Procházet slovníkem pomocí tohoto rejstříku

Speciální | A | Á | B | C | Č | D | Ď | E | É | Ě | F | G | H | CH | I | Í | J | K | L | M | N | Ň | O | Ó | P | Q | R | Ř | S | Š | T | Ť | U | Ú | Ů | V | W | X | Y | Ý | Z | Ž | VŠE

Stránka:  1  2  3  (Další)
  VŠE

I

IBAN

Mezinárodní formát čísla bankovního účtu – formát čísla určený Evropským výborem pro bankovní standardy nahrazující národní formáty za účelem usnadnit automatické zpracování plateb. IBAN se skládá ze 2 znaků ISO kódu země, 2 znaků kontrolního dvoučíslí a vlastního čísla účtu, který je odvozen od stávajícího čísla účtu. Povolená délka je maximálně 32 znaků.

ICA

International commodity agreements - Mezinárodní komoditní dohody.

ICC

International Chamber of Commerce - Mezinárodní obchodní komora.

IDA

International Development Association - Mezinárodní asociace pro rozvoj.

Identifikace radiofrekvenční (RFID)

Radiofrekvenční identifikace (Radio Frequency Identification, RFID) je bezdotykový automatický identifikační systém sloužící k přenosu a ukládání dat pomocí elektromagnetických vln. Údaje potřebné pro identifikaci a další popis sledovaného předmětu jsou ukládány v digitální podobě do datových nosičů, tzv. RFID tagů. Tag je mikročip připojený k anténě, který prostřednictvím radiofrekvenčního signálu komunikuje se čtečkou. Anténa určuje jeho radiofrekvenční charakteristiky, mikročip určuje jeho datové a funkční vlastnosti. Zapouzdření určuje především mechanické vlastnosti tagu a způsob jeho použití. Z tagů mohou být informace opakovaně načítány, případně dále přepisovány pomocí elektromagnetických vln. I když jsou principy této technologie a její první praktické aplikace jsou známy již od 60.let minulého století, její hlavní rozvoj byl nastartován teprve v současné době v přímé souvislosti s vývojem logistiky.

Identifikační číslo

IČ, je přiděleno každému obchodníkovi Finančním úřadem.

IFC

International Finance Corporation - Mezinárodní finanční sdružení.

Image

Ekonomie představa o určitém výrobku (zboží), skupině výrobků, o podniku, ale i o dodavatelské zemi, kterou si obchodní partner, spotřebitel nebo jiný subjekt postupně vytváří na základě vlastních poznatků, informací a vlivu propagační činnosti; image utváří zejména jakost výrobků, úroveň poskytovaných obchodních služeb, způsob jednání představitelů podniku, propagace, ochranná známka, kladné reference publikované ve hromadných sdělovacích prostředcích a jiné.

IMP

Integrated Mediterranen Programmes - Integrované středozemní programy.

Impact

Vliv, dopad; intenzita vlivu reklamního média na čtenáře.

Import

Dovoz zboží do kterékoliv země ze zahraničí. Import speciální zahrnuje dovoz zboží pro vnitřní potřebu, import generální dovoz zboží určeného k opětnému vývozu (reexport).

Incentiv

Vnější podmínka, která aktivizuje a orientuje aktivitu.

Incoterms

International Commercial Terms - soubor mezinárodních pravidel pro výklad nejvíce běžně
používaných obchodních doložek v zahraničním obchodě.

První Soubor mezinárodních pravidel pro výklad dodacích doložek byl vydán v roce 1936 pod názvem Incoterms 1936. Později byly prováděny změny, poslední v roce 2000, kdy byly provedeny změny a dodatky tak, aby pravidla byla náležitě uvedena v soulad s běžnou praxí
mezinárodního obchodu. Incoterms se zabývají pouze vztahy vyplývajícími z kupní smlouvy, tj. mezi prodávajícími a kupujícími a to jen v některých přesně vymezených směrech, zejména v případech, kdy nejde pouze o kupní smlouvu, ale rovněž o navazující smlouvy týkající se přepravy, pojištění, financování. Incoterms se kromě toho dále zabývají řadou povinností stran jako je např. povinnost prodávajícího dát zboží k dispozici kupujícímu, předat je k přepravě nebo je dodat do místa určení a s přechodem rizika mezi smluvními stranami. Dále se zabývají povinnostmi týkajícími se celního odbavení zboží pro export a import, balení zboží, povinností kupujícího převzít dodávku, jakož i jeho povinností podat důkaz, že příslušný závazek byl řádně splněn. Incoterms byly vždy především předurčeny pro použití v případech prodejů zboží k dodávce do zahraničí.

Index IN

Výsledek analýzy 24 matematicko-statistických modelů podnikového ratingu v ČR.

Index kupní síly

Index kupní síly (Buying Power Index, BPI ) tak, jak je prezentován v americké odborné literatuře (Berman – Evans, 1989; Lewison – DeLozier, 1989; Mason – Mayer, 1990), je váženým průměrem hodnot podílů lokality (oblasti) na čistých příjmech státu, prodeji v maloobchodě a počtu obyvatel státu :
BPI = (0,5 . podíl lokality na čistých příjmech obyvatel státu) + (0,3 . podíl lokality na maloobchodním prodeji státu) + (0,2 . podíl lokality na počtu obyvatel státu)
BPI tak vyjadřuje podíl lokality na kupní síle vyššího územního celku (státu).

Index kvality

Index kvality (Quality Index) je poměrem indexu kupní síly (BPI) a podílu lokality na populaci – vyšší hodnota může odrážet nadprůměrnou kupní sílu (příjmy) nebo silný kladný nákupní spád či obojí.

Index prodejní aktivity

Index prodejní aktivity (Sales Activity Index, SAI) vypovídá o významu lokality (a tím mimo jiné i o spádovosti a dalších faktorech diferencovanosti lokality). Je konstruován jako poměr mezi podílem lokality na prodeji vyššího územního celku a podílem lokality na počtu obyvatel vyššího územního celku.

Indikátory sociální stavu ekonomické

Náklady spojené s aktivitou zaměstnanců.

Indikátory sociálního stavu socioekonomické

Indikátory, které měří chování zaměstnanců.

Indisponibilní zásoba

Nedostatečná zásoba.


Stránka:  1  2  3  (Další)
  VŠE