Poskytování benefitů v obchodě
Požadavky na absolvování
POSKYTOVÁNÍ BENEFITŮ V OBCHODĚ
Zákaznické benefity v obchodech
V dnešní době nás obklopuje stále více obchodních řetězců, které mezi sebou neustále soupeří pomocí mnohých nástrojů, kterými jsou například zajímavé nabídky, služby a ostatní zákaznické benefity pomocí kterých se od sebe snaží odlišit a přítahnout tak více zákazníků.
Benefity mají různé podoby. Mohou být určeny jak pro věrné zákazníky, tak i pro širokou veřejnost.
Benefity pro věrné zákazníky
Tyto mohou být chápány např. jako šekové knížky, které zákazník získá při nákupu nad určitou částku, podle níž se pozná, že v daném obchodě utrácí dostatečné množství peněz na to, aby si ho nějakým způsobem vydržoval a dával mu pocit zvýhodnění.
Tato šeková knížka může mít podobu trhacích kuponů vztahujících se na slevu určitého zboží ( možno i v určitém množství). V praxi tedy můžeme mít % slevu na nákup 2 balení kávy jisté značky.
Další podobou tohoto benefitu je např. sbírání bodů. Počet těchto udělených bodů, nejčastěji přímo na pokladně při placení je závislý na objemu nákupu. Tyto body se lepí na zákaznickou kartu a po nasbírání určité výše je odměnou například sleva na nějaký výrobek, výrobek zdarma, poukaz na službu ( umytí auta v myčce vedle obchodního domu ).
Ovšem ne jen obchodní domy poskytují věrným zákazníkům něco navíc. Dalšími případy mohou být např. slevy za členství v knižním klubu, slevové karty ( 5%, 10%, 15% ) vztahující se na všechno zboží v kamenných obchodech ( obchody s vypočetní technikou ).
Benefity pro širokou veřejnost
Tyto benefity jsou často lákadlem pro většinu lidí. Mohou fungovat tak, že slevou jednoho druhu zboží lidé nejen se si koupí často dostatečnou až zbytečně nepotřebnou zásobu tohoto druhu, ale zárověň je tyto akce lákají svou pestrostí do obchodu čím dál častěji pro svou měnící se nabídku a při této příležitosti lidé nakoupí další položky nejen ty v „akci“.
Čehož obchod někdy může zneužít ke zdražení jiného druhu zboží, které mu ztráta vynahradí.
Někteří lidé jezdí od jednoho obchodu k druhému a nakupují často ty položky, které tam jsou v okolí nejlevnější. Naopak ostatní jsou rádi, že mohou nakoupit vše „pod jednou střechou“ a na objíždění x obchodů nemají čas nebo náladu.
Příklady benefitů:
Jsou to například jednorázové slevy na vybrané zboží. Bývají zneužívány obchody, které někdy zveřejní akci a už v den zahájení této akce je regál prázdný, protože zboží bylo zanedbatelné množství, rozkradl ho personál ještě před otevřením nebo toto zboží nikdy do prodeje se sníženou cenou dáno nebylo.
Pro tyto případy již existují kontroly, zda má obchod dostatečné zásoby položek, které má v „akci“.
Další podobou může být např. jednorázový poukaz na slevu benzínu či nafty v nedaleké čerpací stanici a to při nákupu nad určitou částku.
Závěr
V součastné době síli konkurenční boj a jednolivý obchodníci mezi sebou soupeří o přízeň zákazníků. V budoucnosti to bude stále težší se prosadit a zákaznické benefity budou jedním z hlavních nástrojů pro boj s konkurencí.
Zákaznické benefity v obchodech
V dnešní době nás obklopuje stále více obchodních řetězců, které mezi sebou neustále soupeří pomocí mnohých nástrojů, kterými jsou například zajímavé nabídky, služby a ostatní zákaznické benefity pomocí kterých se od sebe snaží odlišit a přítahnout tak více zákazníků.
Benefity mají různé podoby. Mohou být určeny jak pro věrné zákazníky, tak i pro širokou veřejnost.
Benefity pro věrné zákazníky
Tyto mohou být chápány např. jako šekové knížky, které zákazník získá při nákupu nad určitou částku, podle níž se pozná, že v daném obchodě utrácí dostatečné množství peněz na to, aby si ho nějakým způsobem vydržoval a dával mu pocit zvýhodnění.
Tato šeková knížka může mít podobu trhacích kuponů vztahujících se na slevu určitého zboží ( možno i v určitém množství). V praxi tedy můžeme mít % slevu na nákup 2 balení kávy jisté značky.
Další podobou tohoto benefitu je např. sbírání bodů. Počet těchto udělených bodů, nejčastěji přímo na pokladně při placení je závislý na objemu nákupu. Tyto body se lepí na zákaznickou kartu a po nasbírání určité výše je odměnou například sleva na nějaký výrobek, výrobek zdarma, poukaz na službu ( umytí auta v myčce vedle obchodního domu ).
Ovšem ne jen obchodní domy poskytují věrným zákazníkům něco navíc. Dalšími případy mohou být např. slevy za členství v knižním klubu, slevové karty ( 5%, 10%, 15% ) vztahující se na všechno zboží v kamenných obchodech ( obchody s vypočetní technikou ).
Benefity pro širokou veřejnost
Tyto benefity jsou často lákadlem pro většinu lidí. Mohou fungovat tak, že slevou jednoho druhu zboží lidé nejen se si koupí často dostatečnou až zbytečně nepotřebnou zásobu tohoto druhu, ale zárověň je tyto akce lákají svou pestrostí do obchodu čím dál častěji pro svou měnící se nabídku a při této příležitosti lidé nakoupí další položky nejen ty v „akci“.
Čehož obchod někdy může zneužít ke zdražení jiného druhu zboží, které mu ztráta vynahradí.
Někteří lidé jezdí od jednoho obchodu k druhému a nakupují často ty položky, které tam jsou v okolí nejlevnější. Naopak ostatní jsou rádi, že mohou nakoupit vše „pod jednou střechou“ a na objíždění x obchodů nemají čas nebo náladu.
Příklady benefitů:
Jsou to například jednorázové slevy na vybrané zboží. Bývají zneužívány obchody, které někdy zveřejní akci a už v den zahájení této akce je regál prázdný, protože zboží bylo zanedbatelné množství, rozkradl ho personál ještě před otevřením nebo toto zboží nikdy do prodeje se sníženou cenou dáno nebylo.
Pro tyto případy již existují kontroly, zda má obchod dostatečné zásoby položek, které má v „akci“.
Další podobou může být např. jednorázový poukaz na slevu benzínu či nafty v nedaleké čerpací stanici a to při nákupu nad určitou částku.
Závěr
V součastné době síli konkurenční boj a jednolivý obchodníci mezi sebou soupeří o přízeň zákazníků. V budoucnosti to bude stále težší se prosadit a zákaznické benefity budou jedním z hlavních nástrojů pro boj s konkurencí.
Naposledy změněno: pondělí, 27. ledna 2014, 11.57