úterý, 21. května 2024, 23.36
Stránky: Testovací server CDV
Kurz: Globální retailing v Evropě (GRE08)
Slovník: Slovník pojmů - vyhledávejte jednoduše a rychle pojmy z oblasti retailingu a obchodu
E
ERDFEuropean Regional Development Fond - Evropský fond regionálního rozvoje. |
ERPIntegrované aplikační systémy pokrývající všechny nebo většinu oblastí podnikového řízení. |
EskontNákup směnek bankou před jejich splatností. |
EspressoPodávají se studené a teplé nápoje, především káva, cukrářské výrobky, dominantu vybavení tvoří zejména přístroj na výrobku kávy typu espreso, tato střediska se zřizují především v hotelech a motelech a na frekventovaných místech, kde je poptávka po službách vyšší úrovně při splnění nároku na rychlou obsluhu. |
Esteem needs = potřeba oceněníPotřeba být uznáván a respektován jinými lidmi, potřeba postavení a prestiže. |
EtažérStojan, polička s přihrádkami. |
Etážový skladSklad, který je rozdělen do několika podlaží. |
Etické normySoubor psaných pravidel platných pro jednotlivé obory marketingové komunikace, zpravidla vydávaných profesními asociacemi (např. AKA, APRA ad.) či jinými sdruženími fungujícími v roli samoregulačních orgánů (např. Rada pro reklamu); etickým kodexem public relations je tzv. Stockholmská charta ICCO přijatá členskými agenturami APRA; etickou normou reklamní praxe je kodex Rady pro reklamu; etické normy nejsou vynutitelné, k jejich dodržování se dobrovolně zavazují členové profesních sdružení; porušování etických norem (není-li zároveň v rozporu se zákonem) může být trestáno pouze vyloučením z profesního sdružení. |
EuratomEuropean Atomic Energy Community - Evropské společenství pro atomovou energii. |
EVCAEuropean Venture Capital Association - Evropská asociace rizikového kapitálu. |
Even pricingMetoda tvorby prodejních cen; cena končí sudým číslem. |
EventsAkce, v užším slova smyslu akce marketingové, především jako součást public relations podpory (obvykle v rámci B2B komunikace) nebo součást promotion (v rámci komunikace B2C); pořádání akcí na míru pro klienty je specializovaným oborem (event marketing), produkci akcí se věnují rovněž public relations agentury (zejména akcí pro média); v praxi mají akce podobu setkání od společenských (recepce, cocktail) až po ryze pracovní (tisková konference), s programem oscilujícím od ryze obchodně orientovaného (prezentace) až po neformální (kulturní program, sportovní či jiné volnočasové aktivity). |
Evidenční početZahrnuje osoby v pracovním, služebním nebo členském poměru (kde součástí členství je též pracovní vztah) k zaměstnavateli. |
Evropská unieMezinárodní organizace sdružující 25 států západní, severní, střední a východní a jižní Evropy. Cílem je prohlubování hospodářské a politické integrace členských zemí. |
Evropské sdružení volného obchoduInstituce, která byla předchůdce evropské unie, měla za cíl utvořit jednotný trh zboží a služeb. |
Evropský trhTrh v Evropě, v současnosti díky EU téměř volný trh. |
ExhibitsVystavování; expozice; metoda podpory prodeje; vystavování zboží nebo kolekcí zboží ve výloze nebo v interiéru prodejny. |
Expanse budget = plán výdajůRozpočet, plán, který podrobně specifikuje předpokládané výdaje v daném období. |
ExpanzeMá tyto formy: růst tržního podílu, růst obratu, dosažení celkových úspor, expanze do nových komodit apod. |
Expanze obchoduExpanze obchodu znamená jeho rozšiřování. |