Tuesday, July 16, 2024, 11:42 AM
Site: Testovací server CDV
Course: Globální retailing v Evropě (GRE08)
Glossary: Slovník pojmů - vyhledávejte jednoduše a rychle pojmy z oblasti retailingu a obchodu
L
LogistikaOrganizace, plánování, řízení a výkon toků zboží, vývojem a nákupem počínaje, výrobou a distribucí podle objednávky finálního zákazníka konče tak, aby byly splněny požadavky trhu při minimálních nákladech a minimálních kapitálových výdajích. |
Logistika dispozičníDispoziční logistika zahrnuje plánování cest zboží, uzavírání smluv, určování základních podmínek realizace nákupu či prodeje, volbu dopravních cest. |
Logistika distribučníDistribuční logistika představuje procesy přeměny výrobního sortimentu na sortiment odběratelský, včetně otázek vhodného času a vhodného místa pro tuto transformaci. |
Logistika dopravníDopravní logistika zahrnuje volbu vhodných dopravních prostředků a jejich kombinaci, uplatnění progresivních dopravních systémů. |
Logistika informačníInformační logistika zahrnuje řízení a kontrolu toku informací, formu vstupu údajů a dálkového přenosu dat. |
Logistika manipulačníManipulační logistika zahrnuje organizaci manipulačních procesů, především uplatnění jednotlivých mechanizačních a automatizačních systémů, změnu forem manipulačních jednotek. |
Logistika obalováObalová logistika zahrnuje volbu velikosti manipulačních jednotek, způsob balení, kvality obalu, likvidace obalu, rozměrové návaznosti, standardizace. |
Logistika obchodníVědní a pragmatická disciplína zabývající se plánováním, řízením a realizací toku zboží a informací tak, aby správná komodita byla ve správný čas na správném místě s co nejnižšími náklady. |
Logistika prodejníProdejní logistika představuje řízení pohybu zboží zejména ve velkokapacitních prodejních jednotkách. |
Logistika skladováSkladová logistika zahrnuje řešení vnitroskladové technologie, systémů jejího řízení, způsoby činnosti skladů a jejich zapojení logistiky. |
Logistika v obchoděLogistika v obchodě se zabývá fyzickými toky zboží či jiných druhů zásob od dodavatele k odběrateli a informačními toky v písemné nebo i ústní podobě. Logistika je soubor činností, jejichž úkolem je zajistit, aby bylo správné zboží, ve správném čase, správném množství, správné kvalitě na správném místě. |
Logo (logotype)Znak podniku, firmy. |
LokalizacePojem lokalizace má řadu významů, které se liší v závislosti na kontextu, v kterém je výraz použit. Obecně se jedná o snahu určit lokalitu (umístění) objektu v prostoru. Druhým častým významem je snaha přeložit (software, textu apod.) do místního jazyka. Typicky se jedná překlad software z původního jazyka (typicky angličtiny) do místního (v našem případě čeština). Často se v tomto případě můžete setkat se zkratkou l10n. |
Lokální dodavateléMístní dodavatelé. |
Lombardní úvěrKrátkodobý bankovní úvěr proti zástavě směnek, cenných papírů nebo movitých věcí. |
Loss leadersCenový vůdce se ztrátou, merita tvorby cen; znamená, že zákazník prodává zboží za cenu nižší, než za kterou je zakoupil, cílem je přilákat zákazníky do obchodu. |
Luxory goodsLuxusní zboží; zboží, které většina lidí považuje za nákladné a zbytné; nakupují je zpravidla zákazníci z vyšších příjmových skupin obyvatelstva. |