Nákupní centrály

Nákupní centrály nebo také obchodní kontory vznikají jako nejvyšší stupeň vertikální kooperace obchodních firem. Filozofie je formulována ve smyslu spojení 3 - 11 obchodních firem z různých států. Členy se stávají především velké retailingové firmy, filiálky, obchodních domy, obchodních kooperace, spotřební družstva i velkoobchody, jejich cílem je společný nákup velkých objemů zboží za výhodné ceny, rozšíření sortimentu organizováním nákupu ve více zemích, zajištění úspěšnosti prodejních systémů ve více zemích a prodejnosti zboží z jiných států společně organizovaným marketingovým výzkumem i celkovou strategií, zavedení evropských značek zemí tj. vlastního značkového zboží, které se bude prodávat ve vlastní síti určité obchodní firmy ve více státech a bude podporovat image této firmy, využití společné logistiky pohybu zboží, zavedení celoevropského inkasa a podpory financování. Do skupiny obchodních kontor - nákupních centrál patří také družstevní nákupní centrála.

» Slovník pojmů - vyhledávejte jednoduše a rychle pojmy z oblasti retailingu a obchodu