Procházet slovníkem pomocí tohoto rejstříku

Speciální | A | Á | B | C | Č | D | Ď | E | É | Ě | F | G | H | CH | I | Í | J | K | L | M | N | Ň | O | Ó | P | Q | R | Ř | S | Š | T | Ť | U | Ú | Ů | V | W | X | Y | Ý | Z | Ž | VŠE

Stránka:  1  2  3  (Další)
  VŠE

F

Fads

Módní a jiné zboží s relativně krátkou životností, které neprochází všemi etapami běžného životního cyklu výrobku.

Fair practice laws = zákony o slušném zacházení

Zákony států (USA), které zakazují franchisorům ukončit nebo neobnovit smlouvu o franchisingu bez zdůvodnění.

Fair trade laws = zákony o poctivém obchodu

Kdysi umožňovaly výrobcům diktovat ceny, za které je možno prodávat jejich výrobky, nyní zakázáno v obchodě mezi státy USA.

Faktoring

Faktoring je metodou financování krátkodobých úvěrů poskytnutých při dodávkách zboží a služeb. Podstatou faktoringu je odkup krátkodobých pohledávek zpravidla bez postihu vůči původnímu věřiteli. Základem pro vztah je faktoringová smlouva, která stanoví práva a povinnosti obou stran. Cenou faktoringu je faktoringová provize (0,8–3 % z pohledávky), která je tvořena rizikovou složkou a náklady souvisejícími se zpracováním faktoringu.

Faktory ovlivňující podobu organizace

Tyto faktory lze rozčlenit na charakter vnějšího podnikatelského prostředí a vnitřní faktory firmy.

Faktura

Daňový doklad, dokument z něhož vyvstávají povinnosti k určitému plnění. Faktura vymezuje dva subjekty. Je to dodavatel, který fakturu vystavuje a jemuž vzniká pohledávka a na druhé straně je to odběratel jemuž vzniká závazek vůči dodavateli. Faktura bývá vystavena na zboží či služby.

Family life cykle = cyklus života rodiny

Koncepce, která zobecňuje jednotlivé etapy života typické americké rodiny

Fan pattern

Vějířovitý vzor, vertikálně nebo horizontálně uspořádaná výstavka zboží, která soustřeďuje pozornost zákazníků na hlavní nebo zvýrazněný druh zboží.

Fashions

Móda, styl nebo design, který akceptovala velké množství zákazníků a bude jej určitou dobu používat.

FCL

Full container load - plně naložený kontainer.

FIATA

International Federation of Forwarding Agents - Mezinárodní federace speditérů.

FIFO

Metoda „první dovnitř, první ven“, metoda stanovení nákladů na prodej zboží.

Filantropie firemní

Firemní filantropie – dárcovství a sponzoring je jednou z možností působení firem v sociální oblasti. Nejvíce podporované oblasti jsou volný čas, amatérský sport, humanitární a sociální oblast. Naopak mimo zájem firem stále stojí výzkum, lidská práva a veřejná politika.

Filiálka

Pobočka, odděleně umístěná organizační složka podniku, která nemá vlastní právní subjektivitu. Vykonává hospodářskou činnost na svěřeném úseku jménem podniku, zpravidla v uceleném rozsahu (na rozdíl od reprezentace), nejčastěji jako pobočný závod.

Finanční leasing

Základním typem je finanční leasing, kdy financovaný předmět je po celou dobu majetkem financující (leasingové) společnosti a teprve na konci leasingu přechází vlastnictví na zákazníka. Vlastnictví předmětu financování významně snižuje riziko leasingové společnosti. Ta má v případě nedobytnosti pohledávky v ruce silný nástroj, umožňující využít §185 trestního zákoníku o „neoprávněném užívání cizí věci“. Riziko odcizení nebo zničení při havárii je kryto (většinou povinným) pojištěním. Toto pojištění může mít nižší sazby než individuální pojištění, protože leasingová společnost může s pojišťovnou sjednat lepší sazby. Kromě pojištění předmětu je možné rovněž pojistit riziko nesplácení z důvodu ztráty pracovní schopnosti, ztráty zaměstnání apod. Naše zákony (o dani z příjmu, dani z přidané hodnoty) pojem „leasing“ přímo neobsahují, ale mluví o něm jako o „finančním pronájmu s následnou koupí najaté věci“. Při dodržení minimální délky (leasingové) smlouvy je možné leasingové splátky započítat přímo do daňově uznatelných nákladů, délka smlouvy je přitom většinou kratší než doba odepisování předmětu při jeho vlastnictví.

Finanční zdraví

Je tedy možné předpovídat výskyt krizových stavů firem a efektivně formulovat postupy k jejich překonání, popř. ke zmírnění dopadu krizových stavů.

Firemní grafický styl

Jednotný způsob vizuální prezentace společnosti, uplatňovaný ve všech formách vnější i vnitřní komunikace; firemní grafický styl je součástí širšího systému firemního stylu, do nějž spadá např. jazykový styl apod.; firemní styl je kodifikován manuálem firemního grafického stylu (grafický manuál), jehož standardními součástmi jsou definice loga, logotypu a jejich aplikace (tzv. logomanuál), sada firemních barev a písem a vzory typických firemních písemností (merkantilie), propagačních tiskovin (letáky, brožury ad.), inzerce i prostorových aplikací (označení budov, dárkové předměty apod.)

Firemní komunikace

Komplex všech forem chování, jimiž firma o sobě něco sděluje a komunikuje tak s okolním prostředím (do něho se v praxi zahrnuje také prostředí vnitřní – tj. zaměstnanci, akcionáři, orgány společnosti apod.); jednotná firemní komunikace je vnějším projevem firemní identity (corporate identity) a základním zdrojem firemního image, které je ovlivňováno jednak aktivní komunikací společnosti směrem k veřejnosti, jednak komunikací pasivní tvořenou např. chováním na trhu, reakcemi na podněty médií a veřejnosti apod.; pro sjednocení firemní komunikace bývá kodifikován tzv. firemní styl, zahrnující především definici firemního grafického stylu, ale i definici stylu jazykového, stylu odívání apod.; pro profesionální firemní komunikaci je vhodné spolupracovat se specializovanými společnostmi zaměřujícími se na jednotlivé typy komunikace (komerční komunikace, interní komunikace apod.)

Firemní kultura

Souhrn představ, přístupů a hodnot ve firmě všeobecně sdílených a relativně dlouho udržovaných, tzn. dlouhodobé i aktuální klima v podniku, úroveň managementu, vztahy v podniku, hodnotové a motivační stupnice, firemní obyčeje, rituály a ceremoniály, slovní hříčky, historky, apod., ale i pomluvy a šeptanda.

Firma filiálková

Zaměřují se na supermarkety, hypermarkety a specializovaný nepotravinářský sortiment. Korporace s jednotným řízením.


Stránka:  1  2  3  (Další)
  VŠE