pondělí, 13. května 2024, 12.48
Stránky: Testovací server CDV
Kurz: Globální retailing v Evropě (GRE08)
Slovník: Slovník pojmů - vyhledávejte jednoduše a rychle pojmy z oblasti retailingu a obchodu
C
Contract rates = smluvní sazbaCena za reklamu v novinách, vychází z počtu řádek nebo frekvence opakování reklamy. |
Contrastkontrast |
Contribution metod = metoda příspěvku na úhradu nákladůKoncepce rozdělování nákladů, podle které jsou prodejním oddělením účtovány pouze přímé náklady (takové, které může management přímo ovlivnit). |
Controlling = kontrolaManažerská funkce, spočívající v hodnocení metod, chování a výsledků, podle závěru kontroly se korigují odchylky od plánů. |
Convenience goods = zboží časté potřebyZpravidla laciné výrobky, které lze zakoupit v mnoha obchodech, patří sem impulzivní zboží (nakupované bez předchozího plánu), stálé zboží a zboží, nakupované v případě náhlé potřeby. |
Convenience stores = obchody s prodlouženou pracovní dobouMalé prodejny s potravinářským a smíšeným zbožím, zlepšují úroveň služeb v bydlišti zákazníků, nabízejí omezený sortiment potravin a rozšířenou pracovní dobu, často 24 hodin. |
Conversion franchising = konverze na franchisingPřechod nezávislého podniku na formu franchisingu. |
Cooperative advertising = společná reklamaDvě nebo více firem sdílí náklady na reklamu. |
Cooperative buying officesviz associated (cooperative) buying Office. |
Correlation techniques = korelační metodyPlánovací metody, které sledují vztahy mezi tržbami z prodeje zboží a dalšími nezávislými proměnnými v prostředí firmy, například mezi příjmy spotřebitelů a produktivitou závodu. |
Cost of goods sold (COG sold) = náklady na prodej zbožíFinanční částka, kterou získáme odečtením hodnoty zásob ke konci daného období od celkových nákladů na nákup zboží určeného k prodeji v tomto období. |
Cost per thousand = sazba za tisíc řádekUkazatel používaný při zadávání reklamy do časopisů, protějšek k sazbě za milion řádek v novinách. |
Country – club billing = účet typu venkovského klubuZúčtovací metoda podobná popisnému účtu, rozdíl spočívá v tom, že všechny původní účtenky za prodej zboží jsou přiloženy k vyúčtování, které je zasláno zákazníkovi. |
Coupons = kuponyNástroj podpory prodeje, má vliv zejména v období inflace a recese, zlepšuje zákazníkovu představu o kvalitě značky. |
CPTFreight carriage paid - dopravné placeno. |
CRMCustomer Relationship Management je proces, který musí prostupovat celou organizační strukturou, kde zákazník je středem celého snažení, cílem CRM je chápat potřeby zákazníků ve spojení s tržními trendy a rozlišovat jejich chování a hodnotu zákazníka pro firmu. |
Cross dockZpůsob distribuce zásilek spočívající v tom, že část cesty urazí zásilky konsolidovány (společně) do cross-dockového centra v regionu příjemců. Zde proběhne roztřídění zásilek podle jednotlivých příjemců a následuje distribuce k nim. |
Cross promotionVzájemná marketingová podpora dvou a více produktů či služeb, jejich cílové skupiny spotřebitelů se prolínají; typická obecně pro FMCG sektor, především segmenty potravin, kosmetiky, drogistického zboží aj.; dva výrobci vytvoří společnou nabídku, kterou každý svými komunikačními kanály adresují svým zákazníkům – při zakoupení společně vytvořené kombinace obvykle získává spotřebitel slevu oproti obvyklým cenám (či jiné zvýhodnění). |
Č
ČSÚČeský statistický úřad. |
Čtvrťová (sektorová)vybavenostJe vybavenost dané čtvrti (části) velkoměsta, při velké vzdálenosti do centra města, dopravní obslužností, vybaveností službami a infrastrukturou, prodejními jednotkami a pod. |