neděle, 19. května 2024, 02.10
Stránky: Testovací server CDV
Kurz: Globální retailing v Evropě (GRE08)
Slovník: Slovník pojmů - vyhledávejte jednoduše a rychle pojmy z oblasti retailingu a obchodu
S
Smlouva o vkladuVzniká mezi fyzickou nebo právnickou osobou (dále jen "vkladatel") a peněžním ústavem složením vkladu u peněžního ústavu a jeho přijetím peněžním ústavem. |
Smlouva o výpůjčceSmlouvou o výpůjčce vznikne výpůjčiteli právo věc po dohodnutou dobu bezplatně užívat. Výpůjčitel je povinen věc vrátit, jakmile ji nepotřebuje, nejpozději však do konce stanovené doby zapůjčení. |
Smlouva příkazníPříkazní smlouvou se zavazuje příkazník, že pro příkazce obstarává nějakou věc nebo vykonává jinou činnosti. |
Smlouva zasílatelskáSmlouvou zasílatelskou se zavazuje zasílatel příkazce, že mu vlastním jménem na jeho účet obstará přepravu věcí z určitého místa do určitého jiného místa, a příkazce se zavazuje zaplatit zasílateli úplatu. |
Smlouva zprostředkovatelskáZprostředkovatelskou smlouvou se zprostředkovatel zavazuje obstarat zájemci za odměnu uzavření smlouvy a zájemce se zavazuje zprostředkovateli poskytnout odměnu tehdy, byl-li výsledek dosažen přičiněním zprostředkovatele. |
Smlouvy podle obchodního zákoníkuUpravují závazkové vztahy mezi mezi podnikateli, které se týkají podnikatelské činnosti, mezi státem nebo samosprávnou územní jednotkou a podnikateli při jejich podnikatelské činnosti, jestliže se týkají zabezpečování veřejných potřeb, mezi zakladateli obchodních společností, mezi společníkem a obchodní společností a mezi společníky navzájem, mezi zakladateli družstva a mezi členem a družstvem, jakož i mezi členy družstva navzájem, z burzovních obchodů a jejich zprostředkování, ze smlouvy o prodeji podniku nebo jeho částí, smlouvy o nájmu podniku, zástavní právo k obchodnímu podílu, smlouvy o úvěru, smlouvy o kontrolní činnosti, smlouvy zasílatelské, smlouvy o provozu dopravního prostředku, smlouvy o tichém společenství, smlouvy o otevření akreditivu, smlouvy o inkasu, smlouvy o bankovním uložení věci, smlouvy o běžném účtu a smlouvy o vkladovém účtu, z bankovních záruky, z cestovního šeku a slibu odškodnění, mezi společností nebo družstvem a osobou, která je statutárním orgánem nebo jiným orgánem nebo jeho členem, mezi zakladateli a správcem vkladu. |
Smluvní podmínky-pojištěníObsahují právní úpravu určitého druhu pojištění, uplatňují se všeobecné a tzv. zvláštní nebo doplňkové pojistné podmínky. |
SMS-mailingJedna z forem přímého marketingu, založená na rozesílání reklamních sdělení pomocí krátkých textových zpráv (SMS) uživatelům mobilních telefonů; jde zpravidla o formu na pomezí adresného a neadresného oslovení, užívanou i nekomerční sférou k distribucí informací platných např. pouze pro určitý region; z mnoha důvodů jde o formu okrajovou, jejíž možnosti jsou oproti ostatním formám značně omezeny – proto je využívána víceméně jako doplňkový nástroj v rámci širší komunikační kampaně. |
Snack barNabízí výrobky studené kuchyně, jednoduchá minutková jídla a různě připravované nápoje, nápoje se připravují před hosty. |
Sociální plochyProstory jako jsou společenské místnosti, wc, kantýny, prostory, které nesouvisí přímo s výrobou,ale slouží zaměstnancům. |
Sociomapováníoriginální analytická metoda kombinující postupy marketingového a psychologického výzkumu, modelování, analýzy a projekce dat; |
SolasměnkaJediná směnka, bez stejnopisů. |
SolosměnkaSměnka vlastní, směnka, ve které výstavce (emitent) bezpodmínečně slibuje osobě ve směnce uvedené (remitentovi), že jí v určené době a na určeném místě zaplatí směnečnou sumu. |
SolventnostLikvidita, platební schopnost, finanční pohotovost, bohatství. |
SortimentCílevědomě soustředěný a utříděný soubor výrobků, výkonů a služeb, výrobky jsou diferencovány, sortiment nepředstavuje pouhé nahromadění výrobků, nýbrž určité množství určitým způsobem sestavené a nabízené za určitých konkrétních technických, technologických, organizačních a jiných podmínek. |
Sortiment doplňkovýJe variabilní část sortimentu zohledňující místní situaci v poptávce. |
Sortiment základníDaná jednotka ho má povinně zařazen ve svém profilu bez ohledu na umístnění. |
Sortimentní šířeJe to vlastně šíře výrobkového mixu. Tzn. počet odlišitelných výrobkových řad. V nespecializovaných obchodech je šíře velká, ve specializovaných obchodech je šíře malá. |
Sortimentní specializaceVzniká jaké důsledek častosti potřeb a spotřeby a frekvence poptávky. |
SoutěžitelJe účastník hospodářské soutěže. |