sobota, 18. května 2024, 17.02
Stránky: Testovací server CDV
Kurz: Globální retailing v Evropě (GRE08)
Slovník: Slovník pojmů - vyhledávejte jednoduše a rychle pojmy z oblasti retailingu a obchodu
M
Mezinárodní peněžní poukázkaCenný papír, který se používá při mezinárodních finančních transakcích |
Mezinárodní trhTrh s dvěma či více států, může být určitým způsobem regulován, současný trend je ovšem odbourávání jakýchkoliv bariér. |
MikropodnikDo 10 zaměstnanců a do výše obratu 2 mil. Eur. |
Ministerstvo průmyslu a obchoduMinisterstvo, které se zabývá podporou podnikání, zahraničním obchodem, EU a vnitřním trhem, energetikou a surovinami, průmyslem a stavebnictvím. |
Minoritní akcionářMajitel menšího množství akcií daného podniku, do 50 procent, jeho rozhodovací schopnosti jsou značně omezené na rozdíl od majoritního akcionáře. |
Míra individualismuPohled na kulturní odlišnosti; do jaké míry se lidé učí jednat více jako nezávislí jedinci nebo jako členové skupiny. |
Míra maskulinityDo jaké míry je preferováno hrdinství, úspěch, rozhodnost, výkonnost a soutěživost. |
Míra realizace v obchoděVyjádření relativního rozdílu mezi teoretickou hodnotou prodeje v lokalitě a hodnotou reálnou, může být tedy ovlivněna řadou faktorů, jejichž kvalifikace je nezbytným předpokladem pro reálný pohled na kupní potenciál území. |
Míra vyhýbání se nejistotěVyjadřuje, do jaké míry lidé emocionálně potřebují určitá pravidla a normy, jimiž by se mohli řídit v nejistých situacích. |
Mise podnikuKrátký text, určený zaměstnancům a externím pracovníkům podniku, který stanovuje oblast podnikání a vztahy k partnerům společnosti. |
Místní trhDomácí trh na daném místě, v určité lokalitě. |
Místo platebníNení-li na směnce výslovně udáno místo platební platí tzv. zákonné místo platební, jímž je bydliště směnečníka. Udání více míst platebních na směnce by činilo směnku neplatnou. |
Místo vyrovnávacíVyrovnávací místa v provozu skladu, odstraňující negativní vliv různého pracovního rytmu a vytvářející předpoklady pro plné využití jednotlivých mechanismů. |
Mix sociálníRůzná kombinace priorit v nabídce sociálních politik firmy. |
Mix výrobek/službaSortiment služeb, zařízení a výrobků, které organizace poskytuje svým zákazníkům. |
MMRMinisterstvo pro místní rozvoj. |
Množstevní slevaZákazník ji obdrží při nákupu zboží nad určitou částku. |
MobilitaJe přirozeným jevem lidských zdrojů každé firmy. Je vyvolána jednak subjektivními faktory pracovníků, jednak pramení z technických a technologických procesů probíhajících v okolí firmy nebo uvnitř firmy. |
Model AltmanůvJeden z nejrozšířenějších vícerozměrných modelů predikce bankrotu. Může být aplikován při úvěrové činnosti bank, při rozhodování potencionálních investorů i při interním rozhodování manažerů o financování podniku. |
Model chování spotřebníhoTyp metodologických přístupů. |