Studijní cíle
Požadavky na absolvování
Po prostudování by měl být studující schopen dosáhnout následujících cílů:
- Pochopit podstatu integrace v duchu speciální pedagogiky
- Odlišit specifika pozitivní a negativní integrace
- Vydefinovat termín osoba se speciálními vzdělávacími potřebami
- Vymezit formy a organizaci speciálního vzdělávání
- Vymezit podstatu a obsah individuálního vzdělávacího plánu
- Objasnit obsah podpůrných opatření při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
- Vymezit specifika jedinců se sluchovým postižením
- Odlišit specifika jedinců s různými typy sluchových vad
- Orientovat se v možnostech vzdělávání jedinců se sluchovým postižením
- Orientovat se v základech optimálního způsobu podpory při edukaci jedince se sluchovým postižením
- Rozeznat základní specifické potřeby, komunikační strategie a technické kompenzační pomůcky u žáků nedoslýchavých a se zbytky sluchu
- Orientovat se v zásadách adekvátní komunikace učitele se sluchově postiženým žákem
- Pochopit rozdíl mezi komunikací a řečí
- Osvojit si základní podmínky individuální integrace žáků s narušenou komunikační schopností
- Zopakovat si jednotlivé vady řeči
- Pochopit specifika vzdělávání ve speciální škole pro žáky s vadami řeči
- Osvojit si základní zásady edukace se žáky s narušenou komunikační schopností v hlavním vzdělávacím proudu
- Vymezit specifika jedinců se zrakovým postižením
- Odlišit specifika jedinců s různými typy zrakových vad
- Orientovat se v možnostech vzdělávání jedinců se zrakovým postižením
- Orientovat se v základech optimálního způsobu podpory při edukaci jedince se zrakovým postižením
- Rozeznat základní specifické potřeby, komunikační strategie a technické kompenzační pomůcky u žáků se zrakovým postižením
- Vymezit specifika jedinců s tělesným postižením
- Orientovat se v možnostech vzdělávání jedinců tělesným postižením
- Orientovat se v základech optimálního způsobu podpory při edukaci žáků s tělesným postižením
- Rozeznat základní specifické potřeby, komunikační strategie a technické kompenzační pomůcky u žáků s tělesným postižením
- Osvojit si základní zásady přístupu učitele k žákovi s tělesným postižením v procesu integrace
- Pochopit podstatu chování a jednání žáka s ADHD
- Pochopit negativní důsledky ADHD pro školní úspěšnost
- Uvědomit si důležitost diferenciální diagnostiky při plánování léčby a volby adekvátních podpůrných opatření
- Osvojit si teoreticky možné přístupy k žákům se syndromem ADHD
Naposledy změněno: pondělí, 27. ledna 2014, 11.57