Slovník pro speciální pedagogy
                                Požadavky na absolvování
                                
                                
                                    
                            
                    Terminologický slovník pro speciální pedagogiku
                                Procházet slovníkem pomocí tohoto rejstříku
Speciální | A | Á | B | C | Č | D | Ď | E | É | Ě | F | G | H | CH | I | Í | J | K | L | M | N | Ň | O | Ó | P | Q | R | Ř | S | Š | T | Ť | U | Ú | Ů | V | W | X | Y | Ý | Z | Ž | VŠE
| K | 
|---|
| Kapacitaviz rozsah | |
| Katabolismusodbourávání struktur a uvolňování energie | |
| Katecholaminynervové přenašeče, které slouží k aktivaci určitých funkcí | |
| Kategorizacezařazování objektů do určité skupiny | |
| Kazuistikapřípadová studie. 
 | |
| Kinestetickýpohybový, týkající se pohybu | |
| Kognitivnípoznávací | |
| Kognitivní procesyjejich kvalita závisí především na stavbě a funkci nervové soustavy. Kognitivní procesy jsou předpokladem správného provádění činností, ale současně i jejím výsledkem v tom smyslu, že lidské poznání se nemůže rozvíjet bez provedení činnosti a ověření její správnosti. (Švingalová, D.: Kapitoly z psychologie. I.díl, studijní texty pro distanční studium; Liberec 2001)  | |
| Koktavostzadrhávání v řeči, vzácněji v písmu. Vzniká u dítěte v období rozvoje řeč, nejčastěji posuzována jako dětská neuróza. Projevuje se častým opakováním nebo protahováním zvuků nebo slabik a slov, váháním a přestávkami, které narušují rytmický tok řeči. (Hartl, P.; Hartlová, H.: Psychologický slovník; Portál; Praha 2004) | |
| Kolapsnáhlé selhání organizmu | |
| Kompenzacevyrovnání, náhrada | |
| Kompetenceschopnost, způsobilost, kvalifikace. Rozsah působnosti nebo činnosti, souhrn oprávnění a povinností. (Hartl, P.; Hartlová, H.: Psychologický slovník; Portál; Praha 2004; kol.: Akademický slovník cizích slov; Academia; Praha 2001)  | |
| Komplexní
 | |
| Komunikace
 | |
| Koncentrace
 Koncentrace je nervový proces umožňující přizpůsobení podmínkám prostředí a mění se s věkem. (Hartl, P.; Hartlová, H.: Psychologický slovník; Portál; Praha 2004) | |
| Konfabulace
 | |
| Konkretizacemyšlenková operace při které dochází k odhalování toho, co je pro daný objekt či jev jedinečné. Opakem je abstrakce a zobecňování. (Hartl, P.; Hartlová, H.: Psychologický slovník; Portál; Praha 2004)  | |
| Konstantnoststálost, neměnnost | |
| Kontext
 K lepšímu vybavení údaje nebo situace dochází, když jsou zařazeny do určitých souvislostí případě vztahů příčina-následek. (Hartl, P.; Hartlová, H.: Psychologický slovník; Portál; Praha 2004) | |