REWE Group (BILLA, spol. s r.o., Penny Market, s.r.o.)
Požiadavky na absolvovanie
REWE Group
Název : REWE- Beteiligungs-Holding International GmbH
Sídlo: Domstrasse 20, 50668 Kolín nad Rýnem, Spolková republika Německo
„Rewe Group patří k přednějším německým jakož i evropským obchodním a turistickým koncernům. Od svého založení v roce 1927 se REWE Group vyvinul z družstevního nákupního sdružení k multinacionálnímu sdružení.“ REWE Group zaměstnává 320.000 zaměstnanců v 16 evropských zemí a má obrat kolem 50 miliard eur
REWE Group působí v těchto zemí: Německo, Česká republika, Slovensko, Rumunsko, Rakousko, Ukrajina, Bulharsko, Chorvatsko, Švýcarsko, Maďarsko, Itálie, Polsko, Nizozemí, Španělsko, Británie, Rusko.
Strategická orientace
Jedním ze základních bodů úspěchu je skutečnost, že REWE Group zahájila proces zásadních změn. Plně využívá výzev, které trh přináší, přizpůsobuje se spotřebitelským trendům. Internacionalizací potravinářského odvětví REWE Group vzrostla ještě více. Udržitelnost
a odpovědnost se staly nedílnou součástí obchodních operací - které se týkají potravin, obchodování a cestování.
S cílem udržet dobrou pozici v obtížném tržním prostředí, REWE Group vyvinula obchodní strategie pro celou skupinu, která zahrnují pět akčních plánů:
• silný růst v Německu,
• internacionalizace podnikání
• dodržování principů trvalé udržitelnosti společnosti,
• společenská a ekologická odpovědnost
• strukturální modernizace organizace REWE Group.
Základní hodnoty REWE group:
• jednat osobně, nezávisle v zájmu skupiny,
• vítat nové směry, změna je životně důležitá pro naše přežití,
• jednat čestně a se vzájemným respektem, držet slovo
• snažit se najít nejlepší řešení,
• uvědomovat si naši odpovědnost.
Úspěšné mezinárodní obchodování
Více než 30 % z celkového obratu REWE Group vygenerovala na zahraničních trzích. Zisky v jiných zemích pomáhají posilovat pozici společnosti na domácím trhu. V každé zemi, kde REWE Group působí, se snaží prosadit mezi nejlepší tři obchodní řetězce. Společnost vykazuje externí obrat více než 15 miliard eur, který je rozložen mezi 15 evropských zemí. Rakousko je hlavním zahraničním trhem s prodejnami BILLA, MERKUR, PENNY, ADEG
a BIPA, které dosáhly obratu ve výši 5,7 miliard eur. PENNY má obchody v Rakousku, Itálii, Maďarsku, České republice a Rumunsku. BILLA supermarkety jsou v České republice dále na Slovensku, v Rusku, Rumunsku, Chorvatsku, Ukrajině, Bulharsku a Polsku. V Itálii má REWE Group také dobrou pozici díky STANDA supermarketů. Ve Švýcarsku a Francii provozuje cash-a-carry.
Rewe Group v číslech
Obraty jsou uvedené v miliardách eur, prodejní plocha v 1000 m2
2008 2007 změna
Celkový externí obrat: 49.80 45.06 10.5%
Německo: 33.95 31.61 7.4%
vně Německa: 15.86 13.45 17.9%
Západní Evropa: 9.70 8.69 11.6%
Východní Evropa: 6.05 4.66 29.7%
Počet velkoobchodů: 14,714 12,719 15.7%
Německo: 10,305 9,492 8.6%
vně Německa: 4,409 3,227 36.6%
Prodejní plocha: 12,905 11,715 10.2%
Počet zaměstnanců: 319,292 291,401 9.6%
Německo: 211,296 196,979 7.3%
vně Německa: 107,996 94,422 14.4%
diskontní obchody: 9.50 8.56 11.0%
BILLA, spol. s r.o.
Název BILLA se skládá z německých slov Billiger Laden - levný obchod, jedná se o obchodní značku řetězce supermarketů provozovaných na území Česka a dalších evropských států společností BILLA spol. s r.o., kterou vlastní firma REWE Group.
Zápis v obchodním rejstříku
Zápis v obchodním rejstříku k 9. listopadu 1990
Název řetězce: BILLA, spol. s r.o.
Právní forma: Společnost s ručením omezeným
Sídlo řetězce: Říčany u Prahy, Modletice 67, PSČ 251 01
Zakladatel: BILLA Warenhandel AG, Rakousko, W. Neudorf
Společník: Euro-Billa Holding Aktiengesellschaft, W. Neudorf, Industriezentrum NÖ-Sūd, Str.3, PSČ 2355 Rakousko
Základní kapitál: 1. 308. 500. 000 Kč zapsán k 14. prosinci 1999
Předmět činnosti: výroba, obchod a služby neuvedené v přílohách 1 až 3 živnostenského zákona, řeznictví a uzenářství, hostinská činnost, pekařství a cukrářství
50. léta – „7. prosince 1953 otevřel Karl Wlaschek ve Vídni první diskontní prodejnu drogistického zboží. Do té doby nebylo možné si nikde nakoupit tak široký sortiment zboží
za tak nízké ceny. Během padesátých let se síť jeho prodejen rychle rozšiřovala.“
60. léta – V provozu 45 filiálek, přenesení aktivit i do oblasti prodeje potravin, v roce 1961 zaveden název BILLA dále vznikl samoobslužný systém.
70. léta – Jako první supermarkety BILLA byly prezentovány prostřednictvím televize.
„Na konci 70. let začal koncern BILLA expandovat i do nových oblastí prodeje - byla vytvořena firma LIBRO, která představuje specializovaný papírnický obchod, kde je možné zakoupit vše od psacích potřeb až po obrazy a knihy.“2
80. léta – vznik dalších firem: BIPA (parfumerie),MONDO (potraviny), EMMA (zboží denní potřeby), vzniká firma BILLA- Real, která spravuje veškeré nemovitosti
90. léta - expanze firmy do dalších evropských zemí: Itálie, Česká republika, Slovensko, Rusko, Chorvatsko, Rumunsko, Ukrajina a Bulharsko. V roce 1996 se stala novým majitelem koncernu německá skupina REWE, která je největším obchodním řetězcem v oblasti prodeje potravin v Evropě. Aktivity firmy BILLA, s.r.o. v České republice započaly 26.10.1991 otevřením první filiálky v Brně. V roce 1997 bylo postaveno nové sídlo firmy v Modleticích
u Prahy, jehož součástí je i centrální sklad pro celou Českou republiku.
Současnost - BILLA, spol. s r.o. provozuje v České republice 196 prodejen a zaměstnává více než 5600 pracovníků.
Fakta a čísla
Rok založení: 1991
Počet prodejen: 196
Počet zaměstnanců k 3. 12. 2009: 5 700
Počet prodejen BILLA v jednotlivých krajích stav k 3. 12.2009
Jihočeský kraj 10
Jihomoravský 18
Karlovarský 6
Kraj Vysočina 10
Královéhradecký 7
Liberecký 9
Moravskoslezský 12
Olomoucký 14
Pardubický 11
Plzeňský 10
Praha 40
Středočeský 24
Ústecký 16
Zlínský 9
Tržby
Společnost BILLA za rok 2008 zdvojnásobila tržby na rekordních 17,4 miliardy korun. „Výrazně vyšší tržby souvisejí zejména s převzetím obchodů Delvita a Plus, díky kterému
se počet supermarketů Billa zvýšil na 173 z 83 na konci roku 2007. BILLA zvýšila i svůj čistý zisk, a to na 115,6 milionu korun z 86,5 milionu o rok dříve.“
Sortiment
Bio výrobky: Naše Bio, Ja! Naturlich, Bio suché plody, Bio ovoce-zelenina, Bio sýry, Bio pečivo, Bio maso,
vlastní značky: Naše Bio, Ja! Natürlich, Clever, Chef Menu,
oddělení čerstvosti: ovoce, zelenina – nabídka širokého sortimentu ovoce a zeleniny
z celého světa, garance kvality masa - maso je čerstvé, několikrát denně porcované a je u něj přísně kontrolovaná kvalita, obložené mísy – party servis do 24 hodin.
Garance a servis
• Výměna zboží – garance výměny nepoužitého zboží do 4 dnů po nákupu, k výměně je důležitý pokladní doklad a nepoškozený obal, potom obdržíte nový výrobek
nebo peníze nazpět,
• platba kartou – možnost bezhotovostního nákupu,
• poukázky BILLA – u pokladny je možné zakoupit poukázku, kterou lze věnovat jako dárek a použít v každém supermarketu BILLA,
• nákupní vozík určený pro děti – Při nákupu lze využít i speciálních košíků pro děti, Kde děti sedí v malých autíčcích,
• inzertní tabule – lze ji využít, jestli zákazník chce něco prodat či koupit,
• přání a připomínky - v každém supermarketu BILLA je schránka, do které může zákazník vhodit své připomínky a názory na BILLA služby.
Vzdělávání zaměstnanců
Dne 1. listopadu 2009 zahájila firma BILLA, spol. s r. o. realizaci projektu „Vzdělávání zaměstnanců BILLA spol. s r. o. ke zvýšení jejich kvalifikace, profesní mobility
a adaptability“. Ukončení projektu je plánováno k 30. dubnu 2011. Projekt je financován
ze dvou zdrojů – z Evropského sociálního fondu (prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost) a ze státního rozpočtu České republiky. Během následujícího roku a půl se díky této podpoře budou věnovat vzdělávání zaměstnanců v oblastech soft skills, jazyků a zvyšování počítačových dovedností. Tzv. soft skills, tedy měkké dovednosti, tvoří velkou část projektu. Jedná se zejména o prezentační dovednosti, efektivní komunikaci, motivaci a vedení lidí. V týmu je potřeba umět vysvětlit, prezentovat a obhájit svou myšlenku a každý vedoucí prodejny by měl vědět, jak svůj tým podpořit a motivovat.
Společenská odpovědnost
Ochrana životního prostředí: kam s použitými bateriemi?
„Použité a vybité baterie nebo akumulátory (např. tužkové baterky z dálkového ovládání, knoflíkové baterky s náramkových hodinek, dobíjecí akumulátor s mobilních telefonů) můžete bezplatně odevzdávat přímo v prodejnách BILLA a to v místě, které je označeno jako místo zpětného odběru“.
Penny Market s.r.o.
Zápis v obchodním rejstříku
Zápis v obchodním rejstříku k 25. lednu 1996
Název řetězce: Penny Market s.r.o.
Právní forma: společnost s ručením omezeným
Sídlo: Radonice, Počernická 257, PSČ 250 73
Společníci: REWE-Beteiligung-Holding International GmbH, Kolín nad Rýnem
Schmidt&Co. GmbH, Kolín nad Rýnem, Domstrasse 20, PSČ 506 68
Základní kapitál: 360. 453. 000 Kč zapsáno k 1. červnu 2009
Předmět podnikání: koupě zboží za účelem jeho dalšího prodeje, balení zboží, zprostředkovatelská činnost v oblasti obchodu, reklamní činnost, správa a údržba nemovitosti
Společnost PENNY Market s.r.o. je dceřinou společností mezinárodního obchodního řetězce REWE, na českém trhu působí od roku 1997 a zaměstnává přes 6 000 pracovníků.
„Společnost REWE získala díky koupi maloobchodního řetězce PLUS rozhodující pozici
na českém diskontním trhu. Převzetím maloobchodního řetězce PLUS zdvojnásobil PENNY Market svou síť prodejen na více než 300 prodejen v celé České republice.“
Prodejny mají přibližně 1 500 položek v celé šíři potravinářského sortimentu. Zákazníkům nabízí především české značky nebo zboží od českých výrobců. Současně se snaží vycházet vstříc zákazníkům a podle daného regionu zařazuje regionální speciality. Nabídku rozšiřuje každý týden o nové akční zboží z oblasti potravin i spotřebního zboží.
Hospodářské výsledky
2008 2007 2006 2005
Tržby v miliardách Kč 17,94 17,52 16 14
Čistý zisk v milionech Kč 605 703,7 468 319,5
V roce 2008 se Penny Market řadil k největším diskontním řetězcům v České republice. Tržby pro rok 2008 se zvedly na rekordních 17,94 miliardy korun. Čistý zisk však klesl
o 100 milionů ze 703,7 milionu korun v roce 2007 na 605 milionů korun. Vysoké tržby souvisí s převzetím 121 diskontních prodejen Plus.
Nemovitosti
Penny neustále rozšiřuje svoji síť, aby byly diskonty dostupné pro nejširší okruh zákazníků.
„Nemovitosti musí splňovat následující kritéria:
• Poloha: centru měst, podél hlavních silnic, dobrá dopravní dostupnost a viditelnost lokality.
• Města: od 4.000 obyvatel
• Spádová oblast: nejméně 8.000 obyvatel
• Pozemky: velikost pozemku od 4.000 m2
• Prodejní plochy: od 600 m2 v přízemí
• Parkovací místa: nejméně 66 – 80“
Kvalita
Penny garantuje zákazníkům: čerstvost, bezpečnost, kontrolu.
„Pětidenní záruka čerstvosti pro všechny výrobky v chladícím pultu. Denně čerstvé pečivo
a prvotřídní masné výrobky z českých chovů se zárukou trvanlivosti po dobu dvou dnů, minimálně!“ Přísná kontrola množství škodlivých látek a analýzy nezávislých institucí jsou další zárukou kvality. Dodavatelé vlastních značek jsou přísně kontrolováni, auditovaní
a certifikováni nezávislými institucemi - podle normy International Food Standard.
Integrovaný systém produkce zeleniny IPZ
Ochranná známka IPZ byla registrována Úřadem průmyslového vlastnictví ČR. Řetězec
pod touto ochrannou známkou může označovat své produkty jako jakostní a zdravou zeleninu.
IPZ je produkce zeleniny vysoké kvality, která dává přednost ekologicky přijatelným metodám a minimalizuje nutné vstupy chemikálií s potenciálními vedlejšími účinky.
„Takto značená zelenina je:
- chutnější, zdravější, bezpečná,
- pěstovaná ekologicky přijatelnou metodou ,
- nezávisle kontrolována od setí až po sklizeň,
- česká, má dosledovatelný původ.“
Kvalita spotřebního zboží
• Pečeť GS - pro pocit většího bezpečí
GS označuje "zaručenou kvalitu". Touto pečetí jsou označovány výrobky, jejichž výrobci
se podrobují dobrovolným testům výrobků a bezpečnosti státem certifikovaných zkušeben.
Pečeť GS je jedinou známkou kvality v rámci celé EU.
• TÜV - tři písmena pro větší pocit bezpečí
Nezávislá instituce kontroluje, jestli výrobek odpovídá zákonným požadavkům a jestli splňuje potřeby zákazníka. Prostřednictvím rozsáhlých testů nahlíží TÜV výrobcům
pod pokličku již při vývoji výrobku: Tak mohou být včas odhalena a okamžitě odstraněna slabá místa.
• Öko-Tex-Standard 100
„Textilní zboží musí být prokazatelně ze zdravotně nezávadných materiálů. Öko-Tex Standard 100 zaručuje, že certifikované textilní zboží neobsahuje látky způsobující rakovinu nebo alergie, a také že bylo testováno na přítomnost pesticidů a těžkých kovů.“
Vlastní značky
Jako diskont garantuje vždy nízké ceny, ale také čerstvé, inovativní výrobky, atraktivní nabídky a nejvyšší kvalitu produktů. To platí rovněž pro výrobky vlastních značek, u kterých klade vysoké nároky na výrobu a kvalitu. Proto jsou schopni nabídnout výrobky, které splňují přísné standardy a mají stejně vysokou úroveň kvality jako ostatní značkové výrobky.
Seznam vlastních značek
bio výrobky: BIO style
mléčné výrobky: BONI
uzeniny a masné výrobky: ŘEZNÍKŮV TALÍŘ, DOBRÉ MASO
lahůdky: DELIPO
nealkoholické nápoje: SOLFRUTA, TANJA
těstoviny: NAVARY, GROŠ, FIOR DI PASTA
konzervované potraviny: GARDEN FRUIT, FRESCI
mražené výrobky: FISHI, SUPRIMO
oleje, tuky: PENNY, LIRA
cukrovinky: PENÍZEK, SALTY, DERBY
káva, čaj, kakao: CASABLANCA
hygienické potřeby: UNICIS
kosmetika: AKLOA, AURATÉ
prací, čistící prostředky: TRENZA
krmivo pro zvířata: BODIE, LUISA
Služby zákazníkům
• Prodejny otevřeny vždy od 7.00 - 20.00 hodin a to 7 dní v týdnu,
• senát zákazníků Penny : je tvořen dobrovolnými zástupci z řad zákazníků, kteří svými názory se podílejí na řízení Penny Marketu v otázkách sortimentu, kvality, vzhledu prodejen, služeb,
• jednička v nízkých cenách: Penny sleduje ceny konkurence, aby jejich byly stále nižší, běžný srovnatelný nákup je vždy levnější,
• jednička pro snadný a rychlý nákup. Široký a kvalitní sortiment je ideální pro snadný rodinný nákup. Nabídka prodeje novin a časopisů, platba kartou nebo Eurem,
• široká nabídka biopotravin: certifikované biopotraviny jsou stálou součástí sortimentu, biopotraviny neobsahují přidané umělé látky a jsou šetrné k životnímu prostředí.
• PENNY, jako první diskontní řetězec na českém trhu, nabízí již od roku 2004 zákazníkům možnost platby kartou ve všech svých prodejnách.
Ocenění
Penny má nejvíce českých výrobků ve srovnání s konkurencí je jednička v širokém výběru českých výrobků a výrobků s národním oceněním kvality Klasa (značka kvality
pro typické české výrobky). Podporuje nejen jejich kvalitu, ale i české výrobce.
Zaměstnanci
Pro své zaměstnance Penny Market nabízí:
- „zajímavé a motivující finanční ohodnocení,
- dovolenou v rozsahu 5 týdnu za rok,
- stravenky / příspěvek na stravování,
- propracovaný systém zaučení,
- možnost kariérního růstu,
- moderní pracovní prostředí,
- jisté zaměstnání v silně expandující společnosti.“
Odbory v obchodním řetězci
Penny Market uzavřel dohodu s odbory
„Diskontní řetězec Penny Market uzavřel na základě konstruktivního jednání kolektivní smlouvu s odborovou organizací Odborového svazu pracovníků obchodu – OSPO
a Odborovým svazem pracovníků zemědělství a výživy - ASO ČR. Nová kolektivní smlouva zaručuje zaměstnancům vyšší nároky a možnost vyšších plnění než v roce 2009.
Mezi významné benefity patří například dovolená ve výši 5 týdnů, oproti zákoníkem stanoveným 4 týdnům, příspěvek na penzijní nebo životní pojištění, zvýšení příspěvku
na stravování a mnoho dalších výhod, které přispívají ke spokojenosti pracovníků. Nová kolektivní smlouva je platná s účinností od 1. 1. 2010 do konce roku. „
Dodavatelé
Striktní smlouvy s dodavateli od výběru až po expedici
Dodavatelé znají striktní nařízení - a řídí se jimi: logistika, dodávky, platby a záruky jsou uskutečňovány na základě smluv s dodavateli podle Všeobecných obchodních podmínek.
Pověřené zkušební laboratoře, jakou je například TÜV a také vlastní zaměstnanci kontrolují, jestli jsou tato nařízení dodržována. Tyto přísné normy znamenají, že Penny má vždy přesný přehled o kvalitě výrobků - počínaje výběrem až po expedici.
Seznam použitých zdrojů
[1] REWE Group [online]. [cit. 2010-03-08]. Dostupné z WWW:
http://www.rewe-group.com/en/company/about-us/
[2] REWE Group [online]. [cit. 2010-03-09]. Dostupné z WWW:
http://www.rewe-group.com/en/company/annual-reports/annual-report-2008
[3] REWE Group [online]. [cit. 2010-03-08]. Dostupné z WWW:
http://www.rewe-group.com/en/company/mission-statement/
[4] BILLA [online]. [cit. 2010-03-08]. Dostupné z WWW:
http://www.billa.cz/o-nas/fakta-cisla.php
[5] BILLA [online]. [cit. 2010-03-08]. Dostupné z WWW:
http://www.billa.cz/o-nas/historie.php
[6] Wikipedie [online]. [cit. 2010-03-08]. Dostupné z WWW:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Billa
[7]BILLA [online]. [cit. 2010-03-08]. Dostupné z WWW:
http://www.billa.cz/o-nas/garance/garance-servis.php
[8] BILLA [online]. [cit. 2010-03-08]. Dostupné z WWW:
http://www.billa.cz/sortiment/sub-bio-vyrobky.php
[9] BILLA [online]. [cit. 2010-03-08]. Dostupné z WWW:
http://www.billa.cz/sortiment/sub-odd-cerstvosti.php
[10] Finanční noviny [online]. [cit. 2010-03-08]. Dostupné z WWW: http://www.financninoviny.cz/zpravy/supermarkety-billa-loni-zdvojnasobily-trzby-na-17-4-mld-/409588&id_seznam=4909
[11] Penny Market [online]. [cit. 2010-03-08]. Dostupné z WWW:
http://www.penny.cz/index.php?id=11
[12] Wikipedie [online]. [cit.2010-03-08]. Dostupné z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_nejv%C4%9Bt%C5%A1%C3%AD
ch_%C4%8Desk%C3%BDch_firem_podle_tr%C5%BEeb#cite_note-pm8-60>
[13] Penny Market [online]. [cit. 2010-03-08]. Dostupné z WWW:
http://www.penny.cz/index.php?id=21
[14] Penny Market [online]. [cit. 2010-03-08]. Dostupné z WWW:
http://www.penny.cz/index.php?id=5
[15] Penny Market [online]. [cit. 2010-03-04]. Dostupné z WWW:
http://www.penny.cz/index.php?id=297
[16] Penny Market [online]. [cit. 2010-03-02]. Dostupné z WWW:
http://www.penny.cz/index.php?id=67
[17] BILLA [online]. [cit. 2010-03-17] Dostupné z WWW: <http://www.billa.cz/zamestnani/vzdelavani-zamestnancu-eu.php>
[18] obchodní rejstřík [online]. [cit. 2010-03-17] Dostupné z WWW:
<http://www.justice.cz/xqw/xervlet/insl/getFile?listina.@slCis=100700550&listin
a. @rozliseni=pdf&listina.@klic=1496f91011ee4fbff876ee2c5abc2ef7>
[19] obchodní rejstřík [online]. [cit. 2010-03-17] Dostupné z WWW: <http://www.vypisyzrejstriku.cz/index.php?page=najdi&akce=hledej&sid=9hkep
m8i8upjj03nfp96l3v9j3>
[20] Penny Market [online]. [cit. 2010-03-17] Dostupné z WWW: http://www.penny.cz/index.php?id=29
[21] Penny Market [online]. [cit. 2010-03-17] Dostupné z WWW: http://www.penny.cz/index.php?id=30
[22] Penny Market [online]. [cit. 2010-03-17] Dostupné z WWW: http://www.penny.cz/index.php?id=27
[23] Finanční noviny [online]. [cit. 2010-03-17] Dostupné z WWW: http://www.finance.cz/zpravy/finance/142840-prodejny-plus-se-loni-v-cesku-propadly-do-ztraty-47-8-mil-kc/
[24] Finanční noviny[online]. [cit. 2010-03-17] Dostupné z WWW:
<http://finweb.ihned.cz/c1-37533080-trzby-retezce-penny-market-rekordne-
vzrostly-zisk-ale-padl-o-100-milionu-kc>
[25] Penny Market [online]. [cit. 2010-03-17] Dostupné z WWW: <http://www.penny.cz/index.php?id=25>
REWE GROUP (2)
SCHLECKER, A. S.
1. Zápis v obchodním rejstříku
Firma SCHLECKER a.s. byla zapsána do Obchodního rejstříku 21. listopadu 1995, pod názvem M. D. a.s., změna byla provedena téhož roku na The Drogerie, a.s. Z názvu The Drogerie, a.s. byla znovu provedena změna názvu společnosti na droxi a.s. a z tohoto názvu byla provedena poslední změna roku 2007 na již známý SCHLECKER a.s.
1.1 Sídlo řetězce v České republice
V Obchodním rejstříku jsou uvedena dvě stará sídla, která byla v Praze a současné sídlo, které je také v Praze a je následující:
U libeňského pivovaru 63
Praha 8
Zápis této adresy byl proveden 21. dubna 1998.
1.2 Vlastník řetězce
Firma SCHLECKER je akciovou společností, která má statutární orgán složený z představenstva. Členem představenstva je:
Ing. Petr Doležal,
Praha 3, Za Vackovem 14/2272, PSČ 130 00
den vzniku členství v představenstvu: 24. srpna 2007 Zapsáno: 21. ledna 2008
Dále má společnost dozorčí radu, která je složena z následujících členů:
Josef Hauler, dat. nar. 01. 06. 1960
89607 - Emerkingen, Birkenstrasse 2
Spolková republika Německo
den vzniku funkce: 8. ledna 2007
den vzniku členství v dozorčí radě: 8. ledna 2007 Zapsáno: 26. ledna 2007
Wolfgang Stohr, dat. nar. 29. 11. 1948
89604 - Allmendingen, Josef-von-Sontheimer-Strasse 10
Spolková republika Německo
den vzniku členství v dozorčí radě: 8. ledna 2007 Zapsáno: 26. ledna 2007
Jediným akcionářem je:
SCHLECKER SOCIEDAD ANONIMA
Tarragona, S/N Pol Ind Roques Planes Torredembarra 43
Španělské království Zapsáno: 26. ledna 2007
S 2 102 266 ks kmenovými akciemi na majitele v zaknihované podobě ve jmenovité hodnotě 100,- Kč.
1.3 Základní kapitál řetězce
Základní kapitál společnosti je zapsán od 9. března roku 2005 na 210 226 600,- Kč. Základní kapitál byl celý splacený.
1.4 Předmět činnosti ve vztahu k obchodu
Předmětem podnikání společnosti ve vztahu k obchodu jsou následující činnosti:
- koupě zboží za účelem jeho dalšího prodeje a prodej
- realitní činnost
- nákup, skladování a prodej hromadně vyráběných léčivých přípravků stanovených Ministerstvem zdravotnictví a Ministerstvem zemědělství, které se mohou prodávat bez lékařského předpisu i mimo lékárny
- zprostředkování obchodu
- zprostředkování služeb
- provozování nestátního zdravotnického zařízení – lékárna základního typu
- nákup, skladování a prodej zdravotnických prostředků stanovených Ministerstvem zdravotnictví, které mohou být prodávány prodejci stanovených zdravotnických prostředků
2. Strategie obchodního řetězce
2.1 Historie řetězce na území České republiky
Prvních deset let obchodního řetězce Schlecker, bylo spojeno se značkou droxi. První prodejna droxi byla otevřena roku 1996, konkrétně 12. dubna v Mostě. Za deset let bylo provozováno celkem 130 prodejen a to včetně šesti lékáren. Droxi drogerie působila po těchto deseti letech ve všech regionech České republiky.
Evropský koncern Schlecker vložil svůj podíl do droxi drogerií roku 2007. Schlecker má v současnosti celkem 700 zaměstnanců a poskytuje full servis všem svým zákazníkům ve 160-ti prodejnách a 8 lékárnách.
Původně však síť diskontních drogerií pod názvem Schlecker působil jen v Německu, ale roku 1987 se tato síť rozšiřovala do zahraničí. Roku 2007 Schlecker provozoval 14 tisíc prodejen v celé Evropě a patří k 25-ti největším evropským obchodníkům Jeho vedoucí pozice na trhu drogerie a kosmetiky je velice stabilní. Schlecker má své zastoupení ve 13-ti zemích jako je Německo, Rakousko, Nizozemí, Belgie, Lucembursko, Francie, Španělsko, Itálie, Maďarsko, Polsko, Dánsko, Portugalsko a Česká republika.
2.2 Vize a mise řetězce
Cíle řetězce jsou stanoveny jejich mottem, které zní takto:
„Naším cílem je být pro Vás synonymem krásy, zdraví a pohody, abyste se naším přičiněním cítili stále skvěle!“
2.3 Obchodní značky řetězce
Drogerie Schlecker má své značky, které prodává současně s ostatními výrobky. Mezi tyto značky patří například: Schlecker AS, West Life, Rilanja a Soft.
3. Zaměstnanci řetězce
Zaměstnanci řetězce mají dobré zázemí společnosti. Je jim nabízeno zaškolování, odpovědnost za jejich práci, příjemné pracovní prostředí a nadprůměrné mzdové ohodnocené.
4. Provozovny obchodního řetězce
4.1 Počet provozoven
Drogerie Schlecker má po celé České republice 170 provozoven včetně 7 lékáren. Lékárny jsou součástí drogerie, proto se jedná o jeden obchod.
4.2 Typ provozoven
Provozovny jsou klasicky typu kamenného obchodu.
4.3 Prodejní doba
Obvyklá provozní doba je od 8:00 do 18:00 ve všední dny. O víkendech je provozní doba zkrácena (8:00 – 12:00) a v neděli obvykle mají prodejny zavřeno.
4.4Nabízené služby
Služby, které Schlecker nabízí jsou v podobě drogistického zboží nejvyšší kvality. Dále nabízí lékárenský sortiment a možnost zhotovení fotografií. Stálí zákazníci mají možnost získat Schlecker Club kartu, Schlecker Baby Club Kartu a mnoho slevových kupónů.
5. Postavení a ocenění řetězce
5.1 Získaná ocenění – Prodejce roku, atp.
Roku 2004 se Drogerie Schlecker stala Obchodníkem roku v kategorii prodejce drogistického zboží. Toto ocenění udělují společnosti GE Capital Multiservis a Fincentrum.
6. Vztah řetězce s okolím
6.1 Vztah s neziskovými organizacemi
Roku 2006 Drogerie Schlecker podpořili patnáct regionálních dětských domovů částkou větší jak jeden milion korun.
Roku 2007 a 2008 pomáhali bezplatnými dodávkami jejich zboží mateřským školkám.
Od roku 2008 podporují také domov Sue Ryder, který poskytuje péči pro seniory.
Seznam použité literatury
www.schlecker.com
www.schlecker.cz
www.rzp.cz
Název : REWE- Beteiligungs-Holding International GmbH
Sídlo: Domstrasse 20, 50668 Kolín nad Rýnem, Spolková republika Německo
„Rewe Group patří k přednějším německým jakož i evropským obchodním a turistickým koncernům. Od svého založení v roce 1927 se REWE Group vyvinul z družstevního nákupního sdružení k multinacionálnímu sdružení.“ REWE Group zaměstnává 320.000 zaměstnanců v 16 evropských zemí a má obrat kolem 50 miliard eur
REWE Group působí v těchto zemí: Německo, Česká republika, Slovensko, Rumunsko, Rakousko, Ukrajina, Bulharsko, Chorvatsko, Švýcarsko, Maďarsko, Itálie, Polsko, Nizozemí, Španělsko, Británie, Rusko.
Strategická orientace
Jedním ze základních bodů úspěchu je skutečnost, že REWE Group zahájila proces zásadních změn. Plně využívá výzev, které trh přináší, přizpůsobuje se spotřebitelským trendům. Internacionalizací potravinářského odvětví REWE Group vzrostla ještě více. Udržitelnost
a odpovědnost se staly nedílnou součástí obchodních operací - které se týkají potravin, obchodování a cestování.
S cílem udržet dobrou pozici v obtížném tržním prostředí, REWE Group vyvinula obchodní strategie pro celou skupinu, která zahrnují pět akčních plánů:
• silný růst v Německu,
• internacionalizace podnikání
• dodržování principů trvalé udržitelnosti společnosti,
• společenská a ekologická odpovědnost
• strukturální modernizace organizace REWE Group.
Základní hodnoty REWE group:
• jednat osobně, nezávisle v zájmu skupiny,
• vítat nové směry, změna je životně důležitá pro naše přežití,
• jednat čestně a se vzájemným respektem, držet slovo
• snažit se najít nejlepší řešení,
• uvědomovat si naši odpovědnost.
Úspěšné mezinárodní obchodování
Více než 30 % z celkového obratu REWE Group vygenerovala na zahraničních trzích. Zisky v jiných zemích pomáhají posilovat pozici společnosti na domácím trhu. V každé zemi, kde REWE Group působí, se snaží prosadit mezi nejlepší tři obchodní řetězce. Společnost vykazuje externí obrat více než 15 miliard eur, který je rozložen mezi 15 evropských zemí. Rakousko je hlavním zahraničním trhem s prodejnami BILLA, MERKUR, PENNY, ADEG
a BIPA, které dosáhly obratu ve výši 5,7 miliard eur. PENNY má obchody v Rakousku, Itálii, Maďarsku, České republice a Rumunsku. BILLA supermarkety jsou v České republice dále na Slovensku, v Rusku, Rumunsku, Chorvatsku, Ukrajině, Bulharsku a Polsku. V Itálii má REWE Group také dobrou pozici díky STANDA supermarketů. Ve Švýcarsku a Francii provozuje cash-a-carry.
Rewe Group v číslech
Obraty jsou uvedené v miliardách eur, prodejní plocha v 1000 m2
2008 2007 změna
Celkový externí obrat: 49.80 45.06 10.5%
Německo: 33.95 31.61 7.4%
vně Německa: 15.86 13.45 17.9%
Západní Evropa: 9.70 8.69 11.6%
Východní Evropa: 6.05 4.66 29.7%
Počet velkoobchodů: 14,714 12,719 15.7%
Německo: 10,305 9,492 8.6%
vně Německa: 4,409 3,227 36.6%
Prodejní plocha: 12,905 11,715 10.2%
Počet zaměstnanců: 319,292 291,401 9.6%
Německo: 211,296 196,979 7.3%
vně Německa: 107,996 94,422 14.4%
diskontní obchody: 9.50 8.56 11.0%
BILLA, spol. s r.o.
Název BILLA se skládá z německých slov Billiger Laden - levný obchod, jedná se o obchodní značku řetězce supermarketů provozovaných na území Česka a dalších evropských států společností BILLA spol. s r.o., kterou vlastní firma REWE Group.
Zápis v obchodním rejstříku
Zápis v obchodním rejstříku k 9. listopadu 1990
Název řetězce: BILLA, spol. s r.o.
Právní forma: Společnost s ručením omezeným
Sídlo řetězce: Říčany u Prahy, Modletice 67, PSČ 251 01
Zakladatel: BILLA Warenhandel AG, Rakousko, W. Neudorf
Společník: Euro-Billa Holding Aktiengesellschaft, W. Neudorf, Industriezentrum NÖ-Sūd, Str.3, PSČ 2355 Rakousko
Základní kapitál: 1. 308. 500. 000 Kč zapsán k 14. prosinci 1999
Předmět činnosti: výroba, obchod a služby neuvedené v přílohách 1 až 3 živnostenského zákona, řeznictví a uzenářství, hostinská činnost, pekařství a cukrářství
50. léta – „7. prosince 1953 otevřel Karl Wlaschek ve Vídni první diskontní prodejnu drogistického zboží. Do té doby nebylo možné si nikde nakoupit tak široký sortiment zboží
za tak nízké ceny. Během padesátých let se síť jeho prodejen rychle rozšiřovala.“
60. léta – V provozu 45 filiálek, přenesení aktivit i do oblasti prodeje potravin, v roce 1961 zaveden název BILLA dále vznikl samoobslužný systém.
70. léta – Jako první supermarkety BILLA byly prezentovány prostřednictvím televize.
„Na konci 70. let začal koncern BILLA expandovat i do nových oblastí prodeje - byla vytvořena firma LIBRO, která představuje specializovaný papírnický obchod, kde je možné zakoupit vše od psacích potřeb až po obrazy a knihy.“2
80. léta – vznik dalších firem: BIPA (parfumerie),MONDO (potraviny), EMMA (zboží denní potřeby), vzniká firma BILLA- Real, která spravuje veškeré nemovitosti
90. léta - expanze firmy do dalších evropských zemí: Itálie, Česká republika, Slovensko, Rusko, Chorvatsko, Rumunsko, Ukrajina a Bulharsko. V roce 1996 se stala novým majitelem koncernu německá skupina REWE, která je největším obchodním řetězcem v oblasti prodeje potravin v Evropě. Aktivity firmy BILLA, s.r.o. v České republice započaly 26.10.1991 otevřením první filiálky v Brně. V roce 1997 bylo postaveno nové sídlo firmy v Modleticích
u Prahy, jehož součástí je i centrální sklad pro celou Českou republiku.
Současnost - BILLA, spol. s r.o. provozuje v České republice 196 prodejen a zaměstnává více než 5600 pracovníků.
Fakta a čísla
Rok založení: 1991
Počet prodejen: 196
Počet zaměstnanců k 3. 12. 2009: 5 700
Počet prodejen BILLA v jednotlivých krajích stav k 3. 12.2009
Jihočeský kraj 10
Jihomoravský 18
Karlovarský 6
Kraj Vysočina 10
Královéhradecký 7
Liberecký 9
Moravskoslezský 12
Olomoucký 14
Pardubický 11
Plzeňský 10
Praha 40
Středočeský 24
Ústecký 16
Zlínský 9
Tržby
Společnost BILLA za rok 2008 zdvojnásobila tržby na rekordních 17,4 miliardy korun. „Výrazně vyšší tržby souvisejí zejména s převzetím obchodů Delvita a Plus, díky kterému
se počet supermarketů Billa zvýšil na 173 z 83 na konci roku 2007. BILLA zvýšila i svůj čistý zisk, a to na 115,6 milionu korun z 86,5 milionu o rok dříve.“
Sortiment
Bio výrobky: Naše Bio, Ja! Naturlich, Bio suché plody, Bio ovoce-zelenina, Bio sýry, Bio pečivo, Bio maso,
vlastní značky: Naše Bio, Ja! Natürlich, Clever, Chef Menu,
oddělení čerstvosti: ovoce, zelenina – nabídka širokého sortimentu ovoce a zeleniny
z celého světa, garance kvality masa - maso je čerstvé, několikrát denně porcované a je u něj přísně kontrolovaná kvalita, obložené mísy – party servis do 24 hodin.
Garance a servis
• Výměna zboží – garance výměny nepoužitého zboží do 4 dnů po nákupu, k výměně je důležitý pokladní doklad a nepoškozený obal, potom obdržíte nový výrobek
nebo peníze nazpět,
• platba kartou – možnost bezhotovostního nákupu,
• poukázky BILLA – u pokladny je možné zakoupit poukázku, kterou lze věnovat jako dárek a použít v každém supermarketu BILLA,
• nákupní vozík určený pro děti – Při nákupu lze využít i speciálních košíků pro děti, Kde děti sedí v malých autíčcích,
• inzertní tabule – lze ji využít, jestli zákazník chce něco prodat či koupit,
• přání a připomínky - v každém supermarketu BILLA je schránka, do které může zákazník vhodit své připomínky a názory na BILLA služby.
Vzdělávání zaměstnanců
Dne 1. listopadu 2009 zahájila firma BILLA, spol. s r. o. realizaci projektu „Vzdělávání zaměstnanců BILLA spol. s r. o. ke zvýšení jejich kvalifikace, profesní mobility
a adaptability“. Ukončení projektu je plánováno k 30. dubnu 2011. Projekt je financován
ze dvou zdrojů – z Evropského sociálního fondu (prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost) a ze státního rozpočtu České republiky. Během následujícího roku a půl se díky této podpoře budou věnovat vzdělávání zaměstnanců v oblastech soft skills, jazyků a zvyšování počítačových dovedností. Tzv. soft skills, tedy měkké dovednosti, tvoří velkou část projektu. Jedná se zejména o prezentační dovednosti, efektivní komunikaci, motivaci a vedení lidí. V týmu je potřeba umět vysvětlit, prezentovat a obhájit svou myšlenku a každý vedoucí prodejny by měl vědět, jak svůj tým podpořit a motivovat.
Společenská odpovědnost
Ochrana životního prostředí: kam s použitými bateriemi?
„Použité a vybité baterie nebo akumulátory (např. tužkové baterky z dálkového ovládání, knoflíkové baterky s náramkových hodinek, dobíjecí akumulátor s mobilních telefonů) můžete bezplatně odevzdávat přímo v prodejnách BILLA a to v místě, které je označeno jako místo zpětného odběru“.
Penny Market s.r.o.
Zápis v obchodním rejstříku
Zápis v obchodním rejstříku k 25. lednu 1996
Název řetězce: Penny Market s.r.o.
Právní forma: společnost s ručením omezeným
Sídlo: Radonice, Počernická 257, PSČ 250 73
Společníci: REWE-Beteiligung-Holding International GmbH, Kolín nad Rýnem
Schmidt&Co. GmbH, Kolín nad Rýnem, Domstrasse 20, PSČ 506 68
Základní kapitál: 360. 453. 000 Kč zapsáno k 1. červnu 2009
Předmět podnikání: koupě zboží za účelem jeho dalšího prodeje, balení zboží, zprostředkovatelská činnost v oblasti obchodu, reklamní činnost, správa a údržba nemovitosti
Společnost PENNY Market s.r.o. je dceřinou společností mezinárodního obchodního řetězce REWE, na českém trhu působí od roku 1997 a zaměstnává přes 6 000 pracovníků.
„Společnost REWE získala díky koupi maloobchodního řetězce PLUS rozhodující pozici
na českém diskontním trhu. Převzetím maloobchodního řetězce PLUS zdvojnásobil PENNY Market svou síť prodejen na více než 300 prodejen v celé České republice.“
Prodejny mají přibližně 1 500 položek v celé šíři potravinářského sortimentu. Zákazníkům nabízí především české značky nebo zboží od českých výrobců. Současně se snaží vycházet vstříc zákazníkům a podle daného regionu zařazuje regionální speciality. Nabídku rozšiřuje každý týden o nové akční zboží z oblasti potravin i spotřebního zboží.
Hospodářské výsledky
2008 2007 2006 2005
Tržby v miliardách Kč 17,94 17,52 16 14
Čistý zisk v milionech Kč 605 703,7 468 319,5
V roce 2008 se Penny Market řadil k největším diskontním řetězcům v České republice. Tržby pro rok 2008 se zvedly na rekordních 17,94 miliardy korun. Čistý zisk však klesl
o 100 milionů ze 703,7 milionu korun v roce 2007 na 605 milionů korun. Vysoké tržby souvisí s převzetím 121 diskontních prodejen Plus.
Nemovitosti
Penny neustále rozšiřuje svoji síť, aby byly diskonty dostupné pro nejširší okruh zákazníků.
„Nemovitosti musí splňovat následující kritéria:
• Poloha: centru měst, podél hlavních silnic, dobrá dopravní dostupnost a viditelnost lokality.
• Města: od 4.000 obyvatel
• Spádová oblast: nejméně 8.000 obyvatel
• Pozemky: velikost pozemku od 4.000 m2
• Prodejní plochy: od 600 m2 v přízemí
• Parkovací místa: nejméně 66 – 80“
Kvalita
Penny garantuje zákazníkům: čerstvost, bezpečnost, kontrolu.
„Pětidenní záruka čerstvosti pro všechny výrobky v chladícím pultu. Denně čerstvé pečivo
a prvotřídní masné výrobky z českých chovů se zárukou trvanlivosti po dobu dvou dnů, minimálně!“ Přísná kontrola množství škodlivých látek a analýzy nezávislých institucí jsou další zárukou kvality. Dodavatelé vlastních značek jsou přísně kontrolováni, auditovaní
a certifikováni nezávislými institucemi - podle normy International Food Standard.
Integrovaný systém produkce zeleniny IPZ
Ochranná známka IPZ byla registrována Úřadem průmyslového vlastnictví ČR. Řetězec
pod touto ochrannou známkou může označovat své produkty jako jakostní a zdravou zeleninu.
IPZ je produkce zeleniny vysoké kvality, která dává přednost ekologicky přijatelným metodám a minimalizuje nutné vstupy chemikálií s potenciálními vedlejšími účinky.
„Takto značená zelenina je:
- chutnější, zdravější, bezpečná,
- pěstovaná ekologicky přijatelnou metodou ,
- nezávisle kontrolována od setí až po sklizeň,
- česká, má dosledovatelný původ.“
Kvalita spotřebního zboží
• Pečeť GS - pro pocit většího bezpečí
GS označuje "zaručenou kvalitu". Touto pečetí jsou označovány výrobky, jejichž výrobci
se podrobují dobrovolným testům výrobků a bezpečnosti státem certifikovaných zkušeben.
Pečeť GS je jedinou známkou kvality v rámci celé EU.
• TÜV - tři písmena pro větší pocit bezpečí
Nezávislá instituce kontroluje, jestli výrobek odpovídá zákonným požadavkům a jestli splňuje potřeby zákazníka. Prostřednictvím rozsáhlých testů nahlíží TÜV výrobcům
pod pokličku již při vývoji výrobku: Tak mohou být včas odhalena a okamžitě odstraněna slabá místa.
• Öko-Tex-Standard 100
„Textilní zboží musí být prokazatelně ze zdravotně nezávadných materiálů. Öko-Tex Standard 100 zaručuje, že certifikované textilní zboží neobsahuje látky způsobující rakovinu nebo alergie, a také že bylo testováno na přítomnost pesticidů a těžkých kovů.“
Vlastní značky
Jako diskont garantuje vždy nízké ceny, ale také čerstvé, inovativní výrobky, atraktivní nabídky a nejvyšší kvalitu produktů. To platí rovněž pro výrobky vlastních značek, u kterých klade vysoké nároky na výrobu a kvalitu. Proto jsou schopni nabídnout výrobky, které splňují přísné standardy a mají stejně vysokou úroveň kvality jako ostatní značkové výrobky.
Seznam vlastních značek
bio výrobky: BIO style
mléčné výrobky: BONI
uzeniny a masné výrobky: ŘEZNÍKŮV TALÍŘ, DOBRÉ MASO
lahůdky: DELIPO
nealkoholické nápoje: SOLFRUTA, TANJA
těstoviny: NAVARY, GROŠ, FIOR DI PASTA
konzervované potraviny: GARDEN FRUIT, FRESCI
mražené výrobky: FISHI, SUPRIMO
oleje, tuky: PENNY, LIRA
cukrovinky: PENÍZEK, SALTY, DERBY
káva, čaj, kakao: CASABLANCA
hygienické potřeby: UNICIS
kosmetika: AKLOA, AURATÉ
prací, čistící prostředky: TRENZA
krmivo pro zvířata: BODIE, LUISA
Služby zákazníkům
• Prodejny otevřeny vždy od 7.00 - 20.00 hodin a to 7 dní v týdnu,
• senát zákazníků Penny : je tvořen dobrovolnými zástupci z řad zákazníků, kteří svými názory se podílejí na řízení Penny Marketu v otázkách sortimentu, kvality, vzhledu prodejen, služeb,
• jednička v nízkých cenách: Penny sleduje ceny konkurence, aby jejich byly stále nižší, běžný srovnatelný nákup je vždy levnější,
• jednička pro snadný a rychlý nákup. Široký a kvalitní sortiment je ideální pro snadný rodinný nákup. Nabídka prodeje novin a časopisů, platba kartou nebo Eurem,
• široká nabídka biopotravin: certifikované biopotraviny jsou stálou součástí sortimentu, biopotraviny neobsahují přidané umělé látky a jsou šetrné k životnímu prostředí.
• PENNY, jako první diskontní řetězec na českém trhu, nabízí již od roku 2004 zákazníkům možnost platby kartou ve všech svých prodejnách.
Ocenění
Penny má nejvíce českých výrobků ve srovnání s konkurencí je jednička v širokém výběru českých výrobků a výrobků s národním oceněním kvality Klasa (značka kvality
pro typické české výrobky). Podporuje nejen jejich kvalitu, ale i české výrobce.
Zaměstnanci
Pro své zaměstnance Penny Market nabízí:
- „zajímavé a motivující finanční ohodnocení,
- dovolenou v rozsahu 5 týdnu za rok,
- stravenky / příspěvek na stravování,
- propracovaný systém zaučení,
- možnost kariérního růstu,
- moderní pracovní prostředí,
- jisté zaměstnání v silně expandující společnosti.“
Odbory v obchodním řetězci
Penny Market uzavřel dohodu s odbory
„Diskontní řetězec Penny Market uzavřel na základě konstruktivního jednání kolektivní smlouvu s odborovou organizací Odborového svazu pracovníků obchodu – OSPO
a Odborovým svazem pracovníků zemědělství a výživy - ASO ČR. Nová kolektivní smlouva zaručuje zaměstnancům vyšší nároky a možnost vyšších plnění než v roce 2009.
Mezi významné benefity patří například dovolená ve výši 5 týdnů, oproti zákoníkem stanoveným 4 týdnům, příspěvek na penzijní nebo životní pojištění, zvýšení příspěvku
na stravování a mnoho dalších výhod, které přispívají ke spokojenosti pracovníků. Nová kolektivní smlouva je platná s účinností od 1. 1. 2010 do konce roku. „
Dodavatelé
Striktní smlouvy s dodavateli od výběru až po expedici
Dodavatelé znají striktní nařízení - a řídí se jimi: logistika, dodávky, platby a záruky jsou uskutečňovány na základě smluv s dodavateli podle Všeobecných obchodních podmínek.
Pověřené zkušební laboratoře, jakou je například TÜV a také vlastní zaměstnanci kontrolují, jestli jsou tato nařízení dodržována. Tyto přísné normy znamenají, že Penny má vždy přesný přehled o kvalitě výrobků - počínaje výběrem až po expedici.
Seznam použitých zdrojů
[1] REWE Group [online]. [cit. 2010-03-08]. Dostupné z WWW:
http://www.rewe-group.com/en/company/about-us/
[2] REWE Group [online]. [cit. 2010-03-09]. Dostupné z WWW:
http://www.rewe-group.com/en/company/annual-reports/annual-report-2008
[3] REWE Group [online]. [cit. 2010-03-08]. Dostupné z WWW:
http://www.rewe-group.com/en/company/mission-statement/
[4] BILLA [online]. [cit. 2010-03-08]. Dostupné z WWW:
http://www.billa.cz/o-nas/fakta-cisla.php
[5] BILLA [online]. [cit. 2010-03-08]. Dostupné z WWW:
http://www.billa.cz/o-nas/historie.php
[6] Wikipedie [online]. [cit. 2010-03-08]. Dostupné z WWW:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Billa
[7]BILLA [online]. [cit. 2010-03-08]. Dostupné z WWW:
http://www.billa.cz/o-nas/garance/garance-servis.php
[8] BILLA [online]. [cit. 2010-03-08]. Dostupné z WWW:
http://www.billa.cz/sortiment/sub-bio-vyrobky.php
[9] BILLA [online]. [cit. 2010-03-08]. Dostupné z WWW:
http://www.billa.cz/sortiment/sub-odd-cerstvosti.php
[10] Finanční noviny [online]. [cit. 2010-03-08]. Dostupné z WWW: http://www.financninoviny.cz/zpravy/supermarkety-billa-loni-zdvojnasobily-trzby-na-17-4-mld-/409588&id_seznam=4909
[11] Penny Market [online]. [cit. 2010-03-08]. Dostupné z WWW:
http://www.penny.cz/index.php?id=11
[12] Wikipedie [online]. [cit.2010-03-08]. Dostupné z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_nejv%C4%9Bt%C5%A1%C3%AD
ch_%C4%8Desk%C3%BDch_firem_podle_tr%C5%BEeb#cite_note-pm8-60>
[13] Penny Market [online]. [cit. 2010-03-08]. Dostupné z WWW:
http://www.penny.cz/index.php?id=21
[14] Penny Market [online]. [cit. 2010-03-08]. Dostupné z WWW:
http://www.penny.cz/index.php?id=5
[15] Penny Market [online]. [cit. 2010-03-04]. Dostupné z WWW:
http://www.penny.cz/index.php?id=297
[16] Penny Market [online]. [cit. 2010-03-02]. Dostupné z WWW:
http://www.penny.cz/index.php?id=67
[17] BILLA [online]. [cit. 2010-03-17] Dostupné z WWW: <http://www.billa.cz/zamestnani/vzdelavani-zamestnancu-eu.php>
[18] obchodní rejstřík [online]. [cit. 2010-03-17] Dostupné z WWW:
<http://www.justice.cz/xqw/xervlet/insl/getFile?listina.@slCis=100700550&listin
a. @rozliseni=pdf&listina.@klic=1496f91011ee4fbff876ee2c5abc2ef7>
[19] obchodní rejstřík [online]. [cit. 2010-03-17] Dostupné z WWW: <http://www.vypisyzrejstriku.cz/index.php?page=najdi&akce=hledej&sid=9hkep
m8i8upjj03nfp96l3v9j3>
[20] Penny Market [online]. [cit. 2010-03-17] Dostupné z WWW: http://www.penny.cz/index.php?id=29
[21] Penny Market [online]. [cit. 2010-03-17] Dostupné z WWW: http://www.penny.cz/index.php?id=30
[22] Penny Market [online]. [cit. 2010-03-17] Dostupné z WWW: http://www.penny.cz/index.php?id=27
[23] Finanční noviny [online]. [cit. 2010-03-17] Dostupné z WWW: http://www.finance.cz/zpravy/finance/142840-prodejny-plus-se-loni-v-cesku-propadly-do-ztraty-47-8-mil-kc/
[24] Finanční noviny[online]. [cit. 2010-03-17] Dostupné z WWW:
<http://finweb.ihned.cz/c1-37533080-trzby-retezce-penny-market-rekordne-
vzrostly-zisk-ale-padl-o-100-milionu-kc>
[25] Penny Market [online]. [cit. 2010-03-17] Dostupné z WWW: <http://www.penny.cz/index.php?id=25>
REWE GROUP (2)
SCHLECKER, A. S.
1. Zápis v obchodním rejstříku
Firma SCHLECKER a.s. byla zapsána do Obchodního rejstříku 21. listopadu 1995, pod názvem M. D. a.s., změna byla provedena téhož roku na The Drogerie, a.s. Z názvu The Drogerie, a.s. byla znovu provedena změna názvu společnosti na droxi a.s. a z tohoto názvu byla provedena poslední změna roku 2007 na již známý SCHLECKER a.s.
1.1 Sídlo řetězce v České republice
V Obchodním rejstříku jsou uvedena dvě stará sídla, která byla v Praze a současné sídlo, které je také v Praze a je následující:
U libeňského pivovaru 63
Praha 8
Zápis této adresy byl proveden 21. dubna 1998.
1.2 Vlastník řetězce
Firma SCHLECKER je akciovou společností, která má statutární orgán složený z představenstva. Členem představenstva je:
Ing. Petr Doležal,
Praha 3, Za Vackovem 14/2272, PSČ 130 00
den vzniku členství v představenstvu: 24. srpna 2007 Zapsáno: 21. ledna 2008
Dále má společnost dozorčí radu, která je složena z následujících členů:
Josef Hauler, dat. nar. 01. 06. 1960
89607 - Emerkingen, Birkenstrasse 2
Spolková republika Německo
den vzniku funkce: 8. ledna 2007
den vzniku členství v dozorčí radě: 8. ledna 2007 Zapsáno: 26. ledna 2007
Wolfgang Stohr, dat. nar. 29. 11. 1948
89604 - Allmendingen, Josef-von-Sontheimer-Strasse 10
Spolková republika Německo
den vzniku členství v dozorčí radě: 8. ledna 2007 Zapsáno: 26. ledna 2007
Jediným akcionářem je:
SCHLECKER SOCIEDAD ANONIMA
Tarragona, S/N Pol Ind Roques Planes Torredembarra 43
Španělské království Zapsáno: 26. ledna 2007
S 2 102 266 ks kmenovými akciemi na majitele v zaknihované podobě ve jmenovité hodnotě 100,- Kč.
1.3 Základní kapitál řetězce
Základní kapitál společnosti je zapsán od 9. března roku 2005 na 210 226 600,- Kč. Základní kapitál byl celý splacený.
1.4 Předmět činnosti ve vztahu k obchodu
Předmětem podnikání společnosti ve vztahu k obchodu jsou následující činnosti:
- koupě zboží za účelem jeho dalšího prodeje a prodej
- realitní činnost
- nákup, skladování a prodej hromadně vyráběných léčivých přípravků stanovených Ministerstvem zdravotnictví a Ministerstvem zemědělství, které se mohou prodávat bez lékařského předpisu i mimo lékárny
- zprostředkování obchodu
- zprostředkování služeb
- provozování nestátního zdravotnického zařízení – lékárna základního typu
- nákup, skladování a prodej zdravotnických prostředků stanovených Ministerstvem zdravotnictví, které mohou být prodávány prodejci stanovených zdravotnických prostředků
2. Strategie obchodního řetězce
2.1 Historie řetězce na území České republiky
Prvních deset let obchodního řetězce Schlecker, bylo spojeno se značkou droxi. První prodejna droxi byla otevřena roku 1996, konkrétně 12. dubna v Mostě. Za deset let bylo provozováno celkem 130 prodejen a to včetně šesti lékáren. Droxi drogerie působila po těchto deseti letech ve všech regionech České republiky.
Evropský koncern Schlecker vložil svůj podíl do droxi drogerií roku 2007. Schlecker má v současnosti celkem 700 zaměstnanců a poskytuje full servis všem svým zákazníkům ve 160-ti prodejnách a 8 lékárnách.
Původně však síť diskontních drogerií pod názvem Schlecker působil jen v Německu, ale roku 1987 se tato síť rozšiřovala do zahraničí. Roku 2007 Schlecker provozoval 14 tisíc prodejen v celé Evropě a patří k 25-ti největším evropským obchodníkům Jeho vedoucí pozice na trhu drogerie a kosmetiky je velice stabilní. Schlecker má své zastoupení ve 13-ti zemích jako je Německo, Rakousko, Nizozemí, Belgie, Lucembursko, Francie, Španělsko, Itálie, Maďarsko, Polsko, Dánsko, Portugalsko a Česká republika.
2.2 Vize a mise řetězce
Cíle řetězce jsou stanoveny jejich mottem, které zní takto:
„Naším cílem je být pro Vás synonymem krásy, zdraví a pohody, abyste se naším přičiněním cítili stále skvěle!“
2.3 Obchodní značky řetězce
Drogerie Schlecker má své značky, které prodává současně s ostatními výrobky. Mezi tyto značky patří například: Schlecker AS, West Life, Rilanja a Soft.
3. Zaměstnanci řetězce
Zaměstnanci řetězce mají dobré zázemí společnosti. Je jim nabízeno zaškolování, odpovědnost za jejich práci, příjemné pracovní prostředí a nadprůměrné mzdové ohodnocené.
4. Provozovny obchodního řetězce
4.1 Počet provozoven
Drogerie Schlecker má po celé České republice 170 provozoven včetně 7 lékáren. Lékárny jsou součástí drogerie, proto se jedná o jeden obchod.
4.2 Typ provozoven
Provozovny jsou klasicky typu kamenného obchodu.
4.3 Prodejní doba
Obvyklá provozní doba je od 8:00 do 18:00 ve všední dny. O víkendech je provozní doba zkrácena (8:00 – 12:00) a v neděli obvykle mají prodejny zavřeno.
4.4Nabízené služby
Služby, které Schlecker nabízí jsou v podobě drogistického zboží nejvyšší kvality. Dále nabízí lékárenský sortiment a možnost zhotovení fotografií. Stálí zákazníci mají možnost získat Schlecker Club kartu, Schlecker Baby Club Kartu a mnoho slevových kupónů.
5. Postavení a ocenění řetězce
5.1 Získaná ocenění – Prodejce roku, atp.
Roku 2004 se Drogerie Schlecker stala Obchodníkem roku v kategorii prodejce drogistického zboží. Toto ocenění udělují společnosti GE Capital Multiservis a Fincentrum.
6. Vztah řetězce s okolím
6.1 Vztah s neziskovými organizacemi
Roku 2006 Drogerie Schlecker podpořili patnáct regionálních dětských domovů částkou větší jak jeden milion korun.
Roku 2007 a 2008 pomáhali bezplatnými dodávkami jejich zboží mateřským školkám.
Od roku 2008 podporují také domov Sue Ryder, který poskytuje péči pro seniory.
Seznam použité literatury
www.schlecker.com
www.schlecker.cz
www.rzp.cz
Posledná zmena: pondelok, 27 januára 2014, 11:57