neděle, 19. května 2024, 11.05
Stránky: Testovací server CDV
Kurz: EDUPROB veřejnost (EDU-V)
Slovník: Slovník pro speciální pedagogy
K
KonverzeObranný nevědomý mechanismus. Přesun psychických potíží do tělesných poruch (např. hysterické ochrnutí či oslepnutí, které není výsledkem organického onemocnění) |
Koordinaceuspořádaná aktivace funkčních jednotek, např. jednoduchým druhem koordinace senzomotorické je reakce. Její úroveň se odhaduje dobou od signálu k zahájení reakce, dobou průběhu celé reakce, přesností reakce, případně množstvím opravných pohybů. (Hartl, P.; Hartlová, H.: Psychologický slovník; Portál; Praha 2004) |
Koordinace percepčně-motorickáspojení vjemů s příslušnou motorickou reakcí. V tomto spojení hraje hlavní úlohu učení. V případě, že jedinec sice dostává podněty, ale není mu dovoleno na ně reagovat, se percepčně-motorická koordinace nevyvine. (Hartl, P.; Hartlová, H.: Psychologický slovník; Portál; Praha 2004) |
Koordinovanýspojený, společně řízený |
Kvadruparézaje jedním z typů spastické formy dětské mozkové obrny (DMO), vyznačující se zvýšeným svalovým napětím. Další dvě varianty se označují jako hemiparéza a diparéza. Při kvadruparetické spastické formě postihuje zvýšené svalové napětí všechny končetiny. Tzn. křečovité neúplné ochrnutí všech čtyř končetin. (kol.: Akademický slovník cizích slov; Academia; Praha 2001; M. Svoboda; D. Krejčířová; M. Vágnerová: Psychodiagnostika dětí a dospívajících; Portál; Praha 2001) |