úterý, 16. července 2024, 19.43
Stránky: Testovací server CDV
Kurz: Globální retailing v Evropě (GRE08)
Slovník: Slovník pojmů - vyhledávejte jednoduše a rychle pojmy z oblasti retailingu a obchodu
E
Emergency goodsZboží nakupované v případě náhlé potřeby. |
Emotional motives = emocionální motivy v maloobchoděChování spotřebitele, vyvolané spíše pocity a emocemi, než logickým a racionálním rozhodnutím. |
Employee compensation = odměny zaměstnancůSystém základních mezd a platů a doplňkových výhod. |
Employee discount = slevy pro zaměstnancePoskytované zaměstnancům při nákupu zboží v obchodě jejich zaměstnavatele. |
Employment application = žádost o zaměstnáníVýběrový proces, užívaný firmou ke shromáždění údajů o žadatelích o zaměstnání. |
Employment interview = pohovor se žadatelemVýběrová metoda, při které se maloobchodník snaží získat od žadatele další informace, které nejsou obsaženy v žádosti o zaměstnání. |
En ordereFr. doložka „na řad“. |
Enviromentální politikaPolitika zaměřená na ochranu životního prostředí a soulad mezi přírodou a ekonomikou dané společnosti. |
EnvironmentalismusZabývá se vztahy mezi přírodou a společností. Usiluje o změnu společenských, ekonomických a politických mechanismů, které brání snahám o ochranu životního prostředí. Ideově zastřešuje řadu protestních ekologických hnutí. |
EOLExport Opportunities Ltd - Vývozní příležitosti Ltd. |
EPUEntry processing unit - jednotka vstupnho zpracování. |
ERCÚčinná odezva na požadavky zákazníka. |
ERDFEuropean Regional Development Fond - Evropský fond regionálního rozvoje. |
ERPIntegrované aplikační systémy pokrývající všechny nebo většinu oblastí podnikového řízení. |
EskontNákup směnek bankou před jejich splatností. |
EspressoPodávají se studené a teplé nápoje, především káva, cukrářské výrobky, dominantu vybavení tvoří zejména přístroj na výrobku kávy typu espreso, tato střediska se zřizují především v hotelech a motelech a na frekventovaných místech, kde je poptávka po službách vyšší úrovně při splnění nároku na rychlou obsluhu. |
Esteem needs = potřeba oceněníPotřeba být uznáván a respektován jinými lidmi, potřeba postavení a prestiže. |
EtažérStojan, polička s přihrádkami. |
Etážový skladSklad, který je rozdělen do několika podlaží. |
Etické normySoubor psaných pravidel platných pro jednotlivé obory marketingové komunikace, zpravidla vydávaných profesními asociacemi (např. AKA, APRA ad.) či jinými sdruženími fungujícími v roli samoregulačních orgánů (např. Rada pro reklamu); etickým kodexem public relations je tzv. Stockholmská charta ICCO přijatá členskými agenturami APRA; etickou normou reklamní praxe je kodex Rady pro reklamu; etické normy nejsou vynutitelné, k jejich dodržování se dobrovolně zavazují členové profesních sdružení; porušování etických norem (není-li zároveň v rozporu se zákonem) může být trestáno pouze vyloučením z profesního sdružení. |