cíle Po prostudování by měl být studující schopen dosáhnout následujících cílů:

Školní třída:

  • Porozumění pojmu školní třída.
  • Chápat zákonitosti, formy, sociální prostředí třídy.
  • Zorientovat se ve skupinových rolí třídy a v třídní hierarchii.
  • Dokázat využít sociálních pozic k formování zdravého třídního kolektivu.

Skupinová dynamika:

  • Osvojit si základní pojmy v dané problematice.
  • Vyznat se ve skupinové dynamice třídy a dokázat s ní pracovat.
  • Porozumět vlivu koheze a napětí na vývoj skupiny.
  • Orientovat se ve vývojových stádiích vytváření třídy.

Práce se třídou:

  • Orientovat se ve formách práce se třídou.
  • Seznámit se s principy, strategiemi a metodikou třídnické hodiny.
  • Dokázat pracovat se stavebními prvky třídnické hodiny.
  • Osvojit si pravidla práce v kruhu a vyvarovat se možným rizikům.
  • Definovat roli učitele při práci se třídou.
  • Porozumět významu problému v systému třídy i školy a hledat řešení problému prostřednictvím grafu systemické prevence.

Diagnostika třídy :

  • Orientovat se v termínech sociometrie.
  • Znát základní sociometrické nástroje.
  • Osvojit si základní možnosti diagnostiky třídy a třídního klimatu.
Naposledy změněno: pondělí, 27. ledna 2014, 11.57