Státní energetická inspekce
Conditions d’achèvement
STÁTNÍ ENERGETICKÁ INSPEKCE
1. ÚVOD
Státní energetická inspekce neboli ČR – SEI je úřadem státní správy, který přímo podléhá Ministerstvu průmyslu a obchodu. Hlavní sídlo ústředního inspektorátu je v Praze a dále čtrnáct územních inspektorátů sídlících v jednotlivých krajských městech, které podléhají ústřednímu inspektorátu. V jeho čele stojí ředitel ústřední inspekce, který je jmenován ministrem průmyslu a obchodu. Tento ředitel jmenuje a odvolává jednotlivé ředitele územních inspektorátů.
Pravomoci a povinnosti ČR - SEI jsou dány energetickým zákonem, kde SEI kontroluje dodržování tohoto zákona, zejména chování držitelů licencí v elektroenergetice, plynárenství a teplárenství. Poskytuje bezúplatně i odbornou pomoc a konzultace zejména orgánům státní správy a samosprávy.
1.1 ORGANIZAČNÍ STRUKTURA
Ústřední ředitel
a) zástupce ředitele SEI
- odbor ústředního ředitele
- odbor správního řízení
- odbor rozpočtu a financování
b) ředitel technické sekce
- obor elektroenergetiky a plynárenství
- obor plynárenství
- odbor informačních technologií
- územní inspektorát pro Prahu, Středočeský, Jihočeský, Plzeňský, Karlovarský, Ústecký, Liberecký, Královehradecký, Pardubický, Vysočina, Jihomoravský, Olomoucký, Zlínský a Moravskoslezský kraj.
2.0 ÚKOLY STÁTNÍ ENERGETICKÉ INSPEKCE
Mezi hlavní úkoly Státní energetické inspekce patří kontrola dodržování energetického zákona (zákon č. 458/2000 Sb.), kontrola dodržování zákona o hospodaření s energií (zákon č. 406/2000 Sb.) a dodržování zákona o cenách (zákon č. 526/1990 Sb.) ve stanoveném rozsahu podle zákona o působnosti orgánů ČR v oblasti cen. Pokud SEI shledá nějaké nesrovnalosti v souladu s výše stanovenými zákony, pak je oprávněna provádět kontroly. Tyto kontroly provádějí kontrolní pracovníci neboli inspektoři, a to na příkaz ústředního ředitele SEI nebo ředitele územního inspektorátu SEI vydaný na základě vlastního podnětu, na návrh Ministerstva průmyslu a obchodu, Energetického regulačního úřadu, podnětu ostatních správních úřadů a orgánů ČR nebo podání fyzických nebo právnických osob. Přesné vymezení věcného rozsahu kontrolní činnosti ČR - SEI i její pravomoci včetně udělování sankcí se nachází v energetickém zákoně. Tyto kontroly jsou jednak rámcové kontroly dle výše uvedených orgánů nebo kontroly konkrétních případů zaměřené na dodržování energetického zákona, zákona o cenách a zákona na podporu výroby elektřiny z OZE vyplývající z přímých podání, požadavků ERÚ a MPO a podnětů dalších orgánů státní správy (ČOI, ÚHOS a dalších). Výsledky kontrolní činnosti inspektorů ČR-SEI jsou sankční opatření vůči subjektům porušujícím zmíněné právní předpisy.
Předpisy, podle nichž SEI jedná a rozhoduje, které stanovují právo žádat informace a povinnost poskytovat informace a které upravují další práva občanů ve vztahu k SEI jsou Vyhlášky Energetického regulačního úřadu, Vyhlášky Ministerstva průmyslu a obchodu ČR, Vyhlášky Ministerstva pro místní rozvoj ČR, Vyhlášky Ministerstva životního prostředí ČR a Nařízení vlády ČR.
2.1 VYŘIZOVÁNÍ ŽÁDOSTÍ O INFORMACE VE SMYSLU
Dle zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím lze podat osobně nebo telefonicky na ředitelstvích jednotlivých územních inspektorátů nebo na ředitelství odboru ústředního ředitele na ústředním inspektorátu ČR-SEI, nebo písemnou formou na ústředním inspektorátu ČR-SEI žádost o podání informací. Žádost o informaci se doporučuje podávat na formuláři, který je k dispozici na všech územních i ústředním inspektorátu a taktéž na internetových stránkách ČR-SEI www.cr-sei.cz.
3.0 KONTROLNÍ ČINNOST DLE SLEDOVANÝCH ZÁKONŮ:
3.1 Dle energetického zákona
Sleduje se mechanismus a obsah udělování licencí na podnikání v energetických odvětvích, mechanismus a obsah udělování autorizací na výstavbu energetických zařízení, nepřekročení práv a dodržení povinností držitelů licencí, nepřekročení práv a dodržení povinností zákazníků, odběratelů, nepřekročení práv a dodržení povinností vlastníků nemovitostí, nepřekročení práv a dodržení povinností obchodníků s elektřinou nebo plynem, dodržování povinností při činnosti v bezpečnostních a ochranných pásmech, měření, smlouvy, neoprávněné odběry a dodávky energie, stavy nouze.
3.2 Dle zákona o hospodaření energií
V této oblasti se kontroluje obsah územní energetické koncepce a plnění povinnosti poskytovat podklady pro její vypracování, výrobci elektřiny a tepelné energie. Dále povinností těch, kdo elektřinu a tepelnou energii rozvádějí, dodržení povinností výrobců, dovozců a distributorů spotřebičů, dodržení povinností vlastníků budov a společenství vlastníků bytových jednotek, dodržení povinností souvisejících s energetickým auditem.
Například v roce 2008 probíhaly kontroly energetických auditů a to zejména u orgánů státní správy a samosprávy a do konce roku bylo zahájeno 118 kontrol u zadavatelů auditů. Dále byly na základě požadavku MPO zdokumentovány a připraveny k zahájení správního řízení spisy auditorů, kteří uváděli v jimi zpracovaných auditech více než dvakrát nepravdivé údaje.
3.3 Kontrolní činnost podle zákona o cenách
Ověřuje se zejména, zda odběratel nebo distributor neporušují cenové předpisy při tvorbě ceny energií, plynu a tepla. Musí být dodržován správný postup při kalkulaci cen, dále také správné podklady zpracovávané pro vývoj cen a regulace cen. Často se u distributora neshodují položky v kalkulaci cen oproti skutečnostem uváděných v účetnictví.
4.0 KONTROLNÍ ČINNOST V JEDNOTLIVÝCH ODBORECH
4.1 Elektroenergetika
V rámci elektroenergetiky se kontroluje zejména technický stavu odběrných elektrických zařízení, správná kalibrace použitých měřidel u provozovatelů lokálních distribučních soustav, správnost distribuce elektřiny provozovateli lokálních distribučních soustav, důvody přerušení dodávek elektřiny, neoprávněné odběry a nepovolené činnosti v ochranných pásmech, kontrola kvality dodávky elektřiny – stabilita sítě, přepětí, podpětí. Dále se také kontrolují výrobci elektrických a energetických spotřebičů před uvedením na trh, zda jejich výrobky odpovídají stanoveným normám a vybavenost odpovídajícími označeními.
Kontrola technického stavu odběrných elektrických zařízení – provádění revizí dle ČSN 331500. Provádějí se také kontroly zpracování havarijních plánů a havarijních zásob u provozovatelů lokálních distribučních soustav.
4.2 Plynárenství
V plynárenství se kontrolují povinností vlastníků nemovitostí kam je dodáván plyn z hlediska bezpečnosti provozu, regulační stanice z hlediska provozní spolehlivosti, provozovatelé distribučních soustav plynu a to zejména správnost správnosti použitých měřidel, dodržování zákazů a omezení v ochranných pásmech plynárenských zařízení a kontrola dodržování omezení při činnostech v bezpečnostních pásmech plynových zařízení.
4.5 Teplárenství
U držitelů licencí na výrobu a rozvod tepelné energie se kontroluje zejména správnost dodávek tepla – přetápění, nedotápění, správnost měření a kontroly v rámci územního a stavebního řízení.
5.0 VÝKONNÁ KONTROLNÍ ČINNOST
5.1 Pravomoci inspektorů
Inspektoři se při výkonu kontrolní činnosti se řídí zákonem o státní kontrole (č. 552/1991 Sb.), zákonem o Správním řádu (č. 500/2004 Sb.) a dále interními předpisy ČR - SEI. Mezi interní předpisy patří příkazy ústředního ředitele, což jsou tématické okruhy kontrolní činnosti na daný rok, směrnice neboli pravidla kontrolní činnosti, pracovními instrukcemi specifikujícími jednotlivé postupy a kroky v rámci konkrétních kontrolních úkolů a v poslední řadě Elektronickým systémem LOTUS – NOTES, což je aplikace pro vedení a ukládaní dat z jednotlivých kontrol.
Inspektor má při provádění výkonu kontroly pravomoc vstupovat do objektů, zařízení a provozů, pokud souvisejí s předmětem kontroly, požadovat na kontrolovaných osobách, aby předložili písemnosti, data nebo poskytnutí pravdivých a úplných informací o zjišťovaných a souvisejících skutečnostech ze zařízení pokud souvisejí s předmětem kontroly. Pokud inspektor shledá při kontrole nedostatky je oprávněn požadovat, aby kontrolované osoby podaly ve stanovené lhůtě písemnou zprávu o odstranění zjištěných nedostatků.
5.2 Ukládání sankcí a pokut
Inspektoři Státní energetické komise mohou při stanovení výše pokuty zohlednit závažnost porušení povinnosti kontrolovaného. Přihlíží se k okolnostem, za nichž k porušení došlo a závažnosti následků.
Pokud inspektor ukládá pokutu, ale kontrolovaný (PO, FO) prokazatelně doloží, že vynaložil veškeré úsilí k tomu, aby k porušení nedošlo, pak kontrolovaný za porušení povinnosti neodpovídá. Proti pokutě uložené územním inspektorátem se lze odvolat k ústřednímu inspektorátu. Pokutu lze uložit kontrolovanému subjektu ž do doby uplynutí tří let od porušení povinnosti, pokud bylo do doby jednoho roku od porušení zahájeno řízení o uložení pokuty.
V případech, kdy se jedná o první porušení povinnosti obvykle méně závažného charakteru je možné nařídit opatření k odstranění nedostatků namísto uložení pokuty.
5.3 Sledované objekty a zařízení
Mezi hlavní sledované objekty a zařízení, dle zákona o hospodaření energií, patří zejména:
o Nové nebo rekonstruované stavby ve smyslu stavebního zákona.
o Nová a rekonstruovaná zařízení pro výrobu elektrické a tepelné energie.
o Parní, horkovodní a teplovodní sítě a vnitřní rozvody tepelné energie
o Zařízení pro přenos a distribuci elektřiny.
o Předávací a výměníkové stanice.
o Rozvod tepelné energie a vnitřní rozvod tepelné energie předávacích a výměníkových stanic.
o Nové zdroje tepelné energie o součtovém výkonu vyšším než 5 MWt a nové výrobny elektřiny s výkonem vyšším než 10 MWe.
5.4 Statistika
2005 2006 2007 2008 2009
Počet kontrol 1651 1669 1596 1594 1274
Počet pokut za rok 215 214 274 271 205
Výše uložených pokut v mil. Kč 5,96 11,26 17,46 30,15 18,82
Počet energetických auditů 117 271 192 117 52
6.0 ZÁVĚR
Závěrem lze říci, že Státní energetická inspekce plní svoji kontrolní činnost dobře, v roce 2009 provedla celkem 1274 kontrol, z toho 430 elektroenergetických, 459 plynárenských a 385 teplárenských. Bylo zahájeno 275 správních řízení o pokutě a bylo celkem uloženo 18,82 milionu korun českých pokut za porušení zákonů.
V roce 2008 bylo na SEI podáno celkem deset stížností, týkající se činnosti SEI. Z toho byla jen jedna uznána jako oprávněná a bylo přijato opatření proto, aby se tento problém neopakoval. Zbývajících devět nebylo uznáno.
Na rok 2010 se ČR – SEI bude soustřeďovat v oblasti elektroenergetiky zejména na kontrolu výrobců, provozovatelů obnovitelných zdrojů energie, zda splňují podmínky pro přiznání příslušných výkupních cen elektřiny, týká se to tedy hlavně větrných a fotovoltaických elektráren. V oblasti teplárenství na kontrolu dodržování výše podpory na elektrickou energii při spalování biomasy.
7.0 ZDROJE
http://www.cr-sei.cz/info_cz.htm
http://www.cr-sei.cz/vyrzp8_cz.htm
http://www.energetik.cz/hlavni3.html?m1=/clanky/en_2003_1_1.html
http://www.businessinfo.cz/cz/clanek/inspekce-a-kontroly/statni-energeticka-inspekce-cr-sei/1000547/8434/
1. ÚVOD
Státní energetická inspekce neboli ČR – SEI je úřadem státní správy, který přímo podléhá Ministerstvu průmyslu a obchodu. Hlavní sídlo ústředního inspektorátu je v Praze a dále čtrnáct územních inspektorátů sídlících v jednotlivých krajských městech, které podléhají ústřednímu inspektorátu. V jeho čele stojí ředitel ústřední inspekce, který je jmenován ministrem průmyslu a obchodu. Tento ředitel jmenuje a odvolává jednotlivé ředitele územních inspektorátů.
Pravomoci a povinnosti ČR - SEI jsou dány energetickým zákonem, kde SEI kontroluje dodržování tohoto zákona, zejména chování držitelů licencí v elektroenergetice, plynárenství a teplárenství. Poskytuje bezúplatně i odbornou pomoc a konzultace zejména orgánům státní správy a samosprávy.
1.1 ORGANIZAČNÍ STRUKTURA
Ústřední ředitel
a) zástupce ředitele SEI
- odbor ústředního ředitele
- odbor správního řízení
- odbor rozpočtu a financování
b) ředitel technické sekce
- obor elektroenergetiky a plynárenství
- obor plynárenství
- odbor informačních technologií
- územní inspektorát pro Prahu, Středočeský, Jihočeský, Plzeňský, Karlovarský, Ústecký, Liberecký, Královehradecký, Pardubický, Vysočina, Jihomoravský, Olomoucký, Zlínský a Moravskoslezský kraj.
2.0 ÚKOLY STÁTNÍ ENERGETICKÉ INSPEKCE
Mezi hlavní úkoly Státní energetické inspekce patří kontrola dodržování energetického zákona (zákon č. 458/2000 Sb.), kontrola dodržování zákona o hospodaření s energií (zákon č. 406/2000 Sb.) a dodržování zákona o cenách (zákon č. 526/1990 Sb.) ve stanoveném rozsahu podle zákona o působnosti orgánů ČR v oblasti cen. Pokud SEI shledá nějaké nesrovnalosti v souladu s výše stanovenými zákony, pak je oprávněna provádět kontroly. Tyto kontroly provádějí kontrolní pracovníci neboli inspektoři, a to na příkaz ústředního ředitele SEI nebo ředitele územního inspektorátu SEI vydaný na základě vlastního podnětu, na návrh Ministerstva průmyslu a obchodu, Energetického regulačního úřadu, podnětu ostatních správních úřadů a orgánů ČR nebo podání fyzických nebo právnických osob. Přesné vymezení věcného rozsahu kontrolní činnosti ČR - SEI i její pravomoci včetně udělování sankcí se nachází v energetickém zákoně. Tyto kontroly jsou jednak rámcové kontroly dle výše uvedených orgánů nebo kontroly konkrétních případů zaměřené na dodržování energetického zákona, zákona o cenách a zákona na podporu výroby elektřiny z OZE vyplývající z přímých podání, požadavků ERÚ a MPO a podnětů dalších orgánů státní správy (ČOI, ÚHOS a dalších). Výsledky kontrolní činnosti inspektorů ČR-SEI jsou sankční opatření vůči subjektům porušujícím zmíněné právní předpisy.
Předpisy, podle nichž SEI jedná a rozhoduje, které stanovují právo žádat informace a povinnost poskytovat informace a které upravují další práva občanů ve vztahu k SEI jsou Vyhlášky Energetického regulačního úřadu, Vyhlášky Ministerstva průmyslu a obchodu ČR, Vyhlášky Ministerstva pro místní rozvoj ČR, Vyhlášky Ministerstva životního prostředí ČR a Nařízení vlády ČR.
2.1 VYŘIZOVÁNÍ ŽÁDOSTÍ O INFORMACE VE SMYSLU
Dle zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím lze podat osobně nebo telefonicky na ředitelstvích jednotlivých územních inspektorátů nebo na ředitelství odboru ústředního ředitele na ústředním inspektorátu ČR-SEI, nebo písemnou formou na ústředním inspektorátu ČR-SEI žádost o podání informací. Žádost o informaci se doporučuje podávat na formuláři, který je k dispozici na všech územních i ústředním inspektorátu a taktéž na internetových stránkách ČR-SEI www.cr-sei.cz.
3.0 KONTROLNÍ ČINNOST DLE SLEDOVANÝCH ZÁKONŮ:
3.1 Dle energetického zákona
Sleduje se mechanismus a obsah udělování licencí na podnikání v energetických odvětvích, mechanismus a obsah udělování autorizací na výstavbu energetických zařízení, nepřekročení práv a dodržení povinností držitelů licencí, nepřekročení práv a dodržení povinností zákazníků, odběratelů, nepřekročení práv a dodržení povinností vlastníků nemovitostí, nepřekročení práv a dodržení povinností obchodníků s elektřinou nebo plynem, dodržování povinností při činnosti v bezpečnostních a ochranných pásmech, měření, smlouvy, neoprávněné odběry a dodávky energie, stavy nouze.
3.2 Dle zákona o hospodaření energií
V této oblasti se kontroluje obsah územní energetické koncepce a plnění povinnosti poskytovat podklady pro její vypracování, výrobci elektřiny a tepelné energie. Dále povinností těch, kdo elektřinu a tepelnou energii rozvádějí, dodržení povinností výrobců, dovozců a distributorů spotřebičů, dodržení povinností vlastníků budov a společenství vlastníků bytových jednotek, dodržení povinností souvisejících s energetickým auditem.
Například v roce 2008 probíhaly kontroly energetických auditů a to zejména u orgánů státní správy a samosprávy a do konce roku bylo zahájeno 118 kontrol u zadavatelů auditů. Dále byly na základě požadavku MPO zdokumentovány a připraveny k zahájení správního řízení spisy auditorů, kteří uváděli v jimi zpracovaných auditech více než dvakrát nepravdivé údaje.
3.3 Kontrolní činnost podle zákona o cenách
Ověřuje se zejména, zda odběratel nebo distributor neporušují cenové předpisy při tvorbě ceny energií, plynu a tepla. Musí být dodržován správný postup při kalkulaci cen, dále také správné podklady zpracovávané pro vývoj cen a regulace cen. Často se u distributora neshodují položky v kalkulaci cen oproti skutečnostem uváděných v účetnictví.
4.0 KONTROLNÍ ČINNOST V JEDNOTLIVÝCH ODBORECH
4.1 Elektroenergetika
V rámci elektroenergetiky se kontroluje zejména technický stavu odběrných elektrických zařízení, správná kalibrace použitých měřidel u provozovatelů lokálních distribučních soustav, správnost distribuce elektřiny provozovateli lokálních distribučních soustav, důvody přerušení dodávek elektřiny, neoprávněné odběry a nepovolené činnosti v ochranných pásmech, kontrola kvality dodávky elektřiny – stabilita sítě, přepětí, podpětí. Dále se také kontrolují výrobci elektrických a energetických spotřebičů před uvedením na trh, zda jejich výrobky odpovídají stanoveným normám a vybavenost odpovídajícími označeními.
Kontrola technického stavu odběrných elektrických zařízení – provádění revizí dle ČSN 331500. Provádějí se také kontroly zpracování havarijních plánů a havarijních zásob u provozovatelů lokálních distribučních soustav.
4.2 Plynárenství
V plynárenství se kontrolují povinností vlastníků nemovitostí kam je dodáván plyn z hlediska bezpečnosti provozu, regulační stanice z hlediska provozní spolehlivosti, provozovatelé distribučních soustav plynu a to zejména správnost správnosti použitých měřidel, dodržování zákazů a omezení v ochranných pásmech plynárenských zařízení a kontrola dodržování omezení při činnostech v bezpečnostních pásmech plynových zařízení.
4.5 Teplárenství
U držitelů licencí na výrobu a rozvod tepelné energie se kontroluje zejména správnost dodávek tepla – přetápění, nedotápění, správnost měření a kontroly v rámci územního a stavebního řízení.
5.0 VÝKONNÁ KONTROLNÍ ČINNOST
5.1 Pravomoci inspektorů
Inspektoři se při výkonu kontrolní činnosti se řídí zákonem o státní kontrole (č. 552/1991 Sb.), zákonem o Správním řádu (č. 500/2004 Sb.) a dále interními předpisy ČR - SEI. Mezi interní předpisy patří příkazy ústředního ředitele, což jsou tématické okruhy kontrolní činnosti na daný rok, směrnice neboli pravidla kontrolní činnosti, pracovními instrukcemi specifikujícími jednotlivé postupy a kroky v rámci konkrétních kontrolních úkolů a v poslední řadě Elektronickým systémem LOTUS – NOTES, což je aplikace pro vedení a ukládaní dat z jednotlivých kontrol.
Inspektor má při provádění výkonu kontroly pravomoc vstupovat do objektů, zařízení a provozů, pokud souvisejí s předmětem kontroly, požadovat na kontrolovaných osobách, aby předložili písemnosti, data nebo poskytnutí pravdivých a úplných informací o zjišťovaných a souvisejících skutečnostech ze zařízení pokud souvisejí s předmětem kontroly. Pokud inspektor shledá při kontrole nedostatky je oprávněn požadovat, aby kontrolované osoby podaly ve stanovené lhůtě písemnou zprávu o odstranění zjištěných nedostatků.
5.2 Ukládání sankcí a pokut
Inspektoři Státní energetické komise mohou při stanovení výše pokuty zohlednit závažnost porušení povinnosti kontrolovaného. Přihlíží se k okolnostem, za nichž k porušení došlo a závažnosti následků.
Pokud inspektor ukládá pokutu, ale kontrolovaný (PO, FO) prokazatelně doloží, že vynaložil veškeré úsilí k tomu, aby k porušení nedošlo, pak kontrolovaný za porušení povinnosti neodpovídá. Proti pokutě uložené územním inspektorátem se lze odvolat k ústřednímu inspektorátu. Pokutu lze uložit kontrolovanému subjektu ž do doby uplynutí tří let od porušení povinnosti, pokud bylo do doby jednoho roku od porušení zahájeno řízení o uložení pokuty.
V případech, kdy se jedná o první porušení povinnosti obvykle méně závažného charakteru je možné nařídit opatření k odstranění nedostatků namísto uložení pokuty.
5.3 Sledované objekty a zařízení
Mezi hlavní sledované objekty a zařízení, dle zákona o hospodaření energií, patří zejména:
o Nové nebo rekonstruované stavby ve smyslu stavebního zákona.
o Nová a rekonstruovaná zařízení pro výrobu elektrické a tepelné energie.
o Parní, horkovodní a teplovodní sítě a vnitřní rozvody tepelné energie
o Zařízení pro přenos a distribuci elektřiny.
o Předávací a výměníkové stanice.
o Rozvod tepelné energie a vnitřní rozvod tepelné energie předávacích a výměníkových stanic.
o Nové zdroje tepelné energie o součtovém výkonu vyšším než 5 MWt a nové výrobny elektřiny s výkonem vyšším než 10 MWe.
5.4 Statistika
2005 2006 2007 2008 2009
Počet kontrol 1651 1669 1596 1594 1274
Počet pokut za rok 215 214 274 271 205
Výše uložených pokut v mil. Kč 5,96 11,26 17,46 30,15 18,82
Počet energetických auditů 117 271 192 117 52
6.0 ZÁVĚR
Závěrem lze říci, že Státní energetická inspekce plní svoji kontrolní činnost dobře, v roce 2009 provedla celkem 1274 kontrol, z toho 430 elektroenergetických, 459 plynárenských a 385 teplárenských. Bylo zahájeno 275 správních řízení o pokutě a bylo celkem uloženo 18,82 milionu korun českých pokut za porušení zákonů.
V roce 2008 bylo na SEI podáno celkem deset stížností, týkající se činnosti SEI. Z toho byla jen jedna uznána jako oprávněná a bylo přijato opatření proto, aby se tento problém neopakoval. Zbývajících devět nebylo uznáno.
Na rok 2010 se ČR – SEI bude soustřeďovat v oblasti elektroenergetiky zejména na kontrolu výrobců, provozovatelů obnovitelných zdrojů energie, zda splňují podmínky pro přiznání příslušných výkupních cen elektřiny, týká se to tedy hlavně větrných a fotovoltaických elektráren. V oblasti teplárenství na kontrolu dodržování výše podpory na elektrickou energii při spalování biomasy.
7.0 ZDROJE
http://www.cr-sei.cz/info_cz.htm
http://www.cr-sei.cz/vyrzp8_cz.htm
http://www.energetik.cz/hlavni3.html?m1=/clanky/en_2003_1_1.html
http://www.businessinfo.cz/cz/clanek/inspekce-a-kontroly/statni-energeticka-inspekce-cr-sei/1000547/8434/
Modifié le: lundi 27 janvier 2014, 11:57