Obchodní řetězec: EURONICS ČR a.s.

1. Zápis v obchodním rejstříku
Obchodní jméno: EURONICS ČR a.s..
Právní forma: akciová společnost.
Sídlo: Zlín, Prštné – Kútiky 637.
Vlastník řetězce: více akcionářů: 24,6% HP TRONIC-prodejny elektro a.s.
23,6% HP TRONIC Zlín, spol. s r.o.;
48,1% ostatní
Firma HP TRONIC je spoluzakladatelem a hlavním akcionářem společnosti EURONICS ČR, a.s. prostřednictvím dvou firem HP Tronic Zlín, spol. s r.o. a HP Tronic – prodejny elektro a.s.
Předseda představenstva je Ing. Daniel Večeřa.
Základní kapitál je ve výši 24 500 000,- Kč.
Je tvořen 245 ks akcií, jsou to kmenové akcie na jméno ve jmenovité hodnotě  100 000,- Kč    v listinné podobě.
Předmětem podnikání je: Výroba, obchod a služby neuvedené v přílohách 1 až 3 živnostenského zákona.
Řetězec se hlavně zabývá prodejem elektrospotřebičů a elektroniky.

2. Strategie obchodního řetězce

2.1. Historie řetězce na území České republiky
Euronics představuje v České republice největší síť elektroprodejen a zároveň patří                do největšího uskupení elektroprodejců v Evropě.
Síť prodejen EURONICS byla založena v roce 1990. Její hlavní sídlo je ve městě Hoofddorp v Nizozemí. Hlavní činností společnosti je provoz maloobchodních elektroprodejen. EURONICS je mezinárodní skupina, kterou tvoří 25 členů z 28 zemí, je to téměř 6 300 nezávislých prodejců elektra s 11 500 obchody. Díky rozsáhlému geografickému pokrytí síť EURONICS zasahuje téměř 600 milionů spotřebitelů.

V každém státu je založena společnost, která zaštiťuje prodejny v dané zemi a reprezentuje je v rámci EURONICS. V České republice je to EURONICS ČR a.s., která vznikla v  roce 1999 s cílem vybudovat síť elektrospecialistů, která bude svým zákazníkům kvalifikovaným partnerem při nákupu elektrospotřebičů.
Euronics ČR a.s. odvádí do centrály Euronics poplatky za možnost využívat značku Euronics a zároveň odvádí příspěvky na společné marketingové akce (např. letáky, společná reklama s výrobcem, reklama v tisku atd.). Všechny prodejny Euronics jsou navzájem propojeny intranetovou sítí, kterou mohou využívat jak k vzájemné komunikaci, tak k získávání informací o všech prodejnách v sítí Euronics.
Práva a povinnosti, které má každý člen Euronics jsou uvedeny v kooperační smlouvě.
Povinnosti člena Euronics:
- odvádí pevně stanovený poplatek na společnou marketingovou činnost,
- odvádí poplatek na provoz národní Euronics a na provoz Euronics Academy,
- musí dodržovat „corporate identity“ – zajistí vzhled a označení prodejny podle manuálu Euronics,
- národní Euronics založí regionální sklad (Týniště nad Orlicí) a zajistí intranetovou datovou síť.
Člen Euronics získá:
- přístup do sítě intranet – získá informace o všech prodejnách a jednotliví zástupci prodejen mohou mezi sebou komunikovat,
- centrálně řízené marketingové aktivity společné pro všechny prodejny,
- díky společné nákupní politice získá lepší podmínky od dodavatelů a nižší ceny.
Díky kombinaci know how z centrály Euronics a znalosti místních podmínek a lokálních požadavků trhu od jednotlivých prodejců je Euronics největší maloobchodní sítí v Evropě i v České republice.

2.2. Vize a mise řetězce
Vize: EURONICS elektro z naší ulice.

Výkonný ředitel EURONICS ČR, a.s. David Beneš uvádí:
„ Zákazník je pro nás víc než tím, který přijde, vybere si spotřebič, vystojí frontu u pokladny, zaplatí a odejde. Naším cílem je dlouhodobě pozitivní vztah se zákazníkem založený na spokojenosti nejen s úrovní cen, ale i s doprovodnými službami. Uvědomujeme si význam ceny  v dnešním silně konkurenčním prostředí. Naší odpovědí na agresivní cenovou politiku velkoplošných prodejen, je cenová konkurenceschopnost, kterou nám umožňuje naše společná nákupní síla. Nejdeme však cestou nejnižších cen za cenu kompromisů v kvalitě. Svým zákazníkům, místo permanentně nízkých cen spotřebičů nekvalitních značek, nabízíme pravidelné cenové akce kvalitních elektrospotřebičů nebo prodloužené záruky."

2.3. Obchodní značky řetězce
Zboží v EURONICS se dělí na síťové a nesíťové značky. Toto je dáno frančízingem. Nejsou tu daná taková pravidla jako udávají jiné frančízingové dohody, ale tyto pravidla se postupně zpřísňují.

Mezi síťové značky patří:
Segment MDA – velká , bílá – patří sem kuchyňské spotřebiče jako chladničky, ledničky, mrazničky, mikrovlnné trouby, elektrické sporáky nebo sporáky kombinované, dále malé spotřebiče na přípravu jídla a pití. Z dalších domácích spotřebičů Elektrolux je nutné zmínit sušičky, pračky, žehličky, vysavače a to ať už jako vysavače domácí nebo automatické či víceúčelové vysavače, ale také i čističky vzduchu a mnohé další...

Skupina Elektrolux (AEG Elektrolux, Zanussi, Eureka a Frigidaire
BSH (Bosch Siemens Hausgerate)
Whirlpool
dále Candy, Fagor, Samsung, LG, MORA (Gorenje Group – Gorenje + MORA)
Segment elektronika – CE: Samsung, Panasonic, LG, Sharp, Sony, Philips

Foto – Olympus a Nikon

MDA – malá bílá:
SEB Group (Tefal, Moulinex, Krups, Rowenta), Philips, Braun, nově od 1.3.2010 ETA DeLonghi, Kenwood a Concept ( česká firma založena Jindřichem Valentou)

Nesíťové značky, které EURONICS také prodává jsou:
MIELE, LIEBHERR

Ve všech segmentech se nachází společnost HP Tronic, prodávají se i importní značky, např.:
Elektronika – GoGEN, Hyundai
Malá bílá – Gallet, Goddess
Velká bílá – Goddess
Významným prvkem u prodeje elektrospotřebičů je prodej na splátky. Finanční instituce, se kterými prodejny Euronics v této oblasti spolupracují jsou – Cetelem a Home Credit

3. Zaměstnanci řetězce

EURONICS od roku 2005 realizuje vzdělávání a školení v rámci sítě EURONICS, prostřednictvím EURONICS ACADEMY.  Je koncipován jako nadstandardní produktové školení dovozců síťových značek, hlavně novinek, které jsou v dané oblasti. Školení je zaměřeno na prodejní dovednosti, reklamace a další související oblasti. Školení je několikadenní a uskutečňuje se dvakrát ročně. Tento projekt byl do roku 2008 spolufinancován EU, nyní už je to participace prodejny, značky a centrály. Školení je 3úrovňové – školení prodavačů, školení vedoucích a školení majitelů.

3.1.  Benefity zaměstnanců
Řetězec nabízí svým zaměstnancům:
•    stabilní zázemí
•    motivující platové ohodnocení
•    možnost dalšího rozvoje a vzdělávání
•    zaměstnanecké výhody a slevy
•    systém motivačních odměn
(vzdělávání, stravování, zdravotní péče atd.)

4. Provozovny obchodního řetězce

4.1 Počet provozoven – pokud je mapa, kde jsou umístěny provozovny, seznam provozoven
EURONICS na našem území má více než 180 prodejen.
Seznam provozoven: http://www.euronics.cz/ostatni/


4.2. Prodejní doba
Otevírací hodiny jsou ve většině provozoven od pondělí do neděle, od 9 hod do 20 hod

4.3. Nabízené služby
Díky více než 180 prodejen na našem území, zaručuje EURONICS vysokou kvalitu služeb v oblasti prodeje elektroniky a domácích spotřebičů. Soustředí se na prvotřídní kvalitu, odborně vyškolený personál a profesionální přístup, který vždy poradí a pomůže s výběrem. Zákazníci tak mají jistotu, že za své peníze získají nejen produkt dle svého přání a potřeby, ale také garanci špičkových služeb a profesionálního přístupu.
5.  Hospodářské výsledky řetězce

5.1. Maloobchodní obrat řetězce
- obrat v roce 2005 byl ve výši 2 491 993 tis. Kč
- obrat v roce 2006 byl ve výši 2 166 588 tis. Kč
- obrat v roce 2007 byl ve výši 1 680 097 tis. Kč
- obrat v roce 2008 byl ve výši 1 257 315 tis. Kč

6.  Postavení a ocenění řetězce

EURONICS je sdružení odborných prodejen elektrospotřebičů. V České republice má své pevné místo na trhu. Počtem prodejen (187) je zde největší sítí v republice a v rámci Evropy patří  EURONICS mezi top tři obchodníky s elektrem.


7.  Vztah řetězce s okolím
Cílem EURONICS je dlouhodobě pozitivní vztah se zákazníkem založený na spokojenosti nejen s úrovní cen, ale i s doprovodnými službami. Firma si uvědomuje význam ceny              v dnešním silně konkurenčním prostředí. Nejde však cestou nejnižších cen za cenu kompromisů v kvalitě. Svým zákazníkům, místo permanentně nízkých cen spotřebičů nekvalitních značek, nabízí pravidelné cenové akce kvalitních elektrospotřebičů nebo prodloužené záruky.
Trendem dnešní doby jsou internetové obchody. Také EURONICS nezůstává pozadu a  jejími nejsilnějšími internetové obchody jsou: elektromedia.cz, kamennyobchod.cz a onlineshop.cz.

Společnost provádí reklamní kampaně v rozsahu  100 mil. Kč, přes 50 mil. Kč je určeno        na televizní kampaně.

EURONICS vydává letáky. Tyto letáky jsou tvořeny společně s letáky proton. Leták vychází jednou za 14 dní a každý měsíc nabízí stovky domácích spotřebičů a elektroniky s výraznou slevou. Nominace zboží do těchto letáků je ve spolupráci se značkami, které leták nabízí. Soustředí se na agresivní cenovou politiku s malou marží.

7.1. Vztah s dodavateli
Mezi dodavatele patří zejména dodavatelé zboží. Tyto dodavatelé lze rozdělit do dvou skupin: dodavatelé bílé techniky a spotřební elektroniky.
Klasickým zprostředkovatelem pro maloobchodní síť je velkoobchod. Díky velikosti a významu sítě prodejen Euronics ČR jednají zástupci sítě prodejen o nákupu sortimentu ve většině případů přímo s výrobci. Ve zbylých případech dodává zboží do sítě velkoobchod (HP Tronic).

Zdroje:
http://www.justice.cz/xqw/xervlet/insl/index?sysinf.@typ=or&sysinf.@strana=searchResults&hledani.@typ=subjekt&hledani.format.typHledani=x*&hledani.podminka.subjekt=EURONICS+%c8R
http://www.euronics.cz/
http://www.hptronic.cz/
http://www.dvorsky.cz/eshop/










Última modificación: lunes, 27 de enero de 2014, 11:57