neděle, 19. května 2024, 11.32
Stránky: Testovací server CDV
Kurz: Globální retailing v Evropě (GRE08)
Slovník: Slovník pojmů - vyhledávejte jednoduše a rychle pojmy z oblasti retailingu a obchodu
K
Klasifikovaná pohledávkaEvidovaná a roztříděná pohledávka za klienty nebo odběrateli z hlediska schopnosti dlužníka splatit svůj závazek vůči věřiteli. Pohledávky se dělí – klasifikují podle míry rizika jejich splacení na standardní pohledávky, u kterých není pochybnost, že by pohledávka byla splacena do 30 dnů po jejich splatnosti, sledované pohledávky, u kterých je splacení pravděpodobné do 90 dnů po jejich splatnosti, nestandardní pohledávky, kdy s ohledem na finanční situaci dlužníka je její splacení nejisté a splátka možná proběhne do 180 dnů po její splatnosti, pochybné pohledávky, u kterých s ohledem na finanční situaci dlužníka je úplné splacení nepravděpodobné a jejich splátka možná proběhne do 360 dnů po její splatnosti a ztrátové pohledávky, kdy s ohledem na finanční situaci dlužníka je splacení pohledávky nemožné. |
Koeficient SpearmanůvJednoduchý koeficient pořadové korelace. |
Koeficient variačníRelativní míra variace, poměr směrodatné odchylky k aritmetickému průměru. |
Kokpit dodavatelského řetězceDispečerské řízení realizace řetězců a řešení výjimečných stavů. |
KolekRazidlem vyražená značka zaručující kvalitu a obsah nebo označující místo původu, tvůrce či dílnu; též užívána k tlačení ornamentální výzdoby (terra sigillata). Úřední, státem vydaná známka, kterou se platí určené poplatky za provedení určitých úkonů. |
KolibaZřizují se zejména v horských oblastech a v blízkosti středisek cestovního ruchu a na hlavních silničních trasách. Liší se typickým interiérem, sortimentem připravovaných jídel a nápojů, způsobem jejich úpravy, způsobem obsluhy i používanými servírovacími pomůckami. |
KomanditistaKomanditista, společník komanditní společnosti účastnící se jen kapitálovým vkladem. |
Komanditní společnostZkratky – kom. spol.; k. s.,, zákl. kapitál: min 5.000,- Kč (komandita) je to smíšený typ, od komandistů vklad, ale od komplementářů nic, ti ručí majetkem. |
Komerční druh (ceníkový druh)Je základním prvkem obchodního sortimentu, který se liší od ostatních komerčních druhů množstvím, obalem, cenou, přísadou, složením či střihem, materiálem, barvou a dalšími specifickými projevy užitné hodnoty, jako je tvar, jakost, velikost, rozměry, značka, tržní úprava, odrůda a další, komerční druhy podmiňují řešení velikosti a struktury provozních ploch. |
KomisionářKomisionář, osoba, která uzavírá obchody po živnostensku vlastním jménem na cizí (příkazcův, komitentův) účet. |
Komiska, sdružováníSdružování souboru zboží určených pro dodávku. |
Komisní prodejZprostředkování prodeje zboží za provizi na základě zprostředkovatelské smlouvy, zboží zůstává Vaším majetkem až do převodu na kupujícího. Zprostředkovatelská firma převezme od prodávajícího zboží na základě dohody a vydá potvrzení o převzetí. Prodávajícímu je vyplacena částka snížená o provizi až po převodu zboží na kupujícího. |
KomodityTermín obchodního slovníku (ne vždy správně užívaný) znamenající hmotný předmět obchodu; jde o předměty vzájemně zastupitelné, tj. především suroviny a potraviny, ale i některé hotové výrobky, s nimiž se obchoduje na světových trzích. Mezinárodní dohody o zboží se v praxi mezinárodního obchodu někdy nazývají komoditními dohodami. Termín komodita se dále používá v různých odvozeninách, jako například komoditní plán, komoditní průzkum a podobně. |
Komparativní reklamareklamní zpráva, ve které je provedeno přímé srovnání nebo konfrontace mezi inzerentem a jeho konkurentem. |
Kompenzační obchodOffset – protiúčet (letadla,žádá se aby část byla vyrobena v zemi, národní obrana), dohody, smyslem je vytvářená obchodní bilance. |
KomplementářKomplementář se nazývá osobně, t. j. neobmezeně celým svým jměním ručící společník komanditní společnosti na rozdíl od společníků ručících pouze omezeně tzv. komanditistů. |
Kompletace dodávekKompletace určitého počtu skladových druhů, od určitého počtu odběratelů v obchodních skladech. |
Komplexní koordinaceÚplná spolupráce . |
Komunikační auditUcelené zhodnocení vnější komunikace firmy za konkrétní období; zahrnuje zpravidla vyhodnocení mediální přítomnosti firmy jak po kvantitativní, tak kvalitativní stránce a analýzu příčin (zdrojů) nedostatečné či negativní medializace; komunikační audit je podkladem pro zpracování strategie firemní komunikace, případně nástrojem pro vyhodnocení účinnosti vnější komunikace po určitém období. |
KoncentraceSoustředění, nasycení, zhuštění. |