Studijní cíle
Abschlussbedingungen
Po prostudování by měl být studující schopen dosáhnout následujících studijních cílů:
1 Evropský a český trh práce
- Definovat, co je to zaměstnatelnost.
- Uvědomit si, které faktory ovlivňují zaměstnatelnost na evropském a českém trhu práce.
- Charakterizovat ukazatele vymezující kvalitu lidských zdrojů.
- Orientovat se v důsledcích nezaměstnanosti pro osobu jejího nositele.
- Charakterizovat roli školy v oblasti přípravy na povolání žáka se SVP.
2 Kariérové poradenství a poradenská pomoc při rozhodování o volbě vzdělávací a profesní dráhy
- Vymezit pojem kariérové poradenství a hlavní úkoly profesní orientace.
- Definovat obsah profesní orientace.
- Orientovat se významově v termínu prvotní volba povolání.
- Vymezit hlavní překážky a nepříznivé faktory při volbě povolání žáků se SVP.
- Pochopit podstatu sociálně-kognitivní kariérové teorie.
3 Specifika jedinců ve věku časné adolescence
- Specifikovat vývojové období časné adolescence v oblasti kognitivních změn, emocí, identity a role žáka, úlohy vrstevníků a rodiny s ohledem na speciální vzdělávací potřeby žáků.
4 Obecně definovaná specifika jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami ovlivňující volbu povolání
- Vymezit hlavní úkoly při výběru další profesní dráhy žáka se zdravotním postižením.
- Orientovat se ve specifikách žáků a studentů se SVP ovlivňujících jejich volbu povolání
5 Specifika žáků se zrakovým postižením ovlivňující volbu povolání
- Definovat hlavní činitele určující závažnost zrakového postižení vzhledem k volbě povolání jedince.
- Vymezit faktory, které nelze u jedinců se zrakovým postižením opomenout při volbě vzdělávací cesty.
- Orientovat se v školských institucích určených pro vzdělávání jedinců se zrakovým postižením formou skupinové integrace.
6 Specifika žáků se sluchovým postižením ovlivňující volbu povolání
- Definovat hlavní činitele určující závažnost zrakového postižení vzhledem k volbě povolání jedince.
- Vymezit faktory, které nelze u jedinců se zrakovým postižením opomenout při volbě vzdělávací cesty.
7 Specifika žáků s tělesným postižením ovlivňujícím volbu povolání
- Definovat hlavní činitele určující závažnost zrakového postižení vzhledem k volbě povolání jedince.
- Vymezit faktory, které nelze u jedinců se zrakovým postižením opomenout při volbě vzdělávací cesty.
8 Žáci se zdravotním postižením
- Definovat hlavní činitele určující závažnost zrakového postižení vzhledem k volbě povolání jedince.
- Vymezit faktory, které nelze u jedinců se zrakovým postižením opomenout při volbě vzdělávací cesty.
9 Jedinci s mentální retardací
- Definovat hlavní činitele určující závažnost zrakového postižení vzhledem k volbě povolání jedince.
- Vymezit faktory, které nelze u jedinců se zrakovým postižením opomenout při volbě vzdělávací cesty.
- Orientovat se v školských institucích určených pro vzdělávání jedinců se zrakovým postižením formou skupinové integrace.
10 Korekce rozhodovacího procesu dospívajícího se SVP zaměřená na volbu povolání
- Seznámit se se třemi typy volby povolání mladistvých.
- Orientovat se v motivačních tendencích žáků se SVP ovlivňujících rozhodnutí o volbě povolání.
- Charakterizovat nepříznivé faktory ovlivňující negativně volbu povolání vycházejících žáků ze základních škol.
- Mít základní povědomí o diagnostice profesní orientace
Zuletzt geändert: Montag, 27. Januar 2014, 11:57