Procházet slovníkem pomocí tohoto rejstříku

Speciální | A | Á | B | C | Č | D | Ď | E | É | Ě | F | G | H | CH | I | Í | J | K | L | M | N | Ň | O | Ó | P | Q | R | Ř | S | Š | T | Ť | U | Ú | Ů | V | W | X | Y | Ý | Z | Ž | VŠE

H

Hemisféra mozková

nejvyšší část nervové soustavy, skládá se z mozkové kůry a podkoří; vývoj začíná u savců; mozkové hemisféry mají hlavní význam pro regulaci chování

Herbart

Johann Fridrich (1776 – 1847) Německý psycholog a pedagog.
Jeho teorie ovlivnili celý svět – některé jeho myšlenky se přejímají dodnes.
Teorie byla založena na tom, že učitel může působit pouze na intelekt žáka.

Přesně stanovil postup vyučování :

  • Opakování
  • Výklad
  • Spojování nových představ se starými
  • Zobecnění
  • Procvičení
V současné době se Herbartismus považuje za učení přehnaně intelektuální, verbální a autoritářské.

Hypotetický

zatím neexistující, pouze předpokládaný