úterý, 7. května 2024, 06.08
Stránky: Testovací server CDV
Kurz: Globální retailing v Evropě (GRE08)
Slovník: Slovník pojmů - vyhledávejte jednoduše a rychle pojmy z oblasti retailingu a obchodu
A
Amortizační usneseníUmořovací usnesení soudu o neplatnosti ztracené či zničené směnky. |
Analogous colors = analogické barvyLeží vedle sebe na barevném kruhu: modrá, modro-zelená, zelená nebo červená, červeno-oranžová, žlutá atd. |
Analýza charakteru trhůSymptomem předvídání vývojového trendu trhů jsou změny v obchodovaných objemech a počtech otevřených burzovních pozic ve spojitosti s kursovými změnami. |
Analýza fundamentálníZkoumá všechny podstatné faktory, které ovlivňují trh, tedy ovlivňují nabídku či poptávku. |
Analýza konjunkturníSleduje znaky obchodní konjunktury, které jsou burza, obrat, zásoby, investice, ceny, úroková míra, úspory obyvatelstva, měnové kursy, příjmy obyvatelstva, zaměstnanost, vznik či úpadek podniků, zahraniční obchod atd. |
Analýza místa pracovníhoDíky této analýze se systematicky shromažďují, vyhodnocují a uspořádají informace o jednotlivých místech. |
Analýza regresníUmožní nalezení regresní funkce, která představuje optimální přiblížení zjištěné ekonomické závislosti sledovaných veličin. |
Analýza SWOTPředpokládá informace o interní situaci firmy a externí informace o množství příležitostí na trhu zboží a služeb a o hrozbách trhu, kde operuje. |
Analýza technickáVychází z principů – tržní chování odráží vše, ceny se pohybují v trendech, historie se opakuje. Analyzuje silné krátkodobé výkyvy kursů, úroků a cen na světových trzích. |
Analýza trhu PorterovaZaložena na šesti bariérách vstupu a pěti silách, které zásadně ovlivňují konkurenceschopnost firmy v okolí. |
Analýza trhu portfoliováNejčastěji používané jsou portfoliové matice BCG a GE matice. Aby se mohla firma rozvíjet jako celek, musí investovat tam, kde bude soustředěně zajištěn dlouhodobý odbyt a stabilita – k tomu jí slouží portfoliová analýza trhu. |
Analýza trhů zahraničníchNezbytnou součástí strategie firmy, jejíž prosperita závisí na schopnosti uspokojit kvalitou své nabídky poptávku na zahraničních trzích. |
Analýza územníPředpokladem pro rozhodování o umístění maloobchodní provozní jednotky jde v podstatě o to, určit zájmovou oblast, kupní potenciál lokality, možnosti konkurence, rozhodnout o kapacitě maloobchodní jednotky. |
Analýzy rentability, pyramidováSoustavy ukazatelů, které se zde používají, mají buď obvyklé tabulkové (popř. maticové) uspořádání, nebo jsou uspořádány do tvaru pyramidy. |
Anchor store = klíčový obchodHlavní nájemce v nákupním středisku. |
Anticipation = anticipacePlatební podmínka, podle níž je zákazníkovi poskytována další sleva v případě, že zákazník zaplatí ještě před uplynutím období stanoveného pro poskytnutí slevy za včasnou platbu. |
AOG a ROG datingSplatnost faktury, podle které může zákazník získat slevu, zaplatí-li ve stanovené lhůtě po obdržení (příjemce) zboží. |
ApartmáUbytování poskytující oddělené místnosti pro spaní a místnost se sedací soupravou a kuchyňským koutem. |
Apel na strachTaková forma reklamního sdělení nebo zprávy, která využívá svého negativního vlivu na vnímání zákazníka tak, aby ovlivnila jeho rozhodnutí o nákupu, nebo změnila jeho spotřební chování. |
Aperetiv barNabízí především různě připravované nápoje a výrobky studené kuchyně, nápoje se připravují před hosty. |