší životní styl, která trvala více než 4 měsíce roku 2006. Jejím hlavním cílem bylo ve spolupráci s organizacemi Koalice pro zdraví a STOB seznámit co nejširší veřejnost se zdravým způsobem života a prohloubit její uvědomělý přístup k vlastnímu zdraví.
Kromě zásluhy spočívající v ochraně zdraví tkví úspěch kampaně ve významném zvýšení obratu a frekvence zákazníků za jeden rok (v období od dubna 2006 do dubna 2007) téměř o třetinu

8.  Zajímavosti uveřejněné o řetězci (kácení stromů, likvidace odpadů, prošlá záruční lhůta 
      atd.)
Garance dlouhodobých cen
Pod tímto označením naleznete výrobky, jejichž sníženou cenu Vám dm GARANTUJE po dobu 4 měsíců. Pro Vaši jednodušší orientaci je na cenové etiketě uveden datum, od kterého byla cena pro Vás snížena.

Zdroje:
http://www.dm-drogeriemarkt.cz/


Modifié le: lundi 27 janvier 2014, 11:57