Vietnamské večerky
Requisitos de finalización
VIETNAMSKÉ VEČERKY
1. Zápis v obchodním rejstříku
Vietnamské večerky vedou manželské páry, které podnikají na živnostenský list. Nejsou zapsáni v obchodním rejstříku.
2. STRATEGIE
Vietnamští obchodníci se snaží zaplnit díry vzniklé po malých českých obchodnících a získat na tom co nejlepší zisky. Také chtějí být co nejvíce konkurence schopní a přizpůsobit sortiment zákazníkům.
2.1. Historie Vietnamských večerek na území České republiky
Nejprve Vietnamci začali u nás s obchody s textilním zbožím. Potom se začali rozšiřovat restaurační zařízení. A poté, když se trh zahltil, začali podnikavý Vietnamci využívat díry, která vznikla díky nástupu obchodních řetězců, kterým nedokázali konkurovat malé obchůdky v centrech měst.
3. Zaměstnanci
Vietnamské večerky převážně provozují manželské páry. Manžel většinou zajišťuje zásobování a partnerka prodává zboží. Zaměstnance nemají žádné. Případně vypomáhají děti.
4. PROVOZOVNY
Provozovny najdeme ve velkých městech, ale i v malých obcích s několika tisíci obyvateli.
4.1. Počet provozoven
V česku je v současné době 2000 - 3000 Vietnamských večerek a jejich počet neustále roste. Zejména roste zájem díky hospodářské krizi v těchto obchodech nakupovat. Počet vietnamských večerek se tak přiblížil počtu tradičních družstevních prodejen COOP, kterých je na tuzemském trhu zhruba 3000. Na provozování vietnamských večerek se dala zhruba čtvrtina vietnamských podnikatelů, kteří se věnovali převážně prodeji na tržnicích.
4.2. Typ provozoven
Smíšené prodejny
4.3. Prodejní doba
Převážně od 6:00-22:00 (7 dní v týdnu)
4.4. Nabízené služby
Potravinářské zboží, ovoce a zelenina, drogistické zboží, někde i okrajově textil, obuv, kancelářské potřeby.
5. Hospodářské výsledky
Nelze odhadnout. Vietnamští obchodníci je nechtějí sdělovat.
6. Vztah s okolím
Okolí na tyto prodejny kouká různě. Má své zastánce i odpůrce. Vietnamští obchodníci se snaží vyhovět poptávce.
6.1 Vztah s dodavateli
Vietnamští obchodníci nakupují zejména ve velkoobchodní společnosti Makro. Nákupní síla těchto obchodníků je tak velká, že společnost začala vydávat letáky i ve vietnamštině. Dále využívají slev a akcí v obchodních řetězcích, kde pak nakupují ve velkém zlevněné zboží.
7. ZAJÍMAVOSTI
Vietnamská komunita v ČR je největší. Dle odhadů Českého statistického úřadů, žije v současné době na území České republiky asi 58 tis. Vietnamců. Pokud však zohledníme i odhady nelegálních imigrantů, pohybují se odhady počtu Vietnamců na našem území zhruba kolem 90 tis.. Takto početná komunita není v současné době státem uznávanou menšinou a nemá ani významnou politickou reprezentaci.
7.1. VIETNAMSKÉ VEČERKY Konkurencí pro
Obchodní řetězec Žabka
Družstevní prodejny COOP
7.2.Přednosti vietnamských prodejců
Obětaví, podnikaví, pracovití, skromní
7.3. Výhody vietnamských večerek
Delší otvírací doba než v obchodních řetězcích ve městě
Dobrá a snadná dostupnost
Nízká marže – nízké ceny
7.4. Nevýhody vietnamských večerek
Kvalita zboží nízká
Typický zápach v prodejnách
Problémy s reklamací
7.5. Nevýhody pro vietnamské obchodníky
Vietnamští podnikatelé mají potíže s prostudováním nájemních smluv, jelikož příliš neovládají češtinu, což je při jednáních s majiteli nemovitostí problém.
8. Zdroj
http://www.denik.cz/ekonomika/ceskou-republiku-zaplavily-vietnamske-vecerky.html
http://byznys.lidovky.cz/vietnamske-vecerky-zaplavily-cesko-poctem-dohaneji-ceske-obchody-p9b-/firmy-trhy.asp?c=A100203_110603_firmy-trhy_abc
http://www.e-polis.cz/nezarazene-clanky/343-specifika-zivota-vietnamske-komunity-v-cr.html
1. Zápis v obchodním rejstříku
Vietnamské večerky vedou manželské páry, které podnikají na živnostenský list. Nejsou zapsáni v obchodním rejstříku.
2. STRATEGIE
Vietnamští obchodníci se snaží zaplnit díry vzniklé po malých českých obchodnících a získat na tom co nejlepší zisky. Také chtějí být co nejvíce konkurence schopní a přizpůsobit sortiment zákazníkům.
2.1. Historie Vietnamských večerek na území České republiky
Nejprve Vietnamci začali u nás s obchody s textilním zbožím. Potom se začali rozšiřovat restaurační zařízení. A poté, když se trh zahltil, začali podnikavý Vietnamci využívat díry, která vznikla díky nástupu obchodních řetězců, kterým nedokázali konkurovat malé obchůdky v centrech měst.
3. Zaměstnanci
Vietnamské večerky převážně provozují manželské páry. Manžel většinou zajišťuje zásobování a partnerka prodává zboží. Zaměstnance nemají žádné. Případně vypomáhají děti.
4. PROVOZOVNY
Provozovny najdeme ve velkých městech, ale i v malých obcích s několika tisíci obyvateli.
4.1. Počet provozoven
V česku je v současné době 2000 - 3000 Vietnamských večerek a jejich počet neustále roste. Zejména roste zájem díky hospodářské krizi v těchto obchodech nakupovat. Počet vietnamských večerek se tak přiblížil počtu tradičních družstevních prodejen COOP, kterých je na tuzemském trhu zhruba 3000. Na provozování vietnamských večerek se dala zhruba čtvrtina vietnamských podnikatelů, kteří se věnovali převážně prodeji na tržnicích.
4.2. Typ provozoven
Smíšené prodejny
4.3. Prodejní doba
Převážně od 6:00-22:00 (7 dní v týdnu)
4.4. Nabízené služby
Potravinářské zboží, ovoce a zelenina, drogistické zboží, někde i okrajově textil, obuv, kancelářské potřeby.
5. Hospodářské výsledky
Nelze odhadnout. Vietnamští obchodníci je nechtějí sdělovat.
6. Vztah s okolím
Okolí na tyto prodejny kouká různě. Má své zastánce i odpůrce. Vietnamští obchodníci se snaží vyhovět poptávce.
6.1 Vztah s dodavateli
Vietnamští obchodníci nakupují zejména ve velkoobchodní společnosti Makro. Nákupní síla těchto obchodníků je tak velká, že společnost začala vydávat letáky i ve vietnamštině. Dále využívají slev a akcí v obchodních řetězcích, kde pak nakupují ve velkém zlevněné zboží.
7. ZAJÍMAVOSTI
Vietnamská komunita v ČR je největší. Dle odhadů Českého statistického úřadů, žije v současné době na území České republiky asi 58 tis. Vietnamců. Pokud však zohledníme i odhady nelegálních imigrantů, pohybují se odhady počtu Vietnamců na našem území zhruba kolem 90 tis.. Takto početná komunita není v současné době státem uznávanou menšinou a nemá ani významnou politickou reprezentaci.
7.1. VIETNAMSKÉ VEČERKY Konkurencí pro
Obchodní řetězec Žabka
Družstevní prodejny COOP
7.2.Přednosti vietnamských prodejců
Obětaví, podnikaví, pracovití, skromní
7.3. Výhody vietnamských večerek
Delší otvírací doba než v obchodních řetězcích ve městě
Dobrá a snadná dostupnost
Nízká marže – nízké ceny
7.4. Nevýhody vietnamských večerek
Kvalita zboží nízká
Typický zápach v prodejnách
Problémy s reklamací
7.5. Nevýhody pro vietnamské obchodníky
Vietnamští podnikatelé mají potíže s prostudováním nájemních smluv, jelikož příliš neovládají češtinu, což je při jednáních s majiteli nemovitostí problém.
8. Zdroj
http://www.denik.cz/ekonomika/ceskou-republiku-zaplavily-vietnamske-vecerky.html
http://byznys.lidovky.cz/vietnamske-vecerky-zaplavily-cesko-poctem-dohaneji-ceske-obchody-p9b-/firmy-trhy.asp?c=A100203_110603_firmy-trhy_abc
http://www.e-polis.cz/nezarazene-clanky/343-specifika-zivota-vietnamske-komunity-v-cr.html
Última modificación: lunes, 27 de enero de 2014, 11:57