Procházet slovníkem pomocí tohoto rejstříku

Speciální | A | Á | B | C | Č | D | Ď | E | É | Ě | F | G | H | CH | I | Í | J | K | L | M | N | Ň | O | Ó | P | Q | R | Ř | S | Š | T | Ť | U | Ú | Ů | V | W | X | Y | Ý | Z | Ž | VŠE

Stránka:  1  2  3  4  (Další)
  VŠE

E

E-Business

Elektronické podnikání v nejrůznějších formách, jako je elektronický obchod, elektronické zásobování a elektronická tržiště.

E-mailing

Elektronická podoba direct mailu; zpravidla personifikovaná elektronická zpráva (e-mail) obsahující konkrétní firemní nabídku, doplněná obvykle odkazem na speciální webovou prezentaci, příp. na korporátní stránky odesilatele; pro nevyžádaný e-mailing (tzv. spam) už existují legislativní omezení.

E-marketing

Souhrnné označení pro marketingové postupy využívající jako hlavní kanál nástrojů elektronické komunikace, především e-mail, Internet či jiné soudobé technologie rychlého datového spojení; kromě vlastního přenosu marketingového sdělení bývá příslušným technologiím přizpůsobena forma i obsah sdělení tak, aby online média odpovídajícím způsobem doplňovala komunikační mix.

E-Marketplace

Elektronické komunity, které se označují jako elektronická tržiště nebo elektronická obchodní místa.

E-Procurement

Elektronické zásobování nezahrnuje pouze základní nákupní operace, ale celou škálu dalších souvisejících činností s podporou informačních a komunikačních technologií.

E-ticketing

Prodej letenek, okružních jízd či lístků na koncerty pomocí terminálu TicketPro v pobočce v Hotelu Hilton v Praze.

EAGGF

European Agricultural Guidance and Guarantee Fund - Evropský fond pro zemědělské poradenství a záruky.

EAN Code

Čárový kód (angl. také Bar Code) slouží k identifikaci zboží pomocí počítače. Obsahuje veškeré informace o zboží, jeho výrobci a příjemci, atd.

Early Adopters

Časní osvojitelé; spotřebitelská skupina, následující skupinu novátorů při koupi a vyzkoušení nových výrobků nebo služeb.

Early bird discount

Sleva pro „ranní ptáčata“, poskytovaná zákazníkům, kteří včas objednávají zboží.

Early Majority with with the Late Majority

The Late majority prvotní většina a pozdní většina; největší skupina spotřebitelů, následující novátory a časné osvojitele při nákupu a zkoušení nových výrobků nebo služeb.

EbXHL

Sada specifikací, které umožní realizovat kompletní obchodní procedury EDI
Elektronická výměna dat a informací mezi jednotlivými články logistického řetězce.

EC

European Community - Evropské společenství ( ES ).

ECSC

European Coal and Steel Community - Evropské společenství uhlí a oceli.

EDI

Electronic data interchange - Elektronická výměna dat.

EDIFACT

Electronic data interchange for Administration, Commerce and Transport Elektronická výměna dat pro řízení, obchod a dopravu.

EEC

European Economic Community - Evropské hospodářské společenství ( EHS ).

EFTA

European Free Trade Association - Evropské sdružení volného obchodu ( ESVO ).

EIB

European Investment Bank - Evropská investiční banka.

EIC

European information centre - Evropské informační centrum.

Ekonomický benefit

Výnos nebo úspora státního rozpočtu nebo rozpočtu ekonomického projektu.

Elasticita cenová

Vyjadřuje citlivost poptávky na změnu ceny.

Electronic checkout = elektronická kontrola

Zajišťuje lepší služby zákazníkům, zvyšuje příjmy z prodeje zboží a snižuje náklady na pracovní sílu rychlejším postupem u pokladen v maloobchodních prodejnách.

Elektronická výměna dat

Výměna strukturovaných dat, která je založena na dvou hlavních přístupech, a to EDI a využití jazyka XML.

Elektronické podnikání

Zahrnuje celý komplex aktivit a vztahů podniku se svými partnery. Zahrnuje i ty operace, které podporují tvorbu příjmů, jako jsou tvorba poptávky po nabízeném zboží a službách, efektivní a flexibilní způsob vzájemné nebo mnohostranné komunikace s obchodními partnery, rychlé přijímání a vyřizování objednávek, podpora prodeje, podpora prodejních a poprodejních služeb apod.

Elektronické tržiště

Aplikace elektronického podnikání, které v prostředí Internetu vytvářejí prostor pro uskutečňování mnohostranných elektronicky realizovaných obchodních transakcí.

Elektronické zásobování

Zahrnuje celou škálu dalších souvisejících činností s podporou informačních a komunikačních technologíí.

Eliminační koordinace

Vyloučená spolupráce.

Emergency goods

Zboží nakupované v případě náhlé potřeby.

Emotional motives = emocionální motivy v maloobchodě

Chování spotřebitele, vyvolané spíše pocity a emocemi, než logickým a racionálním rozhodnutím.

Employee compensation = odměny zaměstnanců

Systém základních mezd a platů a doplňkových výhod.

Employee discount = slevy pro zaměstnance

Poskytované zaměstnancům při nákupu zboží v obchodě jejich zaměstnavatele.

Employment application = žádost o zaměstnání

Výběrový proces, užívaný firmou ke shromáždění údajů o žadatelích o zaměstnání.

Employment interview = pohovor se žadatelem

Výběrová metoda, při které se maloobchodník snaží získat od žadatele další informace, které nejsou obsaženy v žádosti o zaměstnání.

En ordere

Fr. doložka „na řad“.

Enviromentální politika

Politika zaměřená na ochranu životního prostředí a soulad mezi přírodou a ekonomikou dané společnosti.

Environmentalismus

Zabývá se vztahy mezi přírodou a společností. Usiluje o změnu společenských, ekonomických a politických mechanismů, které brání snahám o ochranu životního prostředí. Ideově zastřešuje řadu protestních ekologických hnutí.

EOL

Export Opportunities Ltd - Vývozní příležitosti Ltd.

EPU

Entry processing unit - jednotka vstupnho zpracování.

ERC

Účinná odezva na požadavky zákazníka.

ERDF

European Regional Development Fond - Evropský fond regionálního rozvoje.

ERP

Integrované aplikační systémy pokrývající všechny nebo většinu oblastí podnikového řízení.

Eskont

Nákup směnek bankou před jejich splatností.

Espresso

Podávají se studené a teplé nápoje, především káva, cukrářské výrobky, dominantu vybavení tvoří zejména přístroj na výrobku kávy typu espreso, tato střediska se zřizují především v hotelech a motelech a na frekventovaných místech, kde je poptávka po službách vyšší úrovně při splnění nároku na rychlou obsluhu.

Esteem needs = potřeba ocenění

Potřeba být uznáván a respektován jinými lidmi, potřeba postavení a prestiže.

Etažér

Stojan, polička s přihrádkami.

Etážový sklad

Sklad, který je rozdělen do několika podlaží.

Etické normy

Soubor psaných pravidel platných pro jednotlivé obory marketingové komunikace, zpravidla vydávaných profesními asociacemi (např. AKA, APRA ad.) či jinými sdruženími fungujícími v roli samoregulačních orgánů (např. Rada pro reklamu); etickým kodexem public relations je tzv. Stockholmská charta ICCO přijatá členskými agenturami APRA; etickou normou reklamní praxe je kodex Rady pro reklamu; etické normy nejsou vynutitelné, k jejich dodržování se dobrovolně zavazují členové profesních sdružení; porušování etických norem (není-li zároveň v rozporu se zákonem) může být trestáno pouze vyloučením z profesního sdružení.

Euratom

European Atomic Energy Community - Evropské společenství pro atomovou energii.

EVCA

European Venture Capital Association - Evropská asociace rizikového kapitálu.

Even pricing

Metoda tvorby prodejních cen; cena končí sudým číslem.

Events

Akce, v užším slova smyslu akce marketingové, především jako součást public relations podpory (obvykle v rámci B2B komunikace) nebo součást promotion (v rámci komunikace B2C); pořádání akcí na míru pro klienty je specializovaným oborem (event marketing), produkci akcí se věnují rovněž public relations agentury (zejména akcí pro média); v praxi mají akce podobu setkání od společenských (recepce, cocktail) až po ryze pracovní (tisková konference), s programem oscilujícím od ryze obchodně orientovaného (prezentace) až po neformální (kulturní program, sportovní či jiné volnočasové aktivity).

Evidenční počet

Zahrnuje osoby v pracovním, služebním nebo členském poměru (kde součástí členství je též pracovní vztah) k zaměstnavateli.

Evropská unie

Mezinárodní organizace sdružující 25 států západní, severní, střední a východní a jižní Evropy. Cílem je prohlubování hospodářské a politické integrace členských zemí.

Evropské sdružení volného obchodu

Instituce, která byla předchůdce evropské unie, měla za cíl utvořit jednotný trh zboží a služeb.

Evropský trh

Trh v Evropě, v současnosti díky EU téměř volný trh.

Exhibits

Vystavování; expozice; metoda podpory prodeje; vystavování zboží nebo kolekcí zboží ve výloze nebo v interiéru prodejny.

Expanse budget = plán výdajů

Rozpočet, plán, který podrobně specifikuje předpokládané výdaje v daném období.

Expanze

Má tyto formy: růst tržního podílu, růst obratu, dosažení celkových úspor, expanze do nových komodit apod.

Expanze obchodu

Expanze obchodu znamená jeho rozšiřování.

Expanze zahraniční

Vliv a rozšiřování diskontních prodejen.

Expectancy theory = teorie očekávání

Předpokládá, že motivace pracovníků je funkcí a) individuálního očekávání odměny za prokázané úsilí, b) toho, jakým způsobem zaměstnanci vnímají hodnotu určité odměny.

Expedice

Poslední plocha a poslední operace, kterou projde zboží před naložením do nákladních automobilů.

Expense centre = nákladové středisko

Klasifikace nákladů, podle které se každý druh podnikatelské činnosti hodnotí jako samostatný podnik, používá se v obchodních domech a jiných velkých maloobchodních podnicích, členěných na oddělení.

Experimental method = metoda experimentu

Metoda shromažďování údajů, spočívající v zadání jednoho nebo více experimentů, testujících některé stránky nebo faktory maloobchodního provozu.

Export

Vývoz (nebo také export) je objem zboží, služeb (technologií, licencí, autorských práv), který určitý stát je schopen vyrobit a vyvézt do zahraničí.
Pro každou zemi je vývoz přínosem; je-li hodnota vývozu vyšší než hodnota dovozu, rozdíl tvoří přírůstek hrubého domácího produktu. Velká část dnes bohatých zemí své jmění získala právě díky vývozu svých výrobků do zahraničí (například Japonsko, USA).

Expresní služba

Rychlá služba, například rozvoz pizz po městě, styl je zavoláte a oni Vám dovezou zboží až do domu.

EXQ

Ex quay - z nábřeží ( cena zahrnující poplatky v přístavu ).

EXS

Ex ship - z lodi ( včetně nákladů na nalodění ).

Externí komunikace

Veškerá komunikace, kterou firma vyvíjí navenek; v širším slova smyslu do ní spadá jak komunikace komerční (tedy umísťování komerčních sdělení v médiích za úplatu), tak komunikace přirozená (bezděčná), např. image firmy, firemní identita, kultura a styl aj.; v užším významu označujeme jako externí komunikaci souhrn všech forem marketingové komunikace, tedy nadlinkovou komunikaci (ATL, viz) a komunikaci podlinkovou (BTL, viz).

Extrapolace, modely

Modely jsou lineární, exponenciální, logistická funkce a Törnquistovy funkce. Modely jsou vyvinuty pro průběh poptávky u různých typů spotřebního zboží.

Extrinsic motivation = vnější motivace

Vlivy, které přicházejí z vnějšího prostředí jednotlivce.

EXW

Ex works - ze závodu.


Stránka:  1  2  3  4  (Další)
  VŠE