středa, 8. května 2024, 04.37
Stránky: Testovací server CDV
Kurz: Globální retailing v Evropě (GRE08)
Slovník: Slovník pojmů - vyhledávejte jednoduše a rychle pojmy z oblasti retailingu a obchodu
B
BonitaSolidnost, úvěruschopnost, solventnost. |
BotelPlovoucí hotel, loď zařízená a vybavená jako hotel. |
BOTISBritish Overseas Trade Information Systém - Britský informační systém pro zámořský obchod. |
Bottom up (build up) method = metoda zezdola nahoruMetoda stavby, koncepce plánování, podle které vrcholový management deleguje pravomoc k přípravě plánu jednotlivým vedoucím na střední úrovni managementu nebo provozním zaměstnancům firmy. |
Bottom up theory = teorie zdola nahoruOpak teorie „padající kapky“, předpokládá, že módní směry (například džínsy a trička s ramínky) vznikají v nižších společenských třídách, rozšíří se mezi zákazníky, pocházejícími z těchto tříd, a jsou převzaty velkým počtem příslušníků středních vrstev. |
Boutique layout = uspořádání typu butikuProdejní oddělení jsou navržena tak, aby vytvářela přitažlivé, jakoby samostatné obchůdky. |
Boutiques = butikyMalé specializované obchody, které nabízejí úzký sortiment exkluzivního módního zboží, mají přitažlivou atmosféru; koncepci uspořádání typu butiku převzaly rovněž mnohé obchodní domy jako variantu tradičního rozmístění různých prodejních oddělení. |
Box stores = kazetové obchodyPotravinářské prodejny, které vedou mnohem užší sortiment zboží než supermarkety, prodávají za nízké ceny formou samoobslužného prodeje a nenabízejí žádné služby. |
BPRZjištění, zda je součástí projekce, ještě před implementačními postupy, analýza a optimalizace řídících, obchodních a dalších procesů zákazníka. |
Break-even point = bod zlomupři kterém se náklady rovnají výnosům, firma nevykazuje zisk ani ztrátu. |
Breath = šíře obchodního sortimentuZnačný počet různých stylů, barev, velikostí a jiných variant zboží, které nabízí maloobchod. |
Brífink = briefingKrátké setkání s novináři konané zpravidla po skončení určitého jednání, sloužící k rychlému informování o výsledcích jednání a o postojích zúčastněných; svolává se zpravidla operativně (maximálně s jednodenním předstihem) a má ryze pracovní charakter, bez společenských prvků. |
Broadcast mediaRozhlas a televize |
Brokers = brokeřiZprostředkovatelé, kteří nakupují nebo prodávají zboží pro společnosti, které zastupují (viz též agenti a brokeři). |
BruttoBrutto, zkr. btto, hrubá hmotnost – součet hmotností obsahu (zboží) a táry (obalu). |
Building standard lease = pronájem standardního zařízení včetně prostorprávní smlouva, podle které majitel vybuduje řadu obchodů se stejným průčelím, vytápěním, hygienickým zařízením atd. a nájemník musí tyto obchody vybavit. |
BurzaBurza je organizovaný trh s cennými papíry, devizami a různým zbožím. Má podobu oboustranné aukce. O konečné ceně rozhoduje stav nabídky a poptávky. |
Burzovní indexIndex PX 50, který je veden jako oficiální index Burzy cenných papírů Praha. Byl zvolen standardním výpočtem indexu ve shodě s metodologií IFC (International Finance Corporation) doporučenou pro tvorbu indexů na vznikajících trzích. Na základě rozborů bylo rozhodnuto vytvořit bázi složenou z 50 emisí. Do báze indexu se nezařazují emise oboru investičních fondů a holdingových společností vzniklých transformací z investičních fondů, neboť v jejich kurzech se již promítají cenové pohyby bazických emisí. Za výchozí burzovní den byl zvolen 5. 4. 1994, výchozí hodnotou indexu PX 50 se stalo 1000 bodů. |
Business format franchising = franchising systému podnikatelské činnostiDlouhodobý vztah, který se týká celého systému podnikání, marketingu, strategie, provozních postupů a standardů, kontroly kvality a stálé dvousměrné komunikace mezi franchisorem a franchiseem. |
Business inteligenceKoncept využití informací v organizaci pro podporu rozhodování, cílem je zvolit co nejlepší rozhodovací proces založený na schopnosti měřit, vyhodnocovat, řídit a optimalizovat jakoukoliv činnost v podniku. |