Procházet slovníkem pomocí tohoto rejstříku

Speciální | A | Á | B | C | Č | D | Ď | E | É | Ě | F | G | H | CH | I | Í | J | K | L | M | N | Ň | O | Ó | P | Q | R | Ř | S | Š | T | Ť | U | Ú | Ů | V | W | X | Y | Ý | Z | Ž | VŠE

Stránka:  1  2  3  4  5  6  7  8  (Další)
  VŠE

S

SAD

Single Administrative dokument - Jednotný administrativní dokument.

Salaš

Zřizují se zejména v horských oblastech a v blízkosti středisek cestovního ruchu a na hlavních silničních trasách. Liší se typickým interiérem, sortimentem připravovaných jídel a nápojů, způsobem jejich úpravy, způsobem obsluhy i používanými servírovacími pomůckami.

Sales promotion

Propagace, podpora prodeje, různorodý soubor akcí a prostředků, podporujících prodej zboží a služeb; doplňuje reklamu a osobní prodej, soubor marketingových nástrojů sloužících ke krátkodobé podpoře prodeje, zpravidla spotřebního zboží; v rámci komplexní marketingové strategie jsou akce SP načasovány tak, aby využily krátkodobě zvýšeného povědomí o značce či výrobku vyvolaného např. reklamní kampaní; nejběžnějšími nástroji SP jsou cenové pobídky (výprodej, slevy, kupóny, balení 2+1 apod.), rozdávání vzorků (na veřejných místech či v místech prodeje) nebo dárků (při zakoupení určitého množství apod.); nejčastější podporou SP akcí je televizní reklama či inzerce.

Salón

Provozovací místnost některých řemesel (salón krejčovský, kadeřnický).

Samoobsluha otevřená

Otevřená samoobsluha (v otevřeném prostoru) je formou samoobslužné formy prodeje, kdy má zákazník volný pohyb po prodejní ploše, a pokud si nevybere zboží, může ji libovolně opustit (platí u pokladen rozmístěných po prodejní ploše v návaznosti na prodejní oddělení).

Samoobsluha uzavřená

Uzavřená samoobsluha (v uzavřeném prostoru) je formou samoobslužné formy prodeje, kdy zákazník nemůže opustit prodejní prostor, aniž by prošel inkasní zónou.

Sampling

Používání vzorků; postup užívaný k podpoře prodeje s jehož pomocí se prodavači snaží, aby i zákazník vyzkoušel a zakoupil zboží.

Sanace

Státní opatření, které má odstranit ztráty podniku nebo ozdravit jeho nepříznivý stav (přímou státní dotací, slevou na daních, vyhlášením moratoria). V české republice byla ve 20. letech prováděna rozsáhlá opatření k sanaci bank, peněžní ústavy byly podporovány z prostředků veřejných i svěřených. Sanace byla doprovázena fúzemi (právní předpisy při nich umožňovaly poskytnutí daňových úlev).
Ozdravění podniku; vhodná opatření, jejichž účelem je odstranit ztráty podniku nebo vhodnými způsoby zvrátit nepříznivý vývoj podniku, který ohrožuje jeho existenci.

Š

Šarže

Šarže, titul; funkce spojená s určitým postavením.

S

Sconto

Skonto, sleva, kterou poskytuje dodavatel při promptním nebo dřívějším zaplacení. Možnost poskytnutí skonta je obvykle uvedena na faktuře a je vyjádřena v procentech z ceny.

SCP ( Středisko cenných papírů)

Rozpočtová organizace řízená Ministerstvem financí ČR na základě zákona 591/1992 Sb. o cenných papírech. Základní úlohou SCP je evidence cenných papírů, evidence tzv. majetkových účtů majitelů zaknihovaných cenných papírů a evidence emitentů těchto cenných papírů. Slouží jako informační servis pro účastníky kapitálového trhu, obsahující především informace o rozhodnutí Komise pro cenné papíry a vyhláška Ministerstva financí ČR a informace poskytnuté emitenty, případně majiteli veřejně obchodovatelných cenných papírů.

Sdružování podniků

Koncetrace znamená soustřeďování podnikatelských činností i výrobních faktorů do stále větších podnikatelských celků.

SEA

Single European Act - Jednotná evropská smlouva.

Second (use facilities)

Zařízení, které již bylo užíváno; prostory pro maloobchodní podnikání, které bylo původně vystavěny a užívány jinými nájemníky (vlastníky).

Š

Šedá ekonomika

Souhrn ekonomických vztahů, které porušují běžné a morální formy společnosti, jsou na
hranici zákona a jsou těžko postižitelná - patří sem zejména korupce.

S

Segment trhu

Zákaznický sektor skupiny zákazníků dle stanovených kriterií.

Segmentace

Rozdělení univerzální cílové skupiny „všichni“ (např. zákazníků či jiných příjemců firemní komunikace) na užší segmenty; je základem pro stanovení cílů a strategie marketingové komunikace vůči jednotlivým cílovým skupinám.

Segmentační základny

Charakteristiky, podle kterých jsou trhy členěny na segmenty.

Š

Šek

Písemný příkaz výstavce peněžnímu ústavu, aby zaplatil z jeho pohledávky nebo bankovního úvěru uvedenou částku v šeku uvedené osobě nebo majiteli šeku. Šek je cenným papírem, obvykle vystaveným na blanketu dodaném bankou v šekové knížce. Patří mezi krátkodobé cenné papíry je splatný na viděnou a musí být předložen k placení do 8 dnů (do 20 dnů, byl-li vystaven v jiném státě, popřípadě do 70 dnů, byl-li vystaven v jiném světadílu). Původ šeků sahá do 13. století. Vznikly z funkce peněz jako platidla a s rozvojem bankovní soustavy se staly důležitým nástrojem bezhotovostního platebního styku.

S

Services

Služby, činnosti, výhody nebo uspokojení nabízené na prodej nebo poskytované v souvislosti s prodejem zboží.


Stránka:  1  2  3  4  5  6  7  8  (Další)
  VŠE