TEGELMANN GROUP

I. Tegelmann Group obecně
Obchodní řetězec Tegelmann pracuje a obchoduje v oblasti potravin, textilu a oblasti stavebnictví,  to především levného a zahradního. V celé Evropě patří mezi jedny z největších mezinárodních obchodních skupin s 83.655 zaměstnanci a více než 4.300 pobočekami ve 14 zemích.

Oficiálním názvem Tegelmann Group je moderní, mezinárodně orientovaná obchodní firma se 140 letou tradicí a se sítí obchodů ve 14 zemích, které vznikly v kratkém rozpočtovém roce 2008, kdy byl obrat 12,36 miliardy €.

Její hlavní podnikatelské aktivity jsou supermarkety Kaiser, dále pak oblast zahradní řetězec OBI a v neposlední řadě textilní a diskontní prodejny Kik. V Severní Americe pod ní také patří supermarkety a řetězce A & P.

Společnost je původem německá tudíž její sídlo je v Mülheimu nad Rýnem, kde byl tento tradiční rodinný podnik založen a to roku 1867. Nyní vede společnost pátá generace rodu v čele s Karl-ErivanW. Haub a Christian WE Haub.

Jednou z hlavních priorit je pro firmu také sociálně-politický závazek. Zaměřují se především na ochranu životního prostředí, kde takévzaložili vlastní program pro ochranu životního prostředí  Frosch & Schildkröte ( žába & želva), která již získala řadu ocenění.


1.
II. Historie společnosti – rodinné podnikání 140 let a její vize

1867  - Založení Wilhelm Schmitz-Scholl (Wissoll)
1882 - Uvedení prvního coffee-Großrösterei
1893 - Zahájení 1. Tengelmann pobočky v Düsseldorf
1912 – Začíná produkce v nově postavené továrně na kakao a čokoládu v Mülheim-Speldorf
1914 – Vytvořena síť poboček o 560 prodejnách
1949 – Dochází k rekonstrukci u 222 poboček  (2050 zaměstnanců)
1953 - 1. Bylo vytvořeno první samostatné podnikání společnosti Tegelmann v Mnichově
1968 – Stoleté výročí a tržby poprvé dosáhly miliardy
1969 - Erivan Haub je jediným řídícím partnerem Schmitz-Scholl/Tengelmann
1971 – Získání nového obchodu Kaiser (supermarkety)
1972 – Začalo se podnikat pod heslem „Prima leben und sparen“ ( Fajn život a šetření )
          - Tento rok se také společnost dostává poprvé do zahraničí
1979 – Postupně se firma začala účastnit v podnikání této společnosti - The Great Atlantic & Pacifik
Tea Company a postupně získali většinu
1984 – Začala fungovat jako společnost na ochranu životního prostředí
1985 - Vstup do DIY sektoru prostřednictvím účasti na trhu OBI DIY
1989 - Účast na Skála-Coop, Budapešť, Maďarsko největší soukromé prodejny
1990 - Vstup do textilního podniku prostřednictvím získání společnosti Modea
1992 - 125-leté výročí firmy a rozšíření do dalších evropských zemí, první obchody jsou také
otevřeny v Praze
1993 - Poprvé 50-miliardový obrat
1994 - Zřízení textilních diskontů KiK a otevření první pobočky v Düsseldorfu
1995 - Otevření první obchod Plus v Polsku, v Dabrowa Górnicza
1998- Začal fungovat FIT program ( Fitness- und Internationalisierungsprogramm )
2000 - Erivan Haub předává firmu svým synům Karl-Erivan W. Haub, Christian WE a sám se stává
předsedou poslaneckého klubu
- OBI-otevření prvního obchodu na trhu v Čínské lidové republice, v Šanghaji
- KiK expanduje do Dánska, otevřel první pobočku v Herning (Jutsko)
- Otevření prvního trhu OBI v Lotyšsku.
2003 - Otevření prvního trhu OBI v Bosně-Hercegovině a v Sarajevu
- Výroba cukrovinek se tak přestěhovala do Mülheimu
- 2004 – Otevřena 1000cátá pobočka společnosti Plus

2.
2005 -  Dirk Rossmann GmbH přebírá skupiny firem vlastněných Tengelmann v oblasti drogerie
2006 - Otevření prvních 10 poboček Plusu v Řecku
2007 - KiK otevřela ve Slovinsku a České republice první pobočky
- Otevření první OBI trhu DIY v Chorvatsku
2008 - Plus prodala své dceřiné společnosti ve Španělsku, Portugalsku, Polsku, Řecku, České republice a Polsku 
2009 Tengelmann energie (TEG) nabízí  ekologické domy se „zelenou energií“

Vize a poslání
Závazek k lidem a přírodě

„An jedem Tag die Welt ein kleines Stückchen besser machen“ ( Každý den udělat svět o trochu lepší ) Toto heslo je silně zakořeněno ve všech kteří se angažují ve skupině Tengelmann a je tak jejich hlavní myšlenou.  Aktivity sahají od podpory odborného vzdělávání, přes podporu potřebným dětem a mladým lidem v přírodě. ISO14001 Environmentální systémy řízení.

Vznikají různá „virtuální tržiště“ místo rostoucích komínů, dochází k různým ekonomickým změnám, také k velkému pokrokru v oblasti řešení problémů životního prostředí.

Tengelmann Group je odhodlána a rozhodnuta udržet zásady udržitelného rozvoje. A tak vznikl
komplexní environmentalní balíček opatření v rámci ochrany životního prostředí s logem Frog & Turtle, který byl založen roku 1984 a od té doby získal mnohá ocenění.
Jejich myšlenou je tedy i „Udržitelný rozvoj ale také - hledání, učení a porozumění procesu“.

3.
III. Vztak k zaměstnancům
Zaměstnanci - podpora sociálních projektů

Na začátku roku 2007, řekl Karl-Erivan W. Haub, řídící partner společnosti Tengelmann Group, "Ehrenamtstag" (čestný řád života). Je to v podstatě akce, kterou podporuje odhodlání svých zaměstnanců pro udržení společnosti. Každý, kdo se chce angažovat v sociální oblasti, tak získá jeden den volna. Jeho myšlenka je ta, že kdy oni pracují dobře tak je dobré to šířit a pomáhat ostatním. Začali se toho účastnit také lidé z okolních měst. Největším potěšením pro ně je, když nějakou akci uspořádají právě sami zaměstnanci. Což také mnoho říká o samotných zaměstnancích, že mají nějaké myšlenky nápady a umí je řešit a organizovat.

Vzdělání
Jednou z možností, jak společnost získává své zaměstnance je, že si své budoucí pracovní síly vychovává již na vysoké školy a „upravuje“ si je tak přesně dle svých představ a požadavků.
Společnost si například vychovává své budoucí úředníky, dále pracovníky v oblasti systémové integrace.
Na druhé straně mají všichni zaměstnanci mají možnost dalšího osobního růstu a vzdělání, kdy jsou jim tvořeny různé tréninkové plány přímo na míru.
Profesionálním absolventům také nabízejí roční stáže, které je tak připravují na budoucí úkoly.





4.
AKTIVITY a TEGELMANN
Karl-Schmitz-Scholl-Fonds

Jedná se o nadaci na dodržování právních předpisů na ochranu přírody, vody a vzduchu. Později byla tato nadace rozšířena na mezinárodní úroveň a to roku 1977 kdy byla nadace založena ve Washingtonu. Tato nadace získala ocenění roku 1973, která vedla k dalšímu rozšíření nadace.

Tengelmann-běh- ve prospěch zdravotně postižených dětí a mladých lidí

Tato myšlenka vznika již roku 1994, podninout běh ve prospěch postižených dětí a mládeže. O rok později se konal 1. běh, který se nyní stal významnou sportovní udállostí a rok co rok má více účastníků. Běh je na 10km, 5 km.
Z darů se v posledních letech například financovala terapeutická hřiště,  lyžování pro zdravotně postižené, výlety na jachty, různé elektronické komunikační pomůcky …

Fotbalový turnaj pro mládež
"Den fotbalu pro mládeže v Mülheimu" má již dlouhou tradici. Po mnoho let podporovala skupina Tengelmann tuto událost spolu se studentskou radou v Mülheimu. Této události se můžou účastnit děti téměř každého věku. A všichni budou odměni, ti lepší věcnou cenou ti ostatní medailí a diplomem. Jako doprovodné akce tu jsou různé hry pro děti, ale také zajištěno bčerstvení.

Projekt-Ruhr eV
Gospel projekt-Ruhr eV spojuje děti i dospělé zpěvem. Na výročním koncertu zpívalo dohromady více než 300 dětí, dospělých, dospívajíchc i dospělých. Hlavní myšlenkou projektu je nejen snaha přivést lidi ke kultuře, ale také  má přispět k lepším vztahům mezi lidmi bez ohledu na rasu, náboženství, vzdělání či sociální postavení. 

Skupna Tengelmann -  podpora středisek  zdravotní péče v Mülheim

Průzkumz roku 2006 ukázal, že více než 10 %  dětí s nadváhou nebo obezitou mají problémy s pohybem a jejich mobilita je tak omezena. A tak bylo založen právě tento projekt, který se snaží tomuto trendu předcházet. Snaží se tak do školek vypracovávat koncepce o zdravé stravě, přiměřené cvičení....je to akce, která mý systematicky podporovat zdraví..
5.
OBI

I. OBECNÉ INFO
OBI v obchodním rejstříku :
Datum zápisu: 14.ledna 1994
Obchodní firma: OBI Česká republika s.r.o.
Sídlo: Praha 4, Hanusova 18, PSČ 140 00
Identifikační číslo: 604 70 968
Právní forma: Společnost s ručením omezeným

OBI je vedoucím představitelem německých a evropských marketů se stavebními potřebami a potřebami pro kutily. V Německu provozuje v současné době franšízová firma OBI  333 marketů. K tomu je třeba připočítat dalších více než 202 marketů OBI v zahraničí, což dohromady dělá 535 marketů ve světě. Ke všem mezinárodním i domácím marketům OBI patří i integrovaný a samostatně situovaný Ráj zahrádkářů OBI.
Expanze takového rozměru je možná díky stabilním základům společnosti s mnohaletou tradicí. První OBI market byl založen v roce 1970 v Alstertal – Hamburgu Alfrédem Mausem. Ten koupil značku OBI od Francouzů. Odtud pramení i samotný název odvozený od slova „hobby“.
Skupina OBI dosáhla k 31.12.2005 celkového obratu 6,6 miliard Euro. Firma OBI zaměstnává kolem 30 000 pracovnic a pracovníků.
( Německo 333 marketů, Itálie 43 marketů, Rakousko 32 marketů, Slovinsko 6 marketů,  Česká rep.  29 marketů, Polsko 32 marketů, Švýcarsko 10 marketů, Bosna a Hercegovina 3 markety, Rusko 14 marketů, Chorvatsko 3 markety, Ukrajina 3 markety, Rumunsko 4 markety ) (Stav: 2.7.2009)

Německé markety : 333
Mezinárodní markety : 202
OBI celkově : 535


6.
II. HISTORIE
Úspěšnou historii marketů se stavebninami a potřebami pro kutily OBI zahájil před více než 30 lety market o ploše 870 m2, situovaný v nákupním centru Alstertal, Hamburg-Poppenbüttel.

Dr. Emil Lux a Manfred Maus vytvořili ve Wermelskirchen na konci šedesátých let obchodní model podle vzoru prodejen Do-it-yourself, které byly již dlouho úspěšně provozovány v USA, ale v Německu byly zcela nové. Tyto markety nabízely pod jednou střechou veškerý sortiment pro práce, které si kupující mohli provádět sami. První market OBI o ploše 870 m2 s 12 pracovníky byl otevřen v nákupním středisku Alstertal, Hamburg-Poppenbüttel. Do té doby bylo možné nářadí a hřebíky koupit výhradně v železářských potřebách, barvy a tapety ve specializovaném obchodě a dřevo u obchodníka se dřevem. Nyní si mohli zákazníci všechno obstarat na jednom místě. Reklama zněla: „U železného Karla nebo u OBI“

O původu názvu OBI a logu společnosti panovaly vždy – a dodnes je slýcháme – ty nejneuvěřitelnější domněnky. Přitom OBI není zkratka, je to jednoduše fonetický přepis francouzsky vysloveného výrazu Hobby. Slovní a obrazová značka, kterou Manfred Maus svého času odkoupil od tří francouzských obchodníků za 3 000 franků, je dnes registrována s výjimkou Francie na celém světě jako značka pro stavebniny a potřeby pro kutily.

OBI VE SVĚTĚ
První market mimo Německo byl otevřel roku 1993 v Itálii.
Do Švýcarska OBI expandovalo v roce 1999.
Maďarsko je druhá země, do které OBI roku 1994 expandovalo.
V roce 2003 byly otevřeny první dva OBI markety v Moskvě.
V roce 1995 byl otevřen první OBI market v Rakousku.
V roce 2003 expandovalo OBI do Bosny a Hercegoviny, kde jsou OBI markety j řízeny rakouskou Systémovou centrálou.
První OBI market v České republice byl také otevřen v roce 1995.
V roce 1970 bylo otevřeno první OBI v Hamburg -Poppenbüttel. Řízení marketů OBI v Německu spadá pod OBI Franchise Center ve Wermelskirchenu.
V roce 1997 pokračovala úspěšně expanze OBI do Polska.
Ve Slovinsku byl první market otevřen v roce 1998.
Na Ukrajině je otevření prvního marketu je plánováno na rok 2007.
Otevření prvního marketu v Chorvatsku je plánováno na tento rok. Market bude spadat pod rakouskou Systémovou centrálu.


7.
III. ZAMĚSTNANCI ŘETĚZCE
OBI si váží svých zaměstnanců a uvědomuje si jak důležití pro firmu jsou. To dokazují i průzkumy zaměstnanecké spokojenosti a motivovanosti jako například studie „Nejlepší zaměstnavatelé České Republiky“ od společnosti Hewitt Associates, kde patří OBI v oblasti maloobchodu mezi nejúspěšnější zaměstnavatele.

Co společnost nabízí svým zaměstnancům :
různé firemní benefity :
stravenky
dárkové šeky na sport, kulturu,vzdělání, a cestování
týden dovolené navíc
příspěvek na penzijní připojištění
15% sleva na nákup v OBI marketech
vakcinace (očkování proti chřipce)
hloubkové lékařské kontroly pro managery
prevence pohybového aparátu
slevy na nákup vozidel, výpočetní techniky, zájezdů, letenek
zvýhodněné telefonní volání na soukromých telefonech

Vzdělávání a kariérní růst
Systém vzdělávání v OBI  reaguje jak na aktuální potřeby obchodu, tak i na individuální potřeby zaměstnanců, které jsou v souladu se strategickými cíli společnosti.
Tvoří ho ucelený soubor vzdělávacích aktivit pro nové i stávající zaměstnance. Vzdělávání probíhá formou interních a externích akcí, tréninků,jazykových kurzů, workshopů či koučinků.
Kromě tohoto nabízí lidem řadu kariérních programů pro skupiny zaměstnanců stejných pozic či programů pro jednotlivce formou osobních rozvojových plánů Tyto nástroje umožňují zaměstnancům osobní i profesní růst v rámci společnosti. .


8.
IV. VIZE A POSLÁNÍ
Expanze OBI se v následujících letech soustředí na Evropu. Cílem je dosáhnout vedoucího postavení na trhu. Hlavní roli v expanzní politice budou napříště hrát především Rusko, Polsko, Česká republika, Itálie a Švýcarsko, které představují potenciální růstový faktor.  Cílem je být jedničkou na trhu ve všech zemích,kde OBI působí. Má tedy být jakýmsi VZOREM pro ostatní.




9.
V. PROVOZOVNY OBCHODNÍHO ŘETĚZCE + OBRAT

Obrat : 265, 1 milionu eur
Pobočky :  27
Adresa : OBI Systémová centrála spo. S.r.o.
Tomičkova ulice
149 00 Praha 9
Czech republic
Otevírací doba :
Po - Pá 7-21 So - Ne 8-21  ( Liberec )
některé pobočky otvírají až o hodinu později, jiné končí o hodinu dříve a v některýchměstech mají víkendy zavřeno.


10.
VI. OCENĚNÍ ŘETĚZCE A POSTAVENÍ NA TRHU
OBI jako společnost se snaží udávat směr ve všech sortimentních oblastech, kterými se zabývá - stavba, bydlení, zahrada a technika. Důkazem je několikanásobné získání titulu Hobbymarket roku, které je tím nejlepším oceněním od našich zákazníků.

Ocenění - Obchodník roku 2009
Praha, 11. listopadu 2009 OBI získalo prestižní ocenění GE Money Multiservis Obchodník roku, které bylo vyhlášeno během slavnostního večera v Sacre Coeur v Praze. OBI obhájilo vítězství „své“ oborové kategorie již posedmé v řadě.
Výsledky oborových kategorií byly určeny na základě expertního průzkumu spotřebitelských preferencí, který v průběhu srpna a září provedla výzkumná agentura STEM/MARK. Průzkum byl proveden na reprezentativním vzorku 1005 osob napříč celou českou populací ve věku 15-79 let.


11.
VII. ZAJÍMAVOSTI
Podle průzkumu, který provedl Institut TNS Infratest, patří OBI k nejznámějším značkám v Německu – znalo ji 98 % respondentů. V České republice pak dle výzkumu poslední průzkum agentur INCOMA Research a GfK Praha zveřejněný v květnu 2006 uvádí, že v oblasti potřeb pro řemeslníky, kutily a zahrádkáře, označované anglickou zkratkou DIY (Do It Yourself - udělej si sám), je OBI místem nejčastějších nákupů zákazníků. Spontánní znalost značky OBI v České republice dosáhla dle tohoto výzkumu 63% a podpořená znalost značky dokonce 97%.Společnost


12.
Zdroj informací :

http://tengelmann.de/
http://www.obi.cz/cz/
http://de.wikipedia.org/wiki/Unternehmensgruppe_Tengelmann









TENGELMANN - OBI ČESKÁ REPUBLIKA, S.R.O. (2)


OBI je vedoucím představitelem německých a evropských marketů se stavebními potřebami
a potřebami pro kutily. V Německu provozuje v současné době franšízová firma OBI
331 marketů. K tomu je třeba připočítat dalších více než 207 marketů OBI v zahraničí.

Zápis v obchodním rejstříku:
Spisová značka: C 25891 vedená u rejstříkového soudu v Praze
Název subjektu: OBI Česká republika s.r.o.
Právní forma: společnost s ručením omezeným
Sídlo řetězce: Praha 4, Hanusova 18, PSČ 140 00
Založení společnosti notářským zápisem: 8. července 1993
Datum zápisu: 14. ledna 1994
Identifikační číslo: 604 70 968
Základní kapitál: 140 000 000,- Kč
Jednatelé:
Dieter Messner , dat. nar. 29.12.1970; bytem Vídeň, Zelinkagasse 6/11, 1010, Rakouská republika; den vzniku funkce:  26.června 2007
Paolo Alemagna, dat. nar. 07.08.1967; bytem Viale San Gimignano, 15/B, 20146 Milano, Italská republika; den vzniku funkce:  31.března 2005
Ralf Pohl , dat. nar. 22.06.1959; bytem Wiesbaden, Nicolaistrasse 3, 65193, Spolková republika Německo; den vzniku funkce:  21.února 2008
Oliver Geiling , dat. nar. 07.06.1968; bytem Köln, Neusser Wall 42, 50668, Spolková republika Německo; den vzniku funkce:  21.února 2008
Prokura: Ing. Radan Bukva, Jaromír Pávek, Klaus Hermann Günther, Peter Wagner
Společníci:
OBI AG; 42929 Wermelskirchen, Albert-Einstein-Str. 7-9 , Spolková republika Německo
Předmět podnikání:
- Franšízing - pronájem práv k prodeji výrobků sjednaným způsobem.
- Nákup, prodej a skladování zkapalněných uhlovodíkových plynů v tlakových nádobách
do 40 kg náplně tlakové nádoby a do 1000 kg skladovací kapacity včetně.
- Specializovaný maloobchod a maloobchod se smíšeným zbožím
-Dovoz chemických látek a chemických přípravků klasifikovaných jako hořlavé, zdraví škodlivé, žíravé, dráždivé, senzibilující
- Velkoobchod
- Maloobchod provozovaný mimo řádné provozovny
- Pronájem a půjčování věcí movitých

Ostatní skutečnosti:
Na základě smlouvy o fúzi uzavřené dne 24.9.2007 došlo ke sloučení společností KUTIL s.r.o. se sídlem Praha 4, Hanusova 18, PSČ 140 00, identifikační číslo 497 08 881 a Kutil Šterboholy,spol. s r.o. se sídlem Praha 4, Hanusova 18, PSČ 140 00, identifikační číslo
497 04 681,jako zanikajících společností, se společností OBI Systémová centrála
spol. s r.o. se sídlem Praha 4, Hanusova 18, PSČ 140 00, identifikační číslo 604 70 968, jako nástupnickou společností, v důsledku čehož přešlo jmění společností KUTIL s.r.o. a Kutil Štěrboholy, spol. s r.o. na společnost OBI Systémová centrála spol. s r.o.

Strategie obchodního řetězce
Historie řetězce:
Dr. Emil Lux a Manfred Maus vytvořili ve Wermelskirchen na konci šedesátých let obchodní model podle vzoru prodejen Do-it-yourself, které byly již dlouho úspěšně provozovány v USA, ale v Německu byly zcela nové. Tyto markety nabízely pod jednou střechou veškerý sortiment pro práce, které si kupující mohli provádět sami. První market OBI o ploše
870 m2 s 12 pracovníky byl otevřen v nákupním středisku Alstertal, Hamburg-Poppenbüttel. Do té doby bylo možné nářadí a hřebíky koupit výhradně v železářských potřebách, barvy
a tapety ve specializovaném obchodě a dřevo u obchodníka se dřevem. Nyní si mohli zákazníci všechno obstarat na jednom místě. Reklama zněla: „U železného Karla nebo u OBI“
Historie OBI v datech:
1970 – zavedení franchisingu v Německu
1973 – vydání prvních barevných reklamních novin OBI
1978 – vznik první zahrady OBI s názvem OBI Gartenparadies v Aachenu
1989 – první vydání OBI zaměstnaneckého časopisu
od roku 1992 člen olympijského týmu a od roku 2001 oficiální olympijský partner (Německo)
1993 – začíná expanze OBI do zahraničí s prvními markety v Itálii
1998 – vznik partnerství OBI s ostrovem Mainau
2000 – otevřen první OBI market v Číně
2003 – otevřeny dva OBI markety v Rusku
2004 – počet marketů OBI u nás dosáhl 17
2005 – OBI otevřelo v Německu svůj 500. market
2009 - OBI otevřelo v ČR svůj 29. market

Historie řetězce na území České republiky:
OBI vstoupilo na území České republiky v roce 1993 a vytvořilo zde národní Systémovou centrálu spol. s r.o. v Praze 4. Hlad po dosud nedostupných, nových a technicky vyspělých výrobcích, které se stávaly reálnými důkazy politických změn, byl mimořádný a rozhodně
jej nemohl uspokojit často nesystematický dovoz místních nových i tradičních obchodníků. Obyvatelé schopně vytrénovaní neustálým deficitem zboží v uplynulém režimu spojovali nyní svoji tradiční manuální zručnost s novým nářadím a moderními materiály a pouští
se do oprav, rekonstrukcí a budování. První OBI market byl otevřen v roce 1995 v Praze Štěrboholích.

Vize a mise řetězce:
Expanze OBI se v následujících letech soustředí na Evropu. Cílem je dosáhnout vedoucího postavení na trhu. Hlavní roli v expanzní politice budou napříště hrát především Rusko, Polsko, Česká republika, Itálie a Švýcarsko, které představují potenciální růstový faktor. K dnešnímu dni je OBI zastoupena v deseti středoevropských a východoevropských zemích. Cílem je být jedničkou na trhu ve všech zemích, kde OBI působí. Heslem řetězce je VZOR - je to zkratka slov: výkon, zodpovědnost, otevřenost a respekt.

OBI sortiment:
OBI rozděluje sortiment do čtyř částí, a to: stavba, bydlení, zahrada a technika. Do kategorie stavba v OBI patří stavební prvky, stavební materiály, dlaždice, dřevo, přířezy dřeva, topení
a další. Kategorie bydlení obsahuje obrazy a rámy, podlahové krytiny, kuchyně, svítidla, tapety, bytové doplňky, barvy, textílie, dekorace a mnoho dalšího... Sekce zahrada v sobě skrývá camping, záhradkářství potřeby pro zahradu, zahradní nábytek, grily,pokojové květiny, květiny v květináčích, balkónové rostliny, vše pro domácí zvířata (krmivo pro kočky, psy).Technika se skládá z dílny, řemeslníckých nástrojů, elektra, železářství, koupelen (úpravy, dekorace), autopříslušenství, strojů a mnoho dalšího užitečného nářadí.

ISO: Dle vyhledávání v databázích nemá, avšak zboží s touto certifikací prodává.

Zaměstnanci řetězce
Složení zaměstnanců:
České republice má OBI 29 marketů, které zaměstnávají více než 2000 zaměstnanců. Průměrný počet zaměstnanců v jednom marketu je 70. Mezi pracovníky se řadí manažeři, prodavači, truhláři, stolaři, zedníci, strojníci, zahradníci, švadleny, skladníci a administrativní pracovníci.

Benefity zaměstnanců:
OBI Česká republika s.r.o. klade důraz na příjemnou pracovní atmosféru a výborné mezilidské vztahy ve společnosti. Společnost nabízí benefity svým zaměstnancům, a to:
- stravenky,
- dárkové šeky na sport, kulturu, vzdělání a cestování,
- týden dovolené navíc,
- příspěvek na penzijní připojištění,
- 15% sleva na nákup v OBI marketech,
- vakcinace (očkování proti chřipce),
- hloubkové lékařské kontroly pro managery,
- prevence pohybového aparátu,
- slevy na nákup vozidel, výpočetní techniky, zájezdů, letenek,
- zvýhodněné telefonní volání na soukromých telefonech,
- Vzdělávání pracovníků, které probíhá formou interních a externích akcí, tréninků,
  jazykových kurzů, workshopů či koučinků.
Odbory v obchodním řetězci:
Naprostá většina provozoven má zřízené odbory u Odborového svazu obchodu.

Provozovny obchodního řetězce
Počet provozoven a otevírací doba:
V současnosti má OBI v České republice 29 provozoven, a to:
1) Brno-Komín - otevírací doba Po - So 8-20;  Ne 9-20
2) Česka Lípa - otevírací doba Po - Ne 8-21 
3) České Budějovice - otevírací doba Po - So 8-21;  Ne 9-20
4) Havířov IV-Suchá - otevírací doba Po - Ne 8-20 
5) Hodonín - otevírací doba Po - So 8-20;  Ne 9-20
6) Hradec Králové - otevírací doba Po - Ne 7-21
7) Cheb - otevírací doba Po - Ne 8-21
8) Karlovy Vary - otevírací doba Po - Ne 8-21
9) Klatovy - otevírací doba Po - Ne 8-21 
10) Kolín - otevírací doba Po - Ne 8-21 
11) Liberec - otevírací doba Po - Pá 7-21;  So - Ne 8-21
12) Litoměřice - otevírací doba Po - Ne 8-21 
13) Mladá Boleslav - otevírací doba Po - Ne 8-21 
14) Most - otevírací doba Po - Ne 8-21 
15) Olomouc - otevírací doba Po - Pá 7-21; So - Ne 8-21
16) Opava - otevírací doba Po - Ne 8-20 
17) Ostrava-Zábřeh - otevírací doba Po - Ne 8-21 
18) Pardubice - otevírací doba Po - So 8-20;  Ne 9-20
19) Písek - otevírací doba Po - Ne 8-21 
20) Plzeň - Borská pole - otevírací doba Po - Ne 8-21 
21) Plzeň - Jižní předměstí - otevírací doba Po - Ne 7-21 
22) Praha-Modřany - otevírací doba Po - Ne 7-22 
23) Praha-Prosek Po - Ne 7-22 
24) Praha-Roztyly - otevírací doba Po - So 8-21;  Ne 9-20
25) Praha-Ruzyně - otevírací doba Po - Ne 8-21 
26) Praha-Štěrboholy - otevírací doba Po - Ne 8-21:30 
27) Příbram - otevírací doba Po - Ne 8-21 
28) Ústí nad Labem-Trmice - otevírací doba Po - Ne 7-21 
29) Zlín - otevírací doba Po - So 8-20;  Ne 9-20

Typ provozoven:
OBI je nadnárodní specializovaný (tzv. hobby) obchodní řetězec. Je přední společností
na světě v oboru prodeje potřeb pro dům, stavbu, zahradu a dílnu Provozovny mají v současné době prodejní plochu větší než 15 000 m2.

Nabízené služby:
Nabídka marketu zahrnuje v podstatě vše, co je třeba pro výstavbu, renovaci, údržbu
či zlepšení estetického vzhledu bytu, domu, chaty nebo zahrady. OBI nabízí standardně tyto služby svým zákazníkům:
- otevírací doba po celý rok 7 dní v týdnu min. od 8:00 do 20:00 hodin,
- odborná poradenská služba při výběru zboží,
- jednoduchý průběh reklamací, výměny zboží nebo vrácení peněz za zboží, které
  zákazníkům nevyhovuje,
- řezání dřeva na míru,
- vrtání či frézování výřezů, olištování hran desek, výroba klíčů, rámování obrazů,
- levná doprava zboží, při nákupu v hodnotě nad 10.000 Kč odvoz do 10 km zdarma,
- objednávková služba,
- bezplatné parkování,
- občerstvení, dětský koutek,
- možnost placení platebními a úvěrovými kartami, bankomaty v prostoru marketů,
- možnost nákupu na splátky.

Hospodářské výsledky řetězce
Maloobchodní obrat řetězce:
- rok 2002: 5,6 mld. Kč,
- rok 2003: 5,6 mld. Kč,
- rok 2004: 5,9 mld. Kč,
- rok 2005: 6,4 mld. Kč,
- rok 2006: 6,5 mld. Kč,
- rok 2007: 6,9 mld. Kč,
- rok 2008: 8,5 mld. Kč.

Postavení a ocenění řetězce
Postavení řetězce v TOP 10, TOP 100:
Na žebříčku hobbymarketů je OBI na prvním místě. V roce 2008 se OBI dělilo o první místo společně s Baumaxem a tyto dva řetězce navštívilo 60% všech zákazníků hobbymarketů.

Získaná ocenění:
Od roku 2003 je OBI Česká republika s.r.o. pravidelně obchodníkem roku v kategorii Hobbymarket. Toto ocenění pravidelně uděluje společnost GE Money Multiservis. Zatím poslední ocenění byla předána 11. listopadu 2009 v Sacre Coeur v Praze, kde OBI obhájilo prvenství ve své kategorii.

Vztah řetězce s okolím

Vztah s dodavateli:
Společnost OBI provádí výměnu dokumentů se svými dodavateli elektronickou formou zvanou EDI. Jiná komunikace s OBI Česká republika s.r.o. je pro dodavatele zpoplatněna.

Vztah s městy:
OBI přináší pracovní příležitosti pro obyvatele měst. Jedno OBI nabízí cca 70 pracovních míst, a to nejen pro prodavače a prodavačky, ale také pro řemeslnické profese (truhláři, stolaři, zedníci, strojníci, zahradníci, švadleny) a uplatnění u nás najdou také skladníci
a administrativní pracovníci.

Vztah s obyvatelstvem:
OBI pomáhá dětským domovům, jako př. se může uvést pomoc Dětskému domovu v Ledcích. Více než 100 zaměstnanců přijelo do tohoto dětského domova a celý den pracovali na novém dřevěném oplocení, usadily se nové dlaždice v prostoru přístupového chodníku, zasadily
se túje, zrenovovala lavička nebo se natíraly radiátory, zárubně budovy, obkládaly se stěny palubkami, čistily se okapy či betonovaly schody. Jako bonus darovalo OBI všechno ruční nářadí a zahradní techniku, kterou na zušlechtění prostoru ten den použilo, včetně například malotraktoru nebo zahradní sekačky právě Dětskému domu v Ledcích. O zábavu pro děti
se celý den starali zaměstnanci OBI, připravovali různé soutěže a jiné sportovní aktivity včetně večerní diskotéky.

Vztah s neziskovými organizacemi:
OBI podporuje společnost Přátelé přírody, která usiluje o zachování výskytu populace bobra
v severních Čechách. Ještě před 15 lety by si asi málokdo dokázal představit, že se do našich zemí zase vrátí bobři – po dlouhých třech stoletích, kdy zde byli úplně vyhubeni. Společnost OBI, která má i v logu symbol bobra, se snaží o obnovu tohoto chráněného živočicha.

Zajímavosti uveřejněné o řetězci
Dne 24.04.2008 se objevila v Prostějovském deníku zpráva o investorovi, který chce v Prostějově vybudovat rozsáhlé nákupní centrum s větší parkovací plochou. V nákupním centru se má nacházet OBI s dalšími obchody. Parcela, kterou město společnosti prodává, slouží jako veřejná zeleň. Roste tam několik desítek akátů, jasanů, smrků, bříz, borovic
a dalších dřevin. Investor se brání, že se nebude jednat o žádné masivní kácení a ty stromy, které budou muset být vykáceny, nahradí výsadbou nových. Přes nesouhlasné stanovisko odboru životního prostředí a veřejnosti město parcelu investorovi prodalo.

Městský soud v Praze dal zapravdu řetězci obchodů pro kutily a zahrádkáře Hornbach, který si stěžoval na jednání svého konkurenta, společnosti OBI. Ta v letech 2007 a 2008 podle soudu využila reklamní akce Hornbachu ke své vlastní propagaci, uvedl 06.01.2010 server Aktuálně.cz. Hornbach v roce 2007 lákal zákazníky dárky a slevami k nově otevřenému obchodnímu domu v Olomouci a OBI na akci poslalo své brigádníky, kteří zablokovali vchod dodávkou a rozdávali lidem letáky se slevami u OBI, píše server. Po roce se pak opakovalo totéž.


Použité zdroje:
www.justice.cz
www.obi.cz
www.obi-letak.info
www.obchodnik-roku.cz
www.marketingovenoviny.cz
www.financninoviny.cz
www.czech-franchise.cz
http://www.franchising-info.cz/vseostatni/OBI.htm
http://cs.wikipedia.org/wiki/OBI
http://www.plno.cz/Vyhledavani-v-databazich-a-registrech-firem-podle-nazvu-firmy-iso-9000-hbi.html
http://prostejovsky.denik.cz/zpravy_region/obi-bude-20080424.html
http://www.edizone.cz/aktuality/retezce-utoci-baumax-obi-makro-i-tesco/

Last modified: Monday, 27 January 2014, 11:57 AM