středa, 22. května 2024, 01.37
Stránky: Testovací server CDV
Kurz: Globální retailing v Evropě (GRE08)
Slovník: Slovník pojmů - vyhledávejte jednoduše a rychle pojmy z oblasti retailingu a obchodu
E
Expanze zahraničníVliv a rozšiřování diskontních prodejen. |
Expectancy theory = teorie očekáváníPředpokládá, že motivace pracovníků je funkcí a) individuálního očekávání odměny za prokázané úsilí, b) toho, jakým způsobem zaměstnanci vnímají hodnotu určité odměny. |
ExpedicePoslední plocha a poslední operace, kterou projde zboží před naložením do nákladních automobilů. |
Expense centre = nákladové střediskoKlasifikace nákladů, podle které se každý druh podnikatelské činnosti hodnotí jako samostatný podnik, používá se v obchodních domech a jiných velkých maloobchodních podnicích, členěných na oddělení. |
Experimental method = metoda experimentuMetoda shromažďování údajů, spočívající v zadání jednoho nebo více experimentů, testujících některé stránky nebo faktory maloobchodního provozu. |
ExportVývoz (nebo také export) je objem zboží, služeb (technologií, licencí, autorských práv), který určitý stát je schopen vyrobit a vyvézt do zahraničí. Pro každou zemi je vývoz přínosem; je-li hodnota vývozu vyšší než hodnota dovozu, rozdíl tvoří přírůstek hrubého domácího produktu. Velká část dnes bohatých zemí své jmění získala právě díky vývozu svých výrobků do zahraničí (například Japonsko, USA). |
Expresní službaRychlá služba, například rozvoz pizz po městě, styl je zavoláte a oni Vám dovezou zboží až do domu. |
EXQEx quay - z nábřeží ( cena zahrnující poplatky v přístavu ). |
EXSEx ship - z lodi ( včetně nákladů na nalodění ). |
Externí komunikaceVeškerá komunikace, kterou firma vyvíjí navenek; v širším slova smyslu do ní spadá jak komunikace komerční (tedy umísťování komerčních sdělení v médiích za úplatu), tak komunikace přirozená (bezděčná), např. image firmy, firemní identita, kultura a styl aj.; v užším významu označujeme jako externí komunikaci souhrn všech forem marketingové komunikace, tedy nadlinkovou komunikaci (ATL, viz) a komunikaci podlinkovou (BTL, viz). |
Extrapolace, modelyModely jsou lineární, exponenciální, logistická funkce a Törnquistovy funkce. Modely jsou vyvinuty pro průběh poptávky u různých typů spotřebního zboží. |
Extrinsic motivation = vnější motivaceVlivy, které přicházejí z vnějšího prostředí jednotlivce. |
EXWEx works - ze závodu. |