Procházet slovníkem pomocí tohoto rejstříku

Speciální | A | Á | B | C | Č | D | Ď | E | É | Ě | F | G | H | CH | I | Í | J | K | L | M | N | Ň | O | Ó | P | Q | R | Ř | S | Š | T | Ť | U | Ú | Ů | V | W | X | Y | Ý | Z | Ž | VŠE

Stránka:  1  2  3  4  5  (Další)
  VŠE

K

Kalkulace cen

Metoda vypočtení ceny, nebere se v úvahu konkurence ani velikost poptávky pouze velikost nákladů a míra zisku, slouží spíše pro hrubou představu ceny, spodní hranici.

KAN-BAN

Systém logistického řešení řízení výroby vyvinutý v Japonsku a uplatňující v praxi tzv. pull princip. Jeho cílem je uskutečňovat dodávky mezi jednotlivými články logistického řetězce v požadovaném množství, náležité kvalitě a v okamžiku, kdy je odběratel připraven je převzít. Informace o sortimentu a množství jsou přenášeny pomocí tzv. KAN-BAN karet, které se vracejí k odesílateli např. s vyprázdněným přepravním kontejnerem.

Kanibalismus

Přístup, který znamená, že určité obchodní značky organizace přetahují zákazníky jiné nebo jiným značkám stejné firmy.

Kapacita skladu

Kapacita skladu představuje schopnost pojmout určitý rozsah zásob. Vyjadřuje tedy pojem statický. Někdy se kapacita rovněž uvádí jako schopnost výkonu, ale tím dochází ke značnému matení pojmů. Kapacita skladu se vyjadřuje buď v jednotkách množství, např.tuny, počet kusů, nebo v počtu manipulačních jednotek, v objemu zásob vyjádřených převážně m3 zboží. Dalšími možnostmi je uvádět rozsah zásob ve finančním vyjádření. Nejvíce používaný způsob vyjádření kapacity, který lze dobře srovnávat, je plocha skladu nebo jeho kapacita – jde tedy o m2 nebo m3.

Kapitálový trh

Trh, na kterém se soustřeďuje poptávka a nabídka kapitálu. Tento kapitál poptávají obchodní a průmyslové podniky a další organizace. Peníze poskytují investoři a to od drobných soukromých střadatelů až po velké pojišťovací společnosti, penzijní fondy atd.

Karnet

Dokument obvykle získaný z obchodní komory, který povoluje dočasný dovoz obchodních vzorků, materiálů pro výstavu a podobného zboží bez platby cla.

Kartel

Kartel je ve většině států zakázaná forma obchodní dohody mezi podnikatelskými subjekty zpravidla stejného výrobního odvětví, v níž se jedná o omezení či zákazu konkurečního boje mezi sebou. Základními formami jsou cenový, odbytový, výrobní a kondiční kartel. Cílem kartelu je vytvoření stavu, kdy nakupující nemá na výběr konkurenci, což vede k dominantnímu ovládnutí trhu a možnosti navyšovat cenu výrobku/služby.
Nad dodržovaním zákona v Česku bdí Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).

Kartelové dohody

Dohody mezi firmy, které spolu uzavřely smlouvu, maximalizující společný zisk, který je následně na základě různých kriterií mezi ně rozdělován. Kartelové dohody jsou většinou zákonodárnými normami zakázány, jsou uzavírány tajně.

Katalog

Knihovnictví seznam vymezeného souboru hmotných předmětů, uspořádaných podle předem stanovených zásad. Katalog je primární dokument. Knihovní katalogy patří mezi sekundární dokumenty, je seznamem všech dokumentů zařazených v knihovním fondu (knih, časopisů, novin, hudebnin apod.). Podle způsobu zpracování se rozeznávají katalogy jmenné (záznamy jsou řazeny abecedně podle jmen autorů, názvu díla nebo vydavatele), věcné (záznamy jsou uspořádány podle obsahu díla) a dělí se dále na systematické (záznamy jsou označeny znaky a symboly podle vědního oboru, ke kterému náleží dokument svým obsahem, a uspořádány na základě předem stanoveného klasifikačního schématu – třídníku – např. desetinného třídění) a předmětové (záznamy jsou uspořádány abecedně podle předmětových hesel, vyjadřujících konkrétní tematiku dokumentu). Širší rozsah má souborný katalog, obsahující záznamy dokumentů uchovávaných ve více knihovnách nebo na informačních pracovištích téhož místa, kraje, země, více zemí nebo určité oborové či druhové specializace. Podle formy se dělí na katalogy lístkové, svazkové a elektronické (OPAC).

Kategorie

Kategorie je samostatná, jednoznačně definovaná a řiditelná skupina výrobků nebo služeb, které zákazníci vnímají jako vzájemně příbůzné a/nebo vzájemně nahraditelné (substituty) při dosažení stejného užitku z jejich spotřeby. Kategorie se dále vnitřně člení na subkategorie, segmenty, subsegmenty a výrobce/značky, přičemž toto členění reflektuje rozhodovací strom nakupujícího při realizaci nákupu. Struktura kategorie je determinována potřebami zákazníka.

Kategorie ubytovacího zařízení

Do kategorií ubytovacích zařízení patří hotel, hotel garni, motel, bolet, penzion, turistická ubytovna, chatová osada, kemp. Zařízení určuje Vyhláška ministerstva pro místní rozvoj
č. 137/1998 Sb., o obecných technických požadavcích na výstavbu.

Kauce

Zajištění již existujícího nebo budoucího závazku různého druhu složením částky peněz ap. Povinnost dát kauci je stanovena buď zákonem, nebo smlouvou.

Kavárna

Kavárna se zřizuje téměř výlučně v centrech velkých měst a v lázeňských místech, zejména jako součást velkých hotelů. Funkci kavárny může plnit také hotelová hala.
Umístění, kapacita míst u stolů a provozně dispoziční řešení vytváří podmínky pro užší specializaci: kavárna koncertní, taneční, kavárna s možností různých her, videokavárna, kino-kavárna, kombinované kavárny: kavárna-cukrárna atd., kavárna nabízí především teplé a studené nápoje, cukrářské výrobky a teplá a studená jídla. K dispozici je zejména široký výběr denního i periodického tisku.

Kemp

Je ubytovací zařízení pro přechodné ubytování ve vlastním zařízení hostů (stan, obytný přívěs, obytný automobil, maringotka apod.) nebo v ubytovacích objektech provozovatele (chaty, stany, obytné přívěsy, mobilní buňky, maringotky apod.) nebo jejich samostatně pronajímaných částech. Kempy jsou zařazovány do čtyř tříd, které se označují hvězdičkami *, **, ***, ****.¨

Kempy a chatové osady ČR – Živnostenské společenstvo

Ručí za kategorii kempy a chatové osady.

Kitting

finální montáž výrobku na základě objednávky zákazníka.

Klamavá reklama

Spočívá v šíření údajů tj. sdělení:
- mluveným nebo psaným slovem,
- tiskem,
- vyobrazením,
- fotografií,
- rozhlasem,
- televizí,
- či i jiným sdělovacím prostředkem o vlastním nebo cizím podniku, jeho výrobcích či výkonech, které je způsobilé vyvolat klamnou představu a zjednat tím vlastnímu nebo cizímu podniku v hospodářské soutěži prospěch.

Klamavé označování zboží a služeb

Je každé označení, které je způsobilé vyvolat v hospodářském styku mylnou domněnku, že jím označené zboží nebo služby pocházejí z určitého státu, oblasti, místa nebo od určitého výrobce, anebo že vykazují zvláštní charakteristické znaky nebo zvláštní jakost.
Nerozhodné je, zda označení bylo uvedeno bezprostředně na zboží, obalech, obchodních písemnostech apod.
Rovněž je nerozhodné, zda ke klamavému označení došlo přímo, či nepřímo a jakým prostředkem se tak stalo.

Klasifikace pohledávek-

Klasifikace pohledávek znamená, že banky začaly třídit, evidovat svoje pohledávky vůči klientům podle doby jejího nesplácení. Zároveň banky měly povinnost k jednotlivým typům klasifikovaných pohledávek vytvářet opravné položky.

Klasifikace ubytovacích zařízení

Podle mezinárodního členění se ubytovací zařízení rozdělují do tříd:
* Tourist, ** Ekonomy, *** Standard,
**** First Clase, ***** Luxury
Klub českých turistů ručí za kategorii turistické ubytovny.

Klasifikovaná pohledávka

Evidovaná a roztříděná pohledávka za klienty nebo odběrateli z hlediska schopnosti dlužníka splatit svůj závazek vůči věřiteli. Pohledávky se dělí – klasifikují podle míry rizika jejich splacení na standardní pohledávky, u kterých není pochybnost, že by pohledávka byla splacena do 30 dnů po jejich splatnosti, sledované pohledávky, u kterých je splacení pravděpodobné do 90 dnů po jejich splatnosti, nestandardní pohledávky, kdy s ohledem na finanční situaci dlužníka je její splacení nejisté a splátka možná proběhne do 180 dnů po její splatnosti, pochybné pohledávky, u kterých s ohledem na finanční situaci dlužníka je úplné splacení nepravděpodobné a jejich splátka možná proběhne do 360 dnů po její splatnosti a ztrátové pohledávky, kdy s ohledem na finanční situaci dlužníka je splacení pohledávky nemožné.

Koeficient Spearmanův

Jednoduchý koeficient pořadové korelace.

Koeficient variační

Relativní míra variace, poměr směrodatné odchylky k aritmetickému průměru.

Kokpit dodavatelského řetězce

Dispečerské řízení realizace řetězců a řešení výjimečných stavů.

Kolek

Razidlem vyražená značka zaručující kvalitu a obsah nebo označující místo původu, tvůrce či dílnu; též užívána k tlačení ornamentální výzdoby (terra sigillata).
Úřední, státem vydaná známka, kterou se platí určené poplatky za provedení určitých úkonů.

Koliba

Zřizují se zejména v horských oblastech a v blízkosti středisek cestovního ruchu a na hlavních silničních trasách. Liší se typickým interiérem, sortimentem připravovaných jídel a nápojů, způsobem jejich úpravy, způsobem obsluhy i používanými servírovacími pomůckami.

Komanditista

Komanditista, společník komanditní společnosti účastnící se jen kapitálovým vkladem.

Komanditní společnost

Zkratky – kom. spol.; k. s.,, zákl. kapitál: min 5.000,- Kč (komandita) je to smíšený typ, od komandistů vklad, ale od komplementářů nic, ti ručí majetkem.

Komerční druh (ceníkový druh)

Je základním prvkem obchodního sortimentu, který se liší od ostatních komerčních druhů množstvím, obalem, cenou, přísadou, složením či střihem, materiálem, barvou a dalšími specifickými projevy užitné hodnoty, jako je tvar, jakost, velikost, rozměry, značka, tržní úprava, odrůda a další, komerční druhy podmiňují řešení velikosti a struktury provozních ploch.

Komisionář

Komisionář, osoba, která uzavírá obchody po živnostensku vlastním jménem na cizí (příkazcův, komitentův) účet.

Komiska, sdružování

Sdružování souboru zboží určených pro dodávku.

Komisní prodej

Zprostředkování prodeje zboží za provizi na základě zprostředkovatelské smlouvy, zboží zůstává Vaším majetkem až do převodu na kupujícího. Zprostředkovatelská firma převezme od prodávajícího zboží na základě dohody a vydá potvrzení o převzetí. Prodávajícímu je vyplacena částka snížená o provizi až po převodu zboží na kupujícího.

Komodity

Termín obchodního slovníku (ne vždy správně užívaný) znamenající hmotný předmět obchodu; jde o předměty vzájemně zastupitelné, tj. především suroviny a potraviny, ale i některé hotové výrobky, s nimiž se obchoduje na světových trzích. Mezinárodní dohody o zboží se v praxi mezinárodního obchodu někdy nazývají komoditními dohodami. Termín komodita se dále používá v různých odvozeninách, jako například komoditní plán, komoditní průzkum a podobně.

Komparativní reklama

reklamní zpráva, ve které je provedeno přímé srovnání nebo konfrontace mezi inzerentem a jeho konkurentem.

Kompenzační obchod

Offset – protiúčet (letadla,žádá se aby část byla vyrobena v zemi, národní obrana), dohody, smyslem je vytvářená obchodní bilance.

Komplementář

Komplementář se nazývá osobně, t. j. neobmezeně celým svým jměním ručící společník komanditní společnosti na rozdíl od společníků ručících pouze omezeně tzv. komanditistů.

Kompletace dodávek

Kompletace určitého počtu skladových druhů, od určitého počtu odběratelů v obchodních skladech.

Komplexní koordinace

Úplná spolupráce .

Komunikační audit

Ucelené zhodnocení vnější komunikace firmy za konkrétní období; zahrnuje zpravidla vyhodnocení mediální přítomnosti firmy jak po kvantitativní, tak kvalitativní stránce a analýzu příčin (zdrojů) nedostatečné či negativní medializace; komunikační audit je podkladem pro zpracování strategie firemní komunikace, případně nástrojem pro vyhodnocení účinnosti vnější komunikace po určitém období.

Koncentrace

Soustředění, nasycení, zhuštění.

Koncentrace organizační

Spojení místně odloučených podniků do nového organizačního celku.

Koncentrace věcná

Koncentrace realizovaná v rámci místně vymezeného podniku jako růst jeho velkosti.

Koncern

Svazek různorodých, právně samostatných podniků vytvářejících na základě finančního řízení ekonomický celek, podřízený více či méně těsnému jednotnému vedení. Na rozdíl od trustu typu holdingové společnosti netvoří koncernové podniky výrobní jednotku. Koncern naopak zahrnuje podniky různorodých odvětví jak výrobních (mnohé mají formu trustu), tak i obchodních, dopravních, bankovních, pojišťovacích společností a podobně.

Koncese

Jedná se o živnosti k jejichž provozování je nutné splnit určitou odbornou způsobilost.

Koncesní listina

Spolu se živnostenským listem je koncesní listina průkazem živnostenského oprávnění. Státní povolení, oprávnění nebo také licence k provozování (koncesované) živnosti, kterou se povoluje určitá činnost, která v právním řádě není uvedena jako všeobecně dovolená.

Koncesované živnosti

Smějí být provozovány na základě koncese, dnem nabytí právní moci rozhodnutí o udělení .

Konglomerátní akvizice

Jedna z forem monopolu, při níž jsou pod jednotnou finanční kontrolou soustředěny společnosti působící v různých, technologicky spolu nesouvisejících odvětvích.

Konglomerátní fúze

Fúzující podniky nejsou spojeny ani horizontálně, ani vertikálně. Příkladem může být výrobce potravin, který fúzuje s výrobcem elektroniky.

Konkluzivní výzkum

Sběr informací, které pomáhají řešit obchodní problémy a oceňovat marketingové příležitosti na základě zkoumání důsledků předcházejících aktivit.

Konkurence

Svazek různorodých, právně samostatných podniků vytvářejících na základě finančního řízení ekonomický celek, podřízený více či méně těsnému jednotnému vedení. Na rozdíl od trustu typu holdingové společnosti netvoří koncernové podniky výrobní jednotku. Koncern naopak zahrnuje podniky různorodých odvětví jak výrobních (mnohé mají formu trustu), tak i obchodních, dopravních, bankovních, pojišťovacích společností a podobně.

Konkurence posunem spotřebních návyků

Při neustále se zvyšování požadavků spotřebitelů dochází ke změně jejich spotřebních návyků a tím i ke změně naší konkurence, to co nám stačilo dříve nám už nemusí stačit nyní…

Konkurence, pozice

Síla konkurence, možnost její hrozby.

Konkurence, výhoda

Vyrůstá ve své podstatě z hodnoty, kterou je podnik schopen vytvořit pro své kupující a která převyšuje náklady podniku na její vytvoření. Hodnota je to, co kupující jsou ochotni zaplatit, a vyšší hodnota pramení z toho, že podnik nabídne nižší ceny než konkurenti za rovnocennou užitnou hodnotu, anebo že poskytne zvláštní výhody, které více než vynahradí vyšší cenu. Jsou dva základní typy konkurenční výhody: vůdčí postavení v nízkých nákladech a diferenciace.

Konkurs

Soudem prováděné řízení na vyrovnání dlužníkových závazků prodejem jeho majetku.

Konosament

Náložný list v námořní i letecké přepravě, cenný papír používaný zejména v mezinárodním obchodu. Rozlišuje se konosament palubní, kterým se potvrzuje, že zásilka byla skutečně naložena, a konosament přejímací jako doklad o převzetí zboží k přepravě.

Konosament čistý

Konosament bez jakýchkoliv dodatečných doložek deklarujících vadný stav zboží nebo balení.

Konosament převoditelný

Konosament, který může být převeden nebo opatřený rubopisem.

Konsignační sklad

Sklad zřizovaný odběratelem u dodavatele. Zboží je zde uskladněno na účet a riziko dodavatele.

Konsignační sklady

Sklad zboží zřizovaný u některých obchodních zástupců, komisionářů nebo i překupníků při jeho vývozu, když je v zájmu rozvoje obchodu a upevnění pozice na trhu účelné maximálně přiblížit zboží zákazníkovi, umožnit mu výběr a dodávat je v nejkratších lhůtách.
Cizí dovezené zboží v konsignačním skladu podléhá dovoznímu clu teprve v případě prodeje v tuzemskuZřizuje se na základě konsignační smlouvy.

Konsolidace

Spojení, sloučení.

Konsolidace, podrobnější význam

Upevnění, zejm. hospodářské pozice nebo politické situace; ekonomie v případě státního nebo veřejného dluhu přeměna jedné z podmínek půjčky (obvykle změna krátkodobé půjčky na dlouhodobou).

Konsorcium

Je název pro různá spolčení osob, na př. pro spolky náboženské, studentské, společenstva výdělková a hospodářská ([Družstvo] divadelní), společenstva dle vodního zákona ([Družstvo] vodní); obyčejně užívá se jména [Družstvo] při volném spojení více osob k provedení nějakého účelu, na př. o společnostech zábavních, jež nemajíce zvláštních pravidel a orgánů, vymykají se zřízení spolkovému.

Kontaktní centra

Jsou aplikace v rámci CRM. Jsou vybavena počítači s přístupem k centrální zákaznické databázi.

Kontejner

Přepravník, pojízdná nádoba. Kontejnery jsou např. termické, nádržkové, letecké, uhelné, pro suché sypké materiály, atd.

Kontokorentní úvěr

Banka poskytuje svému klientovi na běžný účet ,který mu vede. Možnost jeho přečerpání je brána jako samozřejmost. Jeho velikost je dána úvěrovým rámcem, nebo- li kolik může klient čerpat do debetu (záporu).

Kontrast

Veličina charakterizující vizuální vjemy; vizuální vjem při pozorování určitého objektu závisí na pozadí předmětu (současný kontrast) nebo na tom, jaké světlo dopadalo na sítnici oka před pozorováním předmětu (následný kontrast). Kontrast předmětu závisí na rozdílu jasu světlých a tmavých částí předmětu. Naprostá odlišnost; protiklad, opak a rozdílnost.

Kontrolní komise

Volený nebo jmenovaný kolektivní orgán pověřený určitými úkoly v oblasti dozoru, dohledu, přezkoušení, přezkoumání a řízení.

Konvergence

Sbíhavost, sbližování.

Kooperace

Součinnost, spolupráce

Kooperace horizontální

Představuje spolupráci obchodních firem na stejné úrovni logistického pohybu zboží v určité lokalitě s cílem zvýšit přitažlivost prodejního místa, zvýšit prodej ve své jednotce a zvýšit náklady.

Kooperace smluvní

Snaha soukromých vlastníků (společností) se smluvně sdružovat tak, aby bylo možné získat podobné výhody jako má obchodní činnost velkých integrovaných celků. Rozeznáváme vertikální kooperaci, která představuje sdružení sledující logistický pohyb zboží, kde jde především o kooperaci na principu dodavatel – odběratel. Dále rozeznáváme horizontální kooperaci což je spolupráce obchodních firem ve stejné úrovni logistického pohybu zboží v určité lokalitě s cílem zvýšení přitažlivosti prodejního místa, zvýšení prodeje a snížení nákladů.

Kooperace v administrativní oblasti

Stejné uskupení jako u výrobní kooperace na rozdíl od ní však podniky spolupracují pouze v administrativní oblasti, neslučují spolu výrobní činnost, jedná se například o společné poskytování know-how, společný nákup licencí, výzkumy apod.

Kooperace v maloobchodě

Součinnost a spolupráce při zásobování konečných spotřebitelů. Jednotliví maloobchodníci spolupracují v místě svého působiště při snaze soukromých vlastníku sdružit se tak, aby získali podobné výhody jako velké integrované firmy. Kooperace v maloobchodě je spolupráce firem v určité lokalitě. Slouží k dosažení sortimentní přitažlivosti. Nejjednodušší formou spolupráce je soustředění v určitých místech: obchodní ulice, náměstí apod. Je prováděna společná reklama lokality, zajištění parkovacích ploch, úklidu, bezpečnosti apod. První formou byly společné obchodní domy. Současnou nejtypičtější formou kooperace v maloobchodě je regionální nákupní středisko.

Kooperace ve velkoobchodě

Spolupráce zaměřená především na úsporu investičních a provozních nákladů soustředěním velkoobchodních aktivit na společné území do skladových areálů. Na tomto území jsou společné inženýrské sítě, včetně komunikací, železniční vlečka apod.

Kooperace vertikální

Představuje sdružení sledující logistický pohyb zboží; jde o koncentraci na principu dodavatel-odběratel. Projevuje se ve stejném sortimentním zaměření a je založeno především na výhodách při nákupu zboží a jistotě při jeho prodeji.

Koordinace

Platí mezi věcmi a hodnotami stejnocennými vůbec. V logice znamená koordinace vytčení pojmů stejnorodých, které stojí na stejné míře abstrakce, na př. savci, ptáci, plazi, obojživelníci, ryby jsou pojmy mezi sebou koordinované, ale vyššímu pojmu jednomu, obratlovci, podřaděné. Pojmy koordinované vespolek se vylučují. Opakem koordinace je
subordinace.

Koordinace spontánní

Dobrovolná uspořádaná souhra činností.

Korekvizity

Jsou předměty, které musí být zapsány ve stejném ročníku jako daný předmět.

Korporace

Sdružení osob spojených společnými zájmy nebo úkoly. Korporace jsou buď nucené (ze zákona), nebo dobrovolné, veřejnoprávní nebo soukromoprávní, obvykle uznávané jako samostatný subjekt práv a povinností (právnická osoba).

Korporace multinacionální

Jde o společnosti nebo jednotky, jejichž vlastnictví je soukromé, státní nebo smíšené, které jsou založené v různých zemích a vzájemně propojené tak, že jedna nebo více z nich může vyvíjet významný vliv na činnost druhých, zvláště s ohledem na společné využívání znalostí a zdrojů.

Korporátní komunikace

Komunikace firmy (zpravidla vnější) zaměřená na prezentaci obecných témat, např. hospodářských výsledků, firemní strategie, představování managementu, programy společenské odpovědnosti ad. (na rozdíl od komunikace produktové, orientované ryze marketingově); hlavním cílem korporátní komunikace je systematické budování firemní reputace (reputation management), jde tedy o cíl ze své povahy dlouhodobý; klíčovým nástrojem korporátní komunikace jsou public relations.

Koučování

Podstatou je působení na vnitřní překážky člověka, jejich omezování či odstraňování.

Krádež

Trestný čin, jehož se dopustí ten, kdo si přivlastní cizí věc tím, že se jí zmocní. Krádež patří mezi trestné činy proti majetku, méně nebezpečné činy se postihují jako přečin, popřípadě i přestupek.

Kreditní karta

Karta označující, že jejímu držiteli byla poskytnuta úvěrová linka. Umožňuje držiteli nakupovat a/nebo vybírat hotovost až do dohodnutého záporného limitu. Poskytnutý úvěr může být splacen jednorázově na konci stanoveného období, nebe splácen postupně. S každou uskutečněnou splátkou úvěru se úvěrový limit automaticky obnovuje (tzv. revolvingový úvěr). Po uplynutí bezúročného období se začínají nesplácená část úvěru úročit. V některých případech platí držitel kreditní karty ještě roční poplatek za vedení karty.

Krize firem

Určitý nežádoucí stav podniku; proces, který v případě, že není včas zastaven, vede k úpadku a likvidaci firmy.

Krizová komunikace

Specializovaná disciplina komunikace, součást souboru nástrojů krizového managementu; komunikace firmy v situaci, kdy je její stabilita či pověst ohrožena negativní publicitou; zahrnuje dílčí postupy vnější komunikace i komunikace interní; cílem krizové komunikace je eliminovat negativní publicitu, resp. minimalizovat škody, jež vzniklá komunikační krize způsobí; moderní přístupy ke krizové komunikaci kladou důraz na prevenci (systémy včasného varování) a komunikaci předkrizovou, jež mají za cíl odvrátit riziko hrozící komunikační krize ještě před jejím vypuknutím; interním dokumentem upravujícím specifické postupy v režimu krizové komunikace je „manuál krizové komunikace“ (krizový manuál); poradenství v krizové komunikaci je samostatnou disciplinou public relations.

Krizový manuál (manuál krizové komunikace)

Interní dokument upravující zvláštní postupy v režimu krizové komunikace; obecná část formuluje principy komunikace v krizi a výjimky oproti běžným postupům, včetně složení krizového týmu, část praktická je tvořena krizovými scénáři (postupy a checklisty pro komunikaci v předem vytipovaných situacích); přílohou bývají šablony tiskových zpráv, dopisů a dalších dokumentů, medialist a tabulka spojení na osoby, jež jsou členy krizového týmu.

Krizový marketing

Soubor činností v rámci krizového řízení firmy, využívajících standardních marketingových nástrojů ke zmírnění dopadů krizové situace; klíčovou součástí krizového marketingu je krizová komunikace.

Kryté obchodní ulice

Zastřešený meziprostor mezi budovami spojující 2 ulice, který vytváří krytou ulici - městskou pasáž, ve které se nacházejí prodejní jednotky, ve většině případů malé specializované obchůdky.

Kulatý stůl

Forma setkání se zástupci médií (media roundtable) v rámci media relations; kulatý stůl je určen pro podrobnější představení určitého tématu, produktu, služby apod. uzavřenému okruhu pozvaných novinářů; kulatý stůl bývá spojen s vystoupením odborníka na vybrané téma, jeho součástí je moderovaná diskuse s novináři; kulatý stůl bývá zakončen krátkým občerstvením a neformální diskusí.

Kultura organizační

Představuje normy a vzory chování a jednání a hodnotové představy, které společně sdílejí členové určité instituce a používají je při generování svého sociálního chování. Pro organizační kulturu jsou typické následující znaky: učení, sdílení, adaptabilita, symboličnost, vrstevnost, symboly, hrdinové, rituály a hodnoty.

Kupní smlouva podle Občanského zákona

Z kupní smlouvy vznikne prodávajícímu povinnost předmět koupě kupujícímu odevzdat a kupujícímu povinnost předmět koupě převzít a zaplatit za něj prodávajícímu dohodnutou cenu.

Kupní smlouva podle Obchodního zákoníku

Kupní smlouvou se prodávající zavazuje dodat kupujícímu movitou věc určenou jednotlivě nebo co do množství a druhu a převést na něho vlastnické právo k této věci a kupující se zavazuje zaplatit kupní cenu.

Kupony

Poukázky nebo certifikáty, které opravňují jejich držitele k získání cenové slevy, rabatu nebo zvýhodnění na služby nebo výrobky uvedené na kuponu.

Kurýrní služba

Slouží jako služba, která se zabývá přenosem zboží,nebo různých dokumentů; převeze zboží z místa a do místa b.

Kurzová ztráta

Ke ztrátě dochází pokud dříve nakoupené devizy klesnou na ceně, znehodnotí se; nebo může jít i o finanční operaci, která má uhradit fakturu, měli jsme například uhradit fakturu dodavateli ze zahraničí v Eurech, v době faktury byl kurz 28 korun za Euro, ale než jsme ji splatili česká koruna oslabila a kurz se změnil na 29, tím pádem jsme zaplatili více
výměnný obchod.

Kurzovní riziko

Je to riziko změny kurzu, pravděpodobnost změny kurzu, záleží na mnoha faktorech(vládní intervence, hospodářský růst, příliv kapitálu, ale i příčiny, které jsou těžko ovlivnitelné jako jsou přírodní katastrofy, války apod.)

Kurzový zisk

K zisku dochází pokud dříve nakoupené devizy vzrostou na ceně, zhodnotí se; nebo může jít i o finanční operaci, která má uhradit dříve fakturu, měli jsme například uhradit fakturu dodavateli ze zahraničí v Eurech, v době faktury byl kurz 28 korun za Euro, ale než jsme ji splatili česká koruna posílila a kurz se změnil na 27, tím pádem jsme zaplatili méně.

Kvalitativní výzkum

Typ marketingového výzkumu, v němž se klade důraz na podrobné prozkoumání názorů vybraných představitelů cílové skupiny na zkoumaný problém; při kvalitativních metodách není kladen důraz na velikost vzorku, ale na hloubku a strukturu dotazování; typickou metodou jsou individuální rozhovory či skupinové rozhovory (focus groups); kvalitativní výzkum je vhodný pro zjišťování názorů a postojů např. vůči značce, resp. její komunikaci, které lze obtížně vyjádřit agregovanými daty; dotazník pro kvalitativní výzkum je obsáhlejší, dotazování náročnější, vyhodnocení využívá převážně analytické metody; rozsáhlejší výzkumné projekty zahrnují využití kvalitativních metod společně s metodami výzkumu kvantitativního

Kvitance

Po zaplacení má být směnka opatřena kvitační doložkou „zaplaceno dne“ nebo „saldováno dne“ a podpisem


Stránka:  1  2  3  4  5  (Další)
  VŠE