Slovník pro speciální pedagogy
Požadavky na absolvování
Terminologický slovník pro speciální pedagogiku
Procházet slovníkem pomocí tohoto rejstříku
Speciální | A | Á | B | C | Č | D | Ď | E | É | Ě | F | G | H | CH | I | Í | J | K | L | M | N | Ň | O | Ó | P | Q | R | Ř | S | Š | T | Ť | U | Ú | Ů | V | W | X | Y | Ý | Z | Ž | VŠE
S |
---|
Seberealizacerozvoj sebe sama, svých schopností | |
Sektauzavřená náboženská skupina | |
Selekcevýběr | |
Selektivitavýběrovost | |
Sémantickátýkající se významu slov a řeči | |
Senzomotorickýaktivity či dovednosti, ve kterých dochází ke spojení vnímání (či představ) s pohyby - např. hra na hudební nástroj, psaní na stroji, řízení motorových vozidel, chůze apod. | |
Similaritapodobnost | |
Socializacezačleňování jedince do společnosti | |
Sociálníspolečenský | |
Somatickétělesné | |
Specifickýzvláštní, příznačný, osobitý | |
Standardnorma, kriterium | |
Status sociálnípostavení, pozice | |
Stereotypníopakující se | |
Stigmanegativní označení, poznamenání | |
Stimulacepodněcování, působení podnětu | |
Stimulovatpodněcovat, vyvolávat | |
Stimulus, stimulpodnět, tj. vnější či vnitřní činitel, který vyvolává v živém organismu aktivitu. Pojem „stimulus“ je nejčastěji užíván ve vnímání pro podnět, který působí na receptor. | |
Stresnadměrná zátěž či ohrožení | |