pátek, 10. května 2024, 16.29
Stránky: Testovací server CDV
Kurz: Globální retailing v Evropě (GRE08)
Slovník: Slovník pojmů - vyhledávejte jednoduše a rychle pojmy z oblasti retailingu a obchodu
C

Cues = podněty, stimuly

Podněcující organismus k reakci.

Culture = kultura

Hodnoty, myšlenky, postoje a další smysluplné symboly, které vytvářejí lidé za účelem formování chování lidí, jsou předávány z generace na generaci.

Cumulative markup = kumulativní obchodní přirážka

Souhrn všech obchodních přirážek na jednotlivé druhy zboží v daném období.

Cumulative quantity discount = kumulativní množstevní sleva

Je poskytována kupujícím, kteří v průběhu určitého období nakoupí opakovaně větší množství zboží.

Current assets

oběžná aktiva

Current liabilities = krátkodobé závazky

Dluhy, které organizace musí splatit do uplynutí jednoho roku od data, uvedeného na rozvaze.

Current ratio = ukazatel běžné likvidity

Vychází z údajů, uváděných v rozvaze, vypočte se jako poměr oběžných aktiv ke krátkodobým závazkům.

Customer discounts = slevy pro spotřebitele

Nabízené zvláštním skupinám zákazníků, obchodníkům v okolí odbytové jednotky, charitativním organizacím, studentům, starším občanům atd.

Customer relationship management (CRM)

Soubor nástrojů určených k udržování a posilování vztahů se stávajícími zákazníky; v posledních letech je CRM vnímáno jako samostatný obor tvořící určitou nadstavbu přímému marketingu, jehož nástroje zejména využívá; znaky CRM jsou dlouhodobost, systematičnost, práce s rozsáhlými soubory dat a propojování různých nástrojů marketingové komunikace; typickým produktem CRM jsou loyalty programy zaměřené na vytváření dlouhodobého vztahu mezi klientem a značkou (loajalitu).

Customizace

Proces tvořící jednu z rozhodujících částí celého postupu projekt a nasazení aplikačního softwaru u zákazníka.

Cuts = štoček

Ilustrace na štočku lze uschovávat, používá se jako výtvarná část reklamy v novinách.

Cyklické nástupy

Pracovní doba zaměstnanců prodejny, zvláště pak těch, kteří přicházejí bezprostředně do styku se zákazníkem, musí pokrýt celou prodejní dobu.