STRATEGIE OBCHODNÍCH ŘETĚZCŮ


Obchodních strategie vybraných obchodních řetězců:

KANZELSBERGER A.S.
Firma provozuje čtyři typy obchodů: velké prodejny, střední a malé obchody a prodejny umístěné v obchodních centrech. Specifickým prodejním formátem je Dům knihy Kanzelsberger, který zahrnuje i čtenářské zóny a funguje také jako kulturní centrum, neboť se zde pořádají četné knižní křty, autogramiády, veřejná čtení a jiné kulturně společenské akce. V roce 2005 firma zavedla vlastní věrnostní program Klub Kanzelsberger
Knihkupecký řetězec klade důraz na jednotnou korporátní grafickou a komunikační strategii . Jednotný vizuální styl firmy je dílem architekta Jana Růžičky a grafika Jana Koláře, kteří byli za jeho koncipování ocenění v roce 2005 cenou Dobrý design udělovanou tehdejším Design centrem České republiky. V roce 2008 firma vyhrála soutěž „O nejkrásnější knihkupecký interiér“, kterou uspořádali organizátoři 14. mezinárodního knižního veletrhu a literárního festivalu Svět knihy.

IKEA ČESKÁ REPUBLIKA, S.R.O.
IKEA nabízí širokou škálu výrobků pro zařízení domácnosti s kvalitním designem a dobrou funkcí za ceny tak nízké, aby si je mohlo dovolit co nejvíce lidí. Tato myšlenka se prolíná vším, co IKEA dělá, od vývoje a nákupu výrobků až po způsob, jakým jsou v obchodních domech po celém světě tyto výrobky prodávány. Vyrobit kvalitní výrobek za vysokou cenu nebo výrobek nekvalitní za cenu nízkou umí takřka každý. Ale aby mohli být vyráběny dobré výrobky za nízkou cenu, musíte vyvinout takové metody a postupy, které jsou efektivní a šetří náklady a přitom jsou dostatečně inovativní. IKEA se o to snaží od svého vzniku ve švédském městě Småland. Výsledkem toho, že maximálně využívá suroviny a že svou výrobu přizpůsobila potřebám lidí, jsou nízké i firemní náklady. A tyto úspory nákladů IKEA přenáší na své zákazníky.

GIGASPORT (KASTNER + ÖHLER, SPOL. S R.O.)
Společnost Kastner&Öhler se již řadu let koncentruje na strategii dvou značek:
Kastner&Öhler představuje módu pro dámy, pány a děti.
Vedle TOP-značek a jasného přehledného sortimentu Kastner&Öhler vidí svou nejpodstatnější, kompetenci v prvotřídní obsluze a poradenství. Atraktivní gastronomická nabídka, servisní služby jako péče o děti, úpravy oděvů, parkování zdarma, apod., vytvářejí pro zákazníka příjemnou atmosféru.
Gigasport nabízí všechno potřebné ke sportu.
Gigasport klade důraz na nejvyšší kvalitu, výhodné ceny, servis a zážitek při nákupu. Ve středu stojí sortiment předních značek a profesionální, motivovaní zaměstnanci. Mnozí z nich jsou sami aktivní sportovci a takříkajíc experti ve vlastní oblasti - někteří dokonce přišli ze špičkového sportu.
Feelin' giga proto znamená špičkové produkty, přehledný sortiment, kompetentní zaměstnance, dobrý poměr mezi výkonem a cenou a příjemnou nákupní atmosférou.

HERVIS SPORT A MÓDA, S.R.O.
Hervis Sport a móda s.r.o. je součástí skupiny Hervis International GmbH se sídlem v rakouském Salzburgu. Rakouská společnost Hervis Sport- und Modegesellschaft m.b.H. je 100% dceřinou společností SPAR Österreichische Warenhandels-AG .
Hlavní kompetence společnosti je v oblasti sportu a módy, společnost na všech pobočkách zajišťuje kvalifikovaný servis a odborné poradenství. Podle motta "g e t  m o v i n ´" (volně přeloženo : začni se hýbat) vybízí  Hervis k  radosti z aktivního pohybu a tím k lepšímu životnímu pocitu. Dobrý pocit ovlivňuje i kvalita a funkčnost používaného sportovního náčiní a oblečení.

SPORTISIMO s.r.o.

Filozofií firmy je poskytování vysokého standardu služeb a výrobků nejvyšší kvality za velmi příznivé ceny.
Má zájem o nové zákazníky, které chce získávat neustálým rozšiřováním prodejní, poradenské a servisní sítě. Záměrem je stále překvapovat i ty z Vás, kteří nás již znají, prostřednictvím nových služeb a speciálních nabídek.
Heslem společnosti je 100 % spokojených zákazníků.


DATART INTERNATIONAL, a.s.
Filozofie firmy se od vzniku společnosti nezměnila. Chce nabízet nejlepší ceny, nejlepší zboží a nejlepší služby.
Chce získávat nové zákazníky, a to neustálým rozšiřováním prodejní a servisní sítě. Záměrem společnosti je stále překvapovat i ty, kteří Datart již znají a to prostřednictvím nových služeb a speciálních nabídek, které skutečně stojí za to
Heslem je 100 % spokojených zákazníků.

MCDONALD'S
Podnikání společnosti McDonald's je postaveno na čtyřech pilířích:
 kvalita
 obsluha
 čistota
 přiměřené ceny
a to vše s jediným cílem - spokojenost zákazníka.

Kvalita
Kvalita produktů McDonald's začíná u pečlivého výběru a uskladnění surovin. Ty jsou následně podle přesně vymezených postupů a úprav přetvářeny ve vybranou pochoutku z jídelníčku McDonald's. Zpracované výrobky opět podléhají přísné kontrole jakosti. Kvalitních produktů by nebylo možné dosáhnout bez spolehlivého kuchyňského vybavení, které podléhá nepřetržité a pečlivé údržbě.

Obsluha
Heslem McDonald's je "tak trochu jiná restaurace". Vedle spolehlivé kvality produktů za přiměřené ceny a čistého prostředí zde zákazník nalezne i ochotnou a pohotovou obsluhu, pro kterou jsou úsměv a slova jako "dobrý den", "na shledanou", "prosím" a "děkujeme" samozřejmostí. Pro větší pohodlí zákazníků byly zavedeny rovněž i restaurace McDrive™, ve kterých si řidič může nakoupit výrobky McDonald's bez vystoupení z auta.

Čistota
Restaurace McDonald's jsou plně klimatizovány a udržovány v naprosté čistotě. Úklid je naplánován a prováděn nepřetržitě, tedy nejen po zavírací době, ale i za plného provozu restaurace. Udržování hygieny a sanitace pracovního prostředí patří k samozřejmým standardům všech restaurací McDonald's.
Přiměřené ceny
Za přiměřené ceny nabízí McDonald's vysokou kvalitu produktů. Mimo jiné, objedná-li si zákazník některé z vystavených menu, získá jej za cenu až o 20 % nižší, než je cena jednotlivých produktů v menu obsažených.



Naposledy změněno: pondělí, 27. ledna 2014, 11.57