Veletrh

Soustředění různého zboží nebo jeho vzorků, které prodávající vystavují v zájmu jeho propagace a prodeje. Rozlišují se:
a) veletrhy národní, na nichž vystavují zboží pouze dodavatelé příslušné země (například veletrh strojírenský v Birminghamu).
b) veletrh mezinárodní (například mezinárodní veletrhy v Brně, Lipsku).
c) veletrhy všeobecné, s různými druhy výrobků.
d) veletrhy specializované (jen pro určitý druh výrobků).
e) veletrhy užitkové, na nichž se vystavují pouze vzorky. Některé veletrhy slouží pouze výstavním účelům, jiné zároveň i prodeji (prodejní veletrhy). Velké mezinárodní veletrhy mají nejen ekonomický, ale i společensko-politický význam (například Mezinárodní strojírenský veletrh v Brně, veletrhy v Lipsku). Konají se v pevně určených termínech (například v období 10-14 dnů) jednou či dvakrát ročně. Veletržní expozice jsou individuální či kolektivní. Od výstav se veletrhy liší přímým komerčním významem (uzavíráni konkrétních kupních smluv).

» Slovník pojmů - vyhledávejte jednoduše a rychle pojmy z oblasti retailingu a obchodu