úterý, 16. července 2024, 17.43
Stránky: Testovací server CDV
Kurz: Globální retailing v Evropě (GRE08)
Slovník: Slovník pojmů - vyhledávejte jednoduše a rychle pojmy z oblasti retailingu a obchodu
E
Early AdoptersČasní osvojitelé; spotřebitelská skupina, následující skupinu novátorů při koupi a vyzkoušení nových výrobků nebo služeb. |
Early bird discountSleva pro „ranní ptáčata“, poskytovaná zákazníkům, kteří včas objednávají zboží. |
Early Majority with with the Late MajorityThe Late majority prvotní většina a pozdní většina; největší skupina spotřebitelů, následující novátory a časné osvojitele při nákupu a zkoušení nových výrobků nebo služeb. |
EbXHLSada specifikací, které umožní realizovat kompletní obchodní procedury EDI Elektronická výměna dat a informací mezi jednotlivými články logistického řetězce. |
ECEuropean Community - Evropské společenství ( ES ). |
ECSCEuropean Coal and Steel Community - Evropské společenství uhlí a oceli. |
EDIElectronic data interchange - Elektronická výměna dat. |
EDIFACTElectronic data interchange for Administration, Commerce and Transport Elektronická výměna dat pro řízení, obchod a dopravu. |
EECEuropean Economic Community - Evropské hospodářské společenství ( EHS ). |
EFTAEuropean Free Trade Association - Evropské sdružení volného obchodu ( ESVO ). |
EIBEuropean Investment Bank - Evropská investiční banka. |
EICEuropean information centre - Evropské informační centrum. |
Ekonomický benefitVýnos nebo úspora státního rozpočtu nebo rozpočtu ekonomického projektu. |
Elasticita cenováVyjadřuje citlivost poptávky na změnu ceny. |
Electronic checkout = elektronická kontrolaZajišťuje lepší služby zákazníkům, zvyšuje příjmy z prodeje zboží a snižuje náklady na pracovní sílu rychlejším postupem u pokladen v maloobchodních prodejnách. |
Elektronická výměna datVýměna strukturovaných dat, která je založena na dvou hlavních přístupech, a to EDI a využití jazyka XML. |
Elektronické podnikáníZahrnuje celý komplex aktivit a vztahů podniku se svými partnery. Zahrnuje i ty operace, které podporují tvorbu příjmů, jako jsou tvorba poptávky po nabízeném zboží a službách, efektivní a flexibilní způsob vzájemné nebo mnohostranné komunikace s obchodními partnery, rychlé přijímání a vyřizování objednávek, podpora prodeje, podpora prodejních a poprodejních služeb apod. |
Elektronické tržištěAplikace elektronického podnikání, které v prostředí Internetu vytvářejí prostor pro uskutečňování mnohostranných elektronicky realizovaných obchodních transakcí. |
Elektronické zásobováníZahrnuje celou škálu dalších souvisejících činností s podporou informačních a komunikačních technologíí. |
Eliminační koordinaceVyloučená spolupráce. |