Slovník pro speciální pedagogy
Požadavky na absolvování
Terminologický slovník pro speciální pedagogiku
Procházet slovníkem pomocí tohoto rejstříku
Speciální | A | Á | B | C | Č | D | Ď | E | É | Ě | F | G | H | CH | I | Í | J | K | L | M | N | Ň | O | Ó | P | Q | R | Ř | S | Š | T | Ť | U | Ú | Ů | V | W | X | Y | Ý | Z | Ž | VŠE
V |
---|
VědomostiUčením osvojené poznatky. Jedná se o zapamatované informace i o pochopení vztahů mezi nimi (v podobě pojmů, pravidel, zákonů, vzorců apod.). | |
Vegetativnívztahující se k základním životním funkcím | |
Verbálníslovní | |
Visceroreceptory(útrobní) receptory podávající informace z vnitřních orgánů o trávení, dýchání, vylučování a krevním oběhu. | |
Vlastnostiviz psychické vlastnosti | |
Volná asociacev psychoanalýze náhodně se vynořující myšlenky, představy a pocity. Volné asociace představují nejbezprostřednější cestu k nevědomým obsahům | |
Vulnerabilitazranitelnost | |
Vyhořeníemoční vyhaslost, únava, ztráta zájmu | |
Výkonové vlastnostiUrčují předpoklady jedince pro určitou činnost; patří sem především schopnosti. | |
Vztahově postojové vlastnostiVlastnosti související s hodnotami, které jedinec uznává (soubor charakterových vlastností). | |