Slovník pro speciální pedagogy
Požadavky na absolvování
Terminologický slovník pro speciální pedagogiku
Procházet slovníkem pomocí tohoto rejstříku
Speciální | A | Á | B | C | Č | D | Ď | E | É | Ě | F | G | H | CH | I | Í | J | K | L | M | N | Ň | O | Ó | P | Q | R | Ř | S | Š | T | Ť | U | Ú | Ů | V | W | X | Y | Ý | Z | Ž | VŠE
H |
---|
Habitusstav těla, typické znaky zevnějšku | |
Handicapznevýhodnění | |
Haptickýhmatový | |
Hematomkrevní sraženiny | |
Hemisféramozková polokoule | |
Hemisféra mozkovánejvyšší část nervové soustavy | |
Hlubinná psychologieviz Analytická psychologie | |
Hostilitanepřátelství | |
Humanistická psychoterapievychází z myšlenek humanistické psychologie (viz slovník). Na rozdíl od psychoanalýzy, která pracuje v psychoterapii především individuálně, kladou humanističtí terapeutové důraz na skupinová setkání, která mají spíše charakter tréninku než terapie | |
Hyperaktivitanadměrná aktivita, neklid | |
Hyperprotektivnínadměrně ochranitelský | |
Hypnózauměle navozený, spánku podobný stav, v němž je jedinec vysoce sugestibilní a je schopen vysoké koncentrace pozornosti. Tento stav je provázen ztrátou Já, pasivitou, poslušností plnit příkazy. Užívá se i k léčebným účelům | |
Hypoaktivitazpomalení | |
Hypotetickýzatím neexistující, pouze předpokládaný | |
Hypoxienedostatek kyslíku | |