Maloobchod specializovaný

- hluboký sortiment při omezeném rozsahu skupin spotřebitelského zboží,
- vyšší ceny, které zahrnují i náklady na zboží s menší obrátkou, vyšší náklady na personál a obecné zaměření pozornosti na cenově náročnější sortiment,
- vysoké nároky na počet a odbornost personálu, na doprovodné služby,
- jsou dislokovány do center měst, bočních ulic v centrech měst a v regionálních nákupních střediscích, kde převažuje sortiment občasné a dlouhodobé potřeby,
- někdy jsou také dislokovány v obytných zónách a v obvodových centrech,
- u nepotravinářského zboží a u potravinářských prodejen spojených s občerstvením (cukrárna, lahůdky, pekařství) se počet prodejen zvyšuje nepatrně,
- počet prodejen potravin se širším sortimentem se snižuje,
- např. elektro, klenoty – hodiny, pánské a dámské oděvy, nábytek, cukrárna atd.

» Slovník pojmů - vyhledávejte jednoduše a rychle pojmy z oblasti retailingu a obchodu