pátek, 10. května 2024, 16.29
Stránky: Testovací server CDV
Kurz: Globální retailing v Evropě (GRE08)
Slovník: Slovník pojmů - vyhledávejte jednoduše a rychle pojmy z oblasti retailingu a obchodu
C
Cues = podněty, stimulyPodněcující organismus k reakci. |
Culture = kulturaHodnoty, myšlenky, postoje a další smysluplné symboly, které vytvářejí lidé za účelem formování chování lidí, jsou předávány z generace na generaci. |
Cumulative markup = kumulativní obchodní přirážkaSouhrn všech obchodních přirážek na jednotlivé druhy zboží v daném období. |
Cumulative quantity discount = kumulativní množstevní slevaJe poskytována kupujícím, kteří v průběhu určitého období nakoupí opakovaně větší množství zboží. |
Current assetsoběžná aktiva |
Current liabilities = krátkodobé závazkyDluhy, které organizace musí splatit do uplynutí jednoho roku od data, uvedeného na rozvaze. |
Current ratio = ukazatel běžné likvidityVychází z údajů, uváděných v rozvaze, vypočte se jako poměr oběžných aktiv ke krátkodobým závazkům. |
Customer discounts = slevy pro spotřebiteleNabízené zvláštním skupinám zákazníků, obchodníkům v okolí odbytové jednotky, charitativním organizacím, studentům, starším občanům atd. |
Customer relationship management (CRM)Soubor nástrojů určených k udržování a posilování vztahů se stávajícími zákazníky; v posledních letech je CRM vnímáno jako samostatný obor tvořící určitou nadstavbu přímému marketingu, jehož nástroje zejména využívá; znaky CRM jsou dlouhodobost, systematičnost, práce s rozsáhlými soubory dat a propojování různých nástrojů marketingové komunikace; typickým produktem CRM jsou loyalty programy zaměřené na vytváření dlouhodobého vztahu mezi klientem a značkou (loajalitu). |
CustomizaceProces tvořící jednu z rozhodujících částí celého postupu projekt a nasazení aplikačního softwaru u zákazníka. |
Cuts = štočekIlustrace na štočku lze uschovávat, používá se jako výtvarná část reklamy v novinách. |
Cyklické nástupyPracovní doba zaměstnanců prodejny, zvláště pak těch, kteří přicházejí bezprostředně do styku se zákazníkem, musí pokrýt celou prodejní dobu. |