pátek, 10. května 2024, 00.03
Stránky: Testovací server CDV
Kurz: Globální retailing v Evropě (GRE08)
Slovník: Slovník pojmů - vyhledávejte jednoduše a rychle pojmy z oblasti retailingu a obchodu
C
Cenové benefityCenová zvýhodnění za určitých podmínek. |
Cenové vedeníZnačka výrobků prodávaná za nižší cenu s cílem zvýšit prodejnost. |
Cenovka elektronická regálováElektronická regálová cenovka patří mezi zařízení a prostředky, které jsou součástí maloobchodní technologie, a využívají informační systémy. Umožňuje bezdrátovým spojením aktualizovat ceny na regále a sjednotit je s cenami u pokladen. |
Centra kontaktníAplikace v rámci CRM. Jsou vybavena počítači s přístupem k centrální zákaznické databázi. Obstarávají funkce, jako jsou podpora komunikace se zákazníkem založená na integraci telefonů a informačního systému, automatické interaktivní hlasové odpovědi, zpracování elektronické pošty, hlasová komunikace přes web, vedení marketingových kampaní. |
Central business district = centrální obchodní obvodObchodní zóna ve středu města, zpravidla nejstarší obchodní část města. |
Centrála nákupníSpolu se strategickou aliancí vytváří nejvyšší stupeň vertikální kooperace obchodních firem. Spojují se velké firmy z různých zemí Evropy s cílem získat výhodné zdroje nákupu, dobré marketingové informace o možnostech vstupu na cizí trhy, dobré platební podmínky apod. |
Centralized buying = centralizovaný nákupNákupní oddělení, umístěné v sídle firmy, umožňující kontrolovat náklady a produkci. |
Centrální (celoměstská) vybavenostJe to vybavenost dané územní jednotky dopravní obslužností, vybaveností službami a infrastrukturou. Jedná se o vybudování dopravních systémů, spojů, energetických zdrojů, vodohospodářských zařízení, stavby bytů, škol, zdravotnických zařízení, výzkumných institucí apod. Podle charakteru odvětví se infrastruktura dělí na ekonomickou (doprava, energetický systém a jiné) a sociální (byty, zdravotnictví, školy a jiné). |
Centrum nákupníArchitektonicky jednotný soubor komerčních zařízení, naplánovaný, postavený, vlastněný a spravovaný jako celek. Jeho umístění, velikost a druhy jej tvořících provozoven závisí na spádové oblasti, které centrum slouží. Součástí jsou parkovací plochy, odpovídající typu a celkové velikosti soustředěných provozoven. |
Č
Černá ekonomikaSouhrn ekonomických vztahů,které porušují zákony dané země a jsou jednoznačně odhaleny a prokázány. Patří zde hospodářská kriminalita, padělání peněz , daňové úniky , prodej drog, prostituce , hazardní hry , organizovaný zločin ( mafie) aj. U nás je postihována Trestním zákoníkem. |
Česká obchodní inspekceČeská obchodní inspekce, zřízená na základě zákona č. 64/1986 Sb., je orgánem státní správy, podřízeným Ministerstvu průmyslu a obchodu. Kontroluje právnické i fyzické osoby prodávající nebo dodávající výrobky a zboží na vnitřní trh, poskytující služby nebo vyvíjející jinoou podobnou činnost na vnitřním trhu nebo poskytující spotřebitelský úvěr, pokud podle zvláštních právních předpisů nevykonává dozor jiný správní úřad. |
C
Cesse směnkyProsté předání směnky novému majiteli bez napsání rubopisu. |
Cestovní šekCestovní šek je cenný papírem, který opravňuje osobu v něm uvedenou k přijetí částky v něm určené při jeho předložení k výplatě, a to podle podmínek stanovených výstavcem šeku. |
CFRCost and freight - výlohy a dopravné placeny. |
Chain store organizations = řetězové obchodyOrganizace, vlastnící sítě prodejních jednotek, vlastní a provozují dvě nebo více odbytových jednotek, které nabízejí v zásadě stejné zboží, jsou podobně vybaveny, používají stejný provozní systém a postupy a mají centralizované řídící a nákupní funkce. |
Charakter dodávekDodávky z vlastního nebo cizího velkoobchodu, přímé dodávky, od pěstitelů. |
Chauffeur servicePronájem vozidla i s řidičem. Řidič přijede s vozidlem na sjednané místo. Možno využít např. na svatbu, okružní jízdy či transfery na a z letiště. |
Chlazené skladySlouží například pro chlazení masa nebo mléčných výrobků, jsou provozně náročnější než suché sklady. |
Choice = výběrEtapa rozhodování o koupi zboží, která následuje poté, co zákazník posoudil, vyhodnotil a porovnal výrobek a vlastnosti určité značky. |
Chování kupníPostoje vedou k jednání. Dnešní postoje vedou k zítřejšímu jednání. Čím silnější nepozitivní postoj, tím vyšší je pravděpodobnost koupě. Pravděpodobnost koupě je funkcí postoje. |