úterý, 16. července 2024, 19.21
Stránky: Testovací server CDV
Kurz: Globální retailing v Evropě (GRE08)
Slovník: Slovník pojmů - vyhledávejte jednoduše a rychle pojmy z oblasti retailingu a obchodu
E

Euratom

European Atomic Energy Community - Evropské společenství pro atomovou energii.

EVCA

European Venture Capital Association - Evropská asociace rizikového kapitálu.

Even pricing

Metoda tvorby prodejních cen; cena končí sudým číslem.

Events

Akce, v užším slova smyslu akce marketingové, především jako součást public relations podpory (obvykle v rámci B2B komunikace) nebo součást promotion (v rámci komunikace B2C); pořádání akcí na míru pro klienty je specializovaným oborem (event marketing), produkci akcí se věnují rovněž public relations agentury (zejména akcí pro média); v praxi mají akce podobu setkání od společenských (recepce, cocktail) až po ryze pracovní (tisková konference), s programem oscilujícím od ryze obchodně orientovaného (prezentace) až po neformální (kulturní program, sportovní či jiné volnočasové aktivity).

Evidenční počet

Zahrnuje osoby v pracovním, služebním nebo členském poměru (kde součástí členství je též pracovní vztah) k zaměstnavateli.

Evropská unie

Mezinárodní organizace sdružující 25 států západní, severní, střední a východní a jižní Evropy. Cílem je prohlubování hospodářské a politické integrace členských zemí.

Evropské sdružení volného obchodu

Instituce, která byla předchůdce evropské unie, měla za cíl utvořit jednotný trh zboží a služeb.

Evropský trh

Trh v Evropě, v současnosti díky EU téměř volný trh.

Exhibits

Vystavování; expozice; metoda podpory prodeje; vystavování zboží nebo kolekcí zboží ve výloze nebo v interiéru prodejny.

Expanse budget = plán výdajů

Rozpočet, plán, který podrobně specifikuje předpokládané výdaje v daném období.

Expanze

Má tyto formy: růst tržního podílu, růst obratu, dosažení celkových úspor, expanze do nových komodit apod.

Expanze obchodu

Expanze obchodu znamená jeho rozšiřování.

Expanze zahraniční

Vliv a rozšiřování diskontních prodejen.

Expectancy theory = teorie očekávání

Předpokládá, že motivace pracovníků je funkcí a) individuálního očekávání odměny za prokázané úsilí, b) toho, jakým způsobem zaměstnanci vnímají hodnotu určité odměny.

Expedice

Poslední plocha a poslední operace, kterou projde zboží před naložením do nákladních automobilů.

Expense centre = nákladové středisko

Klasifikace nákladů, podle které se každý druh podnikatelské činnosti hodnotí jako samostatný podnik, používá se v obchodních domech a jiných velkých maloobchodních podnicích, členěných na oddělení.

Experimental method = metoda experimentu

Metoda shromažďování údajů, spočívající v zadání jednoho nebo více experimentů, testujících některé stránky nebo faktory maloobchodního provozu.

Export

Vývoz (nebo také export) je objem zboží, služeb (technologií, licencí, autorských práv), který určitý stát je schopen vyrobit a vyvézt do zahraničí.
Pro každou zemi je vývoz přínosem; je-li hodnota vývozu vyšší než hodnota dovozu, rozdíl tvoří přírůstek hrubého domácího produktu. Velká část dnes bohatých zemí své jmění získala právě díky vývozu svých výrobků do zahraničí (například Japonsko, USA).

Expresní služba

Rychlá služba, například rozvoz pizz po městě, styl je zavoláte a oni Vám dovezou zboží až do domu.

EXQ

Ex quay - z nábřeží ( cena zahrnující poplatky v přístavu ).