pondělí, 13. května 2024, 10.29
Stránky: Testovací server CDV
Kurz: Globální retailing v Evropě (GRE08)
Slovník: Slovník pojmů - vyhledávejte jednoduše a rychle pojmy z oblasti retailingu a obchodu
C
Comparative pricing = metoda komparativní tvorby cenmetoda tvorby cen, snaží se přesvědčit zákazníka, že ceny v daném obchodě jsou nižší než ceny konkurence nebo že prodejní cena byla snížena. |
Comparison shopping = srovnávací nákupProvádějí maloobchodníci ve snaze seznámit se s nabídkou konkurence, sledují výkladní skříně konkurence a její reklamu, navštěvují konkurenční prodejny. |
Competative inteligenceCompetative inteligence je soubor specifických předpokladů podnikatelského subjektu, které mu umožňuje úspěšně se vyrovnat s novými podmínkami na trhu a řešit situace, v nichž nelze použít zvyklosti opírající se o informace, znalosti a manažerské dovednosti, které podnikatelskému subjektu přinesly konkurenceschopnost v minulém období. |
Complementary colors = komplementární barvyLeží na barevném kruhu naproti sobě, červená-zelená, modrá-oranžová, purpurová-žlutá. |
Completely built upZpůsob distribuce v automobilovém průmyslu, kdy jsou distribuovány kompletní provozuschopná vozidla. |
Completing the sale = etapa realizace prodejeTřetí etapa procesu prodeje v maloobchodě, ve které prodavač žádá a získává objednávku. |
Composition = kompoziceUspořádání jednotlivých prvků díla tak, aby uspokojily a oslovily diváka, jemuž bylo dílo určeno, viz též design. |
Concentrated marketing = soustředěný, koncentrovaný marketingmarketingová koncepce, cílená pouze na jednu část (segment) spotřebitelského trhu. |
Conglomerchant = maloobchodní konglomerátVelká organizace, která vlastní různé maloobchodní prodejní jednotky. |
Consigment buying = konsignační, komisionářský nákupMaloobchodník vystupuje jako agent dodavatele, stává se vlastníkem a platí pouze za to zboží, které bylo prodáno. |
Consolidation = konsolidaceKombinace podniků (dvou nebo více organizací), které vytvářejí třetí organizaci, tj. zcela novou jednotku. |
Consumer behavior = chování spotřebiteleStudium psychologie spotřebitelů, co, kde, proč, kdy a jak spotřebitelé kupují. |
Consumer cooperative = družstvo spotřebitelů(Zpravidla) obchod s potravinami, vytvořený spotřebiteli, kteří platí běžné tržní ceny, ale získávají dividendy, které představují snížení jejich nákladů na nákup zboží. |
Consumer goods = spotřební zbožíspotřební zboží |
Consumer panels = spotřebitelské panelyMalé skupiny zákazníků, kteří pro potřeby maloobchodníka hodnotí nabídku zboží, obchodní politiku, služby a reklamu. |
Consumer services = spotřebitelské službySlužby, určené především pro uspokojení potřeb a přání zákazníků, v menší míře poskytované rovněž organizacím. |
Consumerism = konzumerismusSociální hnutí, které se snaží rozšířit práva a pravomoci kupujících ve vztahu k prodejcům. |
Contests and games = soutěže a hryAktivita určená k podpoře prodeje, mají ji v oblibě sítě prodejen a nezávislí maloobchodníci, cílem je přilákat zákazníky do obchodu. |
Contingency fund = rezervní fondRozpočtová metoda, vytváří rezervu ve výši určitého procenta z celkového ročního rozpočtu na reklamu, tato rezerva je určená na specifickou nebo vynucenou reklamní kampaň v průběhu roku. |
Continuity-offer premium = věrnostní prémieForma podpory prodeje, poskytovaná stálým zákazníkům. |