pondělí, 6. května 2024, 08.32
Stránky: Testovací server CDV
Kurz: Globální retailing v Evropě (GRE08)
Slovník: Slovník pojmů - vyhledávejte jednoduše a rychle pojmy z oblasti retailingu a obchodu
A
ApproachPrvní přiblížení se zákazníkovi, první minuta nebo dvě přímého kontaktu prodavače s potenciálním kupujícím. |
Arbitrary decision technique = technika arbitrážního rozhodnutíRozhodování o rozpočtu firmy, vycházející více než ze skutečnosti a číselných údajů ze zkušeností a intuice vlastníka firmy. |
Architektura aplikačníStruktura a význam aplikací informačních systémů. Je zde patrný rychlý vývoj od převažující podpory interního řízení firmy podle jeho jednotlivých úrovní až po aplikace realizující vazby firmy na externí okolí, řízení vztahu k zákazníkům apod. |
Architektura IS/ITK vyjádření základního konceptu různých oblastí jejich řešení, resp. k vyjádření pohledů na jejich řešení. |
Architektura prodejnyPůsobí jako stimul již na relativně velké vzdálenosti. Pomocí zajímavého architektonického řešení je možné přilákat zákazníka blíže a umožnit tím i působení ostatních vnějších stimulů působících z větší blízkosti. |
Architektura řízení IS/ITDefinuje jednotlivé oblasti řízení IS/IT a jejich vzájemné vztahy. |
Architektura služeb IS/ITJe to struktura poskytovaných služeb a jejich vzájemné vztahy. Vyjadřuje, jaké aplikační a technologické funkce musí informační systém poskytovat interním pracovníkům nebo externím zákazníkům a partnerům. |
Architektura technologickáReprezentuje uspořádání širokého spektra informačních a komunikačních technologií, tj. softwarových a technických prostředků. |
Areál skladovýRůzně velká soustředění skladů. |
Assemblers = kompilátořiVelkoobchodníci, kteří soustřeďují zboží, nakupované zpravidla z většího množství zdrojů, balí je do krabic nebo je konzervují a připravují zásilku zboží pro maloobchod nebo sklad. |
Assesment center = hodnotící střediskoPoužívané pro programy rozvoje řídících pracovníků, jeho cílem je vyhodnotit sílu a slabost zaměstnanců ve vztahu k jejich výkonu a na základě těchto zjištění vytvořit pro ně dlouhodobé vzdělávací programy. |
Assets = aktivita, jměníFyzické zdroje ve vlastnictví společnosti, hotovost, cenné papíry, pohledávky, zásoby, zařízení atd. |
Associated (cooperative) buying officesRezidentské nákupní kanceláře, které slouží skupinám nebo sdružením maloobchodních firem. |
Assortment = sortimentNabídka v obchodě. |
Assumptive close = předpokládané ukončení (uzavření prodeje)Prodavač začne vyplňovat účtenku nebo objednávkový formulář, předpokládá při tom, že se zákazník již rozhodl pro nákup zboží. |
Atmosféra nákupníJe výsledek působení prostředí maloobchodní jednotky (nákupního prostředí) a jeho kvantitativních znaků na smysly. |
Atmospheric = atmosféraSnaha maloobchodníka vytvořit ve svém obchodě prostředí, které má určitý emocionální vliv na zákazníka. |
AtomizaceVelký počet obchodních živností, likvidace dřívějších velkých obchodních organizací a jenom pozvolné vytváření nových filiálkových podniků je další charakteristickou oblastí restrukturalizace. |
Attitude = postoj, přístupZpůsob myšlení, cítění a jednání ve vztahu k určitému prvku daného prostředí, postoj je reakce, které se učíme, která nám není vrozená. |
Attitude advertisingviz. institutional advertising |