sobota, 18. května 2024, 21.08
Stránky: Testovací server CDV
Kurz: Globální retailing v Evropě (GRE08)
Slovník: Slovník pojmů - vyhledávejte jednoduše a rychle pojmy z oblasti retailingu a obchodu
M
Mediální ukazateleUkazatele, sloužící pro porovnání jednotlivých médií mezi sebou navzájem z hlediska jejich účinnosti a tím i vhodnosti použití pro konkrétní reklamní kampaň. |
MediaplánPodrobné rozvržení firemní prezentace v médiích; v reklamní praxi označuje časový rozvrh, v němž budou odvysílány televizní či rozhlasové spoty, otištěna inzerce a vyvěšena venkovní či online reklama, spolu s podrobným rozpisem jednotlivých médií a formátů, uvedením ukazatelů očekávaného reklamního zásahu, ceníkových cen, agenturních provizí, slev od médií a od agentury apod.; v praxi public relations označuje časový a věcný rozvrh komunikačních aktivit směrem ke konkrétním médiím. |
Megamarket- plnosortimentní, - prodejní doba 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, - prodejní plocha nad 10 000 m2, - Megamarket INTERSPAR Brno, České Budějovice, Frýdek – Místek, Pardubice. |
Měkké zboží (soft)Představuje poměrně rozsáhlý soubor odívání včetně obuvi. |
Merchant wholesalers x merchant sholesalersVelkoobchodníci, zprostředkovatelé mezi výrobci a maloobchodníky anebo výrobními odvětvími. |
Metoda ABCUplatnění této metody vychází ze zkušenosti, že je obvykle velmi pracné a často i neúčelné věnovat všem druhům zboží stejnou pozornost. |
Metoda CPMMetoda, zabývající se časovým hlediskem v plánování a optimálním uspořádáním dílčích činností po věcné stránce. |
Metoda CPM-MSAMSA tvoří ucelený systém plánování akcí umožňující přechod z nižšího stupně organizace práce, postupného vykonávání činností na vyšší stupeň organizace práce, souběžné vykonávání prací tam, kde to povaha činností dovoluje. |
Metoda CPM-MSA, graf sítěZákladem metody je sestavování síťového grafu. Při plánování musíme vyjít z dokonalého poznání logických i technických závislostí v procesech, které přenášíme do grafického obrazu. |
Metoda CPM-MSA, principy kontrolyZvyšuje význam aplikace metod analýzy sítí, dokazuje přednosti jak při tvorbě plánu, tak v průběhu jeho realizace. Na principu zpětnovazebního obvodu umožňuje hlásit nutnost nápravných opatření. |
Metoda CPM-MSA, rezervy časuPřevod dodatečných zdrojů z nekritických cest, tzn. rezervy využíváme především tam, kde přinášejí zkrácení celého procesu. |
Metoda CPM-MSA, výpočet charakteristikPro výpočet časů u deterministického modelu CPM se používá těchto charakteristik: doba trvání činnosti, nejdříve možný začátek činnosti, nejdříve možný konec činnosti, nejpozději přípustný začátek, nejpozději přípustný konec, maximálně přípustný čas, celková rezerva. |
Metoda DPPNejznámější specifická metoda obchodní logistiky z konce 80 let a začátku let 90. Podstatou metody je sledování pohybu zboží od jeho vstupu do oblasti obchodu až po prodej zákazníkovi. |
Metoda HAYVznikla na základě analýzy různých systémů hodnocení pracovních míst a kombinací různých principů hodnocení. Používá 3 syntetická a 7 analytických kritérií a zpracovává profil místa, který je součástí hodnocení místa. |
Metoda oceňování pracovních místZavádí kritérium komunikační a interpersonální odbornosti, jimž hodnotí nutnou intenzitu komunikace při výkonu pracovního místa a nutnou interpersonální působnost místa vůči ostatním ve 4 stupních obtížnosti míst. Akcentuje určité specifické dovednosti či znalosti nutné pro zvládnutí určité práce. |
Metoda ORBAMetoda používající 5 syntetických a 13 analytických kritérií. Určený tým ORBA na každém závodě provádí popis pracovního místa a určuje jeho hlavní funkce v organizaci, jeho bodové ohodnocení a zařazení do podnikové klasifikace veškerých pracovních míst od dělníků až po řídící pracovníky. |
Metoda UMEWAPMetoda používající čtyři syntetická kritéria a 17 elementárních kritérií ohodnocení práce, pro které je stanoveno vždy maximum bodů. Určený tým pracovníků přiřazuje pak odpovídající počet bodů podle situace pracovního místa. |
Metody územní analýzyVymezení zájmové (nákupní) oblasti (určení zájmové oblasti v závislosti na charakteru sortimentu a následně pak vyjasnění spádových poměrů); kruhová metoda (využívá parametru přijatelné docházkové vzdálenosti jako poloměru zájmové oblasti); metoda časových vzdáleností (zohledňuje čas, který je nutný na překonání vzdálenosti se započtením všech dopravních a cestovních překážek); metody ekonometrické (příkladem je metoda obchodní gravitace). |
Mezinárodní divizeJestliže se stupeň internacionalizace dále zvětšuje, firma obvykle seskupí své dceřinné společnosti do mezinárodní divize. |
Mezinárodní obchodPředstavuje soubor obchodních aktivit ve více zemích, na kontinentu, na jeho rozsáhlém teritoriu (např. Jižní Amerika) či na celém světě. |