Procházet slovníkem pomocí tohoto rejstříku

Speciální | A | Á | B | C | Č | D | Ď | E | É | Ě | F | G | H | CH | I | Í | J | K | L | M | N | Ň | O | Ó | P | Q | R | Ř | S | Š | T | Ť | U | Ú | Ů | V | W | X | Y | Ý | Z | Ž | VŠE

Stránka:  1  2  3  4  5  (Další)
  VŠE

K

Kalkulace cen

Metoda vypočtení ceny, nebere se v úvahu konkurence ani velikost poptávky pouze velikost nákladů a míra zisku, slouží spíše pro hrubou představu ceny, spodní hranici.

KAN-BAN

Systém logistického řešení řízení výroby vyvinutý v Japonsku a uplatňující v praxi tzv. pull princip. Jeho cílem je uskutečňovat dodávky mezi jednotlivými články logistického řetězce v požadovaném množství, náležité kvalitě a v okamžiku, kdy je odběratel připraven je převzít. Informace o sortimentu a množství jsou přenášeny pomocí tzv. KAN-BAN karet, které se vracejí k odesílateli např. s vyprázdněným přepravním kontejnerem.

Kanibalismus

Přístup, který znamená, že určité obchodní značky organizace přetahují zákazníky jiné nebo jiným značkám stejné firmy.

Kapacita skladu

Kapacita skladu představuje schopnost pojmout určitý rozsah zásob. Vyjadřuje tedy pojem statický. Někdy se kapacita rovněž uvádí jako schopnost výkonu, ale tím dochází ke značnému matení pojmů. Kapacita skladu se vyjadřuje buď v jednotkách množství, např.tuny, počet kusů, nebo v počtu manipulačních jednotek, v objemu zásob vyjádřených převážně m3 zboží. Dalšími možnostmi je uvádět rozsah zásob ve finančním vyjádření. Nejvíce používaný způsob vyjádření kapacity, který lze dobře srovnávat, je plocha skladu nebo jeho kapacita – jde tedy o m2 nebo m3.

Kapitálový trh

Trh, na kterém se soustřeďuje poptávka a nabídka kapitálu. Tento kapitál poptávají obchodní a průmyslové podniky a další organizace. Peníze poskytují investoři a to od drobných soukromých střadatelů až po velké pojišťovací společnosti, penzijní fondy atd.

Karnet

Dokument obvykle získaný z obchodní komory, který povoluje dočasný dovoz obchodních vzorků, materiálů pro výstavu a podobného zboží bez platby cla.

Kartel

Kartel je ve většině států zakázaná forma obchodní dohody mezi podnikatelskými subjekty zpravidla stejného výrobního odvětví, v níž se jedná o omezení či zákazu konkurečního boje mezi sebou. Základními formami jsou cenový, odbytový, výrobní a kondiční kartel. Cílem kartelu je vytvoření stavu, kdy nakupující nemá na výběr konkurenci, což vede k dominantnímu ovládnutí trhu a možnosti navyšovat cenu výrobku/služby.
Nad dodržovaním zákona v Česku bdí Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).

Kartelové dohody

Dohody mezi firmy, které spolu uzavřely smlouvu, maximalizující společný zisk, který je následně na základě různých kriterií mezi ně rozdělován. Kartelové dohody jsou většinou zákonodárnými normami zakázány, jsou uzavírány tajně.

Katalog

Knihovnictví seznam vymezeného souboru hmotných předmětů, uspořádaných podle předem stanovených zásad. Katalog je primární dokument. Knihovní katalogy patří mezi sekundární dokumenty, je seznamem všech dokumentů zařazených v knihovním fondu (knih, časopisů, novin, hudebnin apod.). Podle způsobu zpracování se rozeznávají katalogy jmenné (záznamy jsou řazeny abecedně podle jmen autorů, názvu díla nebo vydavatele), věcné (záznamy jsou uspořádány podle obsahu díla) a dělí se dále na systematické (záznamy jsou označeny znaky a symboly podle vědního oboru, ke kterému náleží dokument svým obsahem, a uspořádány na základě předem stanoveného klasifikačního schématu – třídníku – např. desetinného třídění) a předmětové (záznamy jsou uspořádány abecedně podle předmětových hesel, vyjadřujících konkrétní tematiku dokumentu). Širší rozsah má souborný katalog, obsahující záznamy dokumentů uchovávaných ve více knihovnách nebo na informačních pracovištích téhož místa, kraje, země, více zemí nebo určité oborové či druhové specializace. Podle formy se dělí na katalogy lístkové, svazkové a elektronické (OPAC).

Kategorie

Kategorie je samostatná, jednoznačně definovaná a řiditelná skupina výrobků nebo služeb, které zákazníci vnímají jako vzájemně příbůzné a/nebo vzájemně nahraditelné (substituty) při dosažení stejného užitku z jejich spotřeby. Kategorie se dále vnitřně člení na subkategorie, segmenty, subsegmenty a výrobce/značky, přičemž toto členění reflektuje rozhodovací strom nakupujícího při realizaci nákupu. Struktura kategorie je determinována potřebami zákazníka.

Kategorie ubytovacího zařízení

Do kategorií ubytovacích zařízení patří hotel, hotel garni, motel, bolet, penzion, turistická ubytovna, chatová osada, kemp. Zařízení určuje Vyhláška ministerstva pro místní rozvoj
č. 137/1998 Sb., o obecných technických požadavcích na výstavbu.

Kauce

Zajištění již existujícího nebo budoucího závazku různého druhu složením částky peněz ap. Povinnost dát kauci je stanovena buď zákonem, nebo smlouvou.

Kavárna

Kavárna se zřizuje téměř výlučně v centrech velkých měst a v lázeňských místech, zejména jako součást velkých hotelů. Funkci kavárny může plnit také hotelová hala.
Umístění, kapacita míst u stolů a provozně dispoziční řešení vytváří podmínky pro užší specializaci: kavárna koncertní, taneční, kavárna s možností různých her, videokavárna, kino-kavárna, kombinované kavárny: kavárna-cukrárna atd., kavárna nabízí především teplé a studené nápoje, cukrářské výrobky a teplá a studená jídla. K dispozici je zejména široký výběr denního i periodického tisku.

Kemp

Je ubytovací zařízení pro přechodné ubytování ve vlastním zařízení hostů (stan, obytný přívěs, obytný automobil, maringotka apod.) nebo v ubytovacích objektech provozovatele (chaty, stany, obytné přívěsy, mobilní buňky, maringotky apod.) nebo jejich samostatně pronajímaných částech. Kempy jsou zařazovány do čtyř tříd, které se označují hvězdičkami *, **, ***, ****.¨

Kempy a chatové osady ČR – Živnostenské společenstvo

Ručí za kategorii kempy a chatové osady.

Kitting

finální montáž výrobku na základě objednávky zákazníka.

Klamavá reklama

Spočívá v šíření údajů tj. sdělení:
- mluveným nebo psaným slovem,
- tiskem,
- vyobrazením,
- fotografií,
- rozhlasem,
- televizí,
- či i jiným sdělovacím prostředkem o vlastním nebo cizím podniku, jeho výrobcích či výkonech, které je způsobilé vyvolat klamnou představu a zjednat tím vlastnímu nebo cizímu podniku v hospodářské soutěži prospěch.

Klamavé označování zboží a služeb

Je každé označení, které je způsobilé vyvolat v hospodářském styku mylnou domněnku, že jím označené zboží nebo služby pocházejí z určitého státu, oblasti, místa nebo od určitého výrobce, anebo že vykazují zvláštní charakteristické znaky nebo zvláštní jakost.
Nerozhodné je, zda označení bylo uvedeno bezprostředně na zboží, obalech, obchodních písemnostech apod.
Rovněž je nerozhodné, zda ke klamavému označení došlo přímo, či nepřímo a jakým prostředkem se tak stalo.

Klasifikace pohledávek-

Klasifikace pohledávek znamená, že banky začaly třídit, evidovat svoje pohledávky vůči klientům podle doby jejího nesplácení. Zároveň banky měly povinnost k jednotlivým typům klasifikovaných pohledávek vytvářet opravné položky.

Klasifikace ubytovacích zařízení

Podle mezinárodního členění se ubytovací zařízení rozdělují do tříd:
* Tourist, ** Ekonomy, *** Standard,
**** First Clase, ***** Luxury
Klub českých turistů ručí za kategorii turistické ubytovny.


Stránka:  1  2  3  4  5  (Další)
  VŠE